SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA SESTAVIN V FILMSKIH PLAKATIH
Aljaž Papež, 2009, diplomsko delo

Opis: Želja vsakega oblikovalca je ustvariti prepoznaven plakat. Da bi mu to uspelo, mora obvladati razumevanje osebnosti, ter kako le ta osebnost zaznava. V diplomski nalogi smo teoretično obdelali interakcijski model osebnosti, Jungovo analitično psihologijo osebnosti in informacijsko ekološko razlago zaznav. Z barvami oblikovalec v plakatu ustvarja figuro, ozadje, ravnotežje, kompozicijo. Kot del kompozicije smo raziskali tudi uporabo zlatega reza. Izmerili smo uporabo osnovnih barv RGB modela v filmskih plakatih v različnih kulturah, ter dodatno analizirali izbrane plakate. Na celoten plakat ima velik vpliv tudi simbolika. Tako barv, kot tudi likov, teles, ki jih oblikovalec namenoma ali ne namenoma (podzavestno, intuitivno) vgradi v plakat. Vse to oblikovalec uporabi, da doseže učinek. Doseže pozornost množice in jo pripravi do akcije - ogleda filma, nakupa vstopnice za ogled, nakupa filmskega DVD-ja... Tako lahko skupina ljudi zbranih v marketinški oz. oblikovalski agenciji formira mit, ki služi namenu kontrole nad množico oz. ciljno skupino.
Ključne besede: filmski plakat, interakcijski model osebnosti, Jungova analitična psihologija, informacijsko ekološka razlaga zaznav, barve, simboli, figura, ozadje, ravnotežje, kompozicija, gestalt, zlati rez, psihološki stroj, RGB model
Objavljeno: 15.07.2009; Ogledov: 1842; Prenosov: 239
.pdf Polno besedilo (1,85 MB)

2.
UPORABA FOTOGRAFIJE V PROMOCIJI
Špela Kos, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Zaradi množične razširjenosti fotografije v sodobnem svetu, jo lahko podjetje izkoristi za prvi stik s potencialnimi kupci in za lastno promocijo. Vendar vsaka fotografija v poplavi vizualnih dražljajev ne doseže zastavljenega cilja enako učinkovito, kajti upoštevati moramo njen namen in dojemanje, dovršeno kompozicijo in tehnično kakovost. V diplomski nalogi smo preučili razširjenost fotografije in njen pomen v družbi. Posvetili smo se oglaševanju in fotografiji kot elementu tržnega komuniciranja. Za razjasnitev teze diplomskega dela smo nujno morali poseči tudi v psihološki vidik zaznavanja — z elementom pridobivanja pozornosti in vlogo barv. Naša pozornost pa se je ustavila tudi pri oblikovanju in postavitvi pravilne kompozicije, ki je ena pomembnejših elementov kakovosti v fotografiji. Za konec pa smo predstavili primer podjetja Mizarstva Kos, ki s pomočjo fotografije uspešno predstavlja in promovira svojo dejavnost.
Ključne besede: fotografija, oglaševanje, psihologija zaznavanja, psihologija barv, kompozicija
Objavljeno: 14.12.2010; Ogledov: 6816; Prenosov: 362
.pdf Polno besedilo (2,74 MB)

3.
POMEN KOMPOZICIJE, MIZANSCENE IN MONTAŽE ZA RAZUMEVANJE FILMA
Patricija Valentinuzzi, 30, diplomsko delo/naloga

Opis: Mizanscena, kompozicijski elementi in montaža so elementi filmskega jezika, ki lahko dramatično vplivajo na naše razumevanje samega filma, saj vizualno podpirajo in dopolnjujejo zgodbo. Sami po sebi ne nosijo pomena, ampak morajo biti obravnavani v kontekstu z razvojem zgodbe, likov in dialoga. Različno izkušeni gledalci imajo različne sposobnosti “branja” filmskega jezika, zato te elemente različno zaznavajo in dojemajo.
Ključne besede: film, mizanscena, perspektiva, kompozicija, montaža
Objavljeno: 26.09.2011; Ogledov: 10575; Prenosov: 297
.pdf Polno besedilo (12,58 MB)

4.
NEBO V SLIKARSTVU
Aleksander Gregorič, 2012, diplomsko delo

Opis: Na začetku diplomske naloge z naslovo"Nebo v slikarstvu" izvemo nekaj podatkov o fizikalnih lastnostih neba in nastajanju oblakov po klasifikaciji. Kasneje prehaja tema snovi na likovni izraz v katerem pojasnjuje na kakšen način so si umetniki predstavljali nebo, ga vključevali kot osnovo nosilca sporočila, ki se izrazi v kompoziciji slike. Skozi kratek zgodovinski opis in primere sledimo razvoju in vključevanju neba na različne načine pogleda umetnikov, glede na posamezna obdobja. V nadaljevanju snovi se naloga dotakne perspektive. Nasploh, pa daje poudarek na atmosferski ali zračni perspektivi na katero se pogosto naslanjajo umetniki v svojih likovnih delih. Osrednji del naloge zapolnjujeta slikarja, Ivan Konstantinovich Aivazovskiy in Joseph Mallord William Turner, ki sta najpogosteje vključevala nebo v svoja dela ali ga postavljala kot glavno osnovo za prikaz prostora, zračnosti in globine v sliki. Od slovenskih predstavnikov je vključen še Štefan Planinc, ki ima nebo po večini za osnovo svojega lastnega fantazijskega sveta, ter ga pogosto odpira v velik neskončen prostor. Kot praktičen del diplomske naloge, so vključena moja lastna dela in njihova analiza.
Ključne besede: Likovna umetnost, barva, barvni kontrasti, termika, perspektiva, atmosferska ali zračna perspektiva, kompozicija
Objavljeno: 28.02.2012; Ogledov: 2129; Prenosov: 101
.pdf Polno besedilo (29,09 MB)

5.
INTERPRETACIJA PROSTORA V OTROŠKIH LIKOVNIH DELIH
Karmen Kešina, 2012, magistrsko delo

Opis: Likovni razvoj poteka preko določenih stopenj, ki si sledijo ena za drugo. Obstaja okvirna starost, kdaj bi naj otrok dosegel posamezno stopnjo, vendar se med otroci pojavljajo individualne razlike. Nekateri določeno stopnjo dosežejo prej kot je predvideno, drugi pa kasneje. Razumevanje in interpretacija prostora sta ena izmed glavnih ciljev likovne vzgoje, zato je pomembno, da so učitelji in vzgojitelji s stopnjami razvoja likovnega izražanja seznanjeni in znajo otroke usmerjati in spodbujati pri njihovem napredku. Poznavanje stopenj likovnega razvoja morajo prav tako upoštevati pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela ter pri interpretaciji otroških likovnih del. Z raziskavo smo želeli preučiti stopnjo likovnega razvoja na področju dojemanja in likovne interpretacije prostora pri otrocih, ki obiskujejo najstarejšo skupino v vrtcu in pri učencih v prvih razredih osnovne šole. Raziskavo smo izvedli z otroki in učenci med četrtim in sedmim letom starosti. Zanimale so nas razlike, ki se pojavljajo glede na starost, spol in stratum ustanove. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike v prikazovanju prostora glede na starost in stratum, ne pa glede na spol otrok. Prostor so otroci najpogosteje interpretirali z nizanjem figur na rob lista, ki predstavlja talno črto, najmanjkrat pa z zvračanjem figur in delnim prekrivanjem.
Ključne besede: Likovna vzgoja, prostor, risba, likovni razvoj, kompozicija.
Objavljeno: 09.07.2012; Ogledov: 2641; Prenosov: 441
.pdf Polno besedilo (5,48 MB)

6.
KOMPOZICIJA V FOTOGRAFIJI: TEORIJA IN PRAKSA
Nataša Junež, 2012, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega dela je kompozicija, ki je načrtovana zgradba fotografije. Na voljo imamo kar nekaj kompozicijskih pravil in elementov, ki nam pomagajo pri gradnji fotografije. Med njih spadajo pravilo tretjin, perspektiva, linije, izbira različnih pogledov, uvajanje razmerij, uokvirjanje fotografije, odsevi … Vse to pa lahko nadgradimo z kompozicijskimi elementi oz. prvinami, ki jih vsebuje vsaka fotografija, mi pa odločamo o tem, katero bomo bolj ali manj poudarili. Glede na vsa zapisana pravila v knjigah, fotografskih priročnikih in spletu smo raziskovali, kako se obnesejo v praksi oz. koliko fotografi napisano upoštevajo.
Ključne besede: kompozicija, kompozicijska pravila, elementi oblikovanja, kompozicija v praksi.
Objavljeno: 04.09.2012; Ogledov: 10696; Prenosov: 426
.pdf Polno besedilo (985,12 KB)

7.
KREATIVNI ELEMENTI FOTOGRAFIJE
Jure Veber, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o elementih v fotografiji, ki dobro fotografijo ločijo od navadnega posnetka. Glavni del diplomske naloge sem namenil raziskovanju elementov, ki v fotografijo vnašajo kreativnost posameznika in s tem s fotografijo izrazijo še nekaj več, hkrati pa profesionalno fotografijo ločijo od amaterske. Delo je napisano kot niz ključnih elementov, ki so zlasti fotografom, ki šele začenjajo, lahko v veliko pomoč na poti k boljšim fotografijam. Razložene so tudi osnove fotografskega medija in kompozicijskih pravil, kar pa v večini primerov ne zadošča za fotografski presežek, zato je pomemben predvsem drugi del diplome, v katerem govorimo o kreativnih elementih fotografije.
Ključne besede: kompozicija, kreativni elementi, subjektivna fotografija, ostrina, simboli
Objavljeno: 27.06.2013; Ogledov: 4023; Prenosov: 173
.pdf Polno besedilo (2,36 MB)

8.
ZASNOVA ORODJA ZA UPORABNIŠKO NARAVNANO KOMPOZICIJO STORITEV
Dejan Paler, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo naslavlja problem kompozicije storitev v kontekstu uporabniške naravnanosti. Kompozicija storitev pomeni sestavljanje novih storitev iz obstoječih atomarnih ali iz preostalih že sestavljenih storitev. Uporabniška naravnanost pa v ospredje postavlja končnega uporabnika in od njega ne zahteva tehničnega znanja pri uporabi tehnologij kompozicije storitev. Gre za orodje, ki uporabnikom omogoča kompozicijo kateregakoli tipa storitev. Pri tem so uporabniki neprofesionalni razvijalci programske opreme. Problem uporabniško naravnane kompozicije storitev rešujemo z opredelitvijo funkcionalnosti in značilnosti orodja. Prav tako naslavljamo ključne komponente arhitekture sistema, ki bodo omogočale zahtevano funkcionalnost in lastnosti orodja. Na tej osnovi smo razvili lastno orodje in nato s pomočjo prototipa ovrednotili uporabnost pristopa k uporabniško naravnani kompoziciji storitev. Celovita zasnova orodja za uporabniško naravnano kompozicijo storitev temelji na sistematični analizi obstoječih pristopov in tehnologij. Prototip orodja sestavljajo smernice in dobre prakse, ki jih najdemo v rešitvah akademskih in komercialnih orodjih kompozicije storitev. Zasnovo orodja smo ovrednotili skozi razvoj prototipne aplikacije. Uporabnost orodja pa je bila ocenjena s pomočjo spletnega vprašalnika. Statistična analiza rezultatov spletnega vprašalnika je potrdila predlagan nabor funkcionalnosti in odkrila informacije za nadaljnji razvoj orodja.
Ključne besede: Uporabniška naravnanost, končni uporabnik, kompozicija storitev, ponovna uporaba storitev, repozitorij storitev, register storitev, modeliranje kompozicije storitev, grafični uporabniški vmesnik, vrednotenje uporabnosti.
Objavljeno: 30.11.2012; Ogledov: 796; Prenosov: 33
.pdf Polno besedilo (3,46 MB)

9.
KOMPOZICIJSKA ZASNOVA POKRITE TRŽNICE
Petra Hrovat, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema kompozicijsko zasnovo pokrite tržnice, z dodatnim gostinskim programom in javnimi sanitarijami ter zasnovo prilagodljive mobilne stojnice. Predviden je tudi animacijski program za otroke, ki pritegne družine in omogoča celodnevno preživljanje časa na lokaciji tržnice. Objekt stoji na Prešernovi ulici 8 v Mariboru, zato je potrebno upoštevati tudi okolico: stavbno tkivo in odprte površine, ki omogočajo poglede, ter dajo prostoru še dodatno kvaliteto.
Ključne besede: kompozicija, tržnica, stojnica
Objavljeno: 16.09.2013; Ogledov: 607; Prenosov: 53
.pdf Polno besedilo (13,99 MB)

10.
PODVODNA FOTOGRAFIJA
Jaka Brdnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Podvodno fotografiranje se močno razlikuje od navadnega fotografiranja in je predvsem strokovno zahtevnejše. Prva podvodna fotografija je bila narejena leta 1893, v Sloveniji pa leta 1938. Uspešna podvodna fotografija je mogoča le s posebno opremo in tehniko. Pod vodo se prav tako lahko uporablja fotoaparate, ki so zasnovani za uporabo na suhem, vendar jih je potrebno zaščititi s posebnim vodotesnim ohišjem. Glavna težava pri zajemanju fotografij pod vodo je izguba barv in kontrastov, še posebej pri večjih globinah. Izguba barv ne narašča samo z globino, tj. z vertikalo, temveč tudi po horizontali. Podvodni fotografi se težav z izgubo barv lotevajo na dva načina – tako, da se objektu skušajo čim bolj približati, pri čemer uporabljajo širokokotne ali makro objektive, ki imajo točko ostrenja zelo blizu objektiva. Drugi način, s katerim si pomagajo pri ohranitvi barv, je uporaba bliskavice. Na ta način zagotovijo poln spekter svetlobe, ki objekte primerno obarva. Z množičnostjo tovrstnega fotografiranja se je, zlasti na spletu, pojavilo zelo veliko podvodnih fotografij, ki so z vidika strokovnih kriterijev pogosto slabše kvalitete. Obstajajo namreč kriteriji, ki natančno opredeljujejo kvalitetno podvodno fotografijo.
Ključne besede: podvodna fotografija, osvetlitev, kompozicija, fokus
Objavljeno: 07.10.2013; Ogledov: 981; Prenosov: 84
.pdf Polno besedilo (3,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici