| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 46
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Odpornost družinskih podjetij v času krize
Anže Slodej, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga raziskuje dejavnike odpornosti družinskih podjetij v obdobju krize, pri čemer se osredotoča na vpliv nasledstva in inovacij ter prilagodljivosti. Rezultati raziskave jasno kažejo, da kljub pomembnosti nasledstva za kontinuiteto družinskega podjetja, ta dejavnik sam po sebi nima izjemnega vpliva na njegovo odpornost v času krize. Nasprotno pa se izkaže, da imajo inovacije ključno vlogo pri izboljšanju odpornosti družinskih podjetij v spremenljivih gospodarskih okoliščinah. S poglobljenim intervjujem z vodstvom in analizo strategij, ki ga je podjetje uporabilo za premagovanje kriz, je jasno razvidno, da inovativno razmišljanje, agilnost in prilagodljivost močno prispevajo k uspešnemu obvladovanju negotovosti in prehodu skozi krizne dogodke. Poudariti je treba tudi, da so družinska podjetja, v primerjavi z nedružinskimi, izkazala večjo prilagodljivost v času kriznih razmer. V sklepni analizi ugotavljamo, da čeprav ostaja nasledstvo ključni dejavnik za dolgoročno trajnost družinskega podjetja, sta inovacije in prilagodljivost tisti, ki izstopata kot ključno orodje za ohranjanje in povečanje odpornosti v obdobjih gospodarskih kriz. To se še posebej izkazuje v primerjavi med družinskimi in nedružinskimi podjetji, pri čemer se družinska podjetja izkažejo kot bolj prilagodljiva ter bolje pripravljena na spopadanje z izzivi spreminjajočega se okolja.
Ključne besede: Odpornost, družinska podjetja, kriza, upravljanje kriznih situacij, prilagodljivost, načrtovanje nasledstva.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Vpliv pandemije covid na sektor logistike : magistrsko delo
Nataša Frlež, 2023, magistrsko delo

Opis: Pandemija Covida-19 je pretresla svet, ki postavlja globalne dobavne verige v središče pozornosti širše javnosti ter neznane posledice. Izbruh smrtonosnega virusa Covida-19 ni le jemal življenj, ampak je tudi močno vplival na gospodarstvo. Zaradi stroge zapore so bile proizvodne in logistične dejavnosti začasno ustavljene ali omejene, kar je vplivalo na povpraševanje in ponudbo različnih izdelkov. Nedavne raziskave so pokazale, da je finančna kriza prizadela sektor logistike na neugoden način. Namen magistrskega dela je preučiti vpliv finančne krize iz leta 2008 in Covida-19 na logistiko. Glavne dejavnosti logističnih podjetij, ki smo si jih izbrali za primerjavo med omenjenimi krizami, so predvsem premikanje, skladiščenje in pretok blaga. Logistična panoga predstavlja eno najpomembnejših povezav s svetom. Tveganje je že dolgo pomemben vidik logistike. To je še posebej vidno zdaj, ko je Covid-19 prizadel ves svet. Tako kot finančna kriza je tudi kriza Covida-19 prinesla podjetjem nove izzive. V obeh omenjenih krizah je veliko vzporednic, vendar je bil vpliv finančne krize na logistiko veliko globlji. Pandemija Covida-19 in svetovna finančna kriza se zdita podobni, vendar je vsak prinesel novo negotovost. V obeh primerih je borza doživela padec BDP-ja po vsem svetu, prav tako davčni prihodki, ko so ljudje izgubili dohodke in so se dobički podjetja enormno zmanjšali. Od začetka leta 2020 je vse več držav po vsem svetu zaprlo svoje meje ter omejilo prevoz in potovanja zaradi izbruha koronavirusa (Covid-19), kar predstavlja izziv za mednarodno trgovino in prevoz. V magistrskem delu bomo analizirali kazalnike izbranih logističnih podjetij v Evropi in Sloveniji. Na primeru Slovenije bomo analizirali tudi transportni trg. Na osnovi kazalnikov lažje preučujemo uspešnost poslovanja podjetij v določenem obdobju. Za magistrsko nalogo smo analizirali obdobje finančne krize v letih 2008 in 2009 v primerjavi s koronakrizo 2019 in 2020. Omenjeni krizi smo primerjali na vzorcu dveh let. Za lažjo primerjavo smo krizi primerjali v šestih različnih logističnih podjetjih.
Ključne besede: Covid-19, transport, logistika, finančna kriza, logistična podjetja
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 635; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

