| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 837
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Komunikacijski model in njegova usmerjenost k razvoju kongruentne komunikacije na primeru raziskovanja skladnosti vrednostnih sporočil
Marijan Spehnjak, 2021, doktorska disertacija

Opis: Zaradi vpliva in napredka znanstvene in tehnološke civilizacije sta se spremenila način komunikacije in celoten način življenja ljudi. Osnova komunikacije je bila nekoč oseba, danes pa je poudarek na tehnologiji, zaradi česar so se izgubili osebni odnosi, prihaja pa do povezovanja/mreženja zaradi skupnih interesov. Prav ti novi komunikacijski pojavi so razlog, da je ta disertacija usmerjena k vsem uporabnikom komunikacije – komunikatorju/posamezniku kot pošiljatelju sporočila, ne da bi pri tem zanemarjali prejemnika sporočila. V tem kontekstu bo disertacija kot vzorec raziskala izbrano skupino nogometnih trenerjev kot svojevrstno skupino učiteljev, ki morajo pri vsakdanjem delu uporabljati neposredno komunikacijo iz oči v oči. S komunikacijsko-teoretičnega vidika in z uporabo filozofske refleksije, predvsem filozofije obstoja, v kateri človekovo zanimanje, pa tudi njegova komunikacija, omogoča globlje odkritje človeka kot komunikatorja in analizira njegove komunikacijske situacije, ki jo poleg Karla Jaspersa obravnavajo še številni drugi avtorji. V delu človeškega komunikatorja sebe vidimo kot zapleteno, ontološko dovršeno bitje, ki komunicira ne le s tehnološkimi sredstvi, temveč skozi celotno svoje bitje (Seneka). In da bi proučili in spoznali komunikatorja kot celoto, izhajamo iz dimenzijske ontologije Victorja Frankla (Frankl, 1996; 1998) in ga povezujemo z drugimi avtorji. V skladu s Festingerjevo teorijo notranje utemeljitve (1957), Schulz von Thunovo korespondenco s samim seboj in vsebino situacije (2005) ter Schwartzovim (1992) odnosom med konflikti vrednot je mogoče opaziti komunikacijsko kognitivno neskladje. Zato bomo v teoretičnem delu predstavili, analizirali in kritično proučili možnosti, prednosti in pomen intrapersonalne komunikacije, kongruentne komunikacije in komunikacijskega modela v kontekstu interpersonalne komunikacije: nogometni trener - igralec. Intrapersonalno komuniciranje smo opredelili kot actus humanus in kongruentno komunikacijo kot dialektični proces med komunikatorji. Empirična raziskava bo kvantitativno določila skladnost razmerja med sporočili o vrednotah s pomočjo (trenerjeve) samoevalvacije in zaznave igralca. V empiričnem delu naloge smo raziskovali vrednosti, ki temeljijo na Schwartzovi teoriji univerzalne vsebine in vrednostne strukture z novo različico „Portrait Values Questionnaire“ (2001). Skupni vzorec vprašanih je 495 (N= 495), od tega je trenerjev 122 (N=122), igralcev pa 373 (N=373). Raziskava je potekala v letih 2016 in 2017 v sodelovanju s Hrvaško nogometno akademijo. V disertaciji smo raziskali in analizirali hierarhijo sporočil o vrednotah, ki določajo trenerja, s katerimi se on identificira in jih kot komunikator/medij pošilja svoji okolici, natančneje svojim igralcem. Analiza pridobljenih rezultatov je zahtevala ujemanje med samooceno trenerjev in percepcijo igralcev ob uporabi doslednosti njihovih odgovorov na ponujene trditve. Če sporočila o vrednoti niso v skladu s igralčevo presojo, potem lahko pride do komunikacijskega neskladja, vrednotno neskladje pa izvira iz intrapersonalnega področja komunikatorja. Pojavlja se v trenutkih, ko komunikator pošlje sporočilo, ki ni v skladu z njegovim vrednotnim habitusom in načinom, kako ga posreduje igralcem. Tako smo z določitvijo združljivosti ali neskladja korelacijskih razmerij med sporočili o vrednotah ugotovili kongruentnost oziroma njihovo nekongruentnost. V disertaciji so opredeljeni primeri sporočil o vrednotah, v katerih obstaja kompatibilnost, torej primeri konflikta v korelacijskih razmerjih med sporočili o vrednotah. Da bi bolje razumeli empirične in teoretične vidike komunikacije, v disetaciji predlagamo tudi komunikacijski model, ki poudarja ontološko perspektivo komunikacijskega dejanja. Ta ponujeni model komunikacije poskuša pojasniti novo perspektivo intrapersonalne komunikacije in kongruence sporočil o vrednotah.
Ključne besede: Intrapersonalna komunikacija, komunikacijski model, kongruentna komunikacija, univerzalne vrednote, vrednostna sporočila, sporočila o vrednotah, komunikacijsko-kognitivno neskladje, nogometni trenerji, igralci
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 4
.docx Celotno besedilo (14,06 MB)

2.
Komunikacijske vrednote policijske uprave Maribor in pomen Hutterjeve vile
Urška Sreš, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na Policijsko upravo Maribor, na njihovo komunikacijo ter na namembnost objekta na Marčičevi ulici 1, nekdanje Hutterjeve vile, prostor, kjer deluje tudi policijska uprava. V nalogi so predstavljeni komunikacija, načini komuniciranja policijske uprave, odnosi z javnostmi, zgodovina policije, delovanje policijske uprave in zgodovina ter namembnost Hutterjeve vile. Iz analize komunikacije Policijske uprave smo ugotovili, da se večina komunikacije z javnostmi izvaja preko družbenih medijev, ki so del vsakdanjika predstavnikov za odnose z javnostmi, saj na ta način ustvarjajo pomembna sporočila za javnosti. Opravili smo tudi pregled vrednot, ki jih Policijska uprava pri njihovi komunikaciji izraža, določene so namreč enake vrednote, ne glede na način komunikacije, nekatere pa se razlikujejo ravno zaradi izbranega načina komunikacije z javnosti in zaradi vrste javnosti, ki jo z določenim načinom komunikacije dosegajo.
Ključne besede: Policijska uprava Maribor, komunikacija policijske uprave, odnosi z javnostmi, Hutterjeva vila
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 58; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

3.
Iot vmesnik za namene zaprtega vodenja znotraj senzorskega omrežja.
Tomas Matjašec, 2021, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je bil razvoj IoT-vmesnika za namene zaprtozančnega vodenja znotraj senzorskega območja, kjer smo morali vzpostaviti povezavo med mikrokrmilnikom, Wi-Fi modulom in omrežjem. Nato smo določili protokol, preko katerega smo komunicirali z omrežnimi napravami. Za testiranje smo uporabili namizni računalnik, na katerega smo namestili UDP-server, ki je služil za analizo in shranjevanje podatkov iz IoT-vmesnika. Podatke smo pošiljali v paketih po 4 bajte. Na vsaki strani smo implementirali funkcije, ki so skrbele za rokovanje s prejetimi in oddanimi paketi.
Ključne besede: IoT, Wi-Fi modul, UDP-komunikacija, namenski protokol
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 36; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

4.
Elektronski sistem za varno vključevanje v promet
Jani Preskar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen razvoj elektronskega sistema, ki nam omogoča varno vključevanje v promet iz nepreglednih parkirnih mest. Ko se vozilo želi vključiti v promet, vozila na cestišču na to opozorimo s pomočjo svetlobnega opozorila, ki je postavljeno na vidno mesto in ga uporabnik proži na daljavo. Elektronski sistem komunicira s pomočjo radio frekvenčne komunikacije pri frekvenci 433 MHz, ter sporoča aktivnosti preko Wi-Fi brezžične povezave. V delu je opisana raziskava predpisov, ki nas omejujejo, raziskava sistemov, ki uporabljajo podobno tehnologijo, razvoj našega elektronskega sistema, testiranje njegovega delovanja ter predstavitev in komentar naših rezultatov.
Ključne besede: elektronski sistem, brezžična komunikacija, RF 433 MHz, radio frekvenčna komunikacija, varno vključevanje v promet
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 21; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

5.
Implementacija vizualne komunikacije skozi grafično oblikovanje plakata
Filip Milošeski, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti pomen vizualne komunikacije, natančneje, kako lahko vizualni elementi na kompoziciji vplivajo na pomen plakata. Diplomsko delo vsebuje dva enako pomembna dela, teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bolj podrobno preučimo, kaj je plakat in kaj njegov pomen ter si ogledamo, kako se je čez leta plakat razvijal. Nato definiramo vizualno komunikacijo in grafično oblikovanje na splošno. Da bi v celoti razumeli ta dva izraza, smo raziskali in opredelili najpomembnejše elemente enega plakata: vizualne elemente, kompozicijo, vizualne principe, barvo in tipografijo. Nato sledi opredelitev ustvarjalnega procesa, ki je razdeljen na tri faze. Na koncu smo raziskali različne pomene izbrane teme "Granatno jabolko". Od te točke smo lahko razvili različne ideje za plakate in na podlagi teorije smo izvedli deset najboljših idej. Zadnji korak praktičnega dela je bila argumentacija uporabe elementov na kompoziciji.
Ključne besede: grafično oblikovanje, vizualna komunikacija, plakat, tipografija, vizualni elementi
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 20; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

6.
Celostna grafična podoba lastnega podjetja
Hristina Trajkoska, 2021, diplomsko delo

Opis: Naš cilj diplomskega dela je bil razvoj učinkovite celostne grafične podobe lastnega podjetja Feelingran, ki je družinsko podjetje, ki se ukvarja z izdelavo filigranskega nakita. Diplomsko delo raziskuje in pojasnuje proces oblikovanja celostne grafične podobe, ki skozi teoretični in praktični del predstavlja rešitev oblikovalske problematike. V teoretičnem delu smo najprej predstavili oblikovanje na splošno, njegov namen, grafično oblikovanje in kategorije grafičnega oblikovanja. Nato smo opredelili pomen vizualnega komuniciranja in pojasnili osnovne elemente in načela le-tega. Za konec teoretičnega dela smo obravnavali tudi vlogo grafičnega oblikovalca in proces oblikovanja vizualnih sporočil. Podrobno smo opisali tudi pomen celostne grafične podobe ter njene elemente. Naslednji del diplomskega dela predstavlja konkretno rešitev in oblikovanje celostne grafične podobe lastnega podjetja. Ustvarili smo logotip, pri čemer smo upoštevali pridobljeno znanje iz teoretičnega dela, naredili tudi konceptualne in profesionalne fotografije za prikaz nakita in promocijo ter izbrali ustrezna komunikacijska sredstva. Nato smo celostno grafično podobo aplicirali še na promocijske izdelke.
Ključne besede: grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, vizualna komunikacija, logotip, filigran
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 16; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Vplivnostna moč telesne govorice
Kim Obaha, 2021, diplomsko delo

Opis: Telesna govorica je zunanji odraz človekovega emocionalnega stanja; regulira medosebne odnose in dopolnjuje besedna sporočila, vključuje lahko sleherno nerefleksivno ali refleksivno kretnjo dela telesa ali celotnega telesa. Namen tega dela je bil ugotoviti, na katera področja našega življenja vpliva telesna govorica in kako ter ali se ljudje zavedamo njene vplivnostne moči na teh področjih; hkrati pa raziskati, kakšen pomen in vplivnostno vlogo nosijo posamezni faktorji telesne govorice in ali se teh pomenov zavedamo ter kako pogosta je uporaba nekaterih vplivnih faktorjev. Raziskava je bila izpeljana s pomočjo konstruktivne deskriptivne metode in anketnega vprašalnika, čemur je sledila interpretacija rezultatov. Ugotovljen je bil vpliv telesne govorice v povezavi z medosebnim komuniciranjem, višanjem samozavesti, nezavedno ravnjo, s prepričevanjem in z laganjem ter pomen in vplivnost oči, obraza, rok, drže telesa, telesnega stika, prostorske bližine, videza, hitrosti govora, globine glasu, tišine in skupka gest. Rezultati ankete so pokazali, da je zavedanje o vplivnostni moči telesne govorice prezentno, vendar glede nekaterih raziskanih dejstev pomanjkljivo, ter da je povprečna uporaba vplivnih faktorjev le občasna, nekateri so namreč aplicirani pogosteje, kar je odvisno od same dejavnosti.
Ključne besede: telesna govorica, neverbalna komunikacija, kretnje, nezavedna sporočila
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 22; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
Aktivizem blagovnih znamk: priložnost ali tveganje?
Vanessa Žekš, 2021, diplomsko delo

Opis: Korporacije se poslužujejo aktivizma blagovnih znamk, ki lahko vpliva na potrošnikovo percpecijo njih in družbenega gibanja. V diplomski nalogi smo sprva opredelili družbena gibanja, pomembnost komunikacije v sklopu njih, blagovne znamke, njene komunikacijske cilje, družbeno odgovornost in aktivizem blagovnih znamk. Nato smo nadaljevali z raziskavo, ki je vključevala 135 potrošnikov, ki so stari med 18 in 30 let. S pomočjo anketnega vprašalnika smo raziskali, na kakšen način aktivizem blagovnih znamk dojemajo sodelujoči. Raziskavo smo razdelili na tri tematske sklope. V prvem smo spoznali njihov odnos do blagovnih znamk, v drugem njihovo raven osebnega aktivizma in v tretjem delu njihovo mnenje o aktivizmu blagovnih znamk. Ugotovili smo, da je med sodelujočimi, kadar je aktivizem blagovnih znamk avtentičen, dobro sprejet. Kljub temu prihaja do velike razlike med osebnim aktivizmom sodelujočih in njihovimi pričakovanji za blagovne znamke. Kadar je glavni razlog za aktivizem blagovnih znamk samopromocija le-te, ta pri večini ni zaželjen.
Ključne besede: družbena gibanja, blagovna znamka, aktivizem, komunikacija
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 19; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

9.
Radijski ozkopasovni vmesnik za komunikacijo s sateliti
Brina Solar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga opisuje načrtovanje in izvedbo radijskega ozkopasovnega vmesnika za komunikacijo s sateliti. Pri tem so komunikacijska okna zelo kratka in je bilo ključnega pomena, da smo zagotovili zvezno spreminjanje frekvence na vmesniku, s čimer smo kompenzirali Dopplerjev učinek. Zanesljivo komunikacijo smo dosegli tudi z omogočenjem hkratne oddaje signala v VHF frekvenčnem področju in sprejema v UHF. To smo izvedli z uporabo dveh oddajno-sprejemnih integriranih vezij in ustreznih filtrov. Vmesnik vsebuje tudi digitalni del, ki omogoča brezžično komunikacijo. Za lažjo umestitev v okolje smo vmesniku dodali tudi Ethernet priključek. Naloga zajema tudi potrebno teoretično ozadje, meritve občutljivosti in blokiranja motilnega signala na sprejemnem delu in moč ter spekter oddajnega dela.
Ključne besede: ozkopasovno, komunikacija, radio, satelit
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 24; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

10.
Analiza vpliva neverbalne komunikacije v televizijskih oglasih na prepričevanje
Katarina Žilavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Če želimo nekoga v nekaj prepričati, je pomembno, kakšno neverbalno komunikacijo uporabimo, da dosežemo svoj namen. Namen diplomskega dela je bil raziskati, ali ima izrazitost neverbalne komunikacije v televizijskem oglasu povezavo s prepričljivostjo posameznika. Zanimalo nas je, ali je stopnja izrazitosti neverbalnih znakov v oglasu povezana z zaznano prepričljivostjo oglasa; ali je stopnja izobrazbe udeležencev povezana z zaznano prepričljivostjo oglasa ter ali je spol udeležencev povezan z zaznano prepričljivostjo oglasa. Ugotovili smo, kjer je bila v oglasu neverbalna komunikacija izrazitejša, je ljudi oglas bolj prepričal. Prav tako smo ugotovili, da višja, kot je izobrazba, manjša je prepričljivost posameznika, ter da so oglasi bolj prepričali ženske kot moške.
Ključne besede: neverbalna komunikacija, oglaševanje, televizijski oglasi, prepričevanje
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 21; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici