| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Avtomatsko nastavljanje parametrov segmentacijske metode aplikacije virtualna tipkovnica s pomočjo nevronske mreže
Aljaž Javornik, 2017, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo nadgradili izhodiščno aplikacijo Virtualna tipkovnica, ki je namenjena zaznavanju pritiska tipke v nadzorovanih okoliščinah s pomočjo interakcijske površine in vanjo usmerjene kamere. Preučili in implementirali smo metode, ki omogočajo avtomatizirano nastavljanje parametrov segmentacijske metode za izhodiščno aplikacijo. S tem smo izboljšali njeno delovanje v spremenljivih osvetlitvenih razmerah ter ob uporabi drugačnih ozadij interakcijske površine. Preučili in implementirali smo tudi tehnike predobdelave slik ter možnosti segmentacije s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež. Razvili in implementirali smo naslednje rešitve: i) model RGB smo nadomestili z barvnim modelom HSV, ii) rešitev z uporabo metode fotometrične normalizacije, imenovane eno-nivojski retineks, ter iii) rešitev, kjer segmentacijo izvedemo s pomočjo globoke nevronske mreže. Vse nadgradnje osnovne aplikacije Virtualna tipkovnica smo validirali z množico eksperimentov, v katerih smo variirali osvetlitev, oddaljenost svetila, ozadje interakcijske površine ter uporabnika. Kot najuspešnejši nadgradnji sta se izkazali uporaba konvolucijskih nevronskih mrež in morfološka operacija odpiranja.
Ključne besede: virtualna tipkovnica, segmentacija slik, nevronska mreža, globoka nevronska mreža, konvolucijska nevronska mreža, kompenzacija osvetlitve, predobdelava, eno-nivojski retineks
Objavljeno: 28.02.2017; Ogledov: 708; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

2.
Prepoznavanje aktivnosti osebe iz zaporedja slik s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež
Mihael Baketarić, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali s prepoznavanjem aktivnosti osebe iz zaporedja slik. Omejili smo se na aktivnosti: stoji, sedi, leži, hitro hodi, počasi hodi in pada. Pregledali smo obstoječe postopke prepoznavanja, pripravili množico podatkov, preučili konvolucijske nevronske mreže in jih uporabili pri reševanju našega problema. Naš algoritem je sestavljen iz dveh korakov: iz izločevanja oseb iz slik in prepoznavanja aktivnosti. Oba koraka smo implementirali z uporabo konvolucijskih nevronskih mrež in analizirali rezultate. Za učenje in testiranje smo uporabili lastno podatkovno zbirko, ki je vsebovala video posnetke 6-ih različnih oseb, ki so izvajali vseh šest aktivnosti. Na veliko slikah oseba ni bila pravilno izločena oz. detektirana, zato se je naša množica podatkov občutno zmanjšala po odstranitvi takšnih slik. Naš postopek smo preverili s 6-kratno navzkrižno validacijo. Povprečna uspešnost prepoznavanja aktivnosti je bila 36 %, kar seveda ni dovolj visoko za realne aplikacije. Ugotavljamo, da se pri rezultatih prepoznavanja aktivnosti močno pozna dejstvo, da v našem postopku nismo upoštevali časovne komponente oz. rezultatov prepoznav na predhodnih slikah.
Ključne besede: računalniški vid, konvolucijska nevronska mreža, globoko učenje, detekcija oseb, prepoznavanje aktivnosti osebe
Objavljeno: 19.10.2018; Ogledov: 265; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

3.
Globoko učenje in igra dama
Jan Popič, 2019, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo zasnovali računalniški program AlphaLady, ki se je sposoben naučiti igranja igre dama brez vnosa človeškega znanja. Za dosego tega smo uporabili vzpodbujevalno učenje, drevesno preiskovanje Monte Carlo in globoke konvolucijske mreže za ocenitev posameznih stanj v igri. Predstavili smo programe Alpha Go, AlphaGo Zero in AlphaZero, na podlagi katerih je zasnovan naš program. Opisali smo uporabljeno ogrodje in teoretično ozadje uporabljenih pristopov. Uspelo nam je naučiti 9 različic programa, pri čemer je vsaka naslednja različica enakovredna ali boljša kot prejšnja.
Ključne besede: umetna inteligenca, globoko učenje, konvolucijska nevronska mreža, drevesno preiskovanje Monte Carlo, vzpodbujevalno učenje, igra dama
Objavljeno: 13.11.2019; Ogledov: 76; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (749,47 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici