| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Makrobonitetna politika centralnih bank za preprečitev finančne nestabilnosti gospodarstva
Janez Čonč, 2022, diplomsko delo

Opis: Finančne krize imajo velik vpliv na stabilnost finančnega sistema. Slednjo lahko opišemo kot stanje, v katerem je finančni sistem sposoben prenesti sistemske šoke in nenadne korekcije finančnih neravnovesij. Bistvo zagotavljanja finančne stabilnosti je zmanjšati možnost, da v procesu posredovanja nastopijo motnje, ki bi imele negativen vpliv na gospodarstvo. Takšne situacije preprečujemo z ukrepi makrobonitetne politike, ki skušajo narediti finančni sektor bolj odporen na motnje in preprečujejo kopičenje tveganj
Ključne besede: finančna nestabilnost, makrobonitetna politika, finančna kriza, korona kriza, stabilnost gospodarstva
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 668; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (896,64 KB)

2.
Etične dileme podjetništva v korona krizi
Jernej Krajšek, 2022, magistrsko delo

Opis: Virus COVID-19 oziroma »koronavirus« je na svetovni ravni močno vplival na življenja ljudi. Le malokdo si je možnost izbruha epidemije takšne razsežnosti sploh uspel predstavljati, kaj šele da bi se na kaj takega lahko predhodno pripravil. Način vsakodnevnega življenja skoraj vsakega posameznika se je močno spremenil. Ob nenadnih spremembah, na katere se je težko pripraviti, se pogostokrat pojavljajo dileme, kako se na njih odzvati. Dileme so se pojavile tudi v podjetjih, saj se je trg povpraševanja v zelo kratkem času močno spremenil. Zaradi različnih ukrepov proti širjenju virusa po vsem svetu so se tako pojavile velike spremembe tako v ponudbi kot v povpraševanju. Pojavile so se motnje v dobavnih verigah, omejevanje osebnih stikov pa je ohromilo vsakdanje življenje, kar je močno vplivalo na povpraševanje po določenih storitvah in izdelkih. Zaradi pojava novega virusa so se standardni plani podjetij porušili. V podjetjih so se začele pojavljati dileme, kaj narediti. Mnogi podjetniki in vodstva podjetij so se morali soočiti s vprašanji, na katera niso imeli pripravljenih ustreznih odgovorov. Planiranje za nekaj dni v naprej je bilo zaradi negotovosti v mnogih situacijah zelo oteženo, planiranje za več mesecev ali let vnaprej pa skoraj nemogoče. V podjetjih so se je pojavile številne dileme, kako se na neko spremembo odzvati oziroma se z njo spoprijeti. Med dilemo o tem, kakšno odločitev podjetnik sprejme, se poraja tudi etično vprašanje oz. dilema, ali je ta odločitev etično sprejemljiva ali ne. Ker se etika nahaja med pravom in prosto izbiro, ima podjetnik možnost, da sprejme odločitev, ki ne sledi splošnim standardom, ki veljajo v določenem času na določenem območju. Etika tako edina teži k »pravilnemu« vedenju, ki ni urejeno z zakoni. Poslovne etične odločitve podjetnika oziroma vodstva se tako nahajajo med točno definiranim pravom na eni strani ter nujnostjo brezpogojnega podrejanja trgu z namenom učinkovitega poslovanja na drugi. Pri našem raziskovanju smo se osredotočili predvsem na etične dileme malih in srednje velikih podjetij v času korona krize. S pomočjo poglobljenih intervjujev izbranih podjetij smo ugotavljali, kako je sama kriza vplivala na posamezna podjetja, kako so se ta prilagajala različnim ukrepom za preprečevanje širjenja virusa in nenadnim spremembam na trgu. Pri tem smo preverjali tudi odziv podjetij na koronavirus in pojav etičnih vprašanj, ki so s tem povezana. V magistrskem delu smo raziskali tudi, ali se je več etičnih dilem pojavilo v podjetjih, na katera so spremembe in ukrepi vplivali bistveno močneje kot v podjetjih, kjer ukrepi niso bistveno vplivali na poslovanje. Ugotovili smo, da imajo podjetja, ki so osredotočena na poslovanje B2B, nekoliko drugačne etične dileme kot podjetja, ki so osredotočena na poslovanje B2C. Podjetja B2C so izpostavila večje število novih etičnih dilem v primerjavi s podjetji B2B. Najbolj pogoste etične dileme podjetij so bile, ali naj kot podjetje izkoriščajo pomoč, ki jo nudi država, kako ravnati v primeru, ko ukrepi onemogočajo potek dela ter, ali sploh in v kolikšni meri upoštevati ukrepe proti širjenju virusa. Zaradi specifičnosti posameznih intervjuvanih podjetij in njihovega delovanja so podjetja etične dileme različno reševala. Največ etičnih dilem pa se je pojavilo v podjetjih, kjer je pri njihovem poslovanju potrebnega več osebnega stika, ki ga ni mogoče ponujati preko spleta.
Ključne besede: Etika, etične dileme, podjetništvo, podjetja, korona kriza.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 498; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

3.
Izbrani vidiki nasledstva na primeru družinskega podjetja AR, d. o. o.
Ana Repnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Med vsemi podjetji družinska podjetja na svetu zavzemajo največji delež (med 65 % in 80 %), zato posledično ustvarjajo številna delovna mesta in prinašajo pomemben prihodek v gospodarstvu držav. Poleg tega si družinska podjetja prizadevajo za svoje dolgo delovanje, dolgoročne odnose in gojijo predanost podjetju. Prav zaradi vsega omenjenega se dandanes povečuje zanimanje za trženje v okviru družinskih podjetij. To potrjujejo raziskave, ki so pokazale, da ima blagovna znamka družinskega podjetja pozitiven vpliv na poslovanje. Izjemnega pomena je tudi nasledstvo v družinskih podjetjih, ki trenutno prav tako predstavlja eno izmed najpomembnejših tem v raziskavah družinskega podjetja. Proces nasledstva je zelo kompleksen in temu primerno ga je potrebno skrbno planirati ter se nanj pripraviti. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili družinska podjetja, zapisali kako izgraditi njihovo dolgoročno delovanje in preučili kako se družinska podjetja spopadajo s korona krizo ter njen vpliv na prihodnost družinskih podjetij. Poleg tega smo opredelili oglaševanje blagovne znamke družinskega podjetja. Raziskali smo tudi izbrane vidike nasledstva, to so izgradnja zaupanja, nepotizem, vplivne dejavnike na uspešnost nasledstva in družinsko ustavo v družinskih podjetjih. Vso pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili v empiričnem delu diplomskega dela. Predstavili smo družinsko podjetje AR, d. o. o. in njegovo opredelitev za družinsko podjetje. Prav tako smo preučili vpliv korona krize na preučevano podjetje, soodvisnost oglaševanja in poslovnih strategij, zaupanje, nepotizem, nasledstvo in sodelovanje naslednje generacije pri delovanju preučevanega družinskega podjetja. Raziskali smo še ali ima preučevano družinsko podjetje AR, d. o. o., družinsko ustavo za obvladovanje sporov. Vse pridobljene informacije smo pridobili od lastnikov in njunih otrok s pomočjo intervjujev. Na koncu smo na podlagi pridobljenih podatkov podali priporočila za prakso družinskega podjetja AR, d. o. o., in drugih družinskih podjetij ter poleg tega dodali priporočila za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, korona kriza, oglaševanje, nepotizem, družinska ustava
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1062; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (999,74 KB)

4.
Ustvarjalno reševanje problema prilagoditve storitvenega programa potovalne agencije X v času korona krize
Lucija Steinmann, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je s pomočjo metod ustvarjalnega reševanja problemov podati predloge za prilagoditev storitvenega programa potovalne agencije X v času korona krize. V uvodnem delu smo opredelili problem in spoznali, kaj nam le ta predstavlja. V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev izbranih tehnik, ki smo jih uporabili pri reševanju zastavljenega problema, prav tako pa smo podrobneje spoznali bolezen COVID-19 in kakšne posledice nam omenjena bolezen prinaša. V empiričnem delu smo se lotili reševanja problema z uporabo metod za ustvarjalno reševanje problemov. Te metode so bile metode za definiranje problemov in priložnosti, kamor spadata tehnika W in kognitivno vzorčenje, ter metode ustvarjalnega razmišljanja, kamor sodita tehnika zapisovanja idej in morfološka analiza. Po uporabi metod in vse splošni analizi smo prišli do ugotovitve, da sta za zastavljen problem najprimernejši tehniki tehnika W v kombinaciji s tehniko kognitivnega vzorčenja, kot tudi tehnika zapisovanja idej, ki skupaj z morfološko analizo omogoča, da se na začetku osredotočimo le na eno ciljno skupino za rešitev našega problema.
Ključne besede: korona kriza, COVID-19, posledice, prilagoditev storitvenega programa, potovalna agencija
Objavljeno v DKUM: 03.09.2021; Ogledov: 981; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

5.
Ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize
Viktorija Špes, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize z uporabo izbranih metod. V prvem delu diplomskega projekta smo spoznali zastavljen problem brezposelnosti mladih in vzroke zanj ter možne oblike zaposlitve. V drugem delu smo teoretično spoznali tehnike, s katerimi obravnavamo zastavljen problem, in jih praktično uporabili na našem primeru. Obravnavali smo tri metode za definiranje problemov in priložnosti, in sicer tehniko W za definiranje problema, tehniko petih zakajev za spoznavanje bistva problema, ter tehniko ribja kost za ugotavljanje vzrokov problema. Nadalje smo uporabili program Web-HIPRE za podporo večkriterijskemu odločanju, s pomočjo katerega smo na podlagi alternativ, kriterijev in podkriterijev pridobili končne rezultate najprimernejše možnosti zaposlitve mladih v času korona krize. Ugotovili smo, da je ribja kost najprimernejša tehnika za definiranje obravnavanega problema, saj nam hitro pokaže težave in vzroke, ki se pojavijo pri iskanju zaposlitve mladih. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da se je za najprimernejšo rešitev izkazala zaposlitev v tujini, saj ima najvišjo agregirano vrednost, vendar nam je gradientna analiza občutljivosti pokazala, da gre za občutljivo rešitev glede na spremembo uteži kriterijev na prvi ravni.
Ključne besede: zaposlitev mladih, korona kriza, ustvarjalno reševanje problemov, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 1231; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici