| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
KONSTITUIRANJE OBČINE ANKARAN
Jani Krstić, 2015, diplomsko delo

Opis: Konstituiranje občine in preostale začetne naloge vseh novoustanovljenih občin so izrednega pomena, saj predstavljajo postavitev temeljev za nadaljnjo delo organov in funkcioniranje lokalne skupnosti nasploh. Navkljub temu Zakon o lokalni samoupravi /ZLS/ (Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO) ali katerikoli drugi zakon iz tega področja ne določa natančno katere naloge sodijo v pojem »konstituiranja občine«, vendar ga zgolj omenja v kontekstu, naj se območje nove občine, ime in sedež, število članov prvega občinskega sveta in druge zadeve, pomembne za konstituiranje občine, določijo z zakonom, s katerim se ustanovi nova občina (na primeru, ki sem si ga izbral, je to celo odločba Ustavnega sodišča Republike Slovenije). Dodaja tudi, da se nova občina konstituira in začne opravljati svoje naloge s prvim dnem proračunskega leta, ki sledi letu, v katerem so bile opravljene volitve. Osebno bom omenjeni pojem poskusil postaviti v širši kontekst ter poleg dejavnosti okoli izpeljave prvih volitev župana in članov občinskega sveta, konstitutivne seje prvega občinskega sveta ter sprejetja splošnih pravnih aktov za delovanje občinskih organov, obravnaval tudi nekatere preostale začetne naloge novoustanovljenih občin (delitev premoženja ipd.). Zgodba lokalne skupnosti iz Ankarana je vse od prve pobude za razpis referenduma, s katerim so prebivalci odločali o izločitvi iz Mestne občine Koper ter ustanovitvi lastne občine, pa do odločbe Ustavnega sodišča RS (U-I-114/11-12 z dne 9.6.2011, Uradni list Republike Slovenije št. 47/2011 z dne 17.6.2011), ki je prvič v zgodovini Slovenije kar samo ustanovilo občino, izjemno unikatna in specifična tako v pravnem pogledu kot tudi v slovenskem političnem prostoru nasploh. Vendar Občina Ankaran je ustanovljena in je v procesu konstituiranja. Zaradi omenjene sage o ustanovitvi, močnih političnih interesov ter nepriznavanja ustanovitve s strani številnih državnih organov ter organov lokalne samouprave v tem prostoru, predstavlja proces konstituiranja in vsi nadaljnji koraki za omenjeno občino zelo občutljivo in izzivov polno nalogo. Pri konstitutivnih nalogah novoizvoljenih organov občine in pri oblikovanju organov lokalne skupnosti po meri občanov bodo ključnega pomena geografske in demografske lastnosti kraja (površina, prebivalstvo, lega, naravne danosti, starostna struktura, kulturna dediščina, meja z Republiko Italijo, prisotnost italijanske narodne skupnosti, itd.). Med naštetimi izzivi je v ospredju obmorska lega kraja, v katerem se izvaja edina pristaniška dejavnost v Slovenskem primorju. Prav zaradi omenjene prostorske lege je posledično moč pričakovati zaplete pri delitvi premoženja med novonastalo Občino Ankaran in Mestno občino Koper v svojih novih okvirjih.
Ključne besede: Lokalna samouprava, občina, konstituiranje občine, Občina Ankaran, pravni akti občine, statut občine, delitev premoženja, ustanoviteljske pravice.
Objavljeno: 06.07.2015; Ogledov: 653; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici