1. FINANCIRANJE JAVNIH PODJETIJ NA PRIMERU JAVNEGA KOMUNALNEGA PODJETJA LOG D.O.O.Ana Kotnik, 2013, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega seminarja smo se seznanili z javnimi podjetji, podrobneje s financiranjem javnih podjetij. Tako ste lahko prebrali kakšna je razlika med javnimi in zasebnimi podjetji, zakaj so javna podjetja neuspešna v primerjavi z zasebnimi, kako so gospodarske javne službe opredeljene oz. kaj spada pod njih. Navedli smo instrumente financiranja teh podjetij ter kako je zakonsko urejeno to financiranje in delovanje javnih podjetij. V nadaljevanju smo poiskali sezname podjetij, v katerih in Republika Slovenija neposredni lastniški delež. Ta podjetja smo razvrstili v različne skupine za lažje analiziranje po različnih kriterijih, da smo dobili kar se da dobro sliko o lastništvih naše države v teh podjetjih. Za najboljših dvajset podjetij iz tega seznama smo naredili analizo finančnega stanja v preteklem letu ter jih na kratko opisali. Za lažjo primerjavo njihovega poslovanja, smo v tabeli 36 zbrali najpomembnejše podatke o njihovem finančnem poslovanju in odstotku državnega deleža v njih. Za konec smo predstavili Javno komunalno podjetje LOG d.o.o. . Na primeru tega podjetja smo prikazali dejansko financiranje in poslovanje javnih podjetij. Za LOG do.o. smo naredili analize poslovanja v preteklih letih, načrte za prihodnost in strategijo javnega podjetja. Ključne besede: Javno podjetje, financiranje javnih podjetij, gospodarske javne službe, instrumenti financiranja, država – lastnica, javno komunalno podjetje, zakon o gospodarskih javnih službah (ZGJS) Objavljeno v DKUM: 05.01.2021; Ogledov: 1421; Prenosov: 109 Celotno besedilo (1,54 MB) |
2. Elektronsko poslovanje komunalnih podjetijSimon Pernovšek, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Magistrsko delo opisuje problem uporabnikovega dostopa do informacij. Za izboljšanje komunikacije med komunalnim podjetjem in uporabnikom bi bilo smotrno uvesti dodatne komunikacijske kanale, ki uporabnikom ponujajo vpogled v uporabniške podatke in podajajo odgovore na vprašanja. Za čim bolj avtomatizirano posredovanje informacij, morajo komunalna podjetja dvigniti kakovost logistične podpore in s tem kvaliteto njihovih storitev.
Uporabniki komunalnih storitev smo pri dostopu do podatkov časovno omejeni, saj ima komunalno podjetje določene uradne ure. V času uradnih ur smo lahko odsotni, zato se moramo s komunalnim podjetjem uskladiti, da bi prišli do želenih informacij ob pravem času in na pravem mestu. Vožnja do komunalnega podjetja je za zaposlene v drugih regijah okoljsko in časovno zamudna.
Rešitev vidimo predvsem v načinih, ki bi uporabniku omogočala dostop do informacij in rešitev aktivnosti kjerkoli in kadarkoli. Z uvedbo spletnih portalov ima uporabnik možnost dostopa do informacij zgolj z dostopom do spleta in uporabniškimi podatki. Uporabnik lahko nemoteno uredi aktivnosti tudi ko komunalno podjetje nima uradnih ur.
V magistrskem delu predstavljamo infrastrukturo in različne tehnologije, ki so vir informacij in jih spletni portal distribuira uporabniku. Z uvedbo takšnih tehnologij se digitalizirajo tudi delovni procesi in nadzor nad delom znotraj komunalnega podjetja. Nove tehnologije se razvijajo vsak dan, zato je uvedba takšnih tehnologij postala nujna. Ključne besede: komunalno podjetje, gospodarska javna služba, oskrba s pitno vodo, odvajanje odpadne vode, čiščenje odpadne vode, ravnanje z odpadki, spletni portal, elektronsko poslovanje, geografski informacijski sistem, e-račun Objavljeno v DKUM: 24.05.2018; Ogledov: 1336; Prenosov: 165 Celotno besedilo (8,77 MB) |
3. |
4. Ravnanje z odpadki v centru za ravnanje z odpadki OrmožMiha Orešnik, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi obravnavamo še vedno pereči problem slovenskega prostora - to so odpadki. Kljub povečanim prizadevanjem za zmanjšanje nastanka odpadkov, se njihove količine povečujejo. Diploma zajema analizo izvajanja javne službe na obravnavanem območju, kjer so podrobno predstavljene količine in sestava odpadkov. Analizirali smo še obdelavo dotičnih odpadkov in predlagali možne rešitve oziroma izboljšave. Ugotovili smo, da se največ odpadkov pridobi iz gospodinjskega sektorja zato po količinah prevladujejo mešani komunalni odpadki in razdelali pestro masno sestavo zbranih odpadkov. Več odpadkov se odda pogodbenim partnerjem v nadaljnjo obdelavo, medtem ko se jih nekaj odloži. Ključne besede: ravnanje z odpadki, odpadki, komunalno podjetje Ormož, obdelava odpadkov, sestava odpadkov Objavljeno v DKUM: 12.11.2014; Ogledov: 1655; Prenosov: 179 Celotno besedilo (1,34 MB) |
5. Projekt izdelave spletnega obrazca za sprejemanje zahtevkov strank komunalnih podjetijKatja Pavlin, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena predmeta projektni management in management vrednosti. Z znanjem o metodah in tehnikah obeh predmetov obstoječi problem rešimo in projekt uspešno zaključimo. V poglavju o projektnem managementu so predstavljeni projekt, naloge projektnega managementa in koraki, ki so potrebni za izvedbo projekta. V poglavju o managementu vrednosti sta predstavljena vrednost že izdelanega projekta in funkcij ter management vrednosti skupaj z vrednostno analizo. Praktični del predstavlja obstoječe stanje komunalnih podjetij v Sloveniji, ki je prikazano z vrednostno analizo. Poleg tega so prikazani tudi obstoječe stanje komunalnega podjetja Saubermacher d.o.o., njegov problem in predlogi možnih rešitev problema. V zaključku sta prikazani izdelava in predstavitev zaključenega projekta. Ključne besede: projektni management, projekt, management vrednosti, izdelava portala, komunalno podjetje Saubermacher d.o.o. Objavljeno v DKUM: 22.08.2014; Ogledov: 1508; Prenosov: 154 Celotno besedilo (12,15 MB) |
6. PONOVNA UPORABA ODPADNIH SNOVI ZA PRIHRANEK SUROVIN IN ENERGIJE NA PRIMERU KOROŠKE REGIJEAndraž Najžar, 2013, diplomsko delo Opis: Odpadki se pojavljajo povsod. Naša skupna naloga je, da preprečujemo njihovo nastajanje.
Naravni viri so vse bolj izkoriščeni, zato je predelava in ponovna uporaba odpadnih snovi nujna za našo prihodnost. Pri predelavi odpadkov moramo upoštevati dejstvo, da stroški niso nesorazmerno višji od stroškov odstranjevanja.
Odlaganje odpadkov je z vidika okolja najmanj zaželen način ravnanja, saj zanj pomeni obremenitev in izgubo naravnih virov. Zato je cilj EU postati družba recikliranja in odpadke uporabljati kot vir.
Koroški regijski center za ravnanje z odpadki je skupni projekt 12 koroških občin. Povezali so se z namenom, da bodo zaščitili okolje pred škodljivimi vplivi neustreznega odlaganja odpadkov ter izboljšali kakovost življenja svojih občanov. Ključne besede: odpadki, ekološki otok, zbirni center, reciklaža, kompostiranje, Javno komunalno podjetje, KOCEROD, Koroška regija Objavljeno v DKUM: 18.10.2013; Ogledov: 1942; Prenosov: 167 Celotno besedilo (1,56 MB) |
7. Uvedba RFID tehnologije v podjetju KSP Hrastnik, d.d.Jerneja Senčar, 2013, magistrsko delo Opis: V času sodobne tehnologije so se začeli pojavljati novi načini zbiranja in odvoza komunalnih odpadkov. Razvila se je nova identifikacijska oprema za zabojnike in vozila, razvile pa so se tudi računalniške aplikacije, ki omogočajo obvladovanje komunalnih odpadkov. V magistrski nalogi bomo predstavili nov način zbiranja in odvoza komunalnih odpadkov, to je vgradnja RFID čipov na zabojnikih oziroma sistem »plačaj, kolikor odložiš«. Prikazali bomo različne izračune sedanjega stanja (pobiranje in odvoz odpadkov) in jih primerjali z izračuni po uvedbi RFID tehnologije. Zanima nas tudi strošek investicije v to tehnologijo in seveda povrnitev stroškov. V nalogi bomo prikazali tudi spremembe, ki jih ta tehnologija prinaša in preverili ali je smiselna za KSP Hrastnik. Ključne besede: komunalni odpadki, RFID, »plačaj, kolikor odložiš«, Komunalno-stanovanjsko podjetje Hrastnik, d. d., zabojniki, smetarska vozila. Objavljeno v DKUM: 12.10.2013; Ogledov: 2242; Prenosov: 208 Celotno besedilo (1,41 MB) |
8. Zadovoljstvo uporabnikov s storitvami komunalnega podjetjaTadej Hafner, 2012, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje, ki nudi storitve, teži k temu, da kar se da najbolje zadovolji uporabnike le-teh. Uspeh komunalnega podjetja, ki izvaja gospodarske javne službe varstva okolja, se v veliki meri odraža tudi v tem, v kolikšni meri so uporabniki zadovoljni z izvajanjem teh storitev (oskrba s pitno vodo, ravnanje z odpadki, urejanje okolice itd.).
Vse to so dejavnosti, ki so vidne in jih dejansko uporabljamo v vsakodnevnem življenju, dejavnosti, ki jih, dokler potekajo dobro, mogoče niti ne opazimo in so same po sebi umevne, postanemo pa dokaj občutljivi, če zaznamo kakšno pomanjkljivost, napako, neažurnost ipd.
V diplomskem delu smo zato, poleg teoretičnega dela, ki opredeljuje, kaj sploh so storitve, kako jih razvrščamo, zakaj je zadovoljstvo uporabnikov tako pomenbno, kakšne so metode in kaj je namen ugotavljanja zadovoljstva uporabnikov, želeli podati vedenje o stopnji zadovoljstva s storitvami KSP Hrastnik. Rezultate smo pridobili z analizo pridobljenih anket 257 uporabnikov storitev. Analiza je pokazala, da so uporabniki večinoma zadovoljni z opravljenimi storitvami, ter da jih več kot polovica tudi ločuje odpadke. Ključne besede: Storitve, zadovoljstvo, komunalno podjetje. Objavljeno v DKUM: 27.10.2012; Ogledov: 1852; Prenosov: 169 Celotno besedilo (1,04 MB) |