| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Orodje za prostorsko-časovno analizo stanj poslovnih subjektov v Sloveniji
Jan Tovornik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opišemo postopek izdelave orodja za prostorsko-časovno analitiko. V ta namen najprej predstavimo osnovne gradnike tehnološkega sklada, ki ga sestavljajo strežnik GeoServer, knjižnice JavaScript Chart.js, OpenLayers ter Bootstrap, ogrodje Spring in podatkovna baza PostgreSQL. S teoretičnega vidika opišemo implementirana analitična orodja, kot so Pearsonova, Spearmanova ter Kendallova korelacija, metoda drsečih povprečij, s katero smo računali trend, ter orodja za vizualno analitiko z grafi. Validacijo orodja smo izvedli nad testno množico podatkov o poslovnih subjektih v Sloveniji in z njo pokazali stabilnost in pravilnost delovanja orodja.
Ključne besede: časovno-prostorska analitika, geografski informacijski sistemi, prostorska korelacija, vizualna analitika
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 235; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (7,13 MB)

2.
Korelacijska analiza
Dejan Zemljak, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava področje statistike, ki se ukvarja z medsebojno povezanostjo statističnih spremenljivk (korelacijska analiza). Na začetku so podrobno predstavljeni osnovni pojmi, vrste korelacije in funkcijska odvisnost, ki je ključna za dobro razumevanje korelacijske odvisnosti. Za boljše razumevanje korelacijske odvisnosti spremenljivk uporabimo razsevni diagram, s pomočjo katerega predstavimo nekatere najznačilnejše vrste korelacij. V nadaljevanju je izpostavljena jakost linearne korelacije in nekaj namenov uporabe korelacije. Sledi podrobnejša razlaga in predstavitev najpomembnejših lastnosti matematičnega upanja, kovariance, variance in standardnega odklona. Omenjene številske karakteristike so ključne za razumevanje Pearsonovega koeficienta korelacije. Pri Pearsonovem koeficientu korelacije je izpostavljeno, kakšne so njegove lastnosti in povezanosti. Pri omenjenem koeficientu so predstavljeni ocenjevanje in testiranje ter interval zaupanja. Ker imajo na izračun korelacijskega koeficienta velikokrat vpliv druge spremenljivke, ki jih želimo velikokrat izločiti, sta v delu obravnavani tudi parcialna in multipla korelacija. Pri korelacijski analizi je smiselno izpostaviti še Spearmanovo korelacijo rangov, ki je predstavljena v drugem delu magistrskega dela. Predstavljeno je tudi neparametrično testiranje nekolinearnosti. Magistrsko delo se zaključuje s predstavitvijo najpomembnejših posebnih korelacijskih koeficientov. Predstavljeno teorijo dopolnjujejo različni zgledi.
Ključne besede: korelacijska analiza, korelacijska odvisnost, Pearsonov koeficient korelacije, parcialna korelacija, multipla korelacija, Spearmanova korelacija rangov, posebni koeficienti korelacije
Objavljeno: 05.11.2019; Ogledov: 889; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (500,92 KB)

3.
MODEL VREDNOTENJA DEJAVNIKOV ZA POVEČANJE INOVACIJSKE UČINKOVITOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ
Rolando Koren, 2019, doktorska disertacija

Opis: Inovacije so že od nekdaj gonilna sila napredka gospodarstva in civilizacije. Najpogosteje se inovacije povezujejo z raziskovalno-razvojnimi aktivnostmi pri izdelkih. Konkurenčne prednosti evropskih podjetij pa ne izhajajo zgolj iz inovacij izdelkov, temelječih na R&R delu, ampak tudi iz ne-tehniških oziroma organizacijskih inovacij, s katerimi želimo posodobiti proizvodne procese. Pri tem je zelo pomemben parameter, ki ga v doktorski disertaciji imenujemo inovacijska učinkovitost. Inovacijska učinkovitost proizvodnih podjetij je sposobnost, da z implementacijo večjega števila tehniških ali organizacijskih inovacij, kot posledic izbranih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti, povečujejo svojo sposobnost za razvoj novih izdelkov in s tem tudi svojo donosnost. Namen disertacije je bil raziskati vpliv dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti v proizvodnih podjetjih. V ta namen je bil razvit model vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij. Cilj doktorske disertacije je bil, glede na razviti model, ugotoviti vpliv medsebojnih povezav posameznih sklopov dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij, ugotoviti njihov vpliv na tehniške in organizacijske inovacije ter njihov neposredni vpliv na sposobnost razvoja in uvedbe novih izdelkov na trg in donosnost podjetja. Doktorska disertacija je omejena na podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete Raziskava proizvodne dejavnosti v Evropi (EMS). Naše analize so bile opravljene z naprednimi statističnimi metodami. Pregled literature je pokazal, da inovacije niso dovolj raziskane, še posebej to velja za merjenje organizacijskih inovacij. Raziskave so pokazale, da proizvodna podjetja, ki so pogosteje sposobna uporabljati inovacijske koncepte na srednjem ali celo visokem nivoju, praktično ne proizvajajo enostavnih izdelkov. V skupini šestih identificiranih vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti obstajata dva, ki močno vplivata na razvoj novih izdelkov in njihovo lansiranje na trg. To sta subjekt sodelovanja (sodelovanje s kupci) in R&R aktivnosti. Obstajajo trije tehnični in kar sedem organizacijskih konceptov, izmed katerih večina močno vpliva na sposobnost razvoja in lansiranja novih izdelkov na trg.
Ključne besede: inovacije, tehniške inovacije, organizacijske inovacije, inovacijska učinkovitost, vplivni dejavniki, povezanost vplivnih dejavnikov, anketa, opisna statistika, korelacija, regresija
Objavljeno: 10.06.2019; Ogledov: 923; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (4,76 MB)

4.
Orodje za vizualno analitiko večdimenzionalnih podatkov
Matej Brumen, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavimo orodje za vizualno analitiko večdimenzionalnih podatkov. V analizi sorodnega dela predstavimo tehnike vizualizacije masovnih podatkov in tradicionalne ter napredne tehnike odkrivanja znanja. Na tej osnovi podrobneje opišemo razvito orodje in s primeri uporabe demonstriramo njegovo učinkovitost. Z rezultati pa tudi potrdimo pravilnost delovanja implementiranih funkcionalnosti.
Ključne besede: vizualna analitika, masovni podatki, analiza odvisnosti, korelacija, odkrivanje znanja
Objavljeno: 24.10.2017; Ogledov: 538; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (13,82 MB)

5.
Glasovno zavedanje v prvem razredu
Dušanka Brumen, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Učenci se začnejo neformalno opismenjevati že v predšolski dobi, načrtno in sistematično pa se opismenjevanje nadaljuje v šoli in poteka do konca tretjega razreda. Pri tem ima odločilno vlogo glasovno zavedanje, ki se razvija v času predšolskega obdobja, prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, predvsem pa v prvem razredu osnovne šole. Pri razvoju sposobnosti glasovnega zavedanja je pomemben razvoj slušnega zavedanja dolžine besed in zavedanja števila besed v povedi, slušnega razločevanja, slušnega razčlenjevanja ter iskanja in tvorjenja rim. Članek predstavlja rezultate dveletne raziskave, namenjene ugotavljanju učenčevega napredka pri opismenjevanju, natančneje, pri glasovnem zavedanju in razločujočem poslušanju, ter vpliva le-tega na glaskovanje in pravopisno pravilnost pri nareku.
Ključne besede: poslušanje, razločujoče in razčlenjujoče poslušanje, spodbujanje glasovnega zavedanja, korelacija, narek, prvi razred, drugi razred, začetni pouk, glasovno zavedanje, opismenjevanje, osnovne šole, raziskave
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 830; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (155,87 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Vpliv plačilne nediscipline na poslovanje podjetja Impol
Tanja Marguč, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen problem plačilne nediscipline nasploh in njen vpliv na poslovanje podjetja Impol. Impol je veliko podjetje iz Slovenske Bistrice, ki se ukvarja s predelavo aluminija in nastopa tako na slovenskem kot tudi na tujem trgu. V nalogi je podrobno opisan Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih (ZPreZP), ki naj bi odpravil oziroma omejil plačilno nedisciplino, vendar žal ni prinesel želenih rezultatov. Naloga zajema tudi večstranski pobot ter rezultate njegovega začetnega uvajanja, ki pa prav tako niso bili zadovoljivi. Plačilna nedisciplina je zadnje desetletje predstavljala velik problem, zato sem na primeru podjetja Impol prikazala, kako le-ta vpliva na poslovanje podjetja, na naročila in na finančno stanje v podjetju ter kako v tem konkretnem primeru problem rešujejo.
Ključne besede: likvidnost, plačilna nedisciplina, večstranski pobot, Impol, korelacija.
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 740; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
RAZVOJ SPLETNE APLIKACIJE ZA IZVEDBO ENOSTAVNIH STATISTIČNIH TESTOV
Marko Zajko, 2016, magistrsko delo

Opis: Sodobna postindustrijska družba, kjer velik del zaposlenih ni vključenih v proizvodnjo fizičnih izdelkov, temelji na storitvah. V takšni družbi so prednost pred fizično močjo in energijo dobile informacije. Porast podatkov na specifičnih področjih pripelje do potrebe po namenskih računalniških programih, ki so zmožni hitro in učinkovito analizirati dane podatke. Na trgu se pojavlja relativno malo število kakovostnih statističnih programov in programskih jezikov, ki so v večini primerov velik finančni zalogaj in zahtevni za uporabo. Poleg njihove zahtevnosti jih omejuje dejstvo, da so namizni programi, torej jih je pred uporabo treba namestiti, uporabljamo pa jih lahko le na napravah, kjer so nameščeni. Na podlagi omenjene problematike smo zgradili spletno aplikacijo, ki omogoča izvedbo osnovnih statističnih testov. Glavne prednosti izdelane spletne aplikacije so njena preprosta uporaba, razumljivost in dostopnost z različnih naprav pod pogojem, da imajo dostop do interneta. Poleg izvedbe statističnih testov aplikacija omogoča izris in tisk grafov, prikaz obdelovanih podatkov in izračun osnovnih statističnih informacij nad množico podatkov. Aplikacija je dosegljiva prek spleta in prilagojena za delovanje na različnih operacijskih sistemih. Do aplikacije lahko dostopamo tudi z mobilnih naprav z različnimi velikostmi zaslonov. V teoretičnem poglavju magistrskega dela smo z matematičnega stališča predstavili osnovne statistične teste in sodobne programe za izvajanje statističnih analiz. Na podlagi informacij, zbranih v teoretičnem delu naloge, smo zgradili aplikacijo za izvedbo osnovnih statističnih testov. Implementaciji aplikacije je sledila raziskava, s katero smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Kvalitativna raziskava je potekala s pomočjo strukturiranega intervjuja, v katerem nas je zanimalo poznavanje statističnih programov in mnenje intervjuvancev o izdelani aplikaciji. Iz odgovorov intervjuvancev smo razbrali, da smo dosegli zastavljeni cilj, ki je bil izgradnja preproste in razumljive aplikacije za izvedbo enostavnih statističnih testov.
Ključne besede: statistika, statistična analiza, statistični testi, statistična aplikacija, hi-kvadrat preizkus, studentov t-test, korelacija, spletna aplikacija
Objavljeno: 13.04.2016; Ogledov: 1599; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

8.
Vpliv organizacijske kulture na zaupanje v organizaciji
Kristijan Krsnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Delo se ukvarja s konceptoma organizacijske kulture (v nadaljevanju OK) in zaupanja. Osrednja vprašanja, ki si jih zastavljamo, so: v kakšnem položaju v organizaciji sta omejena koncepta oziroma s kakšno stopnjo zavesti v lastnem poslovanju organizacija uporablja ta koncepta, kakšne koristi ima lahko zaradi njune uporabe, v kakšnem medsebojnem odnosu sta obravnavana koncepta in v katerem obsegu je na podlagi vpliva organizacijske kulture in zaupanja mogoče izboljšati delovanje organizacije. Izbrani namen naloge smo preučili skozi raziskavo OK in zaupanja. V prvem delu naloge – tj. v drugem in tretjem poglavju – smo na podlagi strokovne literature teoretično opredeli izbrana koncepta in raziskali, kakšen vpliv imata koncepta na organizacijska pričakovanja. Raziskali smo tudi smiselnost vpliva OK na zaupanje v organizaciji. V drugem delu naloge – tj. četrtem in petem poglavju – smo na primeru zbrane organizacije opravili empirično raziskavo OK in zaupanja. Za obravnavo OK smo uporabili Organizational Culture Assessment Questionnaire (v nadaljevanju OCAQ) metodologijo, za obravnavo zaupanja pa Organizational Trust Index (v nadaljevanju OTI) metodologijo. Na podlagi zastavljenih hipotez smo z raziskavo potrdili korelacijsko odvisnost OK in zaupanja ter z multipla regresijsko analizo pojasnili odnos OK in zaupanja ter dokazali, kako vpliva OK na zaupanje v organizaciji. Na podlagi opravljenih raziskavah smo v šestem in sedmem poglavju predlagali ukrepe za izboljšanje zaupanja v organizaciji in v sklepu predstavili temeljne ugotovitve dela. Prav tako opozarjamo na probleme, ki so se pojavili v raziskovalnem procesu, in predlagamo, kako jih v prihodnjih raziskavah poskušati odpraviti.
Ključne besede: organizacijska kultura, zaupanje, organizacija, OCAQ, OTI, korelacija, regresija
Objavljeno: 03.03.2016; Ogledov: 539; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

9.
ANALIZA UČINKOV ANTIINFLACIJSKE DENARNE POLITIKE NA SESTAVO MEŠANEGA NALOŽBENEGA PORTFELJA
Aljoša Rižner, 2015, magistrsko delo

Opis: Sodobna makroekonomska teorija preko številnih funkcij razlaga in pojasnjuje, kako se obnašajo finančni trgi v različnih delih gospodarskih in monetarnih ciklov, kateri dejavniki vplivajo na njihovo obnašanje in kako trgi reagirajo na spremembe posameznih dejavnikov. Magistrsko delo predstavlja analizo medsebojne odvisnosti spremenljivk, kot so inflacija, ključna obrestna mera in pričakovana donosnost finančnega premoženja.
Ključne besede: inflacija, inflacijska pričakovanja, antiinflacijska denarna politika, ključna obrestna mera, finančni trgi, delnice, obveznice, razpršenost, korelacija, spremenljivost, pričakovana donosnost, potencialno tveganje
Objavljeno: 16.02.2016; Ogledov: 539; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

10.
Vpliv velikosti ladij na pretovor
Mirela Prah, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Promet se je skozi leta globaliziral zaradi različnih dejavnikov. Sem uvrščamo hiter razvoj tehnologije in informacijskih sredstev, družbeni ter politični razvoj in proizvodnjo ter potrošnjo izdelkov, pa tudi potrošnike. Naročniki so postali zahtevnejši, želijo, da bi bilo blago dostavljeno v čim krajšem času, na točno določenem kraju in z najmanjšimi stroški. Zato morajo ladjarji uporabljati čedalje večje ladje. Vse to sili luke, da poglabljajo morje, izboljšujejo infrastrukturo in posodabljajo opremo. Skozi leta se povečuje trend pomorskega transporta, najbolj kontejnerskega transporta, saj se plovne poti izkazujejo kot najbolj učinkovite. Pristanišča si močno konkurirajo med seboj. Vsaka luka si želi, da bi s svojo zmogljivostjo ponudila ponudnikom oziroma potrošnikom najboljše storitve. Želi si imeti večji dobiček oziroma pozitiven poslovni izid, kar v veliki meri predstavlja prihod večjih ladij, z večjim ugrezom. Z večjim pretovorom in večjo povprečno velikostjo ladij bi pozitivno vplivali na poslovni izid poslovanja podjetja
Ključne besede: kontejner, transport, avtomobilski transport, pretovor, terminali, poslovni izid, korelacija.
Objavljeno: 19.06.2015; Ogledov: 709; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici