SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVICA DO ENAKOPRAVNEGA DOSTOPA IN OBRAVNAVE PRI ZDRAVSTVENI OSKRBI
Ivana Čerkezović, 2011, diplomsko delo

Opis: S preučevanjem ene temeljnih človekovih pravic, tj. pravico do enakopravne obravnave in prepovedi diskriminacije na podlagi katerekoli osebne okoliščine, s svojim diplomskim delom utemeljujem pomen te pravice pri zdravstveni obravnavi pacientov. Ravno njen univerzalni pomen nas pripelje do zakonske ureditve in ustreznega pravnega varstva, ter postopkov v primeru kršitev te pravice pacienta. Neenakosti pri obravnavi in dostopu do zdravstvene oskrbe so sicer urejene s številnimi splošnimi in specialnimi mednarodnimi in evropskimi pravnimi akti, ki Sloveniji kot podpisnici le-teh, daje smernice in jo zavezuje k primerni zaščiti pacientovih pravic. Kljub temu je vprašanje tako pomembno, da zahteva tudi notranjo normativno ureditev, zato je bil leta 2008 sprejet Zakon o pacientovih pravicah, kot specialen zakon in ureja vprašanje, ki je splošno urejeno že z Ustavo RS. Vsebinski del diplomske naloge zato podrobno razčlenjuje ZPacP, ki določa pravice in dolžnosti pacientov in pred izvajalci zdravstvenih storitev ščiti zlasti ogrožene skupine pacientov. Po priporočilih Evropske listine o pacientovih pravicah, jim daje štirinajst pravic, med katerimi je tudi pravica do enakopravne obravnave in dostopa do zdravstvene oskrbe in je konkretizacija ustavnega načela prepovedi diskriminacije.
Ključne besede: Temeljne človekove pravice, ureditev prepovedi diskriminacije v EU in Sloveniji, Zakon o pacientovih pravicah, enakopravnost dostopa in obravnave pri zdravstveni oskrbi, pozitivna diskriminacija, kršitev pacientovih pravic, postopki obravnave kršitev pacientovih pravic.
Objavljeno: 03.10.2011; Ogledov: 2603; Prenosov: 428
.pdf Celotno besedilo (966,65 KB)

2.
Pravice pacientov v klinični praksi
Tadeja Hajdinjak, 2012, diplomsko delo

Opis: Povpraševanje in zanimanje za pacientove pravice čedalje bolj narašča in prav je tako, saj ni človeka, ki se ne bi kdaj znašel v vlogi pacienta in nepoznavanje pravic lahko močno vpliva na zdravstveno obravnavo in posredno tudi na zdravstveno stanje pacienta. Z letom 2008 je v veljavo stopil Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP), katerega glavni namen je zagotoviti enakopravno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. V diplomskem delu je podrobno opredeljen pojem pravice pacientov in prikazano kako se le-ta obnese v kliničnem okolju s strani pacientov in zdravstvenih delavcev. Prav tako smo opredelili komunikacijo v odnosu pacient – zdravstveno osebje, saj pravilna in natančna komunikacija predstavljata bistveni element nudenja zdravstvene oskrbe in pomoči. Namen diplomskega dela je prikazati seznanjenost pacientov in zdravstvenih delavcev s pravicami pacientov ter upoštevanje pacientovih pravic v klinični praksi. Raziskovalna metodologija. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Tehnika zbiranja podatkov je bil delno zaprt vprašalnik. Raziskava, ki je potekala v eni od zdravstvenih institucij v Sloveniji je zajemala 100 pacientov in 100 zaposlenih, ki so starejši od 18 let. Razprava in sklep. Rezultati raziskave kažejo, da polovica pacientov in zdravstvenih delavcev ne pozna pravic pacientov. Pravice so na mnogih področjih kršene, ne da bi se sploh zavedali tega. Pacienta moramo obravnavati humano, celostno in profesionalno, ne glede na čas in prostor. Za profesionalen odnos je pomembna tudi dobra komunikacija, ki zmanjša nelagodje pacienta med bolnišnično obravnavo, s tem pa se zmanjša tudi nezadovoljstvo pacientov.
Ključne besede: Zakon o pacientovih pravicah, pravice, pacient, kršitev, zdravstvena oskrba, medicinska sestra, zdravstveni pooblaščenec, Varuh pacientovih pravic.
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 1821; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

3.
VARSTVO PRAVIC PACIENTOV V PRIMERU KRŠITEV V UPRAVNIH POSTOPKIH
Janez Jeromel, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zdravje je največja vrednota je rek, ki velja že skozi stoletja človeške zgodovine. Človek je vedno potreboval pomoč sočloveka, ko mu njegovo zdravje ni dopuščalo normalnega življenja. Že od nekdaj ljudje poznajo moč zdravilnih rastlin, v novejši zgodovini pa si pomagajo s takšnimi in drugačnimi znanstvenimi dosežki moderne medicine. Pri zdravljenju se nehote srečajo s postopki, ki niso v skladu z njegovimi pričakovanji in z raličnimi dokumenti,ki jim zagotavljajo določene pravice. Pravice pa so zato, da se kršijo. In kadar so kršene pravice ljudi kot pacientov so ti še bolj občutljivi, saj kršitve puščajo določene posledice tudi na njihovem zdravju. Človek se je skozi različna zgodovinska obdobja zavedal svojih temeljnih pravic in svoboščin, ki pa vedno niso bile zapisane na papirju. Z razvojem in kodifikacijo le- teh so ze začele razvijati tudi pravice pacientov.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Pacienti, pravice pacientov, upravni postopki, kršitev, zastopnik pacientovih pravic, potrošnik.
Objavljeno: 10.12.2016; Ogledov: 427; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

4.
Ozaveščenost pacientov o zakonu o pacientovih pravicah ter obravnava njihovih kršitev
Doroteja Žnidarko, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrsken delu smo predstavili pravice pacientov, ki jih vsebuje Zakon o pacientovih pravicah in dolžnostih. Prav tako smo prikazali, kakšna je seznanjenost pacientov z Zakonom o pacientovih pravicah ter kakšna je pogostost kršenja pacientovih pravic. Opisali smo vlogo in delovanje zastopnika in varuha pacientovih pravic ter kako ravnati ob kršitvi pacientovih pravic.
Ključne besede: Pacientove pravice, varuh pacientovih pravic, zastopnik pacientovih pravic, pacient, kršitev pacientovih pravic
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 143; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (791,57 KB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici