| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 61
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbor optimalne ureditve križišča v mestu Čakovec
Božidar Međimurec, 2020, magistrsko delo

Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je prometno-tehnična analiza križišča v mestu Čakovec na Hrvaškem. Obravnavano križišče zahteva temeljito rekonstrukcijo, ob čemer se postavlja vprašanje, kakšna ureditev križišča je najbolj optimalna. Da bi podali odgovor na omenjeno vprašanje, je treba izvesti prometno-tehnično analizo, analizo prometne varnosti in kapacitetno analizo. Za kapacitetno analizo je potrebno štetje prometa, da bi dobili obstoječe prometne obremenitve. Z upoštevanjem kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča in na podlagi vseh opravljenih analiz sta predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Na koncu je izbrana optimalna ureditev križišča, in sicer enopasovno srednje veliko krožno križišče.
Ključne besede: križišča, prometno-tehnična analiza, kapacitetna analiza, izbor optimalne ureditve križišča, rekonstrukcija križišča
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (16,15 MB)

2.
Prometno varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije štirikrakega križišča v mestu Karlovac
Domagoj Cipurić, 2019, magistrsko delo

Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je analiza križišča v mestu Karlovac na Hrvaškem. Zaradi izgradnje obvoznice staromestnega jedra »Zvijezda« v Karlovcu bo obravnavano križišče dobilo novo vlogo v cestnem omrežju. Iz teh razlogov je bilo za izbor optimalne variante rekonstrukcije potrebno izvesti analizo projektno tehničnih elementov križišča, kapacitetno analizo ter prometno varnostno analizo s ciljem ugotavljanja pomanjkljivosti, zaradi katerih lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Pri izvedbi kapacitetne analize so zraven izvedenega štetja prometa upoštevane predpostavke o prometnih obremenitvah iz elaborata, ki opravičuje izvedbo omenjene obvoznice. Na podlagi vseh opravljenih analiz ter upoštevajoč prostorske omejitve sta na koncu predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Prvo varianto predstavlja nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce, drugo varianto pa majhno urbano krožno križišče. Z upoštevanjem preverjenih kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča je kot optimalna varianta rekonstrukcije predlagana varianta 1, in sicer nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce.
Ključne besede: nivojska križišča, prometna varnost, rekonstrukcija križišča, kanalizirano križišče, krožno križišče
Objavljeno: 02.10.2019; Ogledov: 572; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (9,30 MB)

3.
IZBIRA OPTIMALNEGA TIPA KRIŽIŠČA V PRIMERU KRIŽANJA VUKOVARSKE ULICE, ULICE VLADIMIRA NAZORA IN KALNIČKE ULICE V ČAKOVCU
Lara Fažon, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Osnovni namen naloge je izbira optimalne geometrije križišča s preverjanjem izpolnjevanja globalnih kriterijev v primeru križanja Vukovarske ulice, ulice Vladimira Nazora in Kalničke ulice v Čakovcu. Najprej je analizirano obstoječe stanje križišča. V analizo so zajeti naslednji globalni kriteriji, ki utemeljujejo primernost oziroma smiselnost njegove izvedbe: funkcionalni kriterij, prostorski kriterij, projektno-tehnični kriterij, kriterij prepustnosti, kriterij prometne varnosti, kriterij vpliva sosednjih križišč, kriterij okolice in ekonomski kriterij. V nadaljevanju sta, na podlagi analize, podana dva predloga rekonstrukcije obstoječega stanja križišča: semaforizirano križišče in krožno križišče.
Ključne besede: Optimalna geometrija križišča, krožno križišče, semaforizirano križišče, rekonstukcija
Objavljeno: 16.09.2019; Ogledov: 514; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

4.
Metode za dimenzioniranje krožnih križišč
Mitja Zrim, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo v začetku podali splošne informacije o krožnih križiščih. Temu je sledila razlaga pojma projektiranje in dimenzioniranje krožnih križišč s prikazom procesa dimenzioniranja v primeru, ko iščemo najprimernejšo rešitev. Navedli smo v katere glavne skupine delimo metode za dimenzioniranje in katere so posebnosti teh skupin. Metod za dimenzioniranje krožnih križišč je dandanes že veliko, zato smo se omejili na avstrijsko, avstralsko, angleško, francosko, nemško, HCM 2016 in HBS 2015 metodo. Podali smo splošen opis teh metod in prikazali postopek izvedbe analize pri posamezni metodi. S pomočjo teoretičnih dejstev smo izvedli teoretično primerjavo metod v smislu, katere vhodne podatke zahteva posamezna metoda, katere rezultate dobimo pri posamezni metodi in podali subjektivno oceno metod. Primerjali smo tudi rezultate izračuna prepustnosti po enačbah vseh prej omenjenih metod za primer enopasovnega krožnega križišča in jih prikazali v grafičnem zapisu. Pri tem smo spoznali, da pri nekaterih metodah prihaja do precejšnjega odstopanja. Metode smo uporabili tudi na dejanskem primeru enopasovnega krožnega križišča, ki se nahaja v Mestni občini Murska Sobota in s pomočjo dobljenih rezultatov izvedli primerjavo z navedbo razlage, zakaj prihaja do razlik v rezultatih, kaj na to vpliva ter navedli priporočila za dimenzioniranje.
Ključne besede: gradbeništvo, krožna križišča, metode za dimenzioniranje, prepustnost
Objavljeno: 13.06.2018; Ogledov: 1019; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

5.
Prometno-varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije križišča v bližini naselja Hrastovsko
Damir Crnčec, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bo narejena prometno-varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije križišča v bližini naselja Hrastovsko. Razloženo bo izvajanje prometno-varnostnega pregleda (RSI), ki služi za določanje vseh morebitnih pomanjkljivosti, zaradi katerih prihaja/lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Na podlagi prometno-varnostnega pregleda ali podatkov o prometnih nesrečah se predlagajo ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti. Najpogostejša mesta (konfliktne točke), na katerih prihaja/lahko pride do prometnih nesreč, so križišča. Konfliktne točke v območju križišča je potrebno urediti s pomočjo ustreznih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti. V nekaterih primerih se zaradi nevarnosti ali neprepustnosti obstoječih križišč predlaga sprememba oblike križišča. Izbira optimalne ureditve križišča se določa na podlagi več kriterijev, ki bodo navedeni in razloženi v magistrskem delu. Predstavljena bodo teoretična izhodišča, ki se bodo nanašala na obravnavani primer štirikrakega križišča, ki se nahaja v bližini naselja Hrastovsko. Izvedeni bosta projektno-varnostna in prometnotehnična analiza obstoječega stanja, na podlagi katerih bodo izdelane variante rekonstrukcije obravnavanega križišča.
Ključne besede: prometno-varnostni pregled (RSI), konfliktne točke, nivojska križišča, optimalna ureditev križišč, rekonstrukcija križišča, voziščna konstrukcija
Objavljeno: 15.12.2017; Ogledov: 705; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (14,97 MB)

6.
REŠEVANJE PROBLEMATIKE PROSTORSKEGA KRITERIJA PRI UMEŠČANJU KROŽNEGA KRIŽIŠČA V POZIDANO OBMOČJE
Mojca Šoštarič, 2016, diplomsko delo

Opis: Pri rekonstrukciji klasičnih križišč v krožna križišča v gosto pozidanem okolju pogosto naletimo na problem pomanjkanja prostora. Prostor, ki ga imamo na voljo, nam narekuje, kakšen tip krožnega križišča bomo izbrali, hkrati pa je za odločitev o izvedbi krožnega križišča potrebno skrbno preučiti tudi ostale kriterije za presojo upravičenosti. V diplomski nalogi je predstavljena rekonstrukcija obstoječega trikrakega križišča v naselju Ojstriška vas v štirikrako križišče. Narejena je podrobna analiza obstoječega stanja ter dva predloga projektnih rešitev. Obe rešitvi smo analizirali in ovrednotili ter nato izbrali najbolj optimalno rešitev.
Ključne besede: krožno križišče, kriteriji za presojo upravičenosti, rekonstrukcija križišča
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 617; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

7.
Postopek dimenzioniranja križišč na primeru križišča Čufarjeva cesta - Ulica Veljka Vlahovića - Malečniški most v Mariboru
Aljaž Štok, 2016, diplomsko delo

Opis: Na prepustnost prometne infrastrukture vplivajo različni dejavniki. Na nekatere nimamo vpliva, na drugega imamo. Vpliv, ki se lahko odraža na prometni infrastrukturi, je vpliv dimenzioniranja, ki je predstavljen v diplomski nalogi. Beseda dimenzioniranje predstavlja širok pojem, v okviru katerega se proučujejo različni vidiki načrtovanja prometne infrastrukture. V diplomski nalogi smo se omejili samo na vidik zagotavljanja zadostne kapacitete. Prvi del diplomske naloge zajema teoretične osnove kapacitetnega dimenzioniranja, kjer so predstavljeni ključni parametri prepustnosti. V drugem delu naloge je predstavljen primer iz realnega okolja – križišče v Mariboru. To križišče je analizirano ter predstavljeno z vidika zadostne prepustnosti. Predstavljeni so prav tako rezultati simulacij različnim možnih variant rekonstrukcije križišča, za katere je bilo uporabljeno programsko orodje Sidra Intersection.
Ključne besede: nivojska križišča, dimenzioniranje, kapaciteta, nivo usluge, primerjava variant
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 772; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (19,44 MB)

8.
METODOLOGIJA ZA IZBOR OPTIMALNE UREDITVE KRIŽIŠČA NA KONKRETNEM PRIMERU
Matej Petkovič, 2016, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomske naloge je presoja možnih rešitev rekonstrukcije obstoječega križišča. Primernost rešitve preverjamo med nesemaforiziranim, semaforiziranim in krožnim križiščem. Izbor rekonstrukcije je izveden s pomočjo analize obstoječega stanja, prognoze prometnih tokov za plansko obdobje, analize številnih ključnih kriterijev in medsebojne primerjave posameznih rešitev. Način izbora je predstavljen na konkretnem primeru rekonstrukcije križišča regionalne ceste R2-435 Maribor–Ruše in priključka Deržaničeve poti. Rekonstrukcija je potrebna zaradi izgradnje 30 novih stanovanjskih hiš. Najustreznejša izbrana rešitev rekonstrukcije križišča je podrobneje predstavljena.
Ključne besede: ceste, križišče, rekonstrukcija križišč, kriteriji za izbor ureditve križišča, pravila projektiranja
Objavljeno: 21.09.2016; Ogledov: 630; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (5,37 MB)

9.
Semaforizirana izvennivojska križišča
Ela Dvoršćak, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo primerjali različne tipe semaforiziranih križišč po dveh merilih, in sicer po površini, ki jo zajemajo, in pretočnosti, ki jo zagotavljajo. Različni tipi semaforiziranih križišč so opisani glede na njihovo geometrijo, prednosti in pomanjkljivosti ter namen oziroma glede na to, v katerih primerih se posamezni tip križišča uporablja. Cilj naloge je s primerjavo površine in pretočnosti teh križišč pridobiti najboljše projektne rešitve za določena križišča ter primerjati obstoječa, že znana semaforizirana križišča z novimi, inovativnimi rešitvami.
Ključne besede: križišča, izvennivojska križišča, semaforizirana izvennivojska križišča, semaforizirano krožno križišče
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 943; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (4,78 MB)

10.
SPREMLJANJE GRADNJE VEČJIH INFRASTRUKTURNIH OBJEKTOV V URBANEM OKOLJU: PRIMER OBJEKTOV V MURSKI SOBOTI
Doris Zrim, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja spremljanje gradnje večjih infrastrukturnih objektov v urbanem okolju. Gradnja tako zahtevnih objektov zahteva veliko znanja in izkušenj ter predvsem dobro sodelovanje med izvajalci, projektanti in inženirskim nadzorom. Spremljanje gradnje je bilo opravljeno na praktičnem primeru v Murski Soboti, kjer sta se gradila objekta podhod in podvoz ter se v sklopu tega uredila tudi krožna križišča. V magistrskem delu so predstavljene projektne rešitve infrastrukturnih objektov in nato je na podlagi le teh predstavljeno spremljanje gradnje. Zaradi izvedbe infrastrukturnih objektov v urbanem okolju se je posebna pozornost namenila vodenju prometa v času gradnje. Iz spremljanja gradnje so podane spremembe, ki so vplivale na potek gradnje ter izboljšave, ki bi pripomogle k še večji varnosti in kvalitetnejši izvedbi infrastrukturnih objektov v urbanem okolju.
Ključne besede: spremljanje gradnje, infrastrukturni objekti, urbano okolje, podvoz, podhod, krožna križišča, vodenje prometa.
Objavljeno: 13.07.2016; Ogledov: 1085; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (10,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici