1. Raziskovanje uporabne vrednosti teorije dinamičnih zmožnosti : sinteza teoretičnih predpostavkLidija Breznik, 2012, pregledni znanstveni članek Opis: Teorija dinamičnih zmožnosti kot zadnji, aktualni pristop k proučevanju osnov konkurenčnih prednosti pomeni preskok v načinu razmišljanja in delovanja, saj v ospredje postavlja dinamičnost okolja, ki mu ne moremo ubežati, temveč se mu stalno prilagajati. Glede na relativno kratek čas proučevanja teorije dinamičnih zmožnosti so nastali številni poskusi opredeljevanja, vendar so pri razumevanju teorije povzročili še večjo zmedo. V prispevku predstavljamo sintezo osnovnih izhodišč in predpostavk teorije dinamičnih zmožnosti, na katerih so gradili njeni raziskovalci. S tem želimo opozoriti na potencial, ki ga teorija ponuja, ter spodbuditi raziskovalce k njenemu nadaljnjemu proučevanju, še posebej v empiričnem smislu. Z uvajanjem terminologije v slovenski prostor razširjamo možnosti za njen napredek. Ključne besede: konkurenca, konkurenčne prednosti, teoretični vidik Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 543; Prenosov: 0 |
2. Analiza predvidenih učinkov digitalizacije na doseganje in ohranjanje konkurenčnih prednosti: primer storitvenega podjetjaTimotej Djordjevič, 2022, diplomsko delo Opis: Konkurenčne prednosti podjetja v povezavi z digitalizacijo so v zadnjih nekaj letih izjemno pridobile pomen. Razvoj novih digitalnih strategij in tehnologij predstavlja povsem novo osnovo za razvoj in rast podjetja ter doseganje trajne konkurenčne prednosti. Stare poslovne procese in strategije nadomeščajo novi, za katere je značilna sodobna tehnologija, ki podjetjem omogoča nadgradnjo poslovnih procesov, zmanjšanje stroškov, zvišanje prihodkov in dobičkov in hitrejšo pripravo poročil z ažurnimi podatki za natančnejše sprejemanje poslovnih odločitev. Pomembno je, da podjetje spremlja globalne spremembe ter sproti agilno in odločno ukrepa in spreminja svojo digitalno strategijo. Velik pomen digitalizaciji daje tudi država, ki s pomočjo javnih razpisov sofinancira projekte digitalne transformacije podjetij.
V diplomskem delu so predstavljeni temeljni pojmi digitalne transformacije v povezavi s konkurenčnimi prednostmi podjetja. Na praktičnem primeru smo predstavili in prikazali rešitve digitalne nadgradnje na primeru storitvenega podjetja Eurolingua d.o.o. Ugotovili smo, kako bo izbrano podjetje z nadgradnjo poslovnoinformacijskega sistema zmanjšalo čas obdelave naročil. Raziskovali smo tudi podjetja, ki so digitalno transformacijo skozi javni razpis že implementirala, in ugotovili, da se podjetja najraje odločajo za uvedbo spletnih strani za tuje trge in produktno-prodajnega videa ter tako izboljšajo svoj konkurenčni položaj na trgu. Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, javni razpis »E-poslovanje 2019–2022«, konkurenčne prednosti, trajna konkurenčna prednost Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 620; Prenosov: 82 Celotno besedilo (2,22 MB) |
3. Konkurenčnost slovenskega gospodarstva in vlaganje v trajnostni razvojPatricija Vrentuša, 2020, diplomsko delo Opis: Z diplomskim delom smo poskušali razumeti pojem konkurenčnosti in ga predstaviti na modelu Slovenije. Konkurenčnost Slovenije je predstavljena po dveh ključnih metodologijah – metodologiji WEF in metodologiji IMD.
Poskušali smo najti dejavnike, v katerih je Slovenija dobra in ima konkurenčno prednost, pa tudi tiste dejavnike in področja, ki ovirajo konkurenčnost Slovenije. Z analizo indeksov, ki jih vsaka izmed organizacij uporablja, je bila narejena podrobnejša raziskava posameznih področij. Tako smo tudi poskušali ugotoviti, kateri so ključni dejavniki, na katerih bi v Sloveniji še morali graditi.
Izpostavili pa smo tudi pomembne konkurenčne prednosti Slovenije in njene najbolj konkurenčne sektorje – tukaj smo se osredotočili predvsem na inovacijske grozde. Posvetili smo se še pomenu trajnostnega razvoja in pokušali razumeti, koliko se mu posveča Slovenija. Ne nazadnje pa poskušamo najti še načine, na katere lahko konkurenčnost Slovenije tudi izboljšamo. Ključne besede: konkurenčnost, konkurenčne prednosti, slabosti, Slovenija, trajnostni razvoj. Objavljeno v DKUM: 17.11.2020; Ogledov: 1048; Prenosov: 114 Celotno besedilo (624,79 KB) |
4. STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE ELEKTRODISTRIBUCIJSKEGA PODJETJA Z REGULIRANO IN TRŽNO DEJAVNOSTJOPeter Kaube, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu ugotavljamo, da stanje energetike v družbi in nove tehnologije povzročajo spremenjen odnos, predvsem do porabe električne energije. Ukvarjanje s porabo električne energije je vplivanje na način življenja človeka in poslovanje podjetja. Zato se klasična energetika dopolnjuje z novimi tehnologijami in predvsem z novim poslovnim odnosom do odjemalcev, podjetij, inštitucij. To so poslovne priložnosti za podjetja v energetskem sektorju.
Elektrodistribucijsko podjetje v Sloveniji ima dve področji poslovanja in dva kriterija uspešnosti, ki ju podjetje mora realizirati. Izvajanje distribucije električne energije, kjer je osnovni element kvaliteta dejavnosti, ki jo določa regulator, in poslovna uspešnost podjetja, kjer je kriterij poslovni rezultat ali donos, ki ga zahteva lastnik. Slednjega je mogoče doseči z razvojem tržnih dejavnosti in uspešnim marketingom novih energetskih izdelkov, storitev in tehnologij.
V magistrskem delu smo se osredotočili na strateško marketinško načrtovanje v elektrodistribucijskem podjetju. Zanimali so nas koncepti in strategije marketinga v novih okoliščinah za razvoj tržnih dejavnosti. Kateri so obstoječi notranji potenciali ali konkurenčne prednosti za oblikovanje marketinških strategij. Novi energetski izdelki in storitve pomenijo predvsem določitev ciljnih skupin ali vrzeli na skupnem trgu odjemalcev. Podrobneje smo obravnavali položaj podjetja v zunanjem okolju in povezovanje s partnerji na novih energetskih trgih.
V raziskovalnem delu smo analizirali marketing v petih elektrodistribucijskih podjetjih ter pridobili pomembna mnenja, ideje, predloge strokovnjakov za oblikovanje strateškega marketinškega načrtovanja, kar smo združili v model. Rezultati bodo v podporo menedžmentu pri določitvi ciljev in poslovnih odločitev na področju tržnih dejavnosti. Ključne besede: strateško marketinško načrtovanje, elektrodistribucijsko podjetje, dvojno poslovanje, zadovoljstvo odjemalcev, nove energetske storitve in izdelki, povezovanje s partnerji, notranji potenciali, konkurenčne prednosti podjetja Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 1339; Prenosov: 192 Celotno besedilo (2,41 MB) |
5. ANALIZA TEORETIČNEGA KONCEPTA MENEDŽMENTA ODNOSOV Z ODJEMALCI- CRMSelvedin Mujagić, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: V globalno tržnem okolju se organizacije dnevno srečujejo s problematiko prilagajanja in zadovoljevanja odjemalcev z različnimi zahtevami in nakupnimi navadami. Odjemalci so pri svojih odločitvah nepredvidljivi, saj se vedno znova ne odločajo za izdelke iste blagovne znamke, istega okusa, videza itd. Na njihovo odločitev in s tem na razpolaganje kupne moči pri nastali potrebi, vplivajo številni za organizacijo nepredvidljivi, včasih celo nevarni tržni dejavniki.
Funkcija menedžmenta odnosov je tako zmanjšati in obvladovati tovrstne dejavnike, nastale potrebe pa pravočasno predvideti in reagirati v obliki ponudbe pravega izdelka ob pravem času ter, na pravem mestu in s tem poskrbeti za zadovoljstvo odjemalca. Izhodišča koncepta so torej postavljena v osnovni zakona menjalnega odnosa t.j. daj —dam s poudarkom na ustvarjanju t.i. ''win- win'' odnosa.
Tovrstno razmerje je možno doseči le v primeru, če obe strani čutita, da sta pri menjavi dobili vsaj toliko kot sta pričakovali ali celo več. V vsakem primeru gre za ustvarjanje obojestranskega zadovoljstva, kar se pri podjetju odraža kot povečanje deleža prihodkov, pri odjemalcu pa kot lojalnost do podjetja.
Vzpostavljanje dolgoročnih in dobičkonosnih odnosov z vsemi odjemalci, pa se po izkušnjah mnogih organizacij ne kaže kot najdonosnejša poteza. Prav zato je potrebno pri graditvi odnosov z namenom dolgoročnega sodelovanja, deliti odjemalce na donosne in manj donosne. Namreč, z donosnimi odjemalci bo podjetje sodelovalo in razvijalo odnos temelječ na zaupanju, medtem ko bo manj donosnim oz. nedonosnim posvečalo bistveno manj pozornosti.
Podporo pri odločanju in pravilnem vlaganju resursov organizacije nudi pomemben sestavni del CRM- ja t.j. informacijska tehnologija in z njo vse povezane programske rešitve. Informacijska tehnologija s pomočjo podatkovnih baz omogoča analiziranje, obdelavo in pripravo podatkov, s katerimi lahko podjetje prispeva k uspešnejšemu in učinkovitejšemu oblikovanju odnosa in z njim povezanega zadovoljstva s podjetjem.
Pri tem je nujno omeniti, da koncept CRM ne gre enačiti s tehnologijo, temveč ga je potrebno opredeljevati kot strategijo ter način razmišljanja in poslovanja, ki gradi konkurenčne prednosti na uspešnem menedžmentu odnosov z odjemalci. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
- Menedžment odnosov z odjemalci
- Zadovoljstvo in zvestoba odjemalcev
- Donosnost
- Informacijska tehnologija
- Strategija
- Konkurenčne prednosti Objavljeno v DKUM: 27.01.2011; Ogledov: 2390; Prenosov: 255 Celotno besedilo (1,03 MB) |
6. RAZVIJANJE IN VZDRŽEVANJE KONKURENČNE PREDNOSTI NA PRIMERU SKUPINE KIV ENGINEERINGDaša Košec, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Živimo v družbi nenehnega tekmovanja, razvoja in izboljšav. Vse skupaj predstavlja konkurenčno okolje, ki se od področja do področja razlikuje. Vsako podjetje želi s svojo ponudbo pritegniti čim večje število odjemalcev, hkrati pa tudi čim bolj povečati prednost pred konkurenco. Današnja, inovativna podjetja označujemo s karakteristikami, kot so inovativnost, fleksibilnost, učinkovitost in kakovost.
Vsak kupec išče nekaj več, želi kupiti najboljši izdelek ali storitev, na to odločitev pa vpliva več različnih faktorjev, ki jih združujemo pod pojmom konkurenčna prednost podjetja. Slednje predstavlja vse, kar ugodno razlikuje organizacijo ali njen izdelek glede na konkurente v očeh njenih odjemalcev. Zato je zelo pomembno, da podjetje pozna svoje prednosti, še bolj pa svoje slabosti, saj jih lahko samo na takšen način odpravi in poveča svojo prednost. Poznavanje konkurenčnih podjetij pripomore k spoznanju, kaj ima večji ter kaj manjši vpliv na nakupno odločitev odjemalca.
Praktični del diplomskega seminarja se navezuje na Skupino KIV Engineering, ki je sestavljena iz treh podjetij — KIV Vransko d.d., KIV Trade d.o.o. in KIV Engineering d.o.o.. Razlikujejo se glede na poslovni proces, ki ga opravljajo, povezuje jih končni produkt - postroj za termično procesiranje odpadkov, ki je posledica projektnega dela. Na podlagi analize smo ugotovili, da so konkurenčne prednosti Skupine KIV Engineering naslednje: blagovna znamka, dobri tehnični kadri, lastnosti izdelka/storitve, lasten patentiran »know - how«, rezultati referenčnih projektov, velik razvojni potencial, »bankability«, partnerski odnosi s podjetji, ki imajo večjo moč na trgu, prilagodljivost, fleksibilnost ponudbe (glede na zahteve kupcev), zagotavljanje kratkih dobavnih rokov ter razmerje med ceno in kvaliteto.
Analiza stanja konkurenčne prednosti podjetja je brezpredmetna, če se zaposleni v nadaljevanju ne odločijo za nadaljnjo razvijanje in vzdrževanje konkurenčne prednosti. V sklopu tega diplomskega seminarja smo predlagali nekaj aktivnosti, ki bi pripomogle k razvijanju konkurenčne prednosti Skupine KIV Engineering, prav tako smo izpostavili dejavnosti, za katere menimo, da imajo največji vpliv na poslovanje v prihodnosti.
Raziskave so opozorile tudi na slabosti in nevarnosti, ki imajo vpliv na poslovanje na področju pridobivanja energije iz odpadkov. Slabosti bi bilo smotrno odpraviti oziroma spremeniti v prednosti, obenem pa z argumentiranimi dejstvi čim bolj zmanjšati možni vpliv na poslovanje Skupine KIV Engineering. Ključne besede: konkurenca, konkurenčna prednost, razvijanje konkurenčne prednosti, vzdrževanje konkurenčne prednosti, termično procesiranje odpadkov, Skupina KIV Engineering Objavljeno v DKUM: 10.01.2011; Ogledov: 3072; Prenosov: 243 (1 glas) Celotno besedilo (1,61 MB) |
7. MOŽNOSTI RAZVOJA TURIZMA V POMURSKI REGIJIAlenka Horvat, 2009, diplomsko delo Opis: Turizem je tudi za pomursko regijo prava razvojna priložnost. Pomurje je lepa, predvsem podeželska pokrajina, ki ima veliko še neizkoriščenih turističnih danosti. Značilnosti prostora, ohranjenost narave, vodni viri in značilnosti poselitve so potenciali, ki omogočajo oblikovanje prepoznavnega in regionalno značilnega turističnega produkta.
Turizem pa se žal razvija le v nekaterih delih Pomurja, predvsem v Moravskih Toplicah in tamkajšnji prebivalci se zavedajo, da ostalih delov regije, v katerih prav tako najdemo naravne zaklade, turisti ne poznajo. Zdraviliški turizem je že sedaj in bo tudi v bodoče trdna osnova pomurskega turizma in bi se morale ob njem razvijati še vse ostale vrste turizma ter spremljevalne dejavnosti.
Z raziskavo so se potrdile trditve raziskave (glej stran 6):
• Pomurje je ekološko zelo dobro ohranjena pokrajina z bogatimi viri termalne in mineralne vode, ki so osnova turizma v tej regiji, vendar pa po mnenju anketirancev obstaja še veliko neizkoriščenih možnosti.
• Naravne danosti za zdraviliški turizem in reka Mura prispevajo k turistični prepoznavnosti regije, medtem ko sta lovni in kmečki turizem ob vinskih cestah, glede na danosti, še vedno premalo razvita.
• Med anketiranimi prebivalci Pomurja in zaposlenimi v turistični panogi pozitivni učinki turizma prevladujejo nad negativnimi.
• Naklonjenost nadaljnjemu razvoju in širjenju turizma v Pomurju je zelo velika pri obeh skupinah anketirancev.
Ključne besede: konkurenčne prednosti turizma v Sloveniji, možnosti za razvoj turizma v Pomurju, mnenja domačinov in zaposlenih v turistični panogi o učinkih turizma, pozitivni in negativni učinki turizma. Objavljeno v DKUM: 18.11.2009; Ogledov: 5480; Prenosov: 665 Celotno besedilo (1,03 MB) |