| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami : magistrsko delo
Špela Korošec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom »Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami« je predstavljena raziskava o soočanju in vedenju vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob pojavu agresivnega vedenja in konfliktnih situacijah z otroki s posebnimi potrebami v njihovi ustanovi. V teoretičnem delu sta opisana pojma konflikt in agresija ter vzroki za nastanek konflikta in agresivnega vedenja pri otrocih. Opredeljeni so tudi vloga vzgojiteljev oz. vzgojiteljic in njihovi odzivi na predstavljena pojma. V nadaljevanju so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami in delo v razvojnem oddelku. V zaključku pa se osredotočimo predvsem na strategije reševanja agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Empirični del prikazuje odgovore vzgojiteljic iz rednih in razvojnih oddelkov, ki smo jih pridobili v kvalitativni raziskavi s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Vzgojiteljice so odgovarjale na vprašanja, vezana na konflikt in agresivno vedenje ter spoprijemanje s tem problemom. Pri tem smo pozornost usmerili v vzroke nastanka konflikta in strategije reševanja konflikta ter agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Ugotovili smo, da so najpogostejši vzrok konflikta igrače, saj težave nastajajo pri njihovem posojanju. Vzgojiteljice kot vzrok navedejo tudi komunikacijske omejitve otrok s posebnimi potrebami, senzorno občutljivost, socialne težave in težave pri samoregulaciji čustev. Rezultati kažejo, da vzgojiteljice uporabljajo različne strategije za obvladovanje konfliktnih situacij in posledično agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Med najpogosteje uporabljenimi strategijami so individualiziran pristop, pogovor, uporaba različnih socialnih iger, pozitivno ojačevanje in »trening« doslednosti pri postavljanju pravil ter mej. Glede na ugotovitve sta za uspešno obravnavo konfliktov pri otrocih s posebnimi potrebami ključna razumevanje specifičnih vzrokov in individualen pristop k vsakemu otroku, saj se lahko njegove potrebe in izzivi razlikujejo. Pomembna je tudi prilagojena uporaba strategij, ki lahko pozitivno vplivajo na razvoj pozitivnih odnosov in varnega okolja za vse otroke v skupini.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, konfliktne situacije, agresivno vedenje, agresija, reševanje konfliktov
Objavljeno v DKUM: 16.04.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (739,33 KB)

2.
PRIMERJAVA KONFLIKTNIH SITUACIJ MED REŽIJSKIMI IN TERENSKIMI SODELAVCI V PODJETJU X
Tea Noč, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali konfliktne situacije med režijskimi in terenskimi sodelavci. Konfliktne situacije so del vsakdana s katerimi se srečujemo doma in v službi ter nastajajo med prijatelji ali popolnimi neznanci. V nalogi smo se osredotočili na konflikte, ki nastajajo v službi znotraj posamezne skupine (med terenskimi ali pisarniškimi delavci) ali med timi. V teoretičnem delu smo obravnavali nekaj osnovnih opredelitev konfliktov, vzroke za njihov nastanek, reševanje in posledice. V naslednjem poglavju smo preučili vplive posameznih dejavnikov na nastanek konfliktnih situacij. Obravnavali smo pomen organizacijske klime in njen vpliv na konflikte, stres v povezavi s konflikti, konflikte v timih ter vpliv vodenja na nastanek konfliktov. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ankete, ki je bila razdeljena med zaposlene v podjetju X. Z odgovori na anketna vprašanja smo ločili dve skupini zaposlenih: pisarniške oz. režijske delavce in delavce zaposlene na terenu. Iskali in preučevali smo morebitne razlike v pojavljanju in obravnavi konfliktnih situacij med tema dvema skupinama zaposlenih. V raziskavi smo prišli do zaključkov, da ni bistvenih razlik pri pojavljanju konfliktnih situacij med terenskimi in režijskimi delavci. Pogled zaposlenih na konflikte je enak ne glede na to kje zaposleni opravljajo delo. Zaznanih ni bilo pomembnih razlik o pogostosti pogovorov z vodjo glede na starostno skupino anketirancev, prav tako starost in preobremenjenost z delom med seboj nista povezani. Pri povprečni oceni odnosa vodij terenskih delavcev in vodij pisarniških delavcev do konfliktnih situacij prav tako ni statistično pomembnih razlik. Primerjava vzrokov za nastanek konflikta kaže na to, da pomanjkanje informacij med zaposlenimi pogosteje vpliva na nastanek konflikta kot pomanjkanje sodelovanja med zaposlenimi. Prav tako je tudi pomanjkanje komuniciranja med zaposlenimi večkrat vzrok, ki pripelje do nastanka konflikta kot pa nejasno opredeljene naloge.
Ključne besede: konflikti, konfliktne situacije, terenski delavci, režijski delavci
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1224; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
ANALIZA INTERNEGA KOMUNICIRANJA IN MEDSEBOJNIH ODNOSOV V IZBRANI ORGANIZACIJI
Valerija Plankar, 2013, magistrsko delo

Opis: Interno komuniciranje pomembno prispeva k poslovnemu uspehu v vsaki družbi ali organizaciji. Prav tako je pomembna tudi strategija komuniciranja, kajti prav od nje je med drugim odvisno, kako percipirajo zaposleni podano vsebino v določenem trenutku. Interno komuniciranje spodbuja konstruktivno sodelovanje, kar posredno učinkuje na pristnejše medsebojne odnose v delovnem okolju. Zaposleni bodo zagotovo uspešnejši, če bodo bolje razpoloženi in se bodo dobro počutili v svoji delovni organizaciji. Ustrezna interna komunikacija bistveno prispeva k boljšemu razumevanju zaposlenih pri tekočih aktivnostih in novostih, ki jih določena organizacija izvaja, ter pri načrtovanju njenih ciljev in poslovnih strategij v prihodnje. Interno komuniciranje mora biti naravnano tako, da doseže določen cilj ali rezultat, ki si ga je določena organizacija postavila. Prav tako je pomembno, da komunikacija poteka dvosmerno in spodbuja vključevanje, kajti tako bo organizacija bistveno prej dosegla podporo in pripadnost vseh zaposlenih. Interno komuniciranje pa nima pozitivnega vpliva le na medsebojne odnose, njen vpliv namreč zaznamo tudi v primeru konfliktnih situacij. Nesporazumi so v organizacijah sestavni del poslovnega vsakdana, vendar je pomembno, kako pristopiti k njihovemu reševanju, torej je ustrezna komunikacija eno od ključnih sredstev pri uspešni razrešitvi konfliktov. V empiričnem delu magistrskega dela smo tako analizirali nivo ustreznosti internega komuniciranja in medsebojnih odnosov v izbrani organizaciji X. Iz ugotovitev je razvidno, da je interno komuniciranje med zaposlenimi v organizaciji zelo dobro sprejeto v vseh pogledih, še posebej v primeru neugodne ekonomske in politične situacije, v kateri se je naša država znašla v tem obdobju. Omenjeno situacijsko stanje ima vpliv tudi na slovenska podjetja in organizacije, kar se med drugim akumulira v obliki napetosti in splošno negativnega ozračja med zaposlenimi, kar pomeni, da je dobro, da vodstvo oziroma delodajalci do svojih zaposlenih vzpostavijo komunikacijo, ki je korektna in čim bolj transparentna. Rezultati raziskave razkrivajo zanimivo dejstvo, da je tudi v primeru dobrega sistema internih komunikacij v organizaciji odgovoren predvsem vsak posameznik oziroma to, koliko prispeva oziroma koliko je samoiniciativen, da se tako čim bolj približa kriteriju odličnosti internih komunikacij, ki ga vsaka organizacija določa individualno. V obravnavani organizaciji X je interno komuniciranje pretežno ustrezno. Ne glede na to dejstvo pa se mnenja zaposlenih nagibajo v smer, ki zahteva še določene izboljšave, med katere po mnenju zaposlenih nedvomno spadata tudi načrtovanje in izvedba strategij internih komunikacij. Z uvedbo načrtovanja in integriranja internega komuniciranja v ostale poslovne strategije organizacije ter z vzpostavitvijo sistema se hkrati izboljša tudi pozicija zaposlenih, v smislu povečanja informiranosti posameznika in ustreznejšega percipiranja omenjenega področja. To prispeva tudi k učinkovitejšemu sodelovanju znotraj organizacije, zmanjša ali omeji se možnost konfliktnih situacij, prav tako pa se na ta način spodbujajo korektni medsebojni odnosi. Na osnovi izvedene analize smo podali končne ugotovitve ter oblikovali ustrezne predloge in sugestije, ki bi lahko koristile pri morebitnem izboljšanju komunikacij znotraj izbrane organizacije X.
Ključne besede: Interno komuniciranje, učinkovitost internega komuniciranja, medsebojni odnosi, konflikt, konfliktne situacije, zaposleni, nadrejeni, organizacija, izbrana organizacija.
Objavljeno v DKUM: 30.08.2013; Ogledov: 3041; Prenosov: 172
URL Povezava na celotno besedilo

4.
UPORABA POSREDOVANJA ZA REŠEVANJE MEDNARODNIH KONFLIKTNIH SITUACIJ - PRIMER ARGENTINSKO-ČILSKEGA MEJNEGA SPORA
Nina Topolovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Sredstva mirnega reševanja sporov, vsebovana v Ustanovni listini OZN, lahko na splošno razdelimo na diplomatska in pravna. Splošna načela mednarodnega prava, zapisana med drugim tudi v Ustanovni listini OZN, nalagajo državam, da rešujejo medsebojne spore na miroljuben način in da se pri tem vzdržijo grožnje s silo ali uporabe sile. Posredovanje spada med diplomatska sredstva, katerih skupna značilnost je nezavezujoča narava in da uporaba prava ni nujna podlaga za rešitev mednarodnega spora. Posredovanje je proces reševanja meddržavnih sporov, ki vključuje tretjo stran, ki poseže v sam spor in si prizadeva uskladiti nasprotujoče si interese sprtih strani ter poiskati skupno vzajemno rešitev. Gre za enega najpogosteje uporabljenih mehanizmov za reševanje mednarodnih konfliktov. Spor med Argentino in Čilom glede dela ozemlja, nad katerim sta imeli obe strani izključujoče si interese, bi lahko imel katastrofalne posledice, če se ne bi spor razrešil s posredovanjem. Državi sta za posrednika izbrali Vatikan, ki je užival visoko moralno avtoriteto v obeh državah. Sam proces se je zaključil s premirjem, ki traja še danes. Z vidika preučevanja posredovanja gre za izjemen primer, ki je vključeval veliko strategij in tehnik, ki omogočajo podrobnejše razumevanje samega procesa posredovanja.
Ključne besede: sredstva mirnega reševanja meddržavnih sporov, mednarodne konfliktne situacije, posredovanje, argentinsko-čilski mejni spor
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 1982; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (664,36 KB)

5.
PRIMERJAVA RAVNI PROMETNE VARNOSTI NIVOJSKIH KRIŽIŠČ S STALIŠČA KONFLIKTNIH TOČK IN KONFLIKTNIH SITUACIJ
Peter Bezjak, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena primerjava nivojskih križišč s stališča konfliktnih točk in konfliktnih situacij. V primerjavo so zajeta posebej trikraka in posebej štirikraka klasična nesemaforizirana in krožna križišča. V prvem delu so opisane naloge cestnih nivojskih križišč in prometni tokovi v križiščih ter operacije med prometnimi tokovi. V nadaljevanju so opisani konflikti med motoriziranimi udeleženci v prometu in motoriziranimi ter nemotoriziranimi udeleženci v prometu. Opisa
Ključne besede: prometna varnost, nivojska križišča, konflikti, konfliktne točke, konfliktne situacije
Objavljeno v DKUM: 09.02.2009; Ogledov: 4108; Prenosov: 694
.pdf Celotno besedilo (14,70 MB)

6.
Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici