1. Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko deloBarbara Lokovšek, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu. Ključne besede: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13 Celotno besedilo (1,49 MB) |
2. Kompetence vzgojiteljev v vrtcu za delo z romskimi otroki : magistrsko deloNastja Pirtovšek, 2024, magistrsko delo Opis: Vključevanje romskih otrok v predšolsko vzgojo je izjemnega pomena za njihovo nadaljnje uspešno izobraževanje in vključevanje v družbo. Za to, da lahko vzgojitelji romske otroke uspešno vključujejo v predšolsko vzgojo, je pomembno, da imajo razvite kompetence za delo z romskimi otroki. V empiričnem delu smo preverili, kako strokovni delavci v vrtcu zaznavajo svoje kompetence za delo z romskimi otroki. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev (N = 64), ki delajo v vrtcih na območjih v Sloveniji, na katerih je naseljenega največ romskega prebivalstva. Analizirali smo njihove samoocene za splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki, kompetence na področju spodbujanja kognitivnega, socialnega in jezikovnega razvoja ter kompetence na področjih učenja učenja, tj. kognicije, metakognicije ter motivacije in socialnega konteksta. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji ocenjujejo, da so njihove splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki relativno dobro razvite. Področje, na katerem bi vzgojitelji potrebovali dodatno podporo, je predvsem poznavanje romske kulture, zakonodaje in priporočil dela z romskimi otroki. Zagotovljena podpora na tem področju bi vzgojiteljem pomagala tudi pri razvijanju drugih kompetenc, ki po njihovem mnenju niso dovolj razvite. Ključne besede: romski otroci, inkluzija, predšolska vzgoja, kompetence vzgojiteljev, učenje učenja Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 451; Prenosov: 61 Celotno besedilo (1,16 MB) |
3. Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s staršiMaja Natek, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s starši je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili študij predšolske vzgoje ter pomembnost prakse za naš poklic. Velik poudarek smo dali oblikam sodelovanja v vrtcu med vzgojitelji in starši, saj temu veliko pozornosti namenjamo tako vzgojitelji kot starši. Starši, ki otroka prvič vpišemo v vrtec, imamo možnost, da se sami odločimo za vrtec, prav tako pa se ob otrokovem prihodu v vrtec seznanimo z uvajanjem, vsakodnevnim sodelovanjem in kasneje tudi s prehodom iz vrtca v šolo. Kompetence, ki si jih študentje pridobimo skozi izobraževanje, pa so ravno tako pomembne. Kompetence smo opredelili in jih predstavili po ravneh.
Empirični del zajema raziskavo o pripravljenosti študentov predšolske vzgoje na sodelovanje s starši. Anketni vprašalniki so bili razdeljeni med študente treh fakultet v Sloveniji, in sicer na mariborski, ljubljanski in primorski fakulteti. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 120. Zanimalo nas je, katere oblike sodelovanja se jim zdijo pomembne, koliko se čutijo usposobljene za sodelovanje s starši. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, sodelovanje s starši, kompetence vzgojiteljev Objavljeno v DKUM: 12.03.2018; Ogledov: 10104; Prenosov: 229 Celotno besedilo (1,24 MB) |
4. DELO Z GLASBENO NADARJENIMI OTROKI V VRTCUMelita Divjak, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga Delo z glasbeno nadarjenimi otroki v vrtcu zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavimo nekatere značilnosti glasbenega razvoja predšolskih otrok in s katerimi dejavnostmi ga lahko spodbujamo. V nadaljevanju predstavljamo tudi nekaj standardiziranih testov za ugotavljanje glasbenih sposobnosti in podrobneje opredelimo pojma nadarjenost in glasbena nadarjenost. Navajamo tudi strategije uspešnega prepoznavanja glasbeno nadarjenih in dela z njimi. Ob koncu teoretičnega dela se osredotočimo na kompetence, ki bi jih morali imeti vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev, na podlagi formalnega izobraževanja in dodatnega usposabljanja. Namen empiričnega dela diplomske naloge je bil raziskati področje dela z glasbeno nadarjenimi otroki v vrtcih severovzhodne Slovenije (Radenci, Gornja Radgona, Lenart, Ptuj, Maribor). V raziskavi je sodelovalo 187 strokovnih delavcev (vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev). Raziskali smo področja spremljanja glasbenega razvoja otrok, usposobljenost strokovnih delavcev za prepoznavanje glasbeno nadarjenih in delo z njimi, strokovno izpopolnjevanje in usposabljanje na področju glasbe, splošna stališča, ki jih zavzemajo strokovni delavci v vrtcih o glasbeni nadarjenosti in njihove ocene pomembnosti dejavnikov, ki vplivajo na zgodnji razvoj glasbene nadarjenosti. Raziskava je pokazala, da večina vzgojiteljev glasbeni razvoj otrok v skupini spremlja le redko. Pri prepoznavanju glasbeno nadarjenih otrok vzgojitelji nimajo težav. Ne glede na leta delovne dobe ali stopnjo izobrazbe vzgojitelji ocenjujejo, da za delo z glasbeno nadarjenimi nimajo dovolj znanja, jih pa večina vseeno za nadarjene pripravi dodatne aktivnosti. Na ravni vrtcev smo ugotovili, da ti otrokom omogočajo brezplačno vključevanje v obogatitvene programe s področja glasbe, ki jih največkrat izvajajo vzgojitelji sami. Ključne besede: glasbena nadarjenost, vzgojitelji, predšolski otroci, kompetence vzgojiteljev Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 3095; Prenosov: 284 Celotno besedilo (964,97 KB) |
5. PRIČAKOVANE KOMPETENCE VZGOJITELJEV NA PODROČJU GIBANJANives Mastnak, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Pričakovane kompetence vzgojiteljev na področju gibanje smo želeli raziskati pomembnost strokovnih kompetenc na področju gibanja med študenti starega programa in bolonjskega programa ter rezultate primerjati. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovno usposobljenost vzgojiteljev, njihova dodatna izpopolnjevanja in nekaj dodatnih nazivov, ki si jih vzgojitelj lahko pridobi. Opisali smo nekaj seminarjev, ki se jih vzgojitelji lahko udeležijo, in poudarili, kako pomembno je spremljanje strokovne literature. Podrobneje smo preučili kompetence na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 73 študentov starega programa in 39 študentov bolonjskega študijskega programa »predšolska vzgoja« iz Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani in Univerze na Primorskem. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti pomembnost pričakovanih kompetenc na gibalnem področju med starim in novim programom izobraževanja na področju predšolske vzgoje. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da dajejo večjo pomembnost pričakovanim kompetencam na področju gibanja študentje starega programa. Ugotavljamo tudi, da je sedanja usposobljenost boljša pri študentih starega programa in da si ti tudi bolj želijo dodatnega znanja o kompetencah na področju gibanja. Ključne besede: strokovna usposobljenost vzgojiteljev, nazivi za dodatne dejavnosti v vrtcu, kompetence vzgojiteljev, strokovne kompetence vzgojiteljev, razvijanje strokovnih kompetenc vzgojiteljev Objavljeno v DKUM: 23.10.2013; Ogledov: 2228; Prenosov: 288 Celotno besedilo (3,06 MB) |
6. VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V ORMOŠKIH VRTCIHSara Korotaj, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v ormoških vrtcih smo želeli ugotoviti, ali drži, da imajo vzgojitelji, ki so v prostem času športno aktivni, višjo stopnjo izobrazbe, ali so mlajši vzgojitelji v prostem času pogosteje športno aktivni, ali okolje vrtca vpliva na vzgojiteljevo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok, ali vzgojiteljeva športna aktivnost vpliva na otrokovo izvajanje gibalnih dejavnosti in ali vzgojiteljeva športna aktivnost v prostem času vpliva na njegovo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem, kjer je uporabljena desktiptivna metoda, je predstavljena gibalna dejavnost v Kurikulumu za vrtce in v ormoških vrtcih, vpliv redne gibalne dejavnosti na razvoj otroka, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja in vlogo vzgojiteljev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otroka. Namen raziskave v empiričnem delu naloge je bil raziskati vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v ormoških vrtcih. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer anketni vprašalnik zaprtega tipa. Vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije strokovnih delavcev zaposlenih v enotah Vrtca Ormož (Ormož, Velika Nedelja, Podgorci), v vrtcu Ivanjkovci, vrtcu Miklavž pri Ormožu in enoti Kog, vrtcu Središče ob Dravi, vrtcu Sveti Tomaž, vrtcu Ljutomer in enoti Gresovščak. Podatki so obdelani kvantitativno in analizirani z deskriptivno statistiko in multivariatno analizo. Ugotovili smo, da so vzgojitelji z visokošolsko izobrazbo pogosteje športno aktivni, ter da so pogosteje športno aktivni mlajši vzgojitelji in pomočniki. Večina vzgojiteljev, ki je v prostem času pogosto športno aktivna, se aktivno vključuje v gibalne aktivnosti otrok. Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, telesni in gibalni razvoj otrok, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok Objavljeno v DKUM: 19.03.2013; Ogledov: 2440; Prenosov: 291 Celotno besedilo (1,56 MB) |
7. VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTIH V KOROŠKIH VRTCIHNina Verdnik, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnostih v koroških vrtcih je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otrok v predšolskem obdobju, gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev vrtcu, kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti in vrtec kot izkušenjsko bogato okolje. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskav, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 206 anketiranih vzgojiteljev in vzgojiteljic ter njihovih pomočnikov v naslednji koroških vrtcih: Slovenj Gradec, Dravograd, Radlje ob Dravi, Brezno, Prevalje, Muta, Vuzenica, Črna na Koroškem, Ravne na Koroškem in Mežica. Namen raziskave je bil podrobneje pojasniti vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnostih v koroških vrtcih. Z obdelavo podatkov smo prišli do ugotovitev, da je največ vzgojiteljev in njihovih pomočnikov športno aktivnih več krat na teden, da se s športno aktivnostjo ukvarjajo zaradi boljšega počutja in da jim športno aktivnost najbolj onemogoča pomanjkanje prostega časa. Ključne besede: gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev v vrtcu, gibalne dejavnosti, vrtec, predšolski otrok, koroški vrtci Objavljeno v DKUM: 04.01.2013; Ogledov: 1529; Prenosov: 192 Celotno besedilo (1,07 MB) |
8. POVEZANOST KOMPETENC VZGOJITELJEV ZA PODROČJE GIBANJA IN GIBALNE UČINKOVITOSTI OTROK ENOJEZIČNIH IN DVOJEZIČNIH VRTCEV V PREKMURJUMarjana Gjergjek, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na strokovne kompetence vzgojiteljev za področje gibanja in njihovo povezanost z gibalno učinkovitostjo otrok na dvojezičnem in enojezičnem področju Prekmurja. Teoretični del zajema kompetence vzgojiteljev, nekatere značilnosti otrokovega razvoja v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju, gibano učinkovitost otrok, gibalne sposobnosti otrok, dvojezičnost v vrtcih v Prekmurju in nekatere dosedanje raziskave specifičnih kompetenc vzgojiteljev za področje gibanja in nekatere raziskave gibalnih sposobnosti otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, s pomočjo katerih smo želeli ugotoviti, ali obstaja povezanaost kompetenc z gibalno učinkovitostjo otrok. V raziskavo je bilo zajetih 50 otrok dvojezičnih vrtcev iz vrtca pri DOŠ Dobrovnik, dvojezične enote Prosenjakovci vrtca Moravskih Toplic, dvojezičnega vrtca Lendava in dvojezičnega vrtca Lendava, enote Gaberje in 50 otrok enojezičnih vrtcev pri OŠ Turnišče, Odranci, Bistrica in Črenšovci, v starosti od štiri do šest let. Vzorec vzgojiteljev je predstavljalo deset vzgojiteljev dvojezičnih in deset vzgojiteljev enojezičnih vrtcev, v katerih smo opravljali testiranja otrok s pomočjo Bot2 testne baterije. Ugotovili smo, da med kompetencami vzgojiteljev dvojezičnih in enojezičnih vrtcev ne prihaja do razlik, prav tako ni razlik v gibalni učinkovitosti otrok dvojezičnih in enojezičnih vrtcev. Povezanost kompetenc vzgojiteljev z gibalno učinkovitostjo otrok pa je v obeh primerih nizka. Ključne besede: kompetence vzgojiteljev, predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, dvojezični vrtci, enojezični vrtci, gibalna učinkovitost Objavljeno v DKUM: 23.11.2012; Ogledov: 1757; Prenosov: 147 Celotno besedilo (856,10 KB) |
9. IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH POMURJABojana Kalič, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcih Pomurja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne aktivnosti v vrtcu, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, gibalni razvoj otroka, vpliv gibalne dejavnosti na gibalni in telesni razvoj otroka, področje gibanje v Kurikulumu za vrtce, ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko okolje ter splošne in specifične kompetence vzgojitelja v vrtcu za izvajanje gibalnih vsebin. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave na osnovi anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevale vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic pomurskih vrtcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako intenzivno se vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic v pomurskih vrtcih posvečajo izvajanju gibalnih dejavnosti. Ugotovili smo, da se gibalne dejavnosti v pomurskih vrtcih izvajajo vsakodnevno; da se v gibalne aktivnosti v vrtcu ne glede na starost vključujejo tudi vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic, ki sicer same niso športno aktivne; gibalne dejavnosti v pomurskih vrtcih se izvajajo tako v naravi kot v zaprtih prostorih; vzgojiteljice in pomočnice aktivno se vključujejo v gibalne dejavnosti skupaj z otroki. Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalni razvoj, gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev na področju gibanje Objavljeno v DKUM: 13.12.2011; Ogledov: 3073; Prenosov: 500 Celotno besedilo (1008,30 KB) |
10. VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V POSAVSKIH VRTCIHNataša Rak, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v posavskih vrtcih smo želeli ugotoviti, ali starost vzgojiteljev vpliva na izvajanje športnih aktivnosti v vrtcu skupaj z otroki, koliko so vzgojitelji sami športno aktivni v svojem prostem času, ali se glede na dobo zaposlenosti vzgojiteljev v vrtcu športne aktivnosti razlikujejo glede izbire prostora in pripomočkov za vadbo in ali stopnja izobrazbe vzgojiteljev vpliva na načrtovanje različnih športnih aktivnosti glede na starost otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesni in gibalni razvoj otrok, pomen in ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok, vrste kompetenc vzgojiteljev v vrtcu ter se osredotočili na to, kakšen vpliv imajo vzgojitelji na izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Podatke smo pridobili z anketiranjem zaposlenih vzgojiteljic v posavskih vrtcih (Sevnica, Leskovec, Brežice, Senovo, Brestanica, Krško in Raka). Vprašanja so bila povezana s športno aktivnostjo zaposlenih ter s pomenom izvajanja gibalnih dejavnosti skupaj z otroki. Odgovore smo analizirali glede na starost, stopnjo izobrazbe in dobo zaposlenosti vzgojiteljev v vrtcu. Ugotovili smo, da so tiste vzgojiteljice, ki so aktivne v svojem prostem času, aktivnejše tudi v vrtcu z otroki. Rezultati so tudi pokazali, da je pri načrtovanju in izvajanju gibalno-športne aktivnosti pomembna starost, doba zaposlitve in izobrazba vzgojiteljev, saj gibalni in telesni razvoj bolje poznajo vzgojitelji z višjo in visoko izobrazbo ter potrebna je določena delovna doba zaposlenosti, da lahko teorijo preneseš v prakso in preko izkušenj spoznaš, kaj vse je treba upoštevati pri gibalni aktivnosti v vrtcu.
Ključne besede: Ključne besede: telesni in gibalni razvoj otrok, gibalne kompetence otrok, gibalne kompetence vzgojiteljev, kompetence vzgojiteljev na področju gibanja, usposobljenost vzgojiteljev za gibalne dejavnosti. Objavljeno v DKUM: 09.11.2011; Ogledov: 2928; Prenosov: 380 Celotno besedilo (1,56 MB) |