| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 84
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Časovna vrednost denarja
Aljoša Vezjak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo pojem časovne vrednosti denarja. V teoretičnem delu naloge najprej predstavimo teorijo o časovni vrednosti denarja, poleg tega pa opredelimo tudi koncepta sedanje (angl. Present value, krajše; PV) in prihodnje vrednosti (angl. Future value, krajše; FV) denarja ter predstavimo pojem diskontne stopnje, kako se določa in kje jo moremo pri izračunih vrednosti uporabiti. Raziščemo, kako se kaže uporaba koncepta časovne vrednosti denarja (krajše; ČVD) pri vrednotenju finančnih inštrumentov in zakaj je koncept ČVD pomemben. V praktičnem delu sledijo primeri izračuna sedanje vrednosti in ocene diskontne stopnje ter uporabe ČVD pri vrednotenju finančnih inštrumentov. Pomagamo si s formulami iz domače in tuje literature. Po izračunu, tudi grafično prikažemo rezultate in jih obrazložimo.
Ključne besede: časovna vrednost denarja, koncept sedanje vrednosti, koncept prihodnje vrednosti, diskontna stopnja, finančni instrumenti, denar.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 288; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

2.
Razvoj marketinškega spleta za velenjsko jezero
Patricija Verbič Kovačič, 2023, magistrsko delo

Opis: Marketing je pomemben del vsakega podjetja, marketinški splet pa že od nekdaj velja za temelj marketinga. Poleg dobro razvitega marketinškega spleta je pomembno tudi poznavanje ciljnega trga. Porabniki se med seboj razlikujemo glede na potrebe in želje, s katerimi izdelki oziroma storitvami bomo zadovoljili svoje potrebe. Namen magistrskega dela je podrobneje predstaviti pojme marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov in segmentacija ciljnega trga. Poznavanje teh ključnih pojmov je zelo pomembno za podjetja, ki želijo na trgu delovati kar se da konkurenčno. Razumevanje porabnikov in njihovo zadovoljstvo sta ključnega pomena za uspešnost vsakega podjetja. V raziskovalnem delu magistrske naloge je namen ugotoviti, katere dejavnosti obiskovalci Velenjskega jezera že uporabljajo, katerih dogodkov se največkrat udeležijo, kakšne so želje po novih dejavnostih in kaj bi na Velenjskem jezeru spremenili. V magistrskem delu želimo raziskati, kakšne so želje in potrebe obiskovalcev Velenjskega jezera, kako bi lahko povečali njegov obisk in kaj bi bilo potrebno izboljšati. Ugotoviti želimo, katere storitve obiskovalci že koristijo in kaj jih pri tem moti. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo ugotovili, da sta najpogostejša razloga za obisk Velenjskega jezera druženje s prijatelji in sprehod. S pomočjo odgovorov v anketi smo ciljno skupino segmentirali v šest skupin: na starše z otroki, športnike, nosečnice, sprehajalce, upokojence in tiste, ki na jezero prihajajo samo zaradi druženja ob pijači. Obiskovalci so zadovoljni s ponudbo Velenjskega jezera. Motijo jih predvsem umazana stranišča, premalo sence v poletnem času in plačljiv parkirni prostor. Največ anketirancev je odgovorilo, da bi dodali most čez jezero, naredili več naravne sence, povezali pešpoti med jezeri in dodali več vodnih igral.
Ključne besede: marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov, segmentacija trga.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 225; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

3.
Komunikacija Oracle APEX in Hibis informacijskega sistema s perifernimi napravami : diplomsko delo
Peter Pecl, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo, kako smo v podjetju HRC Informacijski inženiring d.o.o. izdelali koncept za direktno komunikacijo perifernih naprav s spletno tehnologijo Oracle APEX. Na začetku predstavljamo model Hibis in opisujemo, zakaj prihaja do porasta spletnih aplikacij. Predstavljene so tudi tehnologije, ki jih podjetje uporablja. Temeljna dela diplomskega dela sta opis problema in zasnova koncepta za rešitev problema. Prikazani so postopek raziskave, nove uporabljene tehnologije in implementacija koncepta.
Ključne besede: Oracle APEX, periferne naprave, Hibis, koncept, spletne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 12.07.2023; Ogledov: 365; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

4.
Zasnova linije za kemično odstranjevanje praškaste barve v podjetju KO-Lovec d.o.o.
Rok Kovše, 2022, diplomsko delo

Opis: V podjetju KO-LOVEC, d. o. o., smo se skupaj z vodstvom odločili za izdelavo linije, ki bo kemično odstranjevala prašno barvo. Po pregledu proizvodnje in zbiranju podatkov trenutnih postopkov odstranjevanja prašne barve smo se lotili koncipiranja in zbiranja idej za linijo. Glavni cilj naloge je narediti linijo, ki bo na koncu tudi avtomatizirana in bi s tem razbremenili delo zaposlenega. Po narisanem prvem konceptu linije smo začeli zbirati ideje posameznega sklopa oziroma kadi. Zaradi obsežnosti linije smo v diplomskem delu zajeli raziskovanje trga, projektiranje in konstruiranje prvega sklopa (Kad 1), kar pomeni, da bomo preostanek linije opisovali v magistrski nalogi.
Ključne besede: prašno barvanje, kemično odstranjevanje, industrija, koncept
Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 570; Prenosov: 0

5.
Analiza okolijskih in organizacijskih vidikov različnih oblik kompostiranja
Petra Pajer, 2022, diplomsko delo

Opis: Današnji potrošniki, na žalost, še vedno živimo v prepričanju, da je na svetu neomejena količina surovin, kakor tudi prostora za odlaganje odpadkov. Seveda temu ni tako. Potrebno se je zavedati, da vsak proizvod na koncu postane odpadek. Evropska Unija se zato v svojih strategijah, programih in zakonodaji vedno bolj usmerja v preprečevanje odpadkov, ponovno uporabo, ločeno zbiranje ter recikliranje in kompostiranje. V Sloveniji velik delež odpadkov še vedno konča na odlagališčih, vendarle pa tudi pri nas že vidimo napredek na tem področju. Ločevanje odpadkov je tako prvi in zelo pomemben korak k trajnostnemu ravnanju z odpadki. Diplomsko delo obravnava analizo trajnostnega ravnanja z odpadki na območju Slovenije. Pri tem večkrat poudarjamo, da je ločevanje odpadkov na izvoru osnova tega ravnanja. Organske odpadke je nadalje možno kompostirati. Zaradi tega smo prikazali sodobne metode kompostiranja odpadkov. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo med prebivalci Slovenije. Zanimalo nas je, ali odgovorno ravnajo z odpadki. Izkazalo se je, da temu še vedno, na žalost, ni tako. Precej je neodgovornega ravnanja z odpadki. V zaključku smo predlagali nekaj izboljšav na tem področju. Kot primer dobre prakse smo prikazali primer »Zero waste« koncepta.
Ključne besede: varovanje okolja, odpadki, trajnostno ravnanje z odpadki kompostiranje, koncept »zero waste«
Objavljeno v DKUM: 17.01.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

6.
Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu : magistrsko delo
Sebastijan Trstenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede: vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Objavljeno v DKUM: 20.04.2022; Ogledov: 866; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

7.
Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona : diplomsko delo
Maša Kaučič, 2022, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se vsakodnevno srečujemo z mediji. Prav tako so jim izpostavljeni naši najmlajši – otroci. Diplomsko delo z naslovom Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona je razdeljeno na dva dela. Prvi del je teoretični, kjer je najprej predstavljen vzgojni koncepti Montessori, saj smo po njegovih konceptih v vrtcu izvedli naš projekt. Potem smo predstavili še spletno okolje in njegove pasti ter prednosti. Predstavili smo tudi, kako spletno okolje vpliva na otroka. V drugem delu smo predstavili projekt, ki smo ga izvedli v skupini otrok 5–6 let v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona. Tema projekta je bila spletno okolje, ki smo jo spoznavali preko slikanice Repki. Avtorja slikanice sta Rok Terkaj in Igor Saksida. Med projektom so se otroci učili rokovanja z računalnikom in tablico ter varne rabe spleta.
Ključne besede: vzgojni koncept Montessori, spletno okolje, vrtec, poezija, QR koda
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 728; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

8.
Koncept in zasnova nivelirnih nog za mehanizacijo lesnoobdelovalnih strojev in naprav : diplomsko delo
Ana Jecelj, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema koncipiranje in snovanje nivelirnih nog za mehanizacijo lesnoobdelovalnih strojev in naprav. Omejimo se na cevne profile dimenzij 120 x 60 x 4 mm, ki nosijo obremenitev do 1500 kg. Najprej opišemo trenutno nivelirno nogo in preverimo njeno ustreznost, nato pa predstavimo štiri nove koncepte. S pomočjo zahtevnika eliminiramo manj ustrezne koncepte ter določimo najprimernejšega. Le tega natančneje definiramo in preverimo s preračuni. Na koncu predstavimo tudi postopek priprave in montaže koncepta.
Ključne besede: Nivelirna noga, koncept, zasnova, trdnostni preračun
Objavljeno v DKUM: 16.02.2022; Ogledov: 642; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

9.
Vpliv kulturnih razlik na strategijo trženja na evropskem in kitajskem trgu - primer družbe ikea
Mojca Pušnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Ikea, švedska multinacionalka, ustvarjena v petdesetih letih prejšnjega stoletja, danes velja za največjega svetovnega trgovca s pohištvom. Po obetavnih začetkih je podjetje sledilo tradicionalnemu vzorcu internacionalizacije, najprej širitev v sosednje države s podobnim jezikom, kasneje pa na druge, bolj oddaljene in eksotične trge. Podjetje se je sprva osredotočilo na iskanje lokacij v Skandinaviji, nato drugje v Evropi. Težnje po širitvi so podjetje kmalu pripeljale na kitajski trg. Kitajski, kot državi z največ prebivalci na svetu, nikoli ne primanjkuje kupne moči, zato je za podjetje Ikea veliko obetala. Podjetje Ikea je na kitajski trg vstopilo leta 1998, z odprtjem trgovine v Šanghaju. Čeprav so se v podjetju Ikea dobro pripravili za vstop na kitajski trg, se kljub temu niso mogli izogniti nekaterim nenačrtovanim izidom. Ker sta kitajski in evropski trg, kjer je podjetje nabiralo predhodne izkušnje, precej oddaljena, so se v podjetju kmalu začeli srečevati s težavami, ki so izhajale iz nezadostnega poznavanja različnih kultur. V skladu z obravnavo Ghamewatovega CAGE koncepta tako velja, da sta evropski in kitajski trg bolj oddaljena kot npr. posamezne države znotraj evropskega trga, iz česar posledično izhajajo tudi večje razlike na kulturološkem, administrativnem, geografskem ter ekonomskem področju. Podjetje za širitev na mednarodne trge uporablja standardiziran koncept, nanašajoč se na trgovine s prodajo pohištva in dodatkov, lociranih na zelo podobnih mestih, s poudarkom na ceni, ploščatih paketih ter samosestavljanju. Vendar pa zaključki različnih študij pogosto pričajo o prilagoditvi različnim nacionalnim trgom. Tako se je zgodilo tudi v primeru vstopa podjetja Ikea na kitajski trg. Začetno oviro so predstavljale cene, ki so bile za kitajski trg previsoke. V primerjavi z evropskim trgom, kjer so cene Ikeinega pohištva ugodne, pohištvo pa dostopno široki množici potrošnikov, so si ga na kitajskem trgu lahko privoščili le redki. Podjetje je takoj začelo z drastičnim zniževanjem cen. Kitajci, zaradi poceni delovne sile, niso sprejeli koncepta samosestavljanja pohištva. V Evropi je ta koncept priljubljen, saj se kupci zavedajo, da njihovo prispevanje k sestavi pohištva zniža njihovo ceno. Zaradi dostopnosti z avtomobilom se trgovine v Evropi nahajajo na obrobjih mest, na Kitajskem pa se zaradi pretežne uporabe javnega prevoza trgovine nahajajo na mestih, ki so povezana z železniškim in s podzemnim omrežjem. Podjetje je znano po svojem katalogu, ki ga že vrsto desetletij pošilja na domove obiskovalcev. Na kitajskem trgu se je izkazalo, da katalog ni najbolj primerna rešitev oglaševanja podjetja, saj kitajskim konkurentom nudi vse potrebne informacije (materiali, dimenzije …) za posnemanje, kitajska zakonodaja pa je prešibka, da bi to preprečila. Razlike se pojavljajo tudi v načinu nakupovanja. V Evropi obiščemo trgovine, ko kaj potrebujemo, na Kitajskem pa se obiskovalci trgovin želijo sprostiti v prijetnem okolju, družiti s prijatelji v restavracijah in si odpočiti na razstavljenem pohištvu – precej manj nakupujejo, vendar trgovine obiščejo veliko pogosteje kot kjer koli drugod po svetu. Zaradi specifičnosti trgov bo ponekod vselej potrebnega več časa in znanja za njihovo osvojitev. Tako se je tudi Ikea na kitajskem trgu marsičesa naučila in mnoge izmed teh lekcij bodo pomembno prispevale k nadaljnji širitvi podjetja.
Ključne besede: Ikea, kultura, kulturne razlike, trženje, Ghamewatov koncept, evropski trg, kitajski trg.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2021; Ogledov: 1059; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

10.
Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedoniji
Damjan Radev, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja. Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke.
Ključne besede: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G
Objavljeno v DKUM: 24.03.2021; Ogledov: 778; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 4.71 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici