| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ODLOČANJE PO VEČ KRITERIJIH HKRATI O TURISTIČNIH STORITVAH
Andrej Zupanc, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil prikazati odločitvene procese ter uporabnosti metod za odločanje po več kriterijih hkrati. Teoretični del opisuje področje kulturnega turizma in znotraj njega področje izobraževalnega turizma, ki ga predstavljamo. Del možne ponudbe izobraževalnega turizma nato v obliki treh različnih jezikovnih tečajev na praktičnem primeru tudi predstavimo. V drugem delu teoretičnega dela pa podrobneje opisujemo metode za določanje uteži kriterijev in merjenje vrednosti alternativ, ki temeljijo na ordinalni (SMARTER) in intervalski (SWING) skali. Vrednosti alternativ smo merili z neposrednim vnosom in uporabo vrednostnih funkcij.
Ključne besede: odločanje, kriteriji odločanja, alternative, večkriterijsko odločanje, kulturni turizem, izobraževalni turizem, jezikovni tečaji, praksa v tujini, Web - HIPRE
Objavljeno: 21.06.2010; Ogledov: 1900; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (719,78 KB)

3.
IZBIRA FINANČNEGA INVESTRIRANJA PO VEČ KRITERIJIH HKRATI
Špela Teržan, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Namen dela diplomskega seminarja je bil izdelati model za izbiro finančnega investiranja po več kriterijih hkrati, s katerim bi prišli do najbolj ugodne izbire za posameznika. V delu diplomskega seminarja smo pojasnili nekaj oblik finančnega investiranja, poiskali in izbrali smo najboljšo obliko, ter opisali metodo AHP in računalniški program Expert Choice. Nekaj besed smo namenili tudi računačniškemu programu Web-HIPRE. Finančne naložbe predstavljajo pomembno področje plemenitenja denarja. Vse več posameznikov se odloča za oplemenitenje njihovih denarnih sredstev z različnimi finančnimi naložbami. V ta namen mora vsako finančno naložbo primerjati z ostalimi naložbami. Tako pridemo do problema odločanja po več kriterijih hkrati. Odločevalec mora namreč iz množice alternativ, izbrati najugodnejšo alternativo glede na lastne preference. V tem delu diplomskega seminarja smo predstavili primer tovrstnega odločanja, kjer želimo za posameznika identificirati najugodnejšo finančno naložbo. Posameznik se odloča med štirimi izbranimi alternativami: depozit na banki, vlaganje v vzajemne sklade, nakup delnic na borzi ter nakup nepremičnine, slednjo smo v drugi točki eliminirali. V ta namen smo izvedli analizo in rešili problem odločanja po več kriterijih hkrati. Finačne naložbe smo primerjali z uporabo metode AHP in problem reševali s pomočjo programske rešitve Expert Choice, ki je namenjen za reševanje problemov odločanja po več kriterijih hkrati. Problem smo strukturirali v obliki odločitvenega drevesa, nato pa smo izrazili sodbe o pomembnosti kriterijev in preferencah do alternativ. Tako smo prišli do rešitve večkriterialnega problema. Kot najugodnejšo finančno naložbo smo identificirali depozit na banki, druga najboljša alternativa pa je vlaganje v vzajemne sklade.
Ključne besede: finančna investiranja, delnice, večkriterialno odločanje, Expert Choice, AHP, problem odločanja, alternative, kriteriji
Objavljeno: 25.05.2012; Ogledov: 1098; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

4.
POVEZAVA MED KAKOVOSTJO PROCESA ODLOČANJA MANAGERJEV TER USPEŠNOSTJO PODJETIJ V SLOVENIJI
Damjan Grušovnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Managerji sprejemajo odločitve, da zagotavljajo kratkoročno in dolgoročno uspešno poslovanje svojih podjetij na različnih trgih. Na uspešnost pomembnih in nerutinskih odločitev vpliva kakovost procesa odločanja. To magistrsko delo preučuje povezave med kakovostjo procesa odločanja vodilnih managerjev ter uspešnostjo njihovih podjetij, ki spadajo med 500 največjih v Sloveniji po prihodkih od prodaje. Uporabljen model kakovosti procesa odločanja vsebuje naslednje dimenzije: racionalnost procesa, črpanje informacij, vložen trud ter odprto obzorje. Vsaka od dimenzij vsebuje svoj nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost procesa odločanja. Izbrana kazalca uspešnosti podjetij sta letna rast dodane vrednosti na zaposlenega ter delež prihodkov od prodaje, ustvarjenih na tujih trgih. Vse več raziskovalcev se pomika od kakovosti odločitve, ki se večinoma meri v denarju oz. s finančnimi kazalniki, h kakovosti procesa odločanja, ki vsebuje tudi mehke vložke in rezultate. Proces odločanja se ne konča s sprejetjem kakovostne odločitve, ampak sledita izvedba in nadzor, ki sta enako pomembni kot vsi predhodni koraki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V teoretičnem delu smo preučili aktualne poglede vodilnih avtorjev na področju managerjevega odločanja, kakovosti procesa odločanja in kakovosti odločitev. Predstavili smo dejavnike, ki jih vsebujejo dimenzije kakovosti procesa odločanja, ter poskušali najti uspešne praktične primere ter odmevne raziskave vodilnih avtorjev. V analitičnem delu smo naredili statistične analize podatkov na osnovi podatkov, ki smo jih pridobili pri izvedbi ankete med vodilnimi managerji v Sloveniji. Ugotovili smo, da ni statistično značilne povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in rastjo dodane vrednosti na zaposlenega v podjetju. Prav tako ni povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in usmerjenostjo podjetja na tuje trge. Managerji z nadpovprečno kakovostjo procesa odločanja v primerjavi s podpovprečnimi tudi ne delajo v podjetjih, ki imajo v povprečju večjo rast dodane vrednosti na zaposlenega ali večjo naravnanost na tuje trge. V Sloveniji imajo podjetja, katerih managerji izkazujejo nadpovprečno odprto obzorje pri kakovosti procesa odločanja, v povprečju večjo naravnanost na tuje trge kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno odprto obzorje. Pri podjetjih v Sloveniji obstaja statistično značilna nizka/šibka povezava med vloženim trudom pri kakovosti procesa odločanja in deležem prihodkov, ustvarjenih na tujih trgih. Podjetja v Sloveniji, usmerjena na tuje trge, kjer managerji izkazujejo nadpovprečno vložen trud pri kakovosti procesa odločanja, imajo v povprečju večji obseg zaposlenih kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno vložen trud. V preučevani množici vodilnih managerjev v Sloveniji nismo uspeli dokazati povezave med kakovostjo procesa odločanja in izbranimi kazalniki uspešnosti podjetja. Na podlagi rezultatov ne moremo sklepati, da kakovost procesa odločanja ni povezana z uspešnostjo podjetja, saj obstaja množica drugih finančnih kazalnikov uspešnosti, njihove stopnje rasti ter mehki kazalniki uspešnosti, ki so težje izmerljivi.
Ključne besede: kakovost procesa odločanja, kakovost odločitev, analiza problema, kriteriji odločanja, racionalnost, motiviranost, participacija, intuicija, črpanje informacij, managerjev trud, kreativnost in inovativnost, deležniki podjetja, uspešnost podjetja
Objavljeno: 21.01.2016; Ogledov: 632; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

5.
PRENOVA PRODAJNEGA PROGRAMA
Oskar Janet, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je analiza obstoječega prodajnega programa podjetja in razvrstitev prodajnih izdelkov po koristnosti za podjetje. Prav tako želimo podjetju, s katerim sodelujemo, predstaviti rezultate analize in podati morebitne predloge, katerega izdelka ni smiselno prodajati. V teoretičnem delu naloge opišemo prehranska dopolnila in delovanje programa Web-HIPRE, ki je program za odločanje po več kriterijih hkrati. Podrobneje razložimo metode za določanje uteži kriterijev: SMART, SWING in SMARTER in za določitev vrednosti alternativ glede na kriterije: direktno metodo in vrednostno funkcijo. Na primeru izbora najboljšega prodajnega izdelka podjetja – glede na stroške in ugodnosti – je s programom Web-HIPRE prikazan model v obliki drevesa odločanja, ki ga sestavljajo globalni cilj, kriteriji in alternative. Uporaba programa je prikazana v vseh fazah odločitvenega procesa: strukturiranje problema, merjenje vrednosti alternativ na intervalski skali, določanje uteži kriterijem, izračun agregiranih vrednosti alternativ, razvrščanje alternativ in izbira najprimernejše ter analiza občutljivosti. V praktičnem delu dela diplomskega projekta smo ugotovili, da je najboljši izdelek za prodajo podjetja Omega 3 (200 kapsul), najslabši pa Otroška Omega 3. Prodajni program podjetja X je ustrezen, potrdimo pa lahko tudi umaknitev izdelka Otroška Omega 3, ki ga je podjetje v zadnjem letu že prenehalo prodajati.
Ključne besede: alternative, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, kriteriji, drevo odločanja
Objavljeno: 19.11.2015; Ogledov: 450; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici