SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PREDLOG IZVAJANJA PROCESA STRATEŠKEGA MANAGEMENTA V MALIH PODJETJIH Z IZHODIŠČEM V MODELU STRATEŠKEGA MANAGEMENTA PO HUNGERJU IN WHEELENU
Jana Pipan, 2010, diplomsko delo

Opis: Proces strateškega managementa v malih podjetjih je lahko mnogo manj formalen kot v velikih. Osnovna vloga strateškega plana je, da podjetju pomaga razviti in ohranjati konkurenčno prednost. Model strateškega managementa po Hungerju in Wheelenu obsega štiri osnovne elemente: raziskovanje okolja, oblikovanje strategij, uresničevanje strategij in ocenjevanje in kontrolo. Podjetje razišče svoje zunanje okolje, da opredeli priložnosti in nevarnosti, ki so zunanji strateški dejavniki. Pri raziskovanju delovnega okolja si lahko pomaga s Porterjevo analizo panoge. S pomočjo raziskovanja notranjega okolja podjetje opredeli prednosti in slabosti, ki so notranji strateški dejavniki. Pri raziskovanju okolja mora zbrati potrebne informacije in zato najti ustrezne informacijske vire. Na podlagi raziskovanja zunanjega in notranjega okolja podjetje opredeli svoje ključne sposobnosti, ki mu omogočajo konkurenčno prednost. S pomočjo SWOT analize podjetje uskladi svoje notranje prednosti z zunanjimi priložnostmi, ublaži notranje slabosti in kljubuje zunanjim nevarnostim. Sledi oblikovanje strategije, ki je ustvarjena na preseku ocen zunanjih priložnosti in nevarnosti, s katerimi se podjetje sooča v svojem okolju, in jih šteje kot ključne dejavnike uspeha, in ocen prednosti in slabosti podjetja, kar se potem pretvori v niz edinstvenih sposobnosti. Podjetje izkoristi zunanje priložnosti s pomočjo notranjih prednosti, medtem ko se izogiba nevarnostim, slabosti pa preprečuje. Dober program planiranja pa zahteva tudi praktični proces kontrole, zato mora podjetje opredeliti ključne kazalnike uspešnosti in jim slediti.
Ključne besede: malo podjetje, model strateškega managementa, konkurenčna strategija, analiza panoge, SWOT analiza, ključne sposobnosti
Objavljeno: 09.12.2010; Ogledov: 1370; Prenosov: 138
.pdf Polno besedilo (756,95 KB)

3.
REŠEVANJE PODJETIJ V SLOVENSKI OBUTVENI INDUSTRIJI
Irena Zdolšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Sestavni del podjetništva je poslovni neuspeh, če pa ne želimo priznati dokončen neuspeh, pa obstajajo trije načini reševanja podjetja iz poslovnega neuspeha, in sicer preobrat v podjetju, prodaja podjetja in reševanje podjetja s pomočjo feniksov. Po letu 1991 so se zaradi osamosvojitve Slovenije podjetja morala prilagoditi novim tržnim razmeram. Obutvena industrija je zelo raznolika, zato so tudi podjetja uporabila različne načine reševanja podjetij. Podjetji Peko in Alpina sta se odločili za preobrat v podjetju in ga tudi uspešno izpeljali. Podjetje Alpina se je kasneje odločila še za prodajo podjetja, ki je tudi povečala uspešnost tega podjetja, podjetje Planika pa se je po drugem stečaju odločila za način reševanja podjetja s feniksom, kar pomeni, da se je ustanovilo novo podjetje le iz najbolj dobičkonosnega obrata, ki danes zato zelo uspešno posluje. Podjetji Afit in Kopitarna nista imeli večjih težav, zato tudi nista uporabili očitnih načinov reševanja. Analiza dejavnosti je še pokazala, da je v obutveni panogi trend zmanjševanja števila podjetij in števila zaposlenih, vendar kljub temu čisti poslovni izid počasi narašča, kar pomeni, da so se do leta 2003 s trga izčiščevala tista podjetja, ki niso bila donosna, saj je po tem letu upad bil nižji, celotna panoga pa je prvič izkazala več prihodkov kot odhodkov.
Ključne besede: obutvena panoga, konkurenčna analiza, poslovni neuspeh, reševanje podjetij, stečaj, preobrat v podjetju, prodaja podjetja, reševanje podjetja s pomočjo feniksov
Objavljeno: 21.12.2012; Ogledov: 1191; Prenosov: 191
.pdf Polno besedilo (600,15 KB)

4.
RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Klemen Skok, 2012, diplomsko delo

Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja. Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo. Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov. Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh.
Ključne besede: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij.
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1214; Prenosov: 187
.pdf Polno besedilo (3,56 MB)

5.
ANALIZA KONKURENCE ZAVAROVALNIC NA GORENJSKEM
Barbara Leskovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Zavarovalništvo se kot gospodarska dejavnost sooča z vedno večjo konkurenco. Da bi podjetja dosegla določeno rast, se morajo zavedati priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju podjetja, predvsem pa spoznati prednosti in slabosti trenutnih in potencialnih konkurentov. V diplomski nalogi smo opredelil tekmece na področju zavarovalništva na Gorenjskem. Osredotočili smo se predvsem na največja zavarovalna podjetja, pri nas: Adriatic Slovenica d.d., Generali d.d., Zavarovalnica Maribor d.d. in Zavarovalnica Triglav d.d. V teoretičnem delu naloge je opredeljeno pojem konkurenca, kako si podjetja pridobijo konkurenčno prednost, katera so pomembna vprašanja, ki si jih mora organizacija zastaviti, če želi spoznati svojo konkurenco. Navedli smo tudi dejavnike tržne moči konkurentov. Za konec pa je podan tudi kratka predstava razvoj zavarovalništva na slovenskem od vsega začetka, ter predstavitev obravnavanih zavarovalnice. V praktičnem delu je predstavljena analiza konkurence štirih zavarovalnic na Gorenjskem, in sicer zavarovalnice Adriatic Slovenica, Generali, Zavarovalnica Maribor in Zavarovalnica Triglav. V empiričnem delu diplomske naloge smo opravilu analizo sekundarnih virov in izvedli raziskavo zadovoljstva zavarovancev z zavarovalnicami, ter analizirali rezultate raziskave. V diplomski nalogi je podanih, kar nekaj zanimivih ugotovitev, ki smo jih pridobili z analizo glavnih zavarovalnic na slovenskem zavarovalnem trgu.
Ključne besede: konkurenca, analiza konkurence, konkurenčna prednost, tržna moč, zavarovalništvo
Objavljeno: 17.09.2012; Ogledov: 1471; Prenosov: 228
.pdf Polno besedilo (1,37 MB)

6.
KONKURENČNA ANALIZA MOBILNIH OPERATERJEV V SLOVENIJI
Doris Mithans, 2013, diplomsko delo

Opis: Konkurenca med podjetji zagotavlja zaželene rezultate. Razlog za to je preprost: ko podjetja konkurirajo med seboj, nastajajo novi izdelki in novi postopki proizvodnje, ki sodijo med vire za ustvarjanje blaginje. Vendar pa je dejstvo, da so podjetja, ki si med seboj konkurirajo pod stalnim pritiskom, da morajo ponuditi bogatejšo ponudbo blaga po najboljših cenah, sicer bodo potrošniki kupovali drugje. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili dejavnost in konkurenco, v praktičnem delu pa smo analizirali konkurenčnost mobilnih operaterjev v Sloveniji. Analizirali smo sedanje stanje posameznega podjetja (Mobitel, d.d., Simobil, d.d., Tusmobil, d.o.o. in Debitel d.d.), njihova delovanja, tržni delež in položaj na trgu. Iz vsega zapisanega smo ugotovili, da je v Sloveniji še vedno najmočnejši ponudnik mobilnih storitev in izdelkov Mobitel d.d., ki se je 1.7.2011 pripojil k družbi Telekom Slovenije d.d. Njegov največji konkurent je Si.mobil d.d., ki s svojimi izdelki in storitvami drastično povečuje število naročnikov. Nato mu sledi Tusmobil d.o.o., ki je s svojim poslovanjem prišel na tretjo mesto in seveda Debitel d.d., ki kot četrti konkurent nima močne rasti, vendar je njegovo poslovanje še vedno uspešno.
Ključne besede: Analiza dejavnosti, konkurenčna analiza, mobilni operaterji, konkurenčna analiza mobilnih operaterjev.
Objavljeno: 29.10.2013; Ogledov: 990; Prenosov: 132
.pdf Polno besedilo (808,00 KB)

7.
KONKURENČNE LASTNOSTI GRADBENIH MATERIALOV V MONTAŽNI GRADNJI
Vesna Rizman, 2016, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v informacijskem svetu. Poplava informacij je tolikšna, da je današnji kupec izgubljen. Zaradi tega, naš življenski projekt, kot je izgradnja lastnega doma, predstavlja vedno večji izziv. Naš namen je bil s konkretno primerjavo izbranih gradbenih materialov preveriti bistvene lastnosti, ki vplivajo na mikroklimo in varnost v bivalnih prostorih. Najpomembnejša faktorja sta zdravje in ugodje ljudi v prostorih. Zaradi tega smo podrobneje raziskali pojav vlažnosti v stenah montažne gradnje. Vlažnost se med drugim lahko pojavi tudi kot posledica difuzije vodne pare skozi steno objekta. Ta nastane zaradi temperaturne razlike med zunanjo in notranjo temperaturo. Daljša izpostavljenost vlagi lahko pripelje do nastanka plesni, ki negativno vpliva na zdravje ljudi. Osnova za delo nam je bila direktiva 31/2010/EU, Pravilnik PURES 2010; Uradni list RS, št. 52/10. Pravilnik obravnava toplotno zaščito, določa sanacije stavb in podaja minimalne zahteve za energetsko učinkovitost. V pravilniku je nedvoumno zabeleženo, da je za neoporečen zrak v nizkoenergetskih in pasivnih hišah nujno potreben rekuperator. Primerjali smo tudi zrakotesnost stavb, ki je določen po Blowerjevem testu. Analizo našega dela smo združili v primerjalni matriki. Nedvoumen rezultat našega dela nam je podal preračun treh referenčnih sten, pri katerih smo uporabili najpogostejše materiale za preračun difuzije in posledično pojava rosenja stene. Dovoljena kondenzirana vlažnost v steni stavbe in sam cikel sušenja je določen v Pravilniku o toplotni zaščiti in učinkoviti rabi energije v stavbah. Poglavje marketing rešuje vprašanje, na kakšen način lahko ponudniki montažnih gradenj pomagajo kupiti svoj bivalni prostor.
Ključne besede: gradbeni materiali, montažna gradnja, izolacijske lastnosti materialov, konkurenčna prednost, PIMS analiza, komuniciranje s tržiščem
Objavljeno: 27.09.2016; Ogledov: 171; Prenosov: 35
.pdf Polno besedilo (9,44 MB)

8.
Churchill - Lewisov model rasti na primeru podjetja
Tanja Gec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu je predstavljen Churchill-Lewisov fazni model rasti na primeru podjetja Plastika Skaza d.o.o. V teoretičnem delu smo najprej definirali podjetniško rast in predstavili različne modele rasti, med katerimi smo se podrobneje osredotočili na Churchill-Lewisov fazni model. V aplikativnem delu smo po Churchill-Lewisovem modelu proučili rast podjetja Plastika Skaza d.o.o. Da smo ugotovili, v kateri fazi rasti se po izbranem modelu nahaja obravnavano podjetje, smo izdelali konkurenčno in tržno analizo. Konkurenčno analizo smo izdelali na podlagi podatkov iz podatkovne baze GVIN na osnovi kazalnikov sredstev, čistih prihodkov od prodaje, čistega poslovnega izida, dodane vrednosti na zaposlenega in povprečnega števila zaposlenih v letih 2013, 2014 in 2015 tako, da smo izračunali povprečne stopnje rasti za to obdobje. Tržno analizo smo po enakih kazalnikih izdelali za leto 2015. S pomočjo izračunov, člankov in letnih poročil podjetja smo podrobno analizirali rezultate in prišli do ključnih ugotovitev. Rezultati konkurenčne analize so pokazali, da so v analiziranem obdobju podjetju sredstva v povprečju rastla za 21 %, čisti prihodki od prodaje so se v povprečju povečali za 13,72 %, čisti poslovni izid je v povprečju zrasel za 34,27 %, dodana vrednost na zaposlenega 8,7 % in povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur pa je edini kazalnik, kjer je bila povprečna rast negativna in je znašala -2,69 %. Pri tržni analizi je podjetje Plastika Skaza pri vseh izračunanih koeficientih v letu 2015 največ pripomoglo panogi 1 - proizvodnji drugih izdelkov iz plastičnih mas. Poleg tega pa ima podjetje tudi zelo visok odstotek v primerjavi z mestom Velenje. V podjetju se zavedajo, da je ključnega pomena tudi vloga v mestu, regiji ter panogi, v kateri poslujejo, saj posvečajo posebno pozornost okoljski osveščenosti, poleg tega pa redno sponzorirajo razne tako humanitarne kot druge dogodke. Sklepna ugotovitev diplomskega projekta je, da se glede na opravljeno analizo, v obdobju od 2013 do 2015, podjetje Plastika Skaza d.o.o. nahaja v fazi uspeha, po Churchill-Lewisovem modelu, s tem, da ima že nekatere značilnosti faze vzleta. Natančno fazo rasti podjetja v modelu je težko opredeliti, saj je za modele podjetniške rasti značilno, da ima podjetje pogosto istočasno značilnosti večih fazah. Podjetje Plastika Skaza d.o.o. se bo v prihodnosti zagotovo še razvijalo in rastlo, vsaj do leta 2020. Zastavljeno imajo namreč strategijo, po kateri naj bi prihodke v tem času povečali do 100 mio €, svojo proizvodnjo pa želijo še dodatno povečati. To jim do sedaj zelo dobro uspeva, hkrati pa neprestano vlagajo v razvoj in usposabljanje svojih zaposlenih.
Ključne besede: podjetje, podjetniška rast, Churchill-Lewisov model, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno: 14.08.2017; Ogledov: 98; Prenosov: 28
.pdf Polno besedilo (999,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici