1. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Ključne besede: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,91 MB) |
2. Proučevanje povezave med nefinančnim poročanjem, verodostojnostjo in korporativne družbene odgovornosti proučevanega podjetjaBoštjan Lukman, 2022, magistrsko delo Opis: Zahteve družbenega okolja po informacijah glede poslovanja podjetij postajajo vse večje. Družba od podjetij zahteva posredovanje in poročanje tudi izven tistih osnovnih finančnih aspektov, na katere smo bili dolga leta navajeni. Trendi in interesi povprečnega človeka ter družbe se pomikajo k večjemu ohranjanju naravnega okolja kot tudi socialnega. Podjetja so te trende nekaj časa nazaj opazila in začela svoje poslovanje premikati k trajnostnemu poslovanju na podlagi korporativne družbene odgovornosti. S tem premikom pa se je v podjetjih pojavila tudi obveza ali želja po poročanja korporativne družbene odgovornosti oziroma nefinančnih informacij. Nekatera podjetja so to storila sama z namenom zagotavljanja konkurenčnih prednosti oziroma razlikovanja. Ostala podjetja pa so to storila, ko je nefinančno poročanje za določene subjekte postalo obvezno s sprejetjem Direktive o nefinančnem poročanju v Evropski uniji ter posledično pripadajoči zakonodaji posameznih članic.
Za namen poročanja nefinančnih informacij in korporativne družbene odgovornosti pa mora podjetje poročati verodostojne in preverljive informacije. Le tako lahko podjetju družba zaupa in verjame, kaj dela, govori oziroma poroča. Podjetje mora svojo verodostojnost kot tudi korporativno družbeno odgovornost nenehno negovati. Ne gre za en poslovni proces, ampak za konstantno razvijanje in spremljanje aktivnosti za doseganje želenega.
Poročanje nefinančnega poslovanja je postalo za določena podjetja, ki izpolnjujejo kriterije, obvezno z letom 2018 za letna poročila poslovnega leta 2017. Evropska komisija je izdelala priporočila in smernice, ki jih lahko podjetja uporabijo za poročanje o korporativni družbeni odgovornosti oziroma nefinančnem poslovanju. Smernice so nezavezujoče, podjetja sama izberejo način, po katerem bodo nefinančno poslovanje poročala. Za namen tega predstavljamo tudi trenutno še najbolj priljubljene standarde Global Reporting Initiative.
Letno poročilo predstavlja podjetjem osnovno komuniciranje pregleda poslovanja. Za izbrano podjetje smo pregledali poslovna poročila in njegovo komuniciranje za poslovna leta 2018, 2019 in 2020. Prav tako smo pregledali, ali je bilo proučevano podjetje vključeno v konsolidirano letno poročilo matične družbe za vsa izbrana poslovna leta. Pregledali smo način poročanja in informacije, ki se v posameznih letih pojavijo znotraj teh poročil, in ali je podjetje izpolnilo svoje zakonske zaveze in morda tudi priporočila Evropske komisije. Ugotavljamo, da so zahteve zakona bile izpolnjene, vendar je pri poročanju informacij prišlo do nekaterih večjih razlik, nekaj jih je podjetje tudi čez potek pregledanih let odpravilo oziroma svoje poročanje delno nadgradilo. Postavili smo se v vlogo javnosti, ki je želela o izbranem podjetju pridobiti čim več kakovostnih in preverljivih informacij o nefinančnem poslovanju.
V zaključnem delu naloge podamo tudi predloge izbranemu podjetju glede možnih izboljšav v skladu s pričakovanimi prihodnjimi zahtevami razvoja poročanja na tem področju. Ključne besede: verodostojnost, korporativna družbena odgovornost, nefinančno poročanje, NFRD, CSRD Objavljeno v DKUM: 11.08.2022; Ogledov: 756; Prenosov: 114
Celotno besedilo (2,43 MB) |
3. Izkazovanje korporativne družbene odgovornosti skozi razkrivanje nefinančnih informacij v letnih poročilih izbranih podjetijKatja Žišt, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je vsebinsko razdeljen na teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu sem predstavila koncept korporativne družbene odgovornosti in njeno delitev po Carollu. V nadaljevanju sem predstavila novosti, ki jih je Direktiva 2014/95/EU sprejela na področju nefinančnega poročanja v poslovnih poročilih določenih podjetij in implementacijo zahtev Direktive 2014/95/EU v slovenski pravni red.
V Raziskovalnem delu naloge sem na podlagi indikatorjev družbene odgovornosti preučila razkritja nefinančnih informacijah sedmih naključno izbranih podjetij. Vsa poročila so bila pripravljena za poslovno leto 2018. Omejila sem se samo na nefinančna razkritja, ki so jih podjetja, skladno z 70. členom ZGD-1, dolžna razkriti v Izjavi o nefinančnem poslovanju. Med drugim sem analizirala tudi skladnost izjave o upravljanju in politike raznolikosti podjetij z zakonskimi zahtevami 5.odstavka 70.člena ZGD-1.
V raziskovalnem delu sem za namen analize izbrala letna poročila naslednjih podjetij: DARS d.d., Impol d.d., Krka d.d., Mercator d.d., Petrol d.d., Pošta Slovenije d.o.o. in Unior d.d. Ključne besede: Direktiva 2014/95/EU, nefinančne informacije, poročanje, korporativna družbena odgovornost, izjava o nefinančnem poslovanju, izjava o upravljanju, politika raznolikosti Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1923; Prenosov: 214
Celotno besedilo (1,73 MB) |
4. Stanje korporativne integritete v izbranih finančnih institucijah v Republiki SlovenijiValentina Jakopiček, 2017, diplomsko delo Opis: S pojmom etika se seznanimo že v otroštvu, ko nas starši učijo, kaj je prav in kaj ne. Skozi obdobje odraščanja ugotovimo, da delati stvari pravilno različni ljudje različno razumejo. Etiko je težko opredeliti samo z eno in enotno opredelitvijo, podobno pa je tudi z integriteto. S korporativno integriteto se podjetja srečujejo pri poslovanju, kjer morajo delovati v skladu s pravili, poslovnimi običaji ter etičnimi načeli. Pomembno je tudi, da so družbeno odgovorna tako do strank in zaposlenih kot tudi do družbe in okolja.
Cilj diplomskega projekta je bil ugotoviti, kaj pomeni pojem korporativna integriteta in jo predstaviti kot del družbene odgovornosti. Predstaviti je bilo treba tudi Slovenske smernice korporativne integritete ter njene podpisnice, še posebej finančne institucije.
Diplomski projekt je razdeljen na dva dela. Prvi je teoretični in drugi je empirični del. V teoretičnem delu smo opredelili korporativno integriteto ter predstavili njen sistem in preučili njeno povezanost z družbeno odgovornostjo. Nadalje smo predstavili Slovenske smernice korporativne integritete.
V raziskovalnem oz. empiričnem delu smo se poglobili v izbrane finančne institucije, ki so podpisnice Slovenskih smernic korporativne integritete, ter opisali njihove etične kodekse. Raziskali smo, ali pri svojem poslovanju upoštevajo korporativno integriteto tako na normativni ravni kot tudi v praksi. Ugotoviti smo želeli, na kakšen način se tega lotevajo in v kolikšni meri uresničujejo to, kar so napisale v svojih etičnih kodeksih.
Med raziskovanjem in na podlagi podatkov, do katerih smo lahko dostopali, smo ugotovili, da vse izbrane finančne institucije na normativni ravni vključujejo te smernice in da se vedno bolj zavedajo njenih pomembnosti. Vse izbrane institucije so pisale o družbeni odgovornosti tako do svojih zaposlenih in strank kot tudi do družbe in okolja nasploh. Vse izbrane institucije tudi stremijo k trajnostnemu razvoju, kar je tudi cilj smernic. Ključne besede: korporativna integriteta, skladnost poslovanja, družbena odgovornost, Slovenske smernice korporativne integritete, podpisnice Slovenskih smernic, finančne institucije Objavljeno v DKUM: 30.11.2017; Ogledov: 1508; Prenosov: 174
Celotno besedilo (824,12 KB) |
5. EKONOMSKA IN DRUŽBENO-SOCIALNA VLOGA PODJETIJ V MNOŽIČNIH MEDIJIHTjaša Pogorevc, 2011, diplomsko delo Opis: Množični mediji so zaradi različnih sprememb v družbi postali pomemben del vsakdanjega življenja. Ljudje se obračajo nanje, ko želijo pridobiti informacije o tem, kaj se okoli njih dogaja. S svojimi informacijami oziroma z načinom, na katerega jih posredujejo, mediji vplivajo na javno mnenje, zaradi česar postajajo vedno pomembnejši tudi za podjetja in organizacije, ki lahko s pomočjo medijev okrepijo svoj položaj na trgu in v družbi. Za podjetja je pomembno, da se s pojavljanjem v medijih pozitivno zapišejo v spomin potrošnikov, zaradi česar morajo imeti podjetja dobro urejeno področje družbene odgovornosti in o njem tudi komunicirati. Proučevali smo, kakšna je bila medijska vidljivost podjetij, ki so uvrščena v Prvo kotacijo Ljubljanske borze, tako da smo analizirali štiri največje slovenske dnevnike. Ključne besede: korporativna družbena odgovornost, medijska vidljivost, ugled podjetja, korporativna identiteta, podoba podjetja, množični mediji, teorija prednostnega tematiziranja Objavljeno v DKUM: 18.04.2011; Ogledov: 12012; Prenosov: 216
Celotno besedilo (11,53 MB) |
6. VPLIV TRAJNOSTNEGA RAZVOJA NA KREPITEV KONKURENČNOSTI PODJETJA HENKELGrega Zrimšek, 2010, diplomsko delo Opis: Trajnostni razvoj je razvoj, ki zadovoljuje potrebe sedanjega človeškega rodu, ne da bi ogrozili možnosti prihodnih rodov, da zadovoljijo svoje potrebe. Običajno se preučuje s treh vidikov: z okoljskega, socialnega in ekonomskega. Ljudje se zavedamo okoljskih ter socialnih in ekonomskih problemov, ki pestijo svet. Podatki zbujajo skrb tako glede okolja kot tudi glede socialne in ekonomske pravičnosti. Danes 20 % prebivalstva izrablja 80 % svetovnih naravnih virov. K okoljskim in socialnim problemom prispeva vsak dan bolj ali manj tudi vsak od nas, največkrat v vlogi porabnika.
O trajnosti in trajnostnem razvoju se vedno več razpravlja na različnih ravneh in področjih. Na različnih področjih se sprejemajo trajnostne politike, prirejajo se konference, namenjene trajnostnemu razvoju, ustanavljajo se različne organizacije za trajnostni razvoj. Čeprav se je trajnostni razvoj še pred nekaj leti zdel marsikomu utopičen, se organizacije, vlade in posamezniki vedno bolj zavedajo, da je uravnotežen razvoj v smeri trajnosti nujno potreben. Prizadevanja podjetij v smeri trajnostnega razvoja so se pred časom zdela bolj del promocijskih aktivnosti kot dejanskega delovanja v smeri uravnoteženega razvoja, ki ne upošteva samo ekonomskega vidika, marveč tudi okoljskega in socialnega. Ključne besede: trajnost // trajnostni razvoj // trojni izid // trajnostno poslovanje // korporativna družbena odgovornost // trajnostno podjetje // letno poročilo // okoljsko poročanje // poročilo o trajnostnem razvoju // obnovljivi viri energije // zelena IT // interesne skupine // Program odgovornega ravnanja // UN Global Compact Objavljeno v DKUM: 04.08.2010; Ogledov: 5457; Prenosov: 868
Celotno besedilo (18,00 MB) |