3.
Etične dileme podjetništva v korona krizi
Jernej Krajšek, 2022, magistrsko delo

Opis: Virus COVID-19 oziroma »koronavirus« je na svetovni ravni močno vplival na življenja ljudi. Le malokdo si je možnost izbruha epidemije takšne razsežnosti sploh uspel predstavljati, kaj šele da bi se na kaj takega lahko predhodno pripravil. Način vsakodnevnega življenja skoraj vsakega posameznika se je močno spremenil. Ob nenadnih spremembah, na katere se je težko pripraviti, se pogostokrat pojavljajo dileme, kako se na njih odzvati. Dileme so se pojavile tudi v podjetjih, saj se je trg povpraševanja v zelo kratkem času močno spremenil. Zaradi različnih ukrepov proti širjenju virusa po vsem svetu so se tako pojavile velike spremembe tako v ponudbi kot v povpraševanju. Pojavile so se motnje v dobavnih verigah, omejevanje osebnih stikov pa je ohromilo vsakdanje življenje, kar je močno vplivalo na povpraševanje po določenih storitvah in izdelkih. Zaradi pojava novega virusa so se standardni plani podjetij porušili. V podjetjih so se začele pojavljati dileme, kaj narediti. Mnogi podjetniki in vodstva podjetij so se morali soočiti s vprašanji, na katera niso imeli pripravljenih ustreznih odgovorov. Planiranje za nekaj dni v naprej je bilo zaradi negotovosti v mnogih situacijah zelo oteženo, planiranje za več mesecev ali let vnaprej pa skoraj nemogoče. V podjetjih so se je pojavile številne dileme, kako se na neko spremembo odzvati oziroma se z njo spoprijeti. Med dilemo o tem, kakšno odločitev podjetnik sprejme, se poraja tudi etično vprašanje oz. dilema, ali je ta odločitev etično sprejemljiva ali ne. Ker se etika nahaja med pravom in prosto izbiro, ima podjetnik možnost, da sprejme odločitev, ki ne sledi splošnim standardom, ki veljajo v določenem času na določenem območju. Etika tako edina teži k »pravilnemu« vedenju, ki ni urejeno z zakoni. Poslovne etične odločitve podjetnika oziroma vodstva se tako nahajajo med točno definiranim pravom na eni strani ter nujnostjo brezpogojnega podrejanja trgu z namenom učinkovitega poslovanja na drugi. Pri našem raziskovanju smo se osredotočili predvsem na etične dileme malih in srednje velikih podjetij v času korona krize. S pomočjo poglobljenih intervjujev izbranih podjetij smo ugotavljali, kako je sama kriza vplivala na posamezna podjetja, kako so se ta prilagajala različnim ukrepom za preprečevanje širjenja virusa in nenadnim spremembam na trgu. Pri tem smo preverjali tudi odziv podjetij na koronavirus in pojav etičnih vprašanj, ki so s tem povezana. V magistrskem delu smo raziskali tudi, ali se je več etičnih dilem pojavilo v podjetjih, na katera so spremembe in ukrepi vplivali bistveno močneje kot v podjetjih, kjer ukrepi niso bistveno vplivali na poslovanje. Ugotovili smo, da imajo podjetja, ki so osredotočena na poslovanje B2B, nekoliko drugačne etične dileme kot podjetja, ki so osredotočena na poslovanje B2C. Podjetja B2C so izpostavila večje število novih etičnih dilem v primerjavi s podjetji B2B. Najbolj pogoste etične dileme podjetij so bile, ali naj kot podjetje izkoriščajo pomoč, ki jo nudi država, kako ravnati v primeru, ko ukrepi onemogočajo potek dela ter, ali sploh in v kolikšni meri upoštevati ukrepe proti širjenju virusa. Zaradi specifičnosti posameznih intervjuvanih podjetij in njihovega delovanja so podjetja etične dileme različno reševala. Največ etičnih dilem pa se je pojavilo v podjetjih, kjer je pri njihovem poslovanju potrebnega več osebnega stika, ki ga ni mogoče ponujati preko spleta.
Ključne besede: Etika, etične dileme, podjetništvo, podjetja, korona kriza.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 440; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

4.
Merila tržne koncentracije in tržne moči podjetij
Dejan Romih, 2011, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: podjetja, konkurenca, tržne analize, koncentracije, merila, krize, ekonomska kriza, gospodarstvo, vodenje, spremembe
Objavljeno v DKUM: 31.07.2018; Ogledov: 830; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (66,87 KB)

5.
Pomen raziskovanja okolja za preprečevanje kriz podjetja
Sara Jakupović, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja si v želji po uspehu nenehno postavljajo visoke cilje v rasti in razvoju. Ob vedno večjem razvoju znanosti in tehnologije je za podjetja zelo pomembno, da iščejo nove poslovne rešitve, se širijo in skrbijo za rast in razvoj. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, prvi zajema teoretična spoznanja o nastanku in delovanju podjetja v njegovem spreminjajočem se okolju. Predstavljamo življenjski cikel podjetja in model razvoja, ki sta ga razvila avtorja Pümpin in Prange (1995). Z vidika življenjskega cikla podjetja in njegovega spreminjanja izpostavljamo tipologije podjetniških kriz po Pümpinu in Prangeju (1995) in avtorju Kropfbergerju (2003). V boju proti krizam predstavljamo vzroke za njihov nastanek, proces njihovega zdravljenja in posebnosti, s katerimi se mora soočiti vodstvo v času vodenja podjetja v krizi. S proučevanjem razvoja podjetja je tesno povezano tudi proučevanje vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja, ki podjetja spodbujajo k nenehnemu raziskovanju okolja, v katerem poslujejo. Pripravljenost na spremembe, ki jih ponuja okolje, je za podjetja ključnega pomena. V magistrskem delu natančneje povzemamo značilnosti notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja. Empirični del magistrskega dela smo pripravili na primeru izbranega podjetja. Predstavljamo njegov nastanek, opis ključnih sprememb v razvoju in rasti podjetja, analizo razvojne vizije, politike in strategij ter na splošno opis njegovega poslovanja danes, njegove družbene in okoljske odgovornosti. Na primeru izbranega podjetja raziskujemo njegov življenjski cikel s pomočjo Pümpin in Prange (1995) metode za proučevanje prisotnih elementov faz življenjskega cikla. Na podlagi ocene razvojne faze podajamo tudi oceno kriznega stanja podjetja. Ocenjevanje smo izvedli na podlagi spoznanj Pümpina in Prangeja (1995) in Kropfbergerja (2003). Empirični del zaključujemo z oceno managementa podjetja, natančneje predstavljamo proces soočanja vodilnih v podjetju s krizami. Dodajamo tudi analizo notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja in s pomočjo EFAS in IFAS tabele predstavljamo njegovo konkurenčnost.
Ključne besede: rast in razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, kriza, krizno stanje podjetja, vplivni dejavniki na razvoj podjetja.
Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 1513; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

6.
PROPAD VELIKEGA PROIZVODNEGA PODJETJA
Maja Bezenšek, 2016, magistrsko delo

Opis: V času hitrih sprememb se vsak dan znova pojavljajo nova podjetja, a hkrati jih tudi vsak dan mnogo preneha delovati, saj je takšno današnje poslovno okolje. V Sloveniji se je v zadnjem času mnogo spremenilo glede poslovanja. Sploh, če gremo v čas 80. let 20. stoletja, kjer so se začeli prvi premiki pri odpiranju gospodarstva iniciativnih posameznikov. Takrat se je tudi začel prehod iz socialističnega v tržno naravnano gospodarstvo. Slovenija je s svojo osamosvojitvijo izgubila jugoslovanski trg, ki je bil izrednega pomena za poslovanje podjetij, zato je na začetku devetdesetih let propadlo kar mnogo velikih podjetij, a hkrati je bilo na novo ustanovljenih ogromno majhnih in hitro rastočih podjetij. V magistrskem delu smo spoznavali nekatere možnosti prenehanja podjetij v Sloveniji ter tudi način prenehanje poslovanja podjetja − podrobneje obravnavali na velikem usnjarskem podjetju Konus iz Slovenskih Konjic, katerega glavni prodajni in hkrati tudi nabavni trg je bil prav jugoslovanski trg. Podjetje Konus je po osamosvojitvi Slovenije postopoma zaključevalo in manjšalo svoje široko delovno okolje. Zapirali so se številni obrati v proizvodnji usnja, hkrati pa so se, pod novim imenom, ustvarjala nova podjetja − z isto tradicijo proizvodnje. Leta 2001 se podjetje Konus tudi uradno vpiše v stečajni postopek, saj ne zmore več premagovati nastalih težav. Stečaj so po dolgih letih obravnavanja zaključili leta 2014, s 60 % deležem poplačanih obveznosti vseh upnikov.
Ključne besede: podjetje, veliko proizvodno podjetje, prenehanje podjetja, kriza, stečaj, osamosvojitev Slovenije
Objavljeno v DKUM: 13.01.2017; Ogledov: 1589; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

7.
ZNAČILNOSTI FINANCIRANJA MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ IN IZZIVI PO EKONOMSKI KRIZI 2008 IN KAKO JE TO REŠILO PODJETJE X D.O.O.
Tanja Masten, 2016, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo se teoretično dotaknili pomena MSP za gospodarstvo in njeno rast v državi in kaj le-te tudi pomenijo. Problematika, ki je pereča je bila predvsem v času gospodarske krize saj so bile v njej na udaru prav MSP ob nezadostnem finančnem stanju za svoj nadaljni razvoj. Delo je razdeljeno na dva dela, teoretični in empirični del v katerem je izpostavljeno obravnavano podjetje xin predstavljeno kako se to uspešno bori proti krizi, ki še obstaja. Izpostavljene so predvsem finance in finančni viri do katerih pa imajo MSP otežen dostop predvsem iz razloga nepoznavanja projektov in programov, ali se jim kreditna shema zdi nedosegljiva, prekruta ali celo zanje nedostopna zaradi previsokih mesečnih obresti odplačevanja dolga. Tematika je ne samo aktualna ampak izredno zanimiva, saj po zadnjih statističnih podatkih prav MSP rešujejo hrbet celotnemu gospodarstvu v Sloveniji in drugod po Evropskih državah.
Ključne besede: MSP, financiranje MSP, gospodarska kriza, praktičen primer obravnavanega podjetja.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2016; Ogledov: 957; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

8.
TVEGANI KAPITAL KOT VIR FINANCIRANJA SLOVENSKIH GRADBENIH PODJETIJ
Aleksandar Erkić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo analizirali vpliv gospodarske krize v Sloveniji in ugotovili, da so mnoga gradbena podjetja propadla. Na osnovi metode študija primera tujega gradbenega podjetja smo prikazali, kako se je podjetju v času nastopa gospodarske krize z virom tveganega kapitala uspelo izogniti vplivom krize in posledično ustvariti še uspešnejše podjetje.
Ključne besede: tvegan kapital, gospodarska kriza, gradbena podjetja, poslovni angeli, vir financiranja
Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1302; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

9.
RAZVOJ MODELA MANAGEMENTA ZA CELOVITEJŠE OBVLADOVANJE VPLIVA KRIZE NA TRANSPORTNA PODJETJA
Veronika Trnovšek Grm, 2016, magistrsko delo

Opis: Transport je dejavnost, ki izvira že iz davnih časov, saj se je potreba po prevažanju stvari pojavila že dolgo nazaj. Skozi dolgo zgodovino je njegov razvoj napredoval počasi, a vztrajno in tudi pridobival na izboljšavah v njegovi tehniki in tehnologiji. Dobra organizacija transporta, učinkovito upravljanje z voznim parkom ter prava izbira prevoznega sredstva, je pogoj za kakovostno izvajanje transportih storitev. Ti pogoji morajo biti izpolnjenji, če hočemo v tem turbulentnem času nuditi kakovostnejše ter bolj konkurenčne transportne storitve od svoje konkurence. To pa je tudi pogoj za obstanek transportnega podjetja na trgu. Danes je eden izmed najpomembnejših dejavnikov uspešnosti ter učinkovitosti transportnega podjetja predvsem učinkovit, zanesljiv ter iznajdljiv management. Temeljne naloge managementa so planiranje, organiziranje, vodenje ter kontroling v poslovanju in delovanju podjetja. Managerji morajo skrbeti, da delo poteka v skladu z zadanimi cilji in vizijo podjetja. Hkrati pa morajo znati voditi in povezovati skupino ljudi v podjetju tako, da jih pritegnejo za svoje ideje, saj je le-to pogoj za dolgoročen napredek in obstoj transportnega podjetja na trgu. Namen magistrske naloge je bil razviti nov model managementa transportnih podjetij, ki bi omogočal zmanjševanje vpliva krize in celovitejšo obvladovanje vpliva krize na delovanje in poslovanje transportnih podjetij v Sloveniji. V nalogi smo predvidevali, da trenutni model ne omogoča omejevanja oziroma zmanjševanja vpliva krize na delovanje in poslovanje transportnih podjetij, zato smo se v nalogi osredotočili na ukrepe za izhod iz krize ter celovito obvladovanje vpliva krize. Na strani državne regulative pa smo izpostavili potrebne ukrepe države za uresničitev predlaganega oziroma novo razvitega modela managementa transportnih podjetij. Menimo, da so izsledki raziskave zanimivi za marsikatero slovensko transportno podjetje, saj je problematika, ki smo jo zajeli v nalogi, podala zanimive ter praktične rešitve, katere bi lahko uporabili pri svojem poslovanju in se tako mogoče izognili težavam, s katerimi se srečujejo predvsem ob pojavu kriz. Ključne besede: management, transport, transportna podjetja, kriza, model managementa
Ključne besede: management, transport, transportna podjetja, kriza, model managementa
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1090; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

10.
PRISILNA PORAVNAVA KOT ORODJE ZA PREMAGOVANJE KRIZE PODJETJA
Eva Grilč, 2016, diplomsko delo

Opis: V času spremenljivih tržnih razmer in globalne finančne krize se mnoga podjetja tako v Sloveniji kot v tujini znajdejo v finančnih težavah. Slednja lahko za rešitev krize v podjetju uporabijo številne instrumente. Med njimi se lahko pojavi tudi postopek prisilne poravnave, čeprav za podjetje ta ukrep predstavlja zadnjega v vrsti med izbranimi, saj s svojimi zakonskimi določbami omeji delovanje in poslovanje podjetja. Postopek prisilne poravnave je za rešitev krize v podjetju izbralo tudi podjetje Horizont Skupina, d. o. o. V Načrtu finančnega prestrukturiranja je vodstvo podjetja navedlo vrsto ukrepov, ki jih bo sprejelo, da bo lahko izpolnilo terjatve do svojih upnikov. Slednji postopka prisilne poravnave niso sprejeli, zato je podjetje končalo v stečajnem postopku. Ob takšnem izidu glasovanja smo se ozrli na zakonske določbe in potrebne izboljšave le-teh, predvsem z namenom uspešnejših izidov postopkov prisilne poravnave v Sloveniji.
Ključne besede: prisilna poravnava, Horizont Skupina, d. o. o., ZFPPIPP, kriza podjetja, Načrt finančnega prestrukturiranja
Objavljeno v DKUM: 01.06.2016; Ogledov: 1417; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.99 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici