| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrt finančnega prestrukturiranja v postopku prisilne poravnave
Sara Drofenik, 2017, diplomsko delo

Opis: Področje diplomske naloge je upravljanje in vodenje prisilne poravnave s prikazom v družbi Merkur d.d. ter poslovanje v krizni situaciji.
Ključne besede: kriza, poslovanje v krizi, reševanje krize, prisilna poravnava, načrt finančnega prestrukturiranja, podjetje Merkur d.d.
Objavljeno: 08.12.2017; Ogledov: 803; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (416,98 KB)

2.
UKREPI ZA MANAGEMENT KRIZE V PODJETJU
Mitja Šprah, 2016, diplomsko delo

Opis: V tej nalogi bomo obravnavali pojem managementa, krize in kako učinkovito uporabimo različne pristope in ukrepe v podjetju, da lahko krizo saniramo. Nepravilno delovanje ob nastopu krize in posledično popolnoma napačen pristop skozi potek krize, lahko podjetju povzroči nepopravljivo škodo in propad, kar se kaže tudi na statistiki propadlih podjetij v kriznih časih. Ker je naš namen, da čim bolje spoznamo vse sestavne dele, ki tvorijo takšno situacijo in sanacijske ukrepe za izhod iz krize, bomo teorijo pregledali tudi kako se je obnesla v praksi v dejanskem podjetju, kjer smo ugotovili, da se velikokrat zadeve odvijajo prepočasi, bistven poudarek na reševanju iz krize pa je v večini primerov samo na zmanjševanju stroškov in višanju prodaje.
Ključne besede: vodenje, kriza, ukrepi, podjetje, management
Objavljeno: 07.08.2017; Ogledov: 409; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (275,63 KB)

3.
PROPAD VELIKEGA PROIZVODNEGA PODJETJA
Maja Bezenšek, 2016, magistrsko delo

Opis: V času hitrih sprememb se vsak dan znova pojavljajo nova podjetja, a hkrati jih tudi vsak dan mnogo preneha delovati, saj je takšno današnje poslovno okolje. V Sloveniji se je v zadnjem času mnogo spremenilo glede poslovanja. Sploh, če gremo v čas 80. let 20. stoletja, kjer so se začeli prvi premiki pri odpiranju gospodarstva iniciativnih posameznikov. Takrat se je tudi začel prehod iz socialističnega v tržno naravnano gospodarstvo. Slovenija je s svojo osamosvojitvijo izgubila jugoslovanski trg, ki je bil izrednega pomena za poslovanje podjetij, zato je na začetku devetdesetih let propadlo kar mnogo velikih podjetij, a hkrati je bilo na novo ustanovljenih ogromno majhnih in hitro rastočih podjetij. V magistrskem delu smo spoznavali nekatere možnosti prenehanja podjetij v Sloveniji ter tudi način prenehanje poslovanja podjetja − podrobneje obravnavali na velikem usnjarskem podjetju Konus iz Slovenskih Konjic, katerega glavni prodajni in hkrati tudi nabavni trg je bil prav jugoslovanski trg. Podjetje Konus je po osamosvojitvi Slovenije postopoma zaključevalo in manjšalo svoje široko delovno okolje. Zapirali so se številni obrati v proizvodnji usnja, hkrati pa so se, pod novim imenom, ustvarjala nova podjetja − z isto tradicijo proizvodnje. Leta 2001 se podjetje Konus tudi uradno vpiše v stečajni postopek, saj ne zmore več premagovati nastalih težav. Stečaj so po dolgih letih obravnavanja zaključili leta 2014, s 60 % deležem poplačanih obveznosti vseh upnikov.
Ključne besede: podjetje, veliko proizvodno podjetje, prenehanje podjetja, kriza, stečaj, osamosvojitev Slovenije
Objavljeno: 13.01.2017; Ogledov: 900; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
VPLIV GOSPODARSKE KRIZE NA GRADBENO PODJETJE RAKAN D.O.O.
Maja Šipec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Prvi del diplomskega dela prikazuje začetek gospodarske in finančne krize, ki se je s špekulacijami in prodajami hipotekarnih posojil začela najprej v ZDA, nato pa se je hitro razširila v Evropo in posledično v Slovenijo, kjer je največjo škodo utrpela prav gradbena dejavnost. Na podlagi proučevanja literature in raznih virov smo ugotavljali, kakšna je bila razsežnost zadnje gospodarske krize ter kako je posledično vplivala tudi na ostale evropske države, ki so bile še bolj ranljive kot Slovenija. Z anketnim vprašalnikom, poslanim tridesetim gradbenim podjetjem, smo raziskovali posledice gospodarske krize v njih ter navedli ukrepe, ki so jih uvedla za zmanjševanje posledic omenjene krize. Osrednji del naloge opisuje vpliv gospodarske in finančne krize na podjetje Rakan d.o.o., katerega glavna in edina dejavnost je proizvodnja in vgrajevanje betonske armature v gradbeništvu. S proučevanjem raznih njihovih internih dokumentov smo ugotovili poslovanje podjetja pred krizo in posledice, ki jih je povzročila. V aplikativno raziskovalnem delu naloge smo s testiranjem potrdili tri hipoteze: 1: Po izbruhu gospodarske krize se je obseg poslovanja podjetja Rakan d.o.o. zmanjšal za najmanj tretjino. 2: Protikrizni ukrep Vlade Republike Slovenije o mehanizmu »obrnjene davčne obveznosti« je ugodno vplival na poslovanje podjetja Rakan d.o.o. 3: Gospodarska kriza je negativno vplivala na poslovanje drugih gradbenih podjetij v Sloveniji. Na koncu so podani predlogi in ukrepi, ki naj bi jih podjetje Rakan d.o.o. uvedlo za izboljšanje njihovega trenutnega poslovanja. Ugotovili smo tudi, da bi moralo podjetje več sredstev nameniti spletnemu oglaševanju, saj bi s tem pridobilo večjo prepoznavnost na trgu. Poleg tega bi moralo tudi zmanjšati stroške poslovanja in se zavarovati pred finančno nedisciplino. Eden od pomembnih predlaganih ukrepov je bila tudi celovitejša motivacija delavcev. Pomembno je, da ne varčujemo s tem, da odpuščamo dobro delovno silo, ampak jo skušamo čim bolj motivirati tudi z nematerialnimi sredstvi. Med drugim jih moramo seznaniti s poslanstvom podjetja in jih soočiti z njegovimi cilji kot tudi s tem, da bo podjetje zvišalo njihove plače, čim bodo uspeli skupaj prebroditi trenutno gospodarsko krizo.
Ključne besede: gospodarska kriza, gradbeništvo, betonska armatura, podjetje, ukrepi, odprava posledic finančne krize
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 835; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

5.
VPLIV KRIZE NA SPREMEMBE V PODJETJU
Mateja Bergant, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi želimo na podlagi sodelovanja s podjetjem P.O.S. Studio d.o.o. ugotoviti, kako je sedem let kriznega obdobja na slovenskem gospodarskem trgu vplivalo na spremembe in obstoj podjetja na trgu. Podjetje je vodilni razvojni studio izdelkov iz kartona za pospeševanje prodaje in promocijo v Sloveniji. Ustanovljeno je bilo leta 2005 z namenom servisiranja slovenskih in tujih podjetij, ki potrebujejo kvalitetno in hitro storitev pri razvoju novih in inovativnih rešitev za izdelke za pospeševanje prodaje. Cilj naloge je opozoriti na težave gospodarske krize, s katerimi se soočajo podjetja. Predstavili bomo težave, s katerimi se je moralo soočiti in njihove rešitve. Kljub gospodarski krizi, ki je posledica finančne krize, podjetje uspešno deluje. V letih delovanja je tudi v P.O.S. Studiu d.o.o. prihajalo do različnih sprememb, ki so bile ključne za ohranitev podjetja na trgu. Spoznali bomo prednosti podjetja, ki zagotavljajo uspešno prihodnost. Poiskali bomo tudi morebitne šibke točke, na katere mora biti podjetje pozorno. Poleg teoretičnih osnov bomo v diplomski nalogi uporabili podatke, dobljene iz razpoložljivih dokumentov podjetja. S pomočjo intervjuja bomo pridobili tudi mnenje vodilnega v podjetju.
Ključne besede: gospodarska kriza, spremembe, podjetje P.O.S. Studio d.o.o., uspešnost
Objavljeno: 03.10.2016; Ogledov: 453; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
PROJEKTNO OBVLADOVANJE KRIZ V MALIH PODJETJIH NA PODROČJU PRODAJE AVTOMOBILOV
Martina Marinac, 2016, diplomsko delo

Opis: Kljub temu, da prodaja avtomobilov upada, Slovenci avtomobilov ne uporabljamo nič manj, ampak kvečjemu še več kot prej. Vsako drugo gospodinjstvo ima že vsaj enega, kar nas po številu prebivalcev postavlja v sam svetovni vrh. Razloge za nezmanjšano uporabo avtomobilov lahko morda pripišemo skromno razviti mreži javnega potniškega prometa, zagotovo pa so razlogi še širši in številčnejši. Prihranek, ki bi nastal ob opuščanju uporabe avtomobila, je v očeh ljudi manj pomemben, kot udobje, ki ga pridobijo z njegovo uporabo. Prodaja avtomobilov v Sloveniji že nekaj let upada, da je kriza prisotna na vseh gospodarskih področjih ni potrebno posebej poudarjati. Zaradi trenutnih političnega in družbeno-socialnih razmer, smo ljudje postali bolj previdni, tudi nakupovalne navade smo posledično spremenili in tako povzročili, da denar ne kroži dovolj hitro, potrošnja pa se je v veliki meri zmanjšala.
Ključne besede: Majhno podjetje, kriza, kriza v podjetju, projekti, avtomobilski trg.
Objavljeno: 25.08.2016; Ogledov: 480; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (945,86 KB)

7.
Inoviranje v postopku prisilne poravnave
Darja Stvarnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Inoviranje v podjetjih je pomembno za obstoj, rast in napredovanje podjetja, pomembno pa je tudi, da so različne metode inovacij in obseg njihove uporabe v podjetjih različno zastopani. Metode inoviranja so močno prisotne v nekaterih panogah, npr. v avtomobilski, elektro- in farmacevtski industriji in podobno. Velika, uspešna podjetja tudi pri svojem oglaševanju in aktivnostih za krepitev svoje blagovne znamke javno objavljajo rezultate lastne inovativnosti. To jim še dodatno krepi ugled. Vendar pa vsa podjetja niso enako poslovno uspešna. Podjetja se lahko v svojem življenjskem ciklu srečujejo z različno uspešnimi obdobji. Po ustanovitvi podjetja navadno nastopi obdobje razmaha, uspešnega poslovanja in rasti po merilih, kot so število zaposlenih, prihodki iz prodaje in višina dobička. Obdobju pozitivne rasti in dobrih poslovnih rezultatov pa lahko sledi obdobje krize, ki se ga nekatera podjetja zavedejo že ob prvih znakih, druga pa ga prepoznajo pozno, včasih prepozno. Kriza se lahko izkaže v blažji ali težji obliki. Ena najtežjih oblik krize v podjetju je insolventnost. Na vprašanje, zakaj je podjetje zašlo v krizo, navadno ni preprostega odgovora, dejavnikov je čedalje več. Ali je lahko odsotnost metod inoviranja, če je intenzivno inoviranje navadno povezano z uspehom podjetja, razlog za nastanek krize? Bližajoča se in dejanska insolventnost v povezavi z metodami inoviranja je v tej raziskavi v središču pozornosti. Insolventnost za podjetje pomeni krizno situacijo, v kateri se je treba odzvati v smeri odprave insolventnosti in ponovne vzpostavitve pozitivnih trendov v poslovanju. Izbrani vidik obravnave v tej raziskavi je vprašanje, katere inovacije lahko pomagajo insolventnemu podjetju, da se reši iz krizne situacije, in kako. Edini postopek zaradi insolventnosti, ki je namenjen prestrukturiranju podjetja z namenom, da preživi, je prisilna poravnava (osnovna ali poenostavljena prisilna), ki je lahko uspešna le, če aktivnosti sprožimo pravočasno. Postopek prisilne poravnave natančno opredeljuje ZFPPIPP, vendar o inoviranju ne pove ničesar. V magistrski nalogi sem povezavo med postopki inoviranja in prisilno poravnavo proučila na primeru podjetja Beti, d. d. Podjetje je zašlo v insolventnost, reševalo pa jo je s postopkom prisilne poravnave. Proučila sem, ali so bile metode inoviranja v podjetju prisotne že pred nastopom insolventnosti ali šele pozneje med izvajanjem postopka prisilne poravnave. Preverila sem, ali so metode inoviranja pripomogle k pravočasni zaznavi insolventnosti in k večji uspešnosti postopka prisilne poravnave. V Poslovnem registru Slovenije (eObjave v postopkih insolventnosti) sem na vzorcu 37 podjetij z uporabo računovodskih izkazov preverila prisotnost nekaterih metod inoviranja. Na podlagi rezultatov vzorčnih podjetij in podjetja Beti, d. d., sem ugotavljala veljavnost postavljene hipoteze.
Ključne besede: inoviranje, inovacije, metode inoviranja, programske in tehnološke inovacije, kriza, insolventnost, insolventno podjetje, insolvenčna zakonodaja, prisilna poravnava, poenostavljena prisilna poravnava, načrt finančnega prestrukturiranja, temeljni računovodski izkazi
Objavljeno: 11.08.2016; Ogledov: 920; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

8.
Vpliv gospodarske krize na transport
Alja Hudomalj, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Transport je sektor, ki je razvit v večini gospodarstev po svetu. Je nekakšen povezovalni steber vseh svetovnih trgov. Ko se je leta 2007 začela kriza v ZDA, se je kmalu kriza razširila v vse panoge gospodarstev, prizadela je vse sektorje, vključno s transportom. Avtomobilska industrija je trpela, avtoprevozniki so zaradi recesije v cestno transportnem sektorju težko poslovali, ogromno tovora, ki je leta prej prihajal in odhajal iz držav, je bilo ustavljenega. Rast transportnih storitev se je ustavila. Gospodarska kriza je prizadela tako posameznike, kot celotna gospodarstva. A vendar so ob vseh izgubah in zaprtjih nekaterih podjetij obstajala transportna podjetja, ki so s pravilnimi ukrepi premagala krizo in se ji uspešno zoperstavila. To so podjetja, ki so uspešno delovala že pred krizo, tako, da jih izguba transportnih storitev in zmanjšan obseg povpraševanja nista dokončno ustavila.
Ključne besede: transport, gospodarska kriza, transportne storitve, podjetje Transporti Draganović Enes s.p., Evropsko gospodarstvo, Slovensko gospodarstvo
Objavljeno: 11.02.2016; Ogledov: 966; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (941,68 KB)

9.
OBVLADOVANJE KRIZE V POSLOVANJU PODJETJA
Bojan Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil vzroke in pojav različnih kriznih stanj in ob tem reakcijo in vedenje udeležencev, ki so se z njimi soočili. Poudarek sem v svojem delu vsekakor namenil kriznemu managementu, njegovi vlogi pri obvladovanju krize v podjetju ter seveda ukrepom za reševanje podjetja iz krizne situacije. Na koncu svojega diplomskega dela sem predstavil še primer kriznega delovanja v podjetju Gorenje, d. d., kjer sem zaposlen že več kot dvajset let. Skozi celotno diplomsko nalogo sem vseskozi dokazoval različna spoznanja. Predvsem to, da je učinkovito in pravočasno reagiranje podjetja na spremembe v okolju ter uspešno prilagajanje nanje ključ za njegov obstoj in nadaljnji razvoj. Kadar pa zaide v težave, je reševanje podjetja iz krize brez priprave in izvedbe t. i. revolucionarnih sprememb skoraj nemogoče. Takrat je potrebna zavzetost posebnih strokovnjakov, t. i. kriznih managerjev. Ti lahko z ustreznim znanjem, kompetencami in izkušnjami na vseh področjih poslovanja izvedejo spremembe v delovanju podjetja in njegov preobrat. Krizne razmere namreč zahtevajo drugačne pristope in načine vodenja podjetja kot vodenje v normalnih okoliščinah. Krizne situacije in soočanje z njimi danes postajajo stalne spremljevalke na vseh področjih delovanja podjetja. Zato je ena od temeljnih nalog vsakega podjetja, ki želi biti uspešno, da se zna hitro in učinkovito odzivati na dinamične spremembe in zahteve poslovnega okolja.
Ključne besede: Kriza, vzroki za nastanek krize, krizni management, reševanje krize v podjetju, izhodi iz krize, podjetje Gorenje
Objavljeno: 06.10.2014; Ogledov: 1183; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

10.
VODENJE DRUŽINSKEGA PODJETJA V ČASU KRIZE
Žiga Zupanič, 2013, diplomsko delo

Opis: Za diplomsko delo sem izbral vodenje družinskega podjetja v času krize, ker je tema aktualna, ker sem o tej temi želel izvedeti več in ker sem imel dostop do podatkov podjetja, kar mi je pri pisanju diplomskega dela močno pomagalo. V svojem diplomskem delu sem najprej opredelil družinsko podjetje, vpliv družinskih podjetij na gospodarstvo ter prednosti in slabosti družinskih podjetij. Nato sem opisal svetovno gospodarsko in finančno krizo, njene začetke, vpliv krize v Evropi, v Sloveniji ter natančneje opisal krizo v transportnem sektorju. Zapisal sem tudi nekatere protikrizne ukrepe, ki so bili sprejeti v Sloveniji. V glavnem delu sem opisal družinsko podjetje, njegovo zgodovino, delovanje ter rast podjetja od njegove ustanovitve. Nadalje sem opisal vpliv krize na podjetje in področja v podjetju, ki jih je kriza najbolj prizadela. Na koncu sem opisal še, kako se je podjetje rešilo stečaja.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, svetovna gospodarska kriza, vzroki za krizo, kriza v transportnem sektorju, analiza kupcev, financiranje.
Objavljeno: 21.11.2013; Ogledov: 1428; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici