| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V PTUJSKIH VRTCIH
Danijela Močnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v ptujskih vrtcih,je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne dejavnosti v vrtcu, vpliv redne gibalne dejavnosti na gibalni razvoj otroka, gibalne kompetence otrok in kompetence vzgojiteljev v vrtcu, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti ter kompetence vzgojiteljev vrtcu na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, katerega so izpolnjevali vzgojitelji ptujskih vrtcev. Namen raziskave je bil proučiti vpliv vzgojiteljev na količino in kakovost izvajanja gibalnih dejavnosti predšolskih otrok. Ugotovili smo, da redno športno aktivnost vzgojiteljem onemogoča pomanjkanje časa. Vsak dan se rednim športnim aktivnostim posvečajo vzgojitelji do 30 let, vzgojitelji na 40 let pa so aktivni večkrat na teden. Rezultati ankete kažejo, da večina vzgojiteljev načrtuje izvajanje gibalnih/športnih aktivnosti skozi celo leto, skoraj vsi vzgojitelji se aktivno vključujejo v gibalne športne aktivnosti otrok, rezultat njihovega vključevanja pa je, da so otroci bolj zainteresirani za sodelovanje pri gibalnih/športnih aktivnostih.
Ključne besede: Gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalne kompetence, vpliv vzgojiteljev
Objavljeno: 27.06.2011; Ogledov: 1734; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (468,26 KB)

2.
STROKOVNE KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCU ZA PODROČJE GIBANJE
Aleksandra Brumec, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Strokovne kompetence vzgojiteljev v vrtcu za področje gibanje smo želeli raziskati pomembnost strokovnih kompetenc pri vzgojnem delu vzgojitelja na področju gibanja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovno usposobljenost vzgojiteljev, načrtovanje gibalnih/športnih vsebin v vrtcu, in sicer načrtovanje vzgojitelja ter načrtovanje vrtca. Predstavili smo vzgojiteljevo vrednotenje opravljenega dela ter svetovanje vzgojitelja otrokom in staršem. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 229 vzgojiteljev iz vrtcev po Sloveniji. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen dajejo vzgojitelji izpopolnjevanju na gibalnem področju in koliko se vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem, kolikšen pomen dajejo vzgojitelji načrtovanju gibalno/športnih dejavnosti in kako vrednotijo svoje pedagoško delo na gibalno/športnem področju. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da se vzgojitelji občasno vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem in da se v zadnjih dveh letih večina vzgojiteljev ni udeležila strokovnega izpopolnjevanja, povezanega z gibalnim/športnim področjem. Ugotavljamo tudi, da so vzgojitelji usposobljeni za načrtovanje gibalnih/športnih dejavnosti in načrtovanju le-teh posvečajo enako pozornost kot načrtovanju drugih dejavnosti, opredeljenih v Kurikulu za vrtce. Prav tako pa ugotavljamo, da so vzgojitelji usposobljeni za vrednotenje gibalno/športnih dejavnosti, ki jih načrtujejo.
Ključne besede: kompetence vzgojiteljev, strokovne kompetence vzgojiteljev, gibalne dejavnosti v vrtcu, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 27.06.2011; Ogledov: 3673; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (362,44 KB)

3.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V POSAVSKIH VRTCIH
Nataša Rak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v posavskih vrtcih smo želeli ugotoviti, ali starost vzgojiteljev vpliva na izvajanje športnih aktivnosti v vrtcu skupaj z otroki, koliko so vzgojitelji sami športno aktivni v svojem prostem času, ali se glede na dobo zaposlenosti vzgojiteljev v vrtcu športne aktivnosti razlikujejo glede izbire prostora in pripomočkov za vadbo in ali stopnja izobrazbe vzgojiteljev vpliva na načrtovanje različnih športnih aktivnosti glede na starost otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesni in gibalni razvoj otrok, pomen in ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok, vrste kompetenc vzgojiteljev v vrtcu ter se osredotočili na to, kakšen vpliv imajo vzgojitelji na izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Podatke smo pridobili z anketiranjem zaposlenih vzgojiteljic v posavskih vrtcih (Sevnica, Leskovec, Brežice, Senovo, Brestanica, Krško in Raka). Vprašanja so bila povezana s športno aktivnostjo zaposlenih ter s pomenom izvajanja gibalnih dejavnosti skupaj z otroki. Odgovore smo analizirali glede na starost, stopnjo izobrazbe in dobo zaposlenosti vzgojiteljev v vrtcu. Ugotovili smo, da so tiste vzgojiteljice, ki so aktivne v svojem prostem času, aktivnejše tudi v vrtcu z otroki. Rezultati so tudi pokazali, da je pri načrtovanju in izvajanju gibalno-športne aktivnosti pomembna starost, doba zaposlitve in izobrazba vzgojiteljev, saj gibalni in telesni razvoj bolje poznajo vzgojitelji z višjo in visoko izobrazbo ter potrebna je določena delovna doba zaposlenosti, da lahko teorijo preneseš v prakso in preko izkušenj spoznaš, kaj vse je treba upoštevati pri gibalni aktivnosti v vrtcu.  
Ključne besede: Ključne besede: telesni in gibalni razvoj otrok, gibalne kompetence otrok, gibalne kompetence vzgojiteljev, kompetence vzgojiteljev na področju gibanja, usposobljenost vzgojiteljev za gibalne dejavnosti.
Objavljeno: 09.11.2011; Ogledov: 2093; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

4.
IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH POMURJA
Bojana Kalič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcih Pomurja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne aktivnosti v vrtcu, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, gibalni razvoj otroka, vpliv gibalne dejavnosti na gibalni in telesni razvoj otroka, področje gibanje v Kurikulumu za vrtce, ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko okolje ter splošne in specifične kompetence vzgojitelja v vrtcu za izvajanje gibalnih vsebin. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave na osnovi anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevale vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic pomurskih vrtcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako intenzivno se vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic v pomurskih vrtcih posvečajo izvajanju gibalnih dejavnosti. Ugotovili smo, da se gibalne dejavnosti v pomurskih vrtcih izvajajo vsakodnevno; da se v gibalne aktivnosti v vrtcu ne glede na starost vključujejo tudi vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic, ki sicer same niso športno aktivne; gibalne dejavnosti v pomurskih vrtcih se izvajajo tako v naravi kot v zaprtih prostorih; vzgojiteljice in pomočnice aktivno se vključujejo v gibalne dejavnosti skupaj z otroki.
Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalni razvoj, gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev na področju gibanje
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 2176; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (1008,30 KB)

5.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTIH V KOROŠKIH VRTCIH
Nina Verdnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnostih v koroških vrtcih je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otrok v predšolskem obdobju, gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev vrtcu, kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti in vrtec kot izkušenjsko bogato okolje. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskav, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 206 anketiranih vzgojiteljev in vzgojiteljic ter njihovih pomočnikov v naslednji koroških vrtcih: Slovenj Gradec, Dravograd, Radlje ob Dravi, Brezno, Prevalje, Muta, Vuzenica, Črna na Koroškem, Ravne na Koroškem in Mežica. Namen raziskave je bil podrobneje pojasniti vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnostih v koroških vrtcih. Z obdelavo podatkov smo prišli do ugotovitev, da je največ vzgojiteljev in njihovih pomočnikov športno aktivnih več krat na teden, da se s športno aktivnostjo ukvarjajo zaradi boljšega počutja in da jim športno aktivnost najbolj onemogoča pomanjkanje prostega časa.
Ključne besede: gibalne kompetence otrok, kompetence vzgojiteljev v vrtcu, gibalne dejavnosti, vrtec, predšolski otrok, koroški vrtci
Objavljeno: 04.01.2013; Ogledov: 928; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
POVEZANOST KOMPETENC VZGOJITELJEV ZA PODROČJE GIBANJA IN GIBALNE UČINKOVITOSTI OTROK ENOJEZIČNIH IN DVOJEZIČNIH VRTCEV V PREKMURJU
Marjana Gjergjek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na strokovne kompetence vzgojiteljev za področje gibanja in njihovo povezanost z gibalno učinkovitostjo otrok na dvojezičnem in enojezičnem področju Prekmurja. Teoretični del zajema kompetence vzgojiteljev, nekatere značilnosti otrokovega razvoja v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju, gibano učinkovitost otrok, gibalne sposobnosti otrok, dvojezičnost v vrtcih v Prekmurju in nekatere dosedanje raziskave specifičnih kompetenc vzgojiteljev za področje gibanja in nekatere raziskave gibalnih sposobnosti otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, s pomočjo katerih smo želeli ugotoviti, ali obstaja povezanaost kompetenc z gibalno učinkovitostjo otrok. V raziskavo je bilo zajetih 50 otrok dvojezičnih vrtcev iz vrtca pri DOŠ Dobrovnik, dvojezične enote Prosenjakovci vrtca Moravskih Toplic, dvojezičnega vrtca Lendava in dvojezičnega vrtca Lendava, enote Gaberje in 50 otrok enojezičnih vrtcev pri OŠ Turnišče, Odranci, Bistrica in Črenšovci, v starosti od štiri do šest let. Vzorec vzgojiteljev je predstavljalo deset vzgojiteljev dvojezičnih in deset vzgojiteljev enojezičnih vrtcev, v katerih smo opravljali testiranja otrok s pomočjo Bot2 testne baterije. Ugotovili smo, da med kompetencami vzgojiteljev dvojezičnih in enojezičnih vrtcev ne prihaja do razlik, prav tako ni razlik v gibalni učinkovitosti otrok dvojezičnih in enojezičnih vrtcev. Povezanost kompetenc vzgojiteljev z gibalno učinkovitostjo otrok pa je v obeh primerih nizka.
Ključne besede: kompetence vzgojiteljev, predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, dvojezični vrtci, enojezični vrtci, gibalna učinkovitost
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1132; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (856,10 KB)

7.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V ORMOŠKIH VRTCIH
Sara Korotaj, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v ormoških vrtcih smo želeli ugotoviti, ali drži, da imajo vzgojitelji, ki so v prostem času športno aktivni, višjo stopnjo izobrazbe, ali so mlajši vzgojitelji v prostem času pogosteje športno aktivni, ali okolje vrtca vpliva na vzgojiteljevo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok, ali vzgojiteljeva športna aktivnost vpliva na otrokovo izvajanje gibalnih dejavnosti in ali vzgojiteljeva športna aktivnost v prostem času vpliva na njegovo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem, kjer je uporabljena desktiptivna metoda, je predstavljena gibalna dejavnost v Kurikulumu za vrtce in v ormoških vrtcih, vpliv redne gibalne dejavnosti na razvoj otroka, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja in vlogo vzgojiteljev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otroka. Namen raziskave v empiričnem delu naloge je bil raziskati vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v ormoških vrtcih. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer anketni vprašalnik zaprtega tipa. Vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije strokovnih delavcev zaposlenih v enotah Vrtca Ormož (Ormož, Velika Nedelja, Podgorci), v vrtcu Ivanjkovci, vrtcu Miklavž pri Ormožu in enoti Kog, vrtcu Središče ob Dravi, vrtcu Sveti Tomaž, vrtcu Ljutomer in enoti Gresovščak. Podatki so obdelani kvantitativno in analizirani z deskriptivno statistiko in multivariatno analizo. Ugotovili smo, da so vzgojitelji z visokošolsko izobrazbo pogosteje športno aktivni, ter da so pogosteje športno aktivni mlajši vzgojitelji in pomočniki. Večina vzgojiteljev, ki je v prostem času pogosto športno aktivna, se aktivno vključuje v gibalne aktivnosti otrok.
Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, telesni in gibalni razvoj otrok, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 1548; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
PRIČAKOVANE KOMPETENCE VZGOJITELJEV NA PODROČJU GIBANJA
Nives Mastnak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Pričakovane kompetence vzgojiteljev na področju gibanje smo želeli raziskati pomembnost strokovnih kompetenc na področju gibanja med študenti starega programa in bolonjskega programa ter rezultate primerjati. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovno usposobljenost vzgojiteljev, njihova dodatna izpopolnjevanja in nekaj dodatnih nazivov, ki si jih vzgojitelj lahko pridobi. Opisali smo nekaj seminarjev, ki se jih vzgojitelji lahko udeležijo, in poudarili, kako pomembno je spremljanje strokovne literature. Podrobneje smo preučili kompetence na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 73 študentov starega programa in 39 študentov bolonjskega študijskega programa »predšolska vzgoja« iz Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani in Univerze na Primorskem. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti pomembnost pričakovanih kompetenc na gibalnem področju med starim in novim programom izobraževanja na področju predšolske vzgoje. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da dajejo večjo pomembnost pričakovanim kompetencam na področju gibanja študentje starega programa. Ugotavljamo tudi, da je sedanja usposobljenost boljša pri študentih starega programa in da si ti tudi bolj želijo dodatnega znanja o kompetencah na področju gibanja.
Ključne besede: strokovna usposobljenost vzgojiteljev, nazivi za dodatne dejavnosti v vrtcu, kompetence vzgojiteljev, strokovne kompetence vzgojiteljev, razvijanje strokovnih kompetenc vzgojiteljev
Objavljeno: 23.10.2013; Ogledov: 1277; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

9.
DELO Z GLASBENO NADARJENIMI OTROKI V VRTCU
Melita Divjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Delo z glasbeno nadarjenimi otroki v vrtcu zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavimo nekatere značilnosti glasbenega razvoja predšolskih otrok in s katerimi dejavnostmi ga lahko spodbujamo. V nadaljevanju predstavljamo tudi nekaj standardiziranih testov za ugotavljanje glasbenih sposobnosti in podrobneje opredelimo pojma nadarjenost in glasbena nadarjenost. Navajamo tudi strategije uspešnega prepoznavanja glasbeno nadarjenih in dela z njimi. Ob koncu teoretičnega dela se osredotočimo na kompetence, ki bi jih morali imeti vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev, na podlagi formalnega izobraževanja in dodatnega usposabljanja. Namen empiričnega dela diplomske naloge je bil raziskati področje dela z glasbeno nadarjenimi otroki v vrtcih severovzhodne Slovenije (Radenci, Gornja Radgona, Lenart, Ptuj, Maribor). V raziskavi je sodelovalo 187 strokovnih delavcev (vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev). Raziskali smo področja spremljanja glasbenega razvoja otrok, usposobljenost strokovnih delavcev za prepoznavanje glasbeno nadarjenih in delo z njimi, strokovno izpopolnjevanje in usposabljanje na področju glasbe, splošna stališča, ki jih zavzemajo strokovni delavci v vrtcih o glasbeni nadarjenosti in njihove ocene pomembnosti dejavnikov, ki vplivajo na zgodnji razvoj glasbene nadarjenosti. Raziskava je pokazala, da večina vzgojiteljev glasbeni razvoj otrok v skupini spremlja le redko. Pri prepoznavanju glasbeno nadarjenih otrok vzgojitelji nimajo težav. Ne glede na leta delovne dobe ali stopnjo izobrazbe vzgojitelji ocenjujejo, da za delo z glasbeno nadarjenimi nimajo dovolj znanja, jih pa večina vseeno za nadarjene pripravi dodatne aktivnosti. Na ravni vrtcev smo ugotovili, da ti otrokom omogočajo brezplačno vključevanje v obogatitvene programe s področja glasbe, ki jih največkrat izvajajo vzgojitelji sami.
Ključne besede: glasbena nadarjenost, vzgojitelji, predšolski otroci, kompetence vzgojiteljev
Objavljeno: 09.11.2016; Ogledov: 1479; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (964,97 KB)

10.
Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s starši
Maja Natek, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s starši je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili študij predšolske vzgoje ter pomembnost prakse za naš poklic. Velik poudarek smo dali oblikam sodelovanja v vrtcu med vzgojitelji in starši, saj temu veliko pozornosti namenjamo tako vzgojitelji kot starši. Starši, ki otroka prvič vpišemo v vrtec, imamo možnost, da se sami odločimo za vrtec, prav tako pa se ob otrokovem prihodu v vrtec seznanimo z uvajanjem, vsakodnevnim sodelovanjem in kasneje tudi s prehodom iz vrtca v šolo. Kompetence, ki si jih študentje pridobimo skozi izobraževanje, pa so ravno tako pomembne. Kompetence smo opredelili in jih predstavili po ravneh. Empirični del zajema raziskavo o pripravljenosti študentov predšolske vzgoje na sodelovanje s starši. Anketni vprašalniki so bili razdeljeni med študente treh fakultet v Sloveniji, in sicer na mariborski, ljubljanski in primorski fakulteti. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 120. Zanimalo nas je, katere oblike sodelovanja se jim zdijo pomembne, koliko se čutijo usposobljene za sodelovanje s starši.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, sodelovanje s starši, kompetence vzgojiteljev
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 391; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici