| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KRIŽEV POT ŠMARJE PRI JELŠAH
Živa Garbas, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavljam križev pot Šmarje pri Jelšah. Predstavljam in razlagam vplive za izgradnjo križevega pota, upodobljene ikonografske motive posameznih postaj in njihove medsebojne povezave. Hkrati ugotavljam ohranjenost v časovnem obdobju stotih let. V raziskovalnem delu diplomske naloge iščem podobnosti in razlike med izbranimi križevimi potmi v Sloveniji, ki imajo podobno zasnovo. Opredeljujem jih kronološko, geografsko, ugotavljam tipografijo kapelic in motive posameznih postaj. V diplomskem delu ugotavljam, da je križev pot Šmarje pri Jelšah edinstven spomenik.
Ključne besede: križev pot, Kristusov pasijon, pobožnost, zgodovina križevega pota, ikonografski motivi, božji grob, svete stopnice
Objavljeno v DKUM: 18.03.2016; Ogledov: 1485; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (24,37 MB)

2.
TONE KRALJ IN POSLIKAVE CERKVA NA SLOVENSKEM PRIMORSKEM
Mojca Benčina, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi želim predstaviti Toneta Kralj in njegove cerkvene poslikave na slovenskem Primorskem. Tone Kralj je od začetka dvajsetih do poznih šestdesetih let na Primorskem ustvaril gigantski likovni opus, s katerim je skušal utrjevati slovensko nacionalno zavest na območju, ki je po letih 1918 pripadalo Italiji. Poslikal je več kot štirideset cerkva. Doslej še ni bil narejen sistematičen popis vseh Kraljevih poslikav na Primorskem, česar se loteva pričujoča diplomska naloga. Za okvir topografskega popisa si jemlje slovenske državne meje, v interpretaciji pa skuša naloga odpreti vprašanje stilnega razmerja obravnavanih del. Na začetku naloge na kratko predstavim Kraljevo umetniško pot, začetek cerkvenega slikarstva in takratno zgodovinsko dogajanje. V nadaljevanju obravnavana dela razdelim na tri poglavja glede na slikarjev stilni razvoj. Namen naloge je narediti sistematičen popis poslikav na slovenskem Primorskem in jih interpretirati glede na ikonografska izhodišča.
Ključne besede: Tone Kralj, ekspresionizem, cerkvene poslikave, slovenska Primorska, svetniki, križev pot
Objavljeno v DKUM: 18.01.2011; Ogledov: 6643; Prenosov: 811
.pdf Celotno besedilo (67,29 MB)

3.
Križev pot skozi otroško ilustracijo
Karmen Smodiš, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK KRIŽEV POT SKOZI OTROŠKO ILUSTRACIJO Križev pot in ilustracija sta si bližja, kot se zdi na prvi pogled. Križev pot pogosto najdemo v sakralni umetnosti. Redkeje pa ga je zaslediti v obliki ilustracije za otroke. Njegova vsebina se dotika temeljnih postavk človeškega življenja in je kot taka z religioznega in vzgojnega vidika zanimiva tudi za otroke. S križevim potom, ki sem ga ilustrirala, sem želela odgovoriti na številna vprašanja tako otrokom, njihovim staršem, kot tudi sebi. Predvsem sem se osredotočila na otroke in trenutke, ko se srečajo s trpljenjem Jezusa iz Nazareta ali celo s svojim trpljenjem, stisko in bolečino. Kako se naj otrok spoprime in sooči s svojim lastnim, pa čeprav otroškim trpljenjem? Kako ga meri, ovrednoti? S tem namenom sem želela poiskati ustrezno podobo, obliko, barvo, o kateri je že Vasili Kandinsky dejal, da je njena raba v tesni povezanosti s psihičnimi stanji dogajanja. Barva se počloveči! Želela sem poiskati kompozicijo, ki otroka ne bo prestrašila, temveč bo ob njej lažje razmišljal o smislu in pomenu trpljenja ter smrti, ki jima tudi sam ne more uiti, kakor pravi Ivan Cankar v Beli krizantemi: »Zatisni oči, da izgine vse, kar je odveč, da se prikaže pravo lice v najvažnejših, nujno potrebnih potezah, v tistih namreč, ki razodevajo dušo. Vse druge pritekline so nepotrebne in torej ne – umetniške!« O trpljenju pa Rihard Jakopič zapiše: »Trpljenje v vseh prečudnih variacijah je naša dota, ki nam jo je poklonila sodobna človeška družba in jo je potrdil naš rod. In le včasih, kadar nas Bog poboža, zažari v nas radost in vzplamene že skoraj pozabljeni kresovi!« Križev pot sem ilustrirala za osnovnošolske otroke, zato so liki in predmeti tudi temu primerno poenostavljeni. Prav tako sem se izogibala podrobnostim, ki bi odvračale pozornost od središčnega dogajanja. Ker vijolična barva v cerkveni liturgiji simbolizira spokornost, sem ji namenila vodilno na vseh postajah in jo z rastočo dramatičnostjo po posameznih postajah križevega pota stopnjevala. Akvarelna tehnika, ki sem jo izbrala, pa je s svojo mehkobo samo še pripomogla do želene podobe. Križev pot je bil objavljen v otroški katoliški reviji Mavrica in je, kot so pokazali odzivi, pritegnil predvsem najmlajše bralce. Z diplomsko nalogo sem želela podkrepiti zavedanje, da je na področju ilustriranih križevih potov potrebno še veliko postoriti, saj ob tem otroci navsezadnje spoznavajo ilustracijo kot likovno zvrst, lažje razumejo kulturno religiozno dediščino, oblikujejo socialni čut in zajamejo še kaj zase.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: križev pot, ikonografija križevega pota, sodobni slovenski avtorji križevega pota, ilustracija, križev pot za otroke.
Objavljeno v DKUM: 23.04.2009; Ogledov: 5981; Prenosov: 483
.pdf Celotno besedilo (18,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici