| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 377
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Skrb za pacienta in tehnološka kompetentnost pri uporabi elektronskega zapisa zdravstvene nege v bolnišničnem okolju
Cvetka Krel, 2025, doktorska disertacija

Opis: Uvod: Za zagotavljanje kakovostne in varne obravnave je poleg skrbi za pacienta pomembno tudi dokumentiranje obravnave. Učinkovitost elektronskega zapisa zdravstvene nege (EZZN) je pomemben element pri prepoznavanju in obravnavi pacientovih potreb, vendar pa lahko pomanjkljiva tehnološka kompetentnost zaposlenih v zdravstveni negi privede do pretiranega osredotočanja na uporabo EZZN, kar lahko negativno vpliva na skrbno obravnavo pacienta. Namen doktorske disertacije je bil raziskati učinkovitost EZZN, skrbna ravnanja zaposlenih in tehnološko kompetentnost v zdravstveni negi ter ugotoviti povezave med njimi pri uporabi EZZN. Metode: Uporabili smo zaporedni pojasnjevalni načrt raziskav mešanih metod, izveden med zaposlenimi v zdravstveni negi v štirih slovenskih bolnišnicah, ki uporabljajo enak EZZN. Raziskava je potekala od julija 2021 do julija 2023. Pred glavno raziskavo smo izvedli pilotno raziskavo. Kvantitativne podatke smo zbrali s tremi validiranimi vprašalniki ter jih analizirali z uporabo metod opisne in sklepne statistike. Analiza literature in nato kvantitativnega dela raziskave je bila osnova za oblikovanja vodila za intervju v kvalitativnem delu raziskave, ker smo podatke zbrali z delno strukturiranimi intervjuji. Za analizo podatkov smo uporabili metodo utemeljene teorije. Kvantitativni in kvalitativni del raziskave smo združili v fazi integracije, analizirani kvalitativni rezultati so nam služili kot pomoč pri razlagi ali nadgradnji kvantitativnih rezultatov. Rezultati: Učinkovitost EZZN je statistično značilno pozitivno povezana s časom od začetka njegove implementacije v bolnišnično okolje (p < 0,05) in stopnjo zaznavanja tehnološke kompetentnosti v zdravstveni negi (p < 0,05). Zaznana tehnološka kompetentnost je pozitivno povezana z zaznavanjem skrbnih ravnanj v bolnišničnem okolju, kjer se uporablja EZZN (p < 0,05). V okviru kvalitativne raziskave smo oblikovali glavno kategorijo, sedem kategorij in petnajst podkategorij. Model je vključeval vzročne pogoje (pomanjkljiva učinkovitost EZZN), kontekstualne pogoje (vključitev EZZN v bolnišnično okolje) in posredne pogoje (obravnava pacienta), ki vplivajo na pojav pomanjkljivega dokumentiranja individualne in celostne obravnave. Oblikovali smo akcijske/integracijske strategije za obvladovanje tega pojava, ki vključujejo tehnološko kompetentnost, skrb za pacienta in dokumentiranje, z rezultati v obliki izboljšane osredotočenosti na uporabo EZZN pri skrbi za pacienta in dokumentiranju celostne obravnave. Po integraciji kvantitativnih in kvalitativnih podatkov smo identificirali pet komponent: (1) pomanjkljivosti pri implementaciji v bolnišničnem okolju, (2) prednosti in pomanjkljivosti uporabe EZZN, (3) učinkovitost EZZN, (4) tehnološko kompetentna uporaba EZZN za dokumentiranje individualne in celostne obravnave pacienta, (5) skrb za pacienta in dokumentiranje obravnave. Razprava in sklep: Uporaba EZZN v bolnišničnem okolju je razkrila tako prednosti kot pomanjkljivosti uporabe, ki so večinoma povezane s pomanjkljivo implementacijo EZZN. Sinergija med skrbjo za pacienta, tehnološko kompetentnostjo in učinkovitostjo EZZN je ključna za ustrezno dokumentiranje individualne in celostne obravnave pacienta. Vrzeli v teh komponentah lahko vodijo do pomanjkljivosti v obravnavi pacientov in nepopolnemu dokumentiranju z uporabo EZZN.
Ključne besede: skrb za pacienta, učinkovitost elektronskega zapisa, raziskave mešanih metod, tehnološke kompetence, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 20.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (4,92 MB)

2.
Primerjalna analiza okvirov digitalnih kompetenc z vidika informacijske ter kibernetske varnosti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Matic Duša, 2025, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo se je osredotočilo na primerjalno analizo okvirov digitalnih kompetenc z vidika informacijske in kibernetske varnosti. Namen raziskovalnega dela je bil ugotoviti v kolikšni meri posamezni okviri obravnavajo področje varnosti, kako strukturirajo digitalne kompetence ter katera področja kompetenc naslavljajo. Analiza je temeljila na strukturiranem pregledu virov in splošni ter vsebinski primerjavi okvirov, pri čemer je bilo v primerjalno analizo vključenih skupno 41 okvirov. Rezultati analize so pokazali, da se okviri med seboj razlikujejo glede na stopnjo vključevanja informacijske in kibernetske varnosti, prilagajanja ciljni populaciji in po njihovi strukturi digitalnih kompetenc. Manjši delež okvirov vključuje varnost kot samostojno kategorijo, kjer jasno opredelijo digitalne kompetence, večina okvirov pa varnost obravnava bolj posredno ali pa sploh ne. Teme s področja varnosti, kot so zaščita podatkov, prepoznavanje spletnih groženj in varna uporaba spleta, so sicer pogosto omenjene vendar pretežno obravnavane le kot osnovne vedenjske smernice brez poglobljene vsebine. Večina okvirov varnost vključuje z omejenim obsegom in brez obravnave bolj zahtevnih in aktualnih varnostnih izzivov, kar zmanjšuje njihovo uporabnost za razvoj celovitih varnostnih kompetenc. Ugotovljeno je bilo tudi, da večina okvirov ni posebej prilagojena ranljivim ciljnim skupinam, kot so otroci, starejši ali digitalno manj pismeni posamezniki. Prav tako več kot polovica analiziranih okvirov ne vključuje smernic za ocenjevanje ali certificiranje kompetenc, kar omejuje njihovo uporabnost v izobraževalnem ali poklicnem okolju. Rezultati raziskovalnega dela poudarjajo potrebo po bolj enotnem in celostnem vključevanju tem informacijske in kibernetske varnosti v okvire digitalnih kompetenc.
Ključne besede: kibernetska varnost, digitalne kompetence, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

3.
Analiza kompetenc kadrovikov različnih generacij
Laura Kokalj, 2025, magistrsko delo

Opis: Kadrovske kompetence so ključni temelj uspešnega delovanja podjetja, saj vplivajo na kakovost in učinkovitost upravljanja človeških virov. Od kadrovske službe je odvisno, kako uspešno bo podjetje izvajalo selekcijske postopke, načrtovalo razvoj kadrov ter skrbelo za njihovo usposabljanje. V večjih podjetjih te naloge opravljajo specializirani kadroviki, v manjših podjetjih pa to vlogo pogosto prevzamejo vodje ali drugi zaposleni. Pomembno je, da se selekcijski postopki izvajajo sistematično in kakovostno, saj to vpliva na dolgoročno uspešnost podjetja in zadovoljstvo zaposlenih. V magistrski nalogi bomo v prvem delu predstavili teoretične osnove, kjer bomo obravnavali kompetence, njihovo razvrščanje in merjenje ter pomen kompetenčnih modelov v podjetjih. Dotaknili se bomo tudi vpliva generacijskih razlik na trg dela. Opisali bomo generacije "Baby boom", X, Y in Z ter analizirali njihove značilnosti, pričakovanja in prilagajanje delovnemu okolju. Poudarek bo na tem, kako podjetja upravljajo večgeneracijske time in kako se prilagajajo potrebam različnih generacij. V drugem delu bomo na podlagi ankete, ki so jo izpolnjevali kadroviki prek aplikacije 1KA, analizirali rezultate s pomočjo programa SPSS. Cilj raziskave je ugotoviti oceno kadrovikov glede spreminjanja kadrovskih kompetenc v zadnjih 10 letih ter ali se je način ugotavljanja ključnih kompetenc prav tako spreminjal. Preverili bomo tudi hipotezi, da kadroviki v podjetjih bolje ocenjujejo uporabo kompetenčnega modela kot kadroviki v kadrovskih agencijah ter da je najpomembnejša kompetenca kadrovskega vodje pri vodenju večgeneracijskega kadra »reševanje konfliktov«. Na podlagi analize podatkov bomo podali zaključke in priporočila za učinkovitejše upravljanje kompetenc v sodobnem delovnem okolju.
Ključne besede: kadrovik, kompetence, generacije na trgu dela, vodenje
Objavljeno v DKUM: 16.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

4.
Analiza potreb po kompetencah na področju kadrovskega managementa na slovenskem trgu dela
Jan Horvat, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kompetence kot ključen dejavnik uspešnega kadrovskega managementa, s poudarkom na tem, kako so predstavljene v zaposlitvenih oglasih za delovna mesta na področju kadrovskega managementa (HRM) v Sloveniji. Namen dela je bil ugotoviti, katere kompetence delodajalci najpogosteje navajajo, kako jih opisujejo in ali so skladne s sodobnimi smernicami stroke. Umešča se na področje upravljanja s človeškimi viri, natančneje selekcije kadrov in oblikovanja kadrovskih profilov. V teoretičnem delu je predstavljen razvoj koncepta kompetenc, njihova klasifikacija (tehnične, mehke, digitalne in vodstvene) ter njihov pomen v strateškem HRM. V empiričnem delu je bila uporabljena kvalitativna vsebinska analiza 50 zaposlitvenih oglasov, objavljenih med marcem in julijem 2025 na portalih MojeDelo.com in Optius.com. Rezultati kažejo, da so kompetence v oglasih pogosto prisotne, vendar večinoma zapisane generično, brez vedenjske konkretizacije in povezave z delovnimi nalogami. Digitalne kompetence so podcenjene, strateške in vodstvene pa pogosto izpuščene. Ugotovljeno je bilo, da delodajalci še ne uporabljajo sistematičnega kompetenčnega pristopa pri oblikovanju oglasov. Diplomsko delo podaja priporočila za izboljšave, kot so uporaba kompetenčnih modelov, natančnejša opredelitev pričakovanj, večja vključitev digitalnih in vedenjskih kompetenc ter usklajevanje oglasov z organizacijsko kulturo. S tem prispeva k izboljšanju kadrovskih praks in profesionalizaciji zaposlovanja na slovenskem trgu dela.
Ključne besede: kadrovski management, zaposlitveni oglasi, HRM, slovenski trg dela, kompetence
Objavljeno v DKUM: 13.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Primerjava digitalnih kompetenc med študenti Slovenije in Srbije
Marija Goljović, 2025, diplomsko delo

Opis: Digitalne kompetence so zdaj bistvenega pomena za uspeh na delovnem mestu, v šoli in v vsakdanjem življenju v današnjem digitalnem okolju. Tema diplomskega dela je primerjava digitalnih kompetenc slovenskih in srbskih študentov. V tej raziskavi je analiziranih osem primarnih digitalnih kompetenc, kot jih opisujejo trenutne teorije in študije. Raziskovalna vprašanja, na katera smo poskušali odgovoriti z anketo kot raziskovalno metodo, so: • Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji? • Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Srbiji? • Ali obstajajo razlike v ravni digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji in Srbiji? Metodologija je vključevala anketiranje študentov iz obeh držav in analizo rezultatov. Ugotovitve raziskave so pokazale razlike in podobnosti med digitalnimi kompetencami učencev v obeh državah. Slovenija je v primerjavi s Srbijo, ki ima veliko političnih in gospodarskih težav, kot članica Evropske unije izboljšala digitalne veščine študentov zaradi integracijskih postopkov in vlaganj v digitalizacijo. Na podlagi rezultatov te raziskave so podana priporočila za krepitev digitalnih kompetenc v izobraževalnih sistemih obeh držav s povečanim financiranjem digitalnega izobraževanja in spodbujanjem uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije s prilagajanjem učnih vsebin potrebam trg dela.
Ključne besede: kompetence, študenti, Slovenija, Srbija
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

6.
Stanje, učinki in perspektive iKT pri pouku geografije : magistrsko delo
Teja Kolar, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava digitalizacijo geografskega izobraževanja in vlogo IKT pri sodobnem pouku geografije. Teoretični del opredeli IKT in okvirje digitalnih kompetenc, predstavi didaktične pristope (GIS, spletno raziskovanje, projektno, sodelovalno in problemsko učenje, igrifikacija, mobilno učenje) in najpogostejša orodja (npr. Google Earth, Kahoot!, Padlet, Mentimeter). Empirični del temelji na kvantitativni anketi s 192 udeleženci (45 učiteljev, 41 učencev, 106 dijakov). Večina učencev in dijakov prepoznava IKT kot pomembno za geografijo (88 %). Hipoteza, da IKT povečuje zanimivost predmeta, je delno potrjena zaradi še vedno razmeroma redke in neraznolike uporabe pri delu učencev. Ugotovitve potrjujejo izrazit motivacijski učinek (H2) in izboljšanje razumevanja in/ali pospešitev učenja (H3; skupaj 78 % učečih, skladno tudi z mnenji učiteljev). Učitelji s pozitivnim odnosom IKT tudi pogosteje vključujejo (H4), domneva o redkejši rabi kljub pozitivnim stališčem pa je ovržena (H5). Delo poudarja, da IKT pomembno prispeva h kakovosti in učinkovitosti geografskega pouka, a pri tem zahteva premišljeno, pedagoško utemeljeno integracijo, ustrezno tehnično podporo in razvoj digitalnih kompetenc; optimalni učni učinki nastajajo v ravnotežju z uporabo klasičnih pripomočkov (atlas, zemljevid).
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalne kompetence, učni pristopi, izzivi in vpliv vključevanja IKT
Objavljeno v DKUM: 06.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

7.
Poklic računovodje v slovenskih računovodskih servisih
Kristina Guček, 2025, diplomsko delo

Opis: Delo računovodje marsikdo dojema kot dolgočasno in monotono. V resnici pa ta poklic ne obsega le knjiženja poslovnih dogodkov in priprave finančnih poročil, zlasti ne v računovodskih servisih. Veliko ljudi, ki ne pozna poteka dela v teh servisih, si težko predstavlja, da se delo računovodje v računovodskem servisu pomembno razlikuje od dela računovodje, ki je zaposlen v podjetju, kjer vodi računovodstvo. Poklic računovodje v računovodskem servisu namreč vključuje ne le osnovna računovodska in knjigovodska opravila, pač pa tudi storitve svetovanja, administracije in kadrovske službe. Ravno ta opravila so bila povod za raziskavo nalog, izzivov, kompetenc in osebnostnih lastnosti računovodij, zaposlenih v računovodskih servisih. Lahko bi rekli, da je ta poklic veliko bolj pester, dinamičen in nepredvidljiv, kot si pogosto predstavljamo.
Ključne besede: Računovodja, računovodstvo, računovodski servis, kompetence.
Objavljeno v DKUM: 25.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

8.
Analiza potreb slovenskega gospodarstva po znanjih in kompetencah na področju kibernetske varnosti
Andreja Markun, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava potrebe slovenskega gospodarstva po znanjih in kompetencah na področju kibernetske varnosti s poudarkom na vse večjem razkoraku med potrebami trga dela in razpoložljivim kadrom. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni kompetenčni okvirji (ECSF, NICE), strokovni profili, oblike izobraževanj ter izzivi, povezani s kompetenčnimi vrzelmi in zakonodajnimi zahtevami (ZInfV-1, NIS2). Empirični del temelji na anketni raziskavi in treh pol strukturiranih intervjujih. Rezultati kažejo, da organizacije najpogosteje zaznavajo pomanjkanje tehničnih kompetenc, omejene finančne vire in nizko vključenost vodstva v razvoj kadrov. Kljub vplivu zakonodaje na izvajanje kadrovskih ukrepov ostajajo razlike med organizacijami velike. Na podlagi ugotovitev so predlagani ukrepi za boljšo uskladitev ponudbe izobraževanj s potrebami trga, krepitev povezovanja med šolstvom in gospodarstvom ter spodbujanje vseživljenjskega učenja. Delo prispeva k boljšemu razumevanju sistemskih izzivov pri razvoju kibernetskih kompetenc in ponuja konkretne usmeritve za krepitev digitalne odpornosti slovenskih organizacij.
Ključne besede: Kibernetska varnost, informacijska varnost, kompetence, znanja, razvoj kadrov, organizacije, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 19.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

9.
Projekt razvoja izobraževalne platforme za mlade glasbenike: akademija EMARS kot nadgradnja izobraževalnega programa EMARSMaster
Juš Emeršič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava razvoj Akademije EMARS kot celostne izobraževalne platforme za mlade glasbenike, ki dopolnjuje obstoječi program EMARSMaster. V sodobnem glasbenem okolju tehnično znanje ni več dovolj za uspešno profesionalno kariero, zato je naloga usmerjena v integracijo umetniškega mentorstva z dodatnimi vsebinami, kot so psihološka priprava, osebni branding, digitalni marketing in mreženje. Analiza stanja na področju neformalnega glasbenega izobraževanja v Sloveniji in tujini je pokazala, da v domačem prostoru primanjkuje programov, ki bi sistematično razvijali te kompetence. Na podlagi obstoječih dobrih praks in izvedene SWOT analize je bil oblikovan model Akademije EMARS, ki vključuje modularno zasnovo, projektni pristop ter trajnostni finančni okvir. Rezultati raziskave potrjujejo izvedljivost projekta in njegov potencial za dolgoročni vpliv na karierni razvoj mladih glasbenikov.
Ključne besede: neformalno glasbeno izobraževanje, projektni management, glasbena kariera, Akademija EMARS, kompetence mladih glasbenikov, trajnostni razvoj.
Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

10.
Usposabljanje in kompetence varnostnega osebja v jedrskih objektih Slovenije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Matic Derenda, 2025, diplomsko delo

Opis: Usposabljanje in kompetence varnostnega osebja v jedrskih objektih v Sloveniji so ključnega pomena za zagotavljanje visoke ravni varnosti in zaščite. Varnostno osebje mora opraviti obvezno začetno usposabljanje, ki vključuje področja jedrske varnosti, zaščite pred ionizirajočim sevanjem, požarne varnosti in ravnanja v primeru nesreč. Usposabljanje poteka skladno z zahtevami zakonodaj s področij zasebnega varovanja, varstva pred sevanji in jedrske varnosti, varstva pri delu ter drugih in vključuje tako teoretične kot praktične vaje. Poleg tega morajo varnostniki redno obnavljati svoje znanje in opravljati dodatna specializirana usposabljanja. Kompetence varnostnega osebja so preverjene preko različnih metod, vključno z notranjimi in zunanjimi pregledi ter simulacijami izrednih dogodkov. Slovenija se pri oblikovanju zahtev za usposabljanje in preverjanje usklajuje z mednarodnimi smernicami, kot so tiste, ki jih priporoča Mednarodna agencija za atomsko energijo (angl. International Atomic Energy Agency - IAEA). S tem se zagotavlja visoka stopnja pripravljenosti za obvladovanje varnostnih tveganj in odzivanje na izredne dogodke v jedrskih objektih. Diplomsko delo obravnava usposabljanje in kompetence varnostnega osebja v jedrskih objektih v Sloveniji s poudarkom na Nuklearni elektrarni Krško (NEK). Analiza strokovne literature je pokazala, da usposabljanje varnostnega osebja v jedrskih objektih v Sloveniji zagotavlja visoko pripravljenost in skladnost z mednarodnimi standardi, z rednim obnavljanjem znanja in prilagodljivostjo novim izzivom. Na podlagi ugotovitev predlagamo nadaljnje krepitve usposabljanja varnostnega osebja, redno prilagajanje programov novim varnostnim tveganjem in tehnološkemu napredku ter vzpostavitev še boljše integracije med teoretičnim izobraževanjem in praktičnimi vajami.
Ključne besede: varnostno osebje, kompetence, usposabljanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 08.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici