1. Uporaba izobraževalne tehnologije za oblikovanje učiteljevega razrednega delovnega mestaDamjan Erhatič, 2013, diplomsko delo Opis: Učna sredstva in pripomočki so zmeraj bili del pouka in skoraj ni učitelja, ki bi pouk izvajal brez njih. Skozi zgodovino se pojavijo različni načini učenja in poučevanja. Do pomembne prelomnice pride s pojavom informacijsko komunikacijske tehnologije, ko se izbor učnih sredstev in pripomočkov poveča. Pouk, ki vključuje sliko, video in zvok, je za učence veliko bolj zanimiv in lažje pridobimo njihovo pozornost. Tako si skoraj več ne znamo predstavljati pouka brez računalnika ali interaktivne table. Pri pojavu novih učnih sredstev in pripomočkov pa je potrebno tudi raziskovanje njihovih učinkov. V več raziskavah je bilo ugotovljeno, da je pouk, ki temelji le na uporabi table in govora, manj učinkovit kot pa če uporabimo sodobne učne pripomočke.
Učna sredstva in pripomočki, ki jih učitelji poznajo in uporabljajo že dalj časa (table, grafoskop, diaprojektor, televizija, radio in ostali), so še zmeraj v uporabi, vendar jih nadomeščajo nova in izboljšana učna sredstva in pripomočki.
Načrtovanje novega učnega pripomočka zahteva veliko vloženega dela, idej in sodelovanja z različnimi izvajalci.
Interaktivni kateder združuje več lastnosti, ki jih opredeljuje sodobni pouk. Omogoča uporabo računalnika, brskanje po spletu, predvajanje slik, videa in zvočnih posnetkov, dostopanje do skupnih map in datotek, uporabo spletne verzije dnevnika in redovalnice, uporabo programske opreme, ki je namenjena za interaktivne table. Z uporabo tehnologije na dotik se še bolj približamo sodobnim tehnološkim trendom, ki so trenutno glavni indikatorji in smernice razvoja v tehnologiji. Ta tehnologija na dotik tudi zamenja klasično uporabo interaktivne table in jo prikaže na povsem nov način.
Uvajanje uporabe interaktivnega katedra ni bilo zahtevno, saj je vsa tehnologija učiteljem že dobro znana, na voljo so jim le nove možnosti uporabe. Ključne besede: informacijsko komunikacijska tehnologija, učna sredstva, učni pripomočki, sodobni pouk, interaktivni kateder Objavljeno v DKUM: 21.03.2013; Ogledov: 2759; Prenosov: 262 Celotno besedilo (3,16 MB) |
2. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA PODJETJA JAMADASašo Bombek, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem preučil tematiko celostne grafične podobe podjetja, s teoretičnega vidika, kjer sem predstavil vse korake v procesu izdelave celostne grafične podobe podjetja, in na primeru podjetja Jamada. Določil sem novo poslanstvo, vizijo in filozofijo podjetja ter pripravil predlog nove celostne grafične podobe podjetja Jamada, v okviru katerega sem izbral simbol, logotip, barvno zasnovo in črkopis. Na podlagi tega sem razvil komunikacijska sredstva – poslovno vizitko, dopisni list, pisemsko ovojnico, žig in polo majico.
Izbrani elementi celostne grafične podobe in komunikacijska sredstva izražajo novo poslanstvo, vizijo ter filozofijo podjetja Jamada, zato sem prepričan, da bi izbrani elementi, kot tudi zapisane strateške opredelitve, ob dejanski uporabi pripomogli k večji prepoznavi podjetja, superiornejšem nastopu na trgu in prehodu na novo raven komunikacije z okoljem. Ključne besede: celostna grafična podoba, CGP, priročnik celostne grafične podobe, logotip, komunikacijska sredstva, imidž podjetja, strateške opredelitve, Jamada Objavljeno v DKUM: 18.07.2011; Ogledov: 2438; Prenosov: 325 Celotno besedilo (992,86 KB) |
3. Sodobni pouk slovenščine ob uporabi interaktivne tableMateja Pučko, 2009, diplomsko delo Opis: Pri pouku so učitelji vedno uporabljali učna sredstva in pripomočke. V različnih zgodovinskih obdobjih se je v šolah pojavljala različna izobraževalna tehnologija, ki je odražala trenutno stopnjo razvoja znanosti, tehnologije in tehnike. Zadnje stoletje je na področje vzgoje in izobraževanja prineslo vrsto tehničnih pripomočkov: od filma prek radia in televizije do računalnika in interaktivne table. Vzporedno s pojavljanjem sodobnih učnih sredstev in pripomočkov pa se je začelo tudi raziskovanje njihovih učinkov. Pri sodobnem poučevanju je uvajanje novosti nujno potrebno za kvaliteten pouk. Inovacije predstavljajo izziv dosedanjemu sistemu izobraževanja in vzgoje in so poleg učiteljeve in učenčeve ustvarjalnosti najpomembnejši dejavniki razvoja in prihodnosti pouka. Ugotovljeno je, da pozornost učencev in obseg informacij narašča, če učitelj poleg govora pri pouku uporablja tudi slike, zvok in animacije. Pouk, izveden z več mediji, je torej kakovostnejši od pouka, pri katerem učitelj le govori in opisuje stvari. Ob uporabi učnih sredstev so učenci dodatno motivirani in pripravljeni za delo, s tem pa dosegamo tudi povečano aktivnost pri doseganju določenih ciljev.
Interaktivna tabla je orodje, ki med učno uro omogoča pisanje s svetlobnim črnilom, raziskovanje po internetu, dostop do datotek na računalniku, uporabo najrazličnejših avdio, video teh drugih elektronskih gradiv in še mnogo več. To je nova tehnologija, ki združuje interaktivno tablo, računalnik in projektor. Uporaba interaktivne table daje motivacijski zagon tako učiteljem kot učencem, pri pouku ne gre le za poučevanje, temveč dejansko skupno učenje.
Zavedati pa se moramo, da doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev ni bilo nikoli v prvi vrsti odvisno od tehničnih sredstev, temveč predvsem od kvalitete didaktično-metodične obdelave učne vsebine in postopkov. Še tako kvalitetno učno sredstvo pa ne bo doseglo svojega namena, če ga učitelj, ki ga uporablja, ne povezuje v izbrane učne metode. Ključne besede: interaktivna tabla, učna sredstva, učni pripomočki, sodobno poučevanje, informacijska tehnologija, komunikacijska tehnologija, pouk slovenščine Objavljeno v DKUM: 17.11.2009; Ogledov: 5351; Prenosov: 699 Celotno besedilo (3,21 MB) |
4. Tržno komuniciranje sredstev za varstvo rastlin v Bayer CropSciencePetja Šegatin, 2009, diplomsko delo Opis: Tržno komuniciranje je danes preprosto nujno za preživetje podjetja. Pomembno pa je, da podjetje razvije svojstveno in učinkovito strategijo tržnega komuniciranja in oblikuje optimalno kombinacijo komunikacijskih orodij. To velja tudi za tržno komuniciranje fitofarmacevtskih sredstev, čeprav je sicer to okolje zelo konzervativno.
V prvem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča tržnega komuniciranja in značilnosti fitofarmacevtskega trga, v drugem delu pa so konkretno predstavljene značilnosti podjetja Bayer CropScience in tržnega komuniciranja fitofarmacevstkih sredstev v podjetju. V sklepu so predstavljene ugotovitve o prednostih in slabostih tržnega komuniciranja v Bayer CropScience
Ključne besede: Tržno komuniciranje, Komunikacijska orodja (oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja), Fitofarmacevstka sredstva, Bayer CropScience Objavljeno v DKUM: 02.07.2009; Ogledov: 2638; Prenosov: 265 Celotno besedilo (778,12 KB) |