| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZAJEMANJE IN OBDELAVA SIGNALOV PRI ELEKTRONSKEM KOMPASU
Marko Šparakl, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo realizirali elektronsko kompenziran kompas. Na začetku smo podali vse pojme, ki jih moramo poznati za izdelavo kompasa. Nato smo opisali senzorje za merjenje magnetnega polja ter MEMS pospeškometer, s pomočjo katerega izračunamo nagib kompasa. V nadaljevanju smo predstavili še delovanje elektronsko kompenziranega kompasa, ter postopek pretvorbe izmerjenih komponent ZMP in kota nagiba v vodoravne komponente. Signale magnetnega senzorja smo zajemali z AD pretvornikom, ki je integriran v mikrokrmilniku. Težava pri zajemanju teh signalov je v tem, da vsebujejo šum in nedeterminirano preostalo napetost, ki je za faktor 10-krat večja od koristnega signala. Internemu AD pretvorniku smo z metodo prevzorčenja in decimacije izboljšali ločljivost iz 12 na efektivnih 16 bitov. Dobljene signale pa smo filtrirali še z nizkopasovnim digitalnim Butterworthovim filtrom 2. reda. Da bi se prepričali o učinkovitosti te metode smo za referenco uporabili zunanji 16 bitni AD pretvornik, ter rezultate primerjali še s precizijskim digitalnim instrumentom.
Ključne besede: elektronsko kompenziran kompas, magnetometer, MEMS pospeškometer, prevzorčenje in decimacija, povečanje ločljivosti AD pretvornika, digitalna obdelava signalov
Objavljeno: 25.03.2009; Ogledov: 1963; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (12,69 MB)

2.
SLEDENJE Z GPS NA MOBILNI NAPRAVI IN MODELI IZRAČUNA RAZDALJ
Ino Murko, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi opisujmo aplikacijo, ki smo jo izdelali na mobilni napravi, tako da uporablja vgrajeni GPS-sprejemnik. Aplikacija omogoča sledenje na zahtevo uporabnika, posneto sled je tudi možno uvoziti v spletne zemljevide. Aplikacija prikazuje tudi grafični kompas, ki kaže smer neba, tj. sever, ter opravljala osnovno navigacijo s kazalcem v smeri gibanja do položaja, ki ga izbere uporabnik. Obdelamo teorijo, povezano s sistemom GPS (Global Positioning System), in predstavimo računanje razdalj med kraji, pri čemer uporabimo aproksimativni metodi v sistemu WGS-84, metodi Haversine in kosinusni zakon krogle ter natančnejše kartografske sisteme (stari državni koordinatni sistem D48/GK in novi D96/TM).
Ključne besede: sledenje, usmerjanje, GPS, navigacija, merjenje razdalj, NMEA, kompas, Windows Phone 7, spletni zemljevidi
Objavljeno: 27.09.2011; Ogledov: 1992; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

3.
AVTOMATIZIRAN DVOOSNI SLEDILNI FOTONAPETOSTNI SISTEM Z UPORABO ODPRTOKODNE PLATFORME ARDUINO IN PROGRAMSKE OPREME LABVIEW
Tadej Deržič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena praktična realizacija avtomatiziranega dvoosnega sledilnega fotonapetostnega sistema. Krmiljenje sistema je realizirano z nizko cenovnim, odprtokodnim mikrokrmilnikom Arduino Mega 2560, v navezi s programskim paketom LabVIEW. Podrobno je opisana DLL programska knjižnica in njen uvoz, katero smo uporabili za izračun pozicije Sonca. Za določitev usmerjenosti in naklona smo uporabili dva senzorja, in sicer elektronski kompas HMC5883L in pospeškometer ADXL335. Opisan je tudi postopek branja podatkov s senzorjev preko I2C vodila in analognega vhoda. Pomik celice smo izvedli z dvema DC motorjema, katera smo krmilili s pomočjo dvojnega H-mostičnega modula in PWM-metode.
Ključne besede: avtomatizacija, dvoosni fotonapetostni sistem, sledenje soncu, Arduino Mega, LabVIEW, elektronski kompas, pospeškometer
Objavljeno: 27.11.2012; Ogledov: 1583; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

4.
NAVIGACIJA IN LOKALIZACIJA MOBILNE PLATFORME DATA Z UPORABO DIGITALNEGA KOMPASA
Uroš Kotnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi rešujemo problem navigacije in lokalizacije mobilnih platform s pomočjo digitalnega kompasa. V prvem delu predstavimo zasnovo inteligentne mobilne enote DATA, v inteligentnem okolju DATA. V drugem delu pa predstavimo razvoj digitalnega kompasa, ki z uporabo senzorja magnetnega polja Zemlje in senzorja nagiba, določa usmerjenost mobilne platforme DATA glede na magnetni sever Zemlje. Kompas meri azimut ne glede na njegov nagib. V diplomi smo uporabili eksperimentalno metodo, pri čemer smo merjene rezultate vnašali v tabele in grafe, ter jih primerjali z grafi v priročniku izbranega senzorja in dejansko postavitvijo kompasa.
Ključne besede: inteligentno okolje, mobilna platforma, digitalni kompas, senzor magnetnega polja Zemlje
Objavljeno: 23.05.2013; Ogledov: 1033; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (5,23 MB)

5.
NADGRADNJA SENZORIKE INVALIDSKEGA VOZIČKA VOIC Z DIGITALNIM KOMPASOM
Gregor Tuljak, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je opisana nadgradnja senzorike invalidskega vozička VOIC z digitalnim kompasom HMC6352. Na senzorski enoti kompasa je mikrokrmilnik PIC18F358, ki preko vodila I2C komunicira z modulom kompasa, nato pa podatke pošilja preko CAN vodila do glavne enote za CAN komunikacijo in od tam naprej preko RS-232 vodila do osebnega računalnika, na katerem teče program z uporabniškim vmesnikom. Podatki kompasa so uporabljeni v praktični aplikaciji, s katero se voziček samodejno obrne na želen kot. Opisana je izdelava programov za mikrokrmilnik PIC v programu MPLAB IDE in izdelava programa za uporabniški vmesnik in praktično aplikacijo v programu Visual Studio.
Ključne besede: mikrokrmilnik, digitalni kompas, I2C vodilo, CAN vodilo
Objavljeno: 20.09.2013; Ogledov: 982; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

6.
UNIVERZALNI SENZOR MAGNETNEGA POLJA Z VODILOM I2C
Uroš Drevenšek, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja podroben pregled magnetizma, magnetnega polja, zemeljskega magnetnega polja ter metod in senzorjev za merjenje magnetnega polja. Poudarek je na novejših in aktualnih senzorjih ter metodah za merjenje magnetnega polja, ki so danes v širši uporabi. V nadaljevanju so prikazane praktične meritve in preizkusi v okviru merjenja magnetnega polja, tako gostote magnetnega polja, kot smeri magnetnega polja ter podrobna predstavitev, opis in prikaz uporabe I2C komunikacije, ki je v industriji integriranih vezij danes zelo razširjena. Testiranje in praktične meritve so izvedene s pomočjo Hallovega senzorja A1301, kompas modula CMPS03 in komunikacijskega modula USB-I2C. Za vzpostavitev I2C komunikacije med moduloma in računalnikom je uporabljen program USB-I2C Interface.
Ključne besede: I2C komunikacija, kompas modul CMPS03, merjenje magnetnega polja, senzorji za merjenje magnetnega polja.
Objavljeno: 22.05.2015; Ogledov: 841; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

7.
ORIENTACIJA V NARAVI S KLASIČNIMI METODAMI IN Z UPORABO NOVIH TEHNOLOGIJ PRI POUKU V OSNOVNI ŠOLI
Tamara Kotnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil preučiti, ali učenci od 2. do 5. razreda osnovne šole poznajo vsebine iz področja orientacije glede na Učni načrt spoznavanje okolja in Učni načrt družba. V raziskavi je sodelovalo 246 učencev od 2. do 5. razreda Osnovne šole Nove Fužine in Osnovne šole Šalek. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike o poznavanju vsebin, glede na razred, spol ter šolo in ali se učenci poslužujejo uporabe sodobnih navigacijskih sistemov ter uporabe aplikacij za orientiranje na mobilnih telefonih. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci 2. in 3. razreda znajo določiti glavne strani neba, pri tem pa obstajajo statistično značilne razlike glede na razred in spol. Prav tako učenci dobro vedo na kateri strani Sonce vzhaja, dobro poznajo tudi najbolj natančen pripomoček za orientiranje, vedo, da se lahko podnevi orientiramo s pomočjo Sonca, ponoči pa s pomočjo Lune, vedo kaj pomeni oznaka N na kompasu, poznajo definicijo globusa, statistično pomembnih razlik glede na razred, spol in šolo, ni. Statistično pomembne razlike, glede na šolo, smo ugotovili pri poznavanju definicije zemljevida, kjer smo tudi ugotovili, da učenci slabo poznajo le-to. Ugotovili smo tudi, da učenci poznajo Lunine mene in da največkrat pri orientiranju ne uporabljajo ničesar. Rezultati raziskave za 4. in 5. razred so pokazali, da učenci znajo določiti glavne in stranske strani neba, vedo, da se lahko najbolj natančno orientiramo s kompasom in zemljevidom, vedo, da je sever na zemljevidu zgoraj, vedo, kako se orientira zemljevid, vedo, kaj je nadmorska višina, statistično pomembnih razlik, glede na razred, spol in šolo, nismo ugotovili. Prav tako rezultati kažejo, da učenci dobro poznajo sestavine zemljevida, slabo pa poznajo določanje smeri neba z uro, polovica učencev zna poiskati zvezdo Severnico, pri orientiranju največkrat uporabljajo zemljevid in kompas, nato pa sledita uporaba navigacije in aplikacij za orientiranje na pametnih telefonih. Aplikacije uporabljajo občasno, kadar ne vedo kam morajo, največkrat pa uporabijo aplikacijo »Google zemljevid« in navigacijo na telefonih. Praktični del je osredotočen na aktivnosti, ki smo jih izvedli s taborniki. Aktivnosti so razdeljene na aktivnosti za mlajše in starejše otroke, z njimi pa si lahko pomagamo, ko otroke učimo orientacije. Zaključek je vezan na učne načrte, podanih je nekaj predlogov za delo v razredu.
Ključne besede: orientacija, narava, učni načrt, cilji, kompas, karta, mobilne aplikacije
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 1028; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

8.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 130; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (464,73 KB)

9.
Digitalno marketinško komuniciranje v turizmu
Tajana Turk, 2019, magistrsko delo

Opis: Digitalni marketing je v današnjem svetu skoraj nepogrešljiv v vsakem podjetju. Tako internet kot uporaba družbenih omrežij sta v zadnjih letih med nami močno narasla. Dejstvo je, da se nahajamo v največjem vzponu digitalne dobe in transformacije. Kam nas bo to pripeljalo in kako daleč se bo vse skupaj razvilo, zaenkrat ostaja še skrivnost. V tem času razcveta digitala pa za podjetja to predstavlja veliko priložnosti. Digitalni marketing uporablja že skoraj vsako podjetje do tiste mere, kot ga poznajo oz. koliko se informirajo o njem. Nekatera podjetja, predvsem manjša, pa gledajo nanj predvsem iz vidika stroškov in mu posvečajo nekoliko manj pozornosti. Večja podjetja, ki se pa poglobijo vanj, spoznajo, da vsebuje veliko več koristnih informacij kot samo stroške, in pridobijo veliko podatkov o uporabnikih in bodočih zvestih kupcih. Nekatera podjetja so veliko pridobila na podlagi digitala, predvsem nove uporabnike, ki se odločajo za nakup in s tem prispevajo k boljšim rezultatom podjetja. Gre predvsem za poznavanje in razumevanje potrošnika in njegovega obnašanja od samega začetka iskanja informacije do končnega nakupa, se pravi spoznamo njegovo celotno nakupno izkušnjo. V magistrski nalogi bomo predstavili razvoj digitalnega marketinškega komuniciranja ter raziskali, kateri so elementi in aktivnosti na tem področju. Spoznali bomo, preko katerih digitalnih marketinških kanalov podjetja komunicirajo in ali bo v prihodnosti digitalni marketing v celoti nadomestil tradicionalni marketing. Raziskali bomo, kako se eno najuspešnejših turističnih podjetij v Sloveniji sooča s tem oz. kako uspešni so na področju digitalnega marketinškega komuniciranja. Spoznali bomo, katera so tista družbena omrežja, ki podjetju prispevajo največ ter kakšne so napovedi in plani za uspešno digitalno pozicijo na trgu.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, digitalni marketing, digitalno marketinško komuniciranje, digitalni marketinški kanali, Kompas d.d.
Objavljeno: 18.07.2019; Ogledov: 73; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici