1. Normativni okvir kombiniranega izobraževanjaVesna Skrbinjek, Andrej Flogie, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Poglavje analizira normativni okvir, ki opredeljuje pogoje za izvajanje kombiniranega izobraževanja v slovenskem visokošolskem prostoru. Avtorja v imenu celotne skupine raziskovalcev predstavita veljavno zakonodajo, strateške dokumente in podzakonske akte, zlasti v kontekstu Zakona o visokem šolstvu ter Pravilnika o standardih in normativih. Ugotavljata, da trenutna ureditev ne sledi v celoti sodobnim oblikam izobraževanja, kot je kombinirano učenje, ter da primanjkuje jasnih določil o minimalnih standardih, kakovosti izvajanja in digitalni podpori. Izpostavljena je potreba po posodobitvi zakonodaje, ki bi omogočila večjo fleksibilnost, hkrati pa ohranila visoke kakovostne zahteve. Poglavje poudarja pomen celovite sistemske ureditve, ki bo podprla trajnostno in učinkovito vključevanje kombiniranih oblik poučevanja. Ključne besede: normativni okvir, visokošolska zakonodaja, kombinirano izobraževanje, kakovost izobraževanja, pravne podlage Objavljeno v DKUM: 28.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
Celotno besedilo (674,76 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Predloga standarda kombiniranega izobraževanjaMateja Brejc, Andrej Flogie, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Avtorja v poglavju predstavita ključne ugotovitve skupine raziskovalcev v CRP-u v obliki predloga standarda kombiniranega izobraževanja v visokošolskem prostoru, ki temelji na mednarodnih smernicah in nacionalnih dokumentih. Predlog standarda se osredotoča na oblikovanje enotne terminologije, definiranje ključnih področij in določitev kakovostnih meril za izvajanje kombiniranega poučevanja. Standardi so razdeljeni na organizacijske (institucionalni okvir, infrastruktura, podpora učiteljem in študentom, kakovost) in pedagoško-didaktične (načrtovanje programov, izvedba predmetov, ocenjevanje). Poglavje poudarja, da standardi ne predpisujejo togega načina izvedbe, temveč omogočajo prilagodljivost glede na kontekst visokošolskega zavoda. Ključen cilj je zagotoviti primerljivo kakovost učenja ne glede na obliko izvedbe, spodbujati premišljeno rabo tehnologije in podpreti sistematično vključevanje digitalnih orodij v pedagoški proces. Ključne besede: standard kakovosti, kombinirano izobraževanje, visokošolski prostor, organizacijski okvir, pedagoško-didaktični pristopi Objavljeno v DKUM: 28.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (368,08 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Visokošolsko izobraževanje v digitalni dobiVesna Ferk Savec, Andrej Flogie, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Poglavje osvetljuje preobrazbo visokošolskega izobraževanja v kontekstu digitalne dobe, ki jo je dodatno pospešila pandemija covid-19. Avtorja predstavita zgodovinski