1. ODPOVED POGODBE O ZAPOSLITVI IZ POSLOVNIH RAZLOGOV VEČJEMU ŠTEVILU DELAVCEV S POUDARKOM NA KRITERIJIHSonja Kočnik, 2009, diplomsko delo Opis: Presežni delavci predstavljajo vse večji problem in smo ravno v času ekonomske krize, ko je ta problem dobil še večje razsežnosti. Podjetja so za svoj obstoj prisiljena odpuščati z namenom preživetja ekonomske krize. Množična odpuščanja, kot posledica krize, lahko privedejo do množične brezposelnosti, ki je za državo najhujša oblika brezposelnosti, kakor seveda tudi za odpuščenega delavca. Lahko pa tudi mnoga podjetja pod pretvezo ekonomske krize izrabijo priložnost za umetnega ustvarjanja presežkov delovne sile.
V svoji diplomski nalogi sem se posvetila vprašanju, kako mora ravnati delodajalec, ko iz poslovnega razloga postane nepotrebno delo večjemu številu delavcev.
V začetku vsebinskega dela predstavljam mednarodno pravno ureditev v zvezi s prenehanjem delovnega razmerja, pri čemer izpostavim Konvencijo MOD št. 158 s spremljajočim Priporočilom MOD št. 166, Evropsko socialno listino in norme v okviru Evropske skupnosti. V nadaljevanju, v drugem poglavju, se posvetim ureditvi odpovedi pogodbe iz poslovnega razloga po veljavnem Zakonu o delovnih razmerjih, pri čemer predstavljam določbe, ki veljajo le v primeru odpovedi pogodbe večjemu številu delavcev iz poslovnega razloga, kot tudi določbe, ki veljajo v postopku odpovedi pogodbe o zaposlitvi in se upoštevajo tudi v primeru odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga večjemu številu delavcev.
Tretje poglavje zajema predstavitev ureditve osrednjega vprašanja v kolektivni pogodbi in primerjavo z ZDR.
V četrtem poglavju se nato posvečam redni odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga večjemu številu delavcev. Ugotavljam, kaj štejemo kot utemeljen poslovni razlog in kako se ugotavljajo presežni delavci. Pri odpuščanju večjega števila nepotrebnih delavcev je potrebno sprejeti program razreševanja presežnih delavcev, zato se posvetim vsebini tega programa, oblikam in možnostim za reševanje presežnih delavcev. Pozornost namenim kriterijem, na podlagi katerih se ugotavljajo presežni delavci in metode za njihovo uporabo. O razreševanju presežnih delavcev morajo biti obveščeni tudi svet delavcev, sindikat in zavod za zaposlovanje, zato predstavim tudi njihovo vlogo in morebitni vpliv na postopek razreševanja presežnih delavcev. Izpostavim tudi vprašanje varstva pravic delavcev. V petem poglavju naredim primerjalno pravno ureditev s sosedno Avstrijo.
V zaključku pa podajam kratek povzetek urejenosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga večjemu številu delavcev, pri čemer izpostavim probleme, ki se mi zdijo pri njeni ureditvi v zakonu sporni.
Presežni delavci predstavljajo vse večji problem in smo ravno v času ekonomske krize, ko je ta problem dobil še večje razsežnosti. Podjetja so za svoj obstoj prisiljena odpuščati z namenom preživetja ekonomske krize. Množična odpuščanja, kot posledica krize, lahko privedejo do množične brezposelnosti, ki je za državo najhujša oblika brezposelnosti, kakor seveda tudi za odpuščenega delavca. Lahko pa tudi mnoga podjetja pod pretvezo ekonomske krize izrabijo priložnost za umetnega ustvarjanja presežkov delovne sile.
V svoji diplomski nalogi sem se posvetila vprašanju, kako mora ravnati delodajalec, ko iz poslovnega razloga postane nepotrebno delo večjemu številu delavcev.
V začetku vsebinskega dela predstavljam mednarodno pravno ureditev v zvezi s prenehanjem delovnega razmerja, pri čemer izpostavim Konvencijo MOD št. 158 s spremljajočim Priporočilom MOD št. 166, Evropsko socialno listino in norme v okviru Evropske skupnosti. V nadaljevanju, v drugem poglavju, se posvetim ureditvi odpovedi pogodbe iz poslovnega razloga po veljavnem Zakonu o delovnih razmerjih, pri čemer predstavljam določbe, ki veljajo le v primeru odpovedi pogodbe večjemu številu delavcev iz poslovnega razloga, kot tudi določbe, ki veljajo v postopku odpovedi pogodbe o zaposlitvi in se upoštevajo tudi v primeru odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga večjemu številu delavcev.
Tretje poglavje zajema predstavitev ureditve Ključne besede: Odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnih razlogov večjemu številu delavcev, utemeljeni razlogi, program razreševanja presežnih delavcev, kriteriji za določitev presežnih delavcev, svet delavcev, sindikat, zavod za zaposlovanje Objavljeno v DKUM: 21.05.2025; Ogledov: 3; Prenosov: 0
Celotno besedilo (341,62 KB) |
2. Analiza strategije proizvodnega sistema SIJ Ravne Systems d.o.o. : magistrsko deloJani Trbovšek, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava analizo strategije proizvodnega procesa v podjetju SIJ Ravne systems, d. o. o. Razloženi in analizirani so posamezni vidiki proizvodne strategije programa SIKNIVES: oblikovanje izdelkov in storitev, kakovost, oblikovanje procesov, izbira lokacije, razmestitev delovnih sredstev (layout), človeški viri in organizacija, menedžment dobaviteljskih verig, zaloge, terminiranje ter vzdrževanje.
Poleg strateških vidikov so bili s pomočjo anket ocenjeni tudi naslednji konkurenčni kriteriji: kakovost, hitrost, prilagodljivost, fleksibilnost in stroški. Ocene kriterijev so temeljile na subjektivnih mnenjih zaposlenih in bile ključne za boljše razumevanje konkurenčnosti na trgu. Empirični del magistrske naloge zajema tudi preračun kazalnika učinkovitosti OE (Overall Effeciency), ki temelji na dejanskih podatkih in kot ključni kvantitativni kazalnik ocenjuje stopnjo učinkovitosti. Kazalnik učinkovitosti ter rezultati njegovih posameznih komponent – kakovosti (Q), planirane produktivnosti (A) in izkoristka delovnega časa (P) – so omogočili objektivno kvantifikacijo učinkovitosti strategije. Na podlagi analiziranih vidikov, konkurenčnih kriterijev in kazalnika učinkovitosti podaja magistrska naloga tudi predloge za izboljšave.
Ugotovitve zaključnega dela kažejo na medsebojno povezanost dobre proizvodne strategije in konkurenčnosti. Boljša kot je strategija, bolj pozitivno vpliva na konkurenčne kriterije, s katerimi konkuriramo na trgu. V podjetju SIJ Ravne Systems, d. o. o., pa še vedno obstajajo možnosti za izboljšave za dolgoročni uspeh. Ključne besede: Proizvodna strategija, proizvodni sistem, optimizacija sistema, konkurenčnost podjetja, konkurenčni kriteriji, učinkovitost proizvodnega sistema Objavljeno v DKUM: 23.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (7,98 MB) |
3. Obravnava poslovne uspešnosti kot dohodek iz delovnega razmerja s poudarkom na davčnem vidikuAlen Planinšec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je analizirana davčna ureditev plačila za poslovno uspešnost. Gre za
fakultativni del plače, ki ga določa 126. člen Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Za
davčno obravnavo ter za razumevanje plačila za poslovno uspešnost je tako relevanten tudi
delovnopravni vidik. Raziskani so najpogostejši ekonomski kazalniki, ki so uporabljivi za
vzpostavitev kriterijev in meril za presojo poslovne uspešnosti. Ker so kriteriji in merila za
poslovno uspešnost prepuščeni pogodbenim strankam je zato še toliko bolj pomembno, da je
v magistrskem delu analizirano, kaj poslovna uspešnost kot pojem sploh predstavlja. V ta
namen so tudi kratko raziskane uveljavljene pravne razlage s pomočjo katerih se ugotavlja
pravi pravni pomen relevantnih pravnih norm za obravnavano davčno področje magistrskega
dela. V kolikor iz kriterijev in meril ne bo razvidno, da so usmerjeni v dosego poslovne
uspešnosti, se tudi davčnopravno takšnega izplačila ne bo moglo davčno ugodneje
obravnavati v skladu z 44. členom Zakona o dohodnini (ZDoh-2). Skladno s tem so
analizirane spremembe davčno ugodnejše obravnave poslovne uspešnosti od njene vključitve
v ZDoh-2 dalje. Zakonodajna sprememba področnega davčnega predpisa, ki se nanaša na
drugačno obravnavo navedenega izplačila je bila uvedena z ZDoh-2R. Ugodnejša davčna
obravnava plačila za poslovno uspešnost se je tako pričela uporabljati za davčna leta, ki se
začnejo od vključno 1. januarja 2017.
Magistrsko delo se osredotoča na plačilo za poslovno uspešnost, ki z davčnega vidika sodi
med dohodke iz zaposlitve. Tako so analizirani dohodki iz zaposlitve in podrobneje predvsem
dohodki iz delovnega razmerja v smislu njihove davčne obravnave. Poslovna uspešnost kot
dohodek iz delovnega razmerja se pod določenimi pogoji ne vključuje v davčno osnovo za
odmero dohodnine. Analiziran je tudi obračun akontacije dohodnine v zvezi s tem, ter osnova
za plačilo prispevkov za socialno varnost. Plačilo za poslovno uspešnost se tako poroča
Finančni upravi Republike Slovenije (FURS) na REK-O obrazcih, ki bodo prav tako
analizirani. Pri določitvi kriterijev in meril pa je potrebno upoštevati tudi prepoved
diskriminacije, kar bo prav tako raziskano v magistrskem delu Ključne besede: poslovna uspešnost, pravne razlage, dohodek iz zaposlitve, dohodek iz
delovnega razmerja, kriteriji in merila, delavec, davčna osnova, dohodnina, prispevki za
socialno varnost, akontacija dohodnine, REK-O obrazci Objavljeno v DKUM: 07.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
Celotno besedilo (1,31 MB) |
4. Ključni kriteriji, ki vplivajo na odločitve kupcev za spletno nakupovanje : diplomsko deloBojana Jovašević, 2024, diplomsko delo Opis: Izbira najbolj primernega izdelka ali storitve prek spleta je lahko izčrpen proces, saj je široka raznolikost izdelkov na spletnih straneh trgovcev lahko preobremenjujoča. V nadaljevanju je bilo veliko zanimanja za preučevanje prepoznavanje kriterijev, ki vplivajo na proces odločanja pri nakupovanju prek spleta. Zato smo v diplomski nalogi izvedli raziskavo in analizirali, v kolikšni meri določeni kriteriji, kot so lastnosti izdelka, ponudba izdelkov, varnost in zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelkov, cena in popusti izdelka, ocene potrošnikov, uporabnost spletne trgovine, blagovne znamke, dostava in vračilo, vplivajo na odločitev o nakupu. Glede na dve različni starostni skupini smo ugotovili, kateri so najpomembnejši kriteriji, ki določajo odločitev o nakupu. To so: lastnosti izdelka, zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelka, cena in popusti izdelka, dostopnost in enostavnost in ocene strank. Ključne besede: spletno nakupovanje, spletna trgovina, kriteriji spletnega nakupovanja Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 48
Celotno besedilo (1,17 MB) |
5. Razvoj in vrednotenje rešitve na osnovi vzorcev prehodov v mikrostoritvenih arhitekturah : diplomsko deloUrška Karneža, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo prehod iz monolitne arhitekture v mikrostoritveno
arhitekturo, s poudarkom na oblikovanju identičnih storitev z uporabo mikrostoritvenih
pristopov. Osredotočili smo se na implementacijo štirih ključnih arhitekturnih vzorcev, ki so
temeljni za razvoj mikrostoritvenih aplikacij: usmerjevalni prehod, agregacijski prehod,
razbremenitveni prehod in priključna storitev.
V raziskavi smo uporabili empirično kvalitativno metodo, s katero smo analizirali in
vrednotili monolitno aplikacijo in mikrostoritveno aplikacijo, pri čemer smo ocenili, kako
dobro vsaka arhitektura izpolnjuje naslednje kakovostne kriterije: skalabilnost, zmogljivost,
razpoložljivost, nadzorljivost, varnost, testabilnost in vzdrževanje. Naša analiza je pokazala,
da mikrostoritvena arhitektura omogoča boljšo modularnost, lažje vzdrževanje in večjo
skalabilnost v primerjavi z monolitno arhitekturo. Rezultati so pokazali, da mikrostoritvena
arhitektura učinkoviteje izpolnjuje kakovostne kriterije.
V zaključku smo ugotovili, da je prehod na mikrostoritveno arhitekturo smiselna izbira za
organizacije, ki želijo izboljšati kakovost in prilagodljivost svojih informacijskih sistemov.
Predstavili smo tudi smernice in priporočila za uspešno implementacijo mikrostoritvene
arhitekture, ki temeljijo na naših raziskovalnih ugotovitvah. Ključne besede: mikrostoritve, mikrostoritveni vzorci, vzorci prehodov, kakovostni kriteriji, kakovostni atributi Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (2,18 MB) |
6. Analiza okoljskih kriterijev v poročilih o trajnostnem razvoju podjetij v tekstilnem in oblačilnem sektorjuŠpela Kumer, Gregor Radonjič, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: Tekstilna panoga je pogosto deležna kritik, ker zelo negativno vpliva na okolje in ker so delovne razmere v njej v državah v razvoju zelo nehumane. Eden od ciljev odgovornega in trajnostnega ravnanja je tudi transparentnost pri poročanju o vplivih podjetja na okolje in izvajanju ukrepov okoljske politike, pri čemer imajo pomembno vlogo poročila o trajnostnem razvoju. V ta namen smo z analizo vsebine proučili poročila o trajnostnem razvoju izbranih podjetij tekstilne in oblačilne panoge s poudarkom na okoljskih kriterijih. Raziskali smo, o katerih okoljskih kriterijih in ukrepih poročajo izbrana podjetja in ali se je zavedanje o okoljskih problemih in o številu ukrepov, ki jih proučevana podjetja povzročajo s svojo dejavnostjo, v opazovanem časovnem obdobju poglobilo. Rezultati so potrdili, da ogljični in vodni odtis v zadnjih letih močno pridobivata na pomenu. V okviru življenjskega cikla oblačil v proučevanih podjetjih najpogosteje namenjajo največjo pozornost ukrepom v fazi proizvodnje in pridobivanja surovin, najmanj pa v fazi uporabe. Vsa so v svojih poročilih navajala zgolj pozitivne informacije, le v majhni meri so bili navedeni tudi neuspehi pri doseganju določenih ciljev trajnostnega razvoja. Ključne besede: tekstilna panoga, oblačilna industrija, poročila o trajnostnem razvoju, okoljski kriteriji, ogljični odtis Objavljeno v DKUM: 23.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (443,57 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Nadzor kakovosti revizij računovodsih izkazov za obdobje od 2012 do 2021Patricija Koprivšek, 2023, magistrsko delo Opis: Razprave o kakovostni reviziji računovodskih izkazov so vedno aktualne. V magistrski nalogi navajamo enega najbolj spornih računovodskih škandalov v zadnjem desetletju, ki je skrhal zaupanje v revizijsko delo, in sicer škandal družbe Enron v ZDA. Skrb vzbuja delo nekaterih pooblaščenih revizorjev, ki niso opozorili na napake v letnem računovodskem poročanju o poslovanju družbe. Kriteriji za kakovostno revizijo so merila, ki kažejo na pomanjkljivosti ali nepravilnosti v postopku revizije. Revizija je sicer ključnega pomena za zagotavljanje zanesljivosti računovodskih izkazov in drugih poslovnih poročil. Od leta 2019 je nadzornik nad delovanjem revizijskih družb in pooblaščenih revizorjev v Sloveniji Agencija za javni nadzor nad revidiranjem. Nadzor nad kakovostjo revidiranih izkazov obsega pregled izbranih revizijskih poslov za preverjanje skladnosti s pravili revidiranja in pregledovanje postopkov notranjega nadzora kakovosti v revizijskih družbah. Namen magistrske naloge je raziskati stanje kakovosti revidiranja računovodskih izkazov z vidika nadzora, ki ga v Sloveniji izvaja Agencija za javni nadzor nad revidiranjem (ANR). Analizirani podatki o izrečenih ukrepih, ki jih je izrekel ANR v desetih letih, in sicer od leta 2012 do leta 2019, razkrivajo, da zaradi kratkega obdobja pregleda izvedenih nadzorov ni mogoče realno oceniti napredka kakovosti revidiranja računovodskih izkazov.
Izsledki analize za zadnja leta napovedujejo skrb vzbujajoč trend upadanja števila pooblaščenih revizorjev. Ta pomanjkljivost vpliva na kakovostno opravljeno revizijo. Za ohranjanje strokovnosti in kredibilnosti revizijske stroke predlagamo, da bi se ANR aktivno lotil ukrepov, kot so spodbujanje študentov za vpis v program za pridobitev licence pooblaščenega revizorja, uvajanje mentorstva za mlade revizorje, organiziranje strokovnih izobraževanj in seminarjev za revizorje itd. Ključne besede: kakovost revidiranja računovodskih izkazov, nadzor, Agencija za javni nadzor nad revidiranjem, kriteriji za kakovost revidiranja računovodskih izkazov Objavljeno v DKUM: 18.06.2024; Ogledov: 190; Prenosov: 26
Celotno besedilo (3,59 MB) |
8. Prenovitev kriterijev za vertikalno in horizontalno napredovanje v podjetju palfinger d.o.o.Urška Regvat, 2024, magistrsko delo Opis: V delu preučujemo prenovitev sistema napredovanja v organizciji. Potreba po prenovi sistema prihaja iz staromodnega in pomanjkljivega sistema, novi sistem napredovanja pa vključuje vse zaposlene, ne da bi se pozabilo na določene zaposlene, ki nase ne opozarjajo. S pomočjo mamdani fuzzy modela uvajamo kriterije, kjer se izpostavi tiste, ki so najbolj primerni za napredovanje ali povišanje ranga. Kriterij se deli osnovno na dva dela, in sicer na osebnostni in neosebnostni kriterij, vsak od njiju pa ima opredeljene podkriterije. Kadar govorimo o načinu napredovanja, vertikalnem ali horizontalnem, s tem povezujemo tudi količino odgovornosti, ki jo zaposleni pridobi. V obeh načinih se odgovornost poveča, lahko je to drugo odgovornejše delo, odgovornost do nadrejenega ali dodatno dodeljeno delo, ki mora biti opravljeno.
Mamdani fuzzy model je primeren za osnovno postavitev kriterijev napredovanja, saj z njegovo pomočjo postavimo logiko povezovanja, ki nam pomaga pri postavitvi na primer excel tebele s formulami, ki opredelijo in določijo najprimernejše za napredovanje. Ob postaviti tabele in sklepnem povezovanju smo ugotovili, da izobrazba ni med najpomembnejšimi kriteriji pri napredovanju. Večkrat je pomembna pri zaposlitvi, vendar ne tudi pri napredovanju, saj se za zaposlene točno ve, kakšne so njegove sposobnosti in karakteristike. Ključne besede: Napredovanje, horizontalno napredovanje, vertikalno napredovanje, prenova sistema napredovanja, kriteriji za napredovanje. Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 300; Prenosov: 38
Celotno besedilo (1,66 MB) |
9. Kriteriji kakovosti spletne trgovine : diplomsko deloSuzana Hrastelj, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskovali kriterije kakovosti spletne trgovine ter kaj je tisto, kar naključnega obiskovalca spletne trgovine spremeni v kupca. Zanimalo nas je, kateri so tisti kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev potrošnika, da se odloči za nakup ravno v dotični spletni trgovini. V prvem delu diplomskega dela smo preučili literaturo s področja spletne trgovine ter raziskali kriterije, ki so pomembni pri odločitvi za nakup. Opisali smo različne tipe spletnih trgovin ter se osredotočili na prodajo med podjetji ter končnimi uporabniki (angl. Business to customer; v nadaljevanju: B2C).
V drugem poglavju diplomskega dela smo izvedli anketo ter intervju s ciljno skupino. Anketa je bila namenjena vsem spletnim nakupovalcem, z njeno pomočjo smo izpostavili najpomembnejše kriterije, ki so pomembi za spletno trgovino ter uspešno izpeljane nakupe. Te odgovore smo skupaj z nakupovalci dotične spletne trgovine pregledali ter preverili, ali ima le-ta spletna trgovina vse kriterije, ki so pomembni za uspešno poslovanje ter zaključene nakupe. Poleg pregleda ter analize anketnega razvrščanja kriterijev smo določili še kriterije, ki so pomembni za nakup v dotični spletni trgovini.
Ugotovili smo, da so za uspešno izpeljane nakupe zelo pomembni logistični kriteriji. Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, kriteriji nakupovanja, potrošnik, nakup Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 407; Prenosov: 74
Celotno besedilo (1,52 MB) |
10. Model za izračun porabe električne energije pri dobavitelju : magistrsko deloIva Živković, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo predstavili model, ki preračunava, koliko električne energije je
dobavitelj porabil pri izdelavi naročenih kosov.
V prvem poglavju smo opredelili problem, cilj in hipoteze, ki smo jih preverjali v
nadaljevanju magistrskega dela. Drugo poglavje vsebuje predstavitev podjetja BSH Hišni
aparati, d. o. o. V tretjem poglavju smo pisali o trenutni energetski krizi in odzivu podjetij
in Evropske unije nanje. Četrto poglavje predstavlja proces brizganja plastike in porabi
električne energije pri tem. V petem poglavju smo pozornost namenili vlaganju v novo
opremo, v šestem pa finančni analizi investicijskih odločitev.
Na koncu smo predstavili model za izračun porabe električne energije, ki smo ga
nadgradili, da bi podjetje motivirali za nove investicije. Model je izdelan v programskem
paketu Microsoft Excel. Ključne besede: model za izračun, energetska kriza, poraba elektrike, brizganje
plastike, investicije, investicijski kriteriji Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 386; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,73 MB) |