| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 76
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv kulturnih razlik na strategijo trženja na evropskem in kitajskem trgu - primer družbe ikea
Mojca Pušnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Ikea, švedska multinacionalka, ustvarjena v petdesetih letih prejšnjega stoletja, danes velja za največjega svetovnega trgovca s pohištvom. Po obetavnih začetkih je podjetje sledilo tradicionalnemu vzorcu internacionalizacije, najprej širitev v sosednje države s podobnim jezikom, kasneje pa na druge, bolj oddaljene in eksotične trge. Podjetje se je sprva osredotočilo na iskanje lokacij v Skandinaviji, nato drugje v Evropi. Težnje po širitvi so podjetje kmalu pripeljale na kitajski trg. Kitajski, kot državi z največ prebivalci na svetu, nikoli ne primanjkuje kupne moči, zato je za podjetje Ikea veliko obetala. Podjetje Ikea je na kitajski trg vstopilo leta 1998, z odprtjem trgovine v Šanghaju. Čeprav so se v podjetju Ikea dobro pripravili za vstop na kitajski trg, se kljub temu niso mogli izogniti nekaterim nenačrtovanim izidom. Ker sta kitajski in evropski trg, kjer je podjetje nabiralo predhodne izkušnje, precej oddaljena, so se v podjetju kmalu začeli srečevati s težavami, ki so izhajale iz nezadostnega poznavanja različnih kultur. V skladu z obravnavo Ghamewatovega CAGE koncepta tako velja, da sta evropski in kitajski trg bolj oddaljena kot npr. posamezne države znotraj evropskega trga, iz česar posledično izhajajo tudi večje razlike na kulturološkem, administrativnem, geografskem ter ekonomskem področju. Podjetje za širitev na mednarodne trge uporablja standardiziran koncept, nanašajoč se na trgovine s prodajo pohištva in dodatkov, lociranih na zelo podobnih mestih, s poudarkom na ceni, ploščatih paketih ter samosestavljanju. Vendar pa zaključki različnih študij pogosto pričajo o prilagoditvi različnim nacionalnim trgom. Tako se je zgodilo tudi v primeru vstopa podjetja Ikea na kitajski trg. Začetno oviro so predstavljale cene, ki so bile za kitajski trg previsoke. V primerjavi z evropskim trgom, kjer so cene Ikeinega pohištva ugodne, pohištvo pa dostopno široki množici potrošnikov, so si ga na kitajskem trgu lahko privoščili le redki. Podjetje je takoj začelo z drastičnim zniževanjem cen. Kitajci, zaradi poceni delovne sile, niso sprejeli koncepta samosestavljanja pohištva. V Evropi je ta koncept priljubljen, saj se kupci zavedajo, da njihovo prispevanje k sestavi pohištva zniža njihovo ceno. Zaradi dostopnosti z avtomobilom se trgovine v Evropi nahajajo na obrobjih mest, na Kitajskem pa se zaradi pretežne uporabe javnega prevoza trgovine nahajajo na mestih, ki so povezana z železniškim in s podzemnim omrežjem. Podjetje je znano po svojem katalogu, ki ga že vrsto desetletij pošilja na domove obiskovalcev. Na kitajskem trgu se je izkazalo, da katalog ni najbolj primerna rešitev oglaševanja podjetja, saj kitajskim konkurentom nudi vse potrebne informacije (materiali, dimenzije …) za posnemanje, kitajska zakonodaja pa je prešibka, da bi to preprečila. Razlike se pojavljajo tudi v načinu nakupovanja. V Evropi obiščemo trgovine, ko kaj potrebujemo, na Kitajskem pa se obiskovalci trgovin želijo sprostiti v prijetnem okolju, družiti s prijatelji v restavracijah in si odpočiti na razstavljenem pohištvu – precej manj nakupujejo, vendar trgovine obiščejo veliko pogosteje kot kjer koli drugod po svetu. Zaradi specifičnosti trgov bo ponekod vselej potrebnega več časa in znanja za njihovo osvojitev. Tako se je tudi Ikea na kitajskem trgu marsičesa naučila in mnoge izmed teh lekcij bodo pomembno prispevale k nadaljnji širitvi podjetja.
Ključne besede: Ikea, kultura, kulturne razlike, trženje, Ghamewatov koncept, evropski trg, kitajski trg.
Objavljeno: 05.07.2021; Ogledov: 99; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

2.
Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedoniji
Damjan Radev, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja. Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke.
Ključne besede: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G
Objavljeno: 24.03.2021; Ogledov: 180; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Analiza uporabe organizacijskih konceptov v slovenski proizvodni industriji
Tadej Zavernik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljeni rezultati analize uporabe organizacijskih konceptov v slovenski proizvodni industriji in opisi vključenih organizacijskih konceptov. Analiza temelji na odgovorih slovenskih proizvodnih podjetij na anketni vprašalnik v sklopu raziskave "Raziskava proizvodne dejavnosti v Sloveniji 2018", katere cilj je bilo ugotoviti, kakšno je aktualno stanje slovenske proizvodne industrije in primerjava s stanjem proizvodne industrije v Evropi. Zraven analize uporabe organizacijskih konceptov so v magistrskem delu predstavljeni tudi rezultati analize na nekatera ostala vprašanja iz raziskave, med drugim na vprašanja glede primarne vrste izdelkov, pomembnosti kriterijev konkurenčnosti, uvedbe novih (in/ali inovativnih) izdelkov na trg, prodaje starejših izdelkov ter izvajanja raziskovalne-razvojne (R&R) aktivnosti. Rezultati analize so okrepljeni z medsebojno primerjavo, diskusijo in sklepanjem.
Ključne besede: Slovenska proizvodna industrija, organizacijski koncept, raziskava, analiza
Objavljeno: 18.09.2020; Ogledov: 209; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

4.
Alternativne oblike reševanja kazenskega postopka
Ines Guberac, 2019, diplomsko delo

Opis: Alternativne oblike reševanja kazenskega postopka predstavljajo izjemo od načela legalitete. Za njihovo uporabo se po lastni oceni odloči državni tožilec, nadaljnji postopek pa je odvisen od sodelovanja oškodovanca in obdolženca ali od volje sodišča, ki preverja formalne in materialne predpostavke. Poznamo dve taki obliki: popolno ukinitev kazenskega postopka in delno ukinitev kazenskega postopka. Pri prvi sploh ne pride do formalnega kazenskega postopka, saj se konča z zavrženjem ovadbe. Sem spadajo opustitev kazenskega pregona, poravnavanje in pogojno odložen kazenski pregon. Pri delni ukinitvi kazenskega postopka pa postopek poteka brez glavne obravnave, konča pa se z obsodilno sodbo. Takšna instituta sta sporazum o priznavanju krivde in kaznovalni nalog. V diplomski nalogi so s pomočjo analize poročil državnih tožilstev predstavljeni posamezni instituti in njihova uporaba v praksi.
Ključne besede: kazenski postopek, popolna ukinitev kazenskega postopka, delna ukinitev kazenskega postopka, koncept restorativne pravičnosti, kaznovalni nalog, sporazum o priznanju krivde, pogojna odložitev kazenskega pregona, poravnavanje
Objavljeno: 12.12.2019; Ogledov: 484; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (551,75 KB)

5.
Koncept in zasnova zavornega sistema za lokomotivo serije 642/643
Aleš Rupnik, 2019, diplomsko delo

Opis: 1. V diplomskem delu sta predstavljena koncept in zasnova omare zračno-tlačnega zavornega sistema, ki se vgrajuje na 12ih re-motoriziranih Dizel-električnih lokomotivah serije 642 in 643, kot tudi nekaj informacij o originalni, ter re-motorizirani lokomotivi. Cilj projekta je bilo vodenje izdelave izdelka od koncepta do končnega produkta, medsebojna povezava vitalnih elementov, kot tudi vključitev in vezava s preostalimi tokokrogi na lokomotivi. Povezan zavorni sistem se na koncu potrdi z izračunom zavore ter testiranjem sil zavornih čevljev na kolo.
Ključne besede: koncept, zasnova, zavorni sistem, Dizel-električna lokomotiva,
Objavljeno: 27.11.2019; Ogledov: 514; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

6.
Analiza organizacijskih konceptov v slovenskih proizvodnih podjetjih
Samo Goljat, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje rezultate raziskave uporabe organizacijskih konceptov v odvisnosti od določenih proizvodnih dejavnikov in samo udeležbo podjetij glede na različne dejavnike v anketni raziskavi. V teoretičnem delu so bili za lažje razumevanje predstavljeni organizacijski koncepti, prisotni v anketnem vprašalniku. V raziskovalnem delu je bil predstavljen odziv podjetij glede na različne dejavnike. V nadaljevanju je bilo prikazano stanje uporabe vseh organizacijskih konceptov, organizacijskih konceptov v odvisnosti od dejavnikov, tehnologij in narejena je bila tudi analiza tehnologij. Rezultati kažejo, da določeni dejavniki, kot so velikost podjetja, kompleksnost izdelka, stopnja intenzitete podjetja, izvajanje R&R aktivnosti ter nekaj izbranih tehnologij, vplivajo na stopnjo uporabe organizacijskih konceptov , kot so npr. metode za izboljšanje interne logistike, metode za skrajševanje nastavitvenih časov na stroju in optimiziranje menjalnih časov orodja, nadzor proizvodnje s »pull« principom itd. Razpon uporabe je na splošno visok in vidi se še precej neizkoriščenega potenciala tako pri organizacijskih konceptih kot pri tehnologijah.
Ključne besede: analiza, organizacijski koncept, tehnologije, proizvodni dejavnik, slovenska proizvodna podjetja
Objavljeno: 28.06.2019; Ogledov: 606; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

7.
IZRAČUN OCENE TVEGANJA, IZDELAVA VARNOSTNEGA KONCEPTA IN VALIDACIJA TVEGANJA ZA POLIRNI STROJ
Blaž Leskovar, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen standard »EN ISO 12100 – Varnost strojev – Splošna načela načrtovanja – Ocena tveganja in zmanjšanje tveganja«. Opisani sta izdelava ocene tveganja in varnostnega koncepta ter validacija tveganja na primeru polirnega stroja. Vsi dokumenti so bili izdelani s pomočjo standardov »EN ISO 12100 – Varnost strojev – Splošna načela načrtovanja – Ocena tveganja in zmanjšanje tveganja« in »EN ISO 13849 – 1 – Varnost strojev – Z varnostjo povezani deli krmilnih sistemov – 1. del: Splošna načela za načrtovanje«.
Ključne besede: Ocena tveganja, varnostni koncept, validacija tveganja, EN ISO 12100, EN ISO 13849 – 1, funkcionalna varnost, zmanjševanje tveganja
Objavljeno: 06.02.2019; Ogledov: 1204; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Učinkovita raba energije
Blaž Košec, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektnem delu je opisan pomen učinkovite rabe energije za prihodnost. Predstavljena je vsebina akcijskega načrta učinkovite rabe energije za obdobje 2017-2020 (AN-URE 2020) in tematika 3., 5. in 7. člena direktive o energetski učinkovitosti. Obravnavano je dejansko stanje in prespektiva do leta 2020. Podani so osnovni poudarki energetskega koncepta Slovenije do leta 2030 in načrti do 2050.
Ključne besede: akcijski načrt, energetski koncept Slovenije, varčevanje z energijo
Objavljeno: 06.02.2019; Ogledov: 536; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

9.
Alternativna rešitev povečanja kapacitet pristaniškega terminala za avtomobile
Dejan Babič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga je osredotočena na vlogo pomorskega terminala za avtomobile v logistiki avtomobilov. Analiza terminala za avtomobile v Kopru nakazuje potrebo po širitvah dostavnih poti in območij, kjer se skladiščijo avtomobili. Eden izmed ciljev naloge je opis modela, kjer se za skladiščenje avtomobilov uporablja zaledni terminal, vendar s tem upravlja pristanišče, kot z delom pomorskega terminala za avtomobile. Koncept zalednega terminala je predstavljen kot alternativa, ki je namenjena povečanju pretoka avtomobilov znotraj pomorskega terminala za avtomobile. Magistrska naloga opredeljuje koncept zalednega terminala v dveh izvedenkah. Prva je namenjena blaženju dohodnih tokov avtomobilov iz zaledja v pristanišče in je locirana v neposredni bližini pristanišča, druga pa blaženju izvoznih tokov avtomobilov iz pristanišča v zaledje in je locirana v bližini trga kupcev. Za cilje raziskave je opravljena analiza trenutnih dohodnih in izhodnih tokov avtomobilov v terminalu za avtomobile. Ob uporabi metodologije je opravljeno umeščanje zalednega terminala v prostor. Z analizo zakonodajnih in prostorskih usmeritev se je določila lokacija posamezne izvedenke zalednega terminala. Za vsako je opredeljena zasnova delovanja, ki jo podpirajo kopenske transportne povezave, pravni pogledi glede odgovornosti, organizacija dela ter zagotavljanje pretoka informacij. Na podlagi prostorskih omejitev posamezne lokacije so opredeljene možne ovire pri vzpostavitvi zalednega terminala. Z analiziranjem je ocenjena ustreznost koncepta zalednega terminala kot celote in način uporabe posamezne izvedenke. V raziskavi je ugotovljeno, da je uporaba zalednega terminala, kot alternativne rešitve, primerna za uspešno reševanje prostorskih omejitev pomorskega terminala za avtomobile.
Ključne besede: koncept zalednega terminala, logistika avtomobilov, Luka Koper, pomorski terminal za avtomobile
Objavljeno: 05.02.2019; Ogledov: 616; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

10.
Koncept razvoja novega izdelka z metodo vitkega okvirja
Tjaša Brdnik Zdolšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje analizo razvoja izdelka s pomočjo metode vitkega okvirja. V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljen razvoj izdelka od iskanja ideje, predstavitev invencij ter razčlenitev posameznih faz vitkega okvirja. V praktičnem delu je predstavljeno področje hišne avtomatizacije s fokusom na Z-Wave protokol, nato pa je s pomočjo vitkega okvirja analizirana smotrnost razvoja izdelka, predstavljene so posamezne komponente ter predvidena finančna struktura. Z omejitvami, sprejetimi v okviru magistrske naloge, je bilo ugotovljeno, da na trgu obstaja premajhna potreba za začetek razvoja navedenega izdelka, saj ugotovljena potreba po izdelku ni zadostna, da bi se projekt ekonomsko izplačal.
Ključne besede: Vitki okvir, koncept razvoja izdelka, kreiranje idej, hišna avtomatizacija, Z-Wave
Objavljeno: 17.01.2019; Ogledov: 540; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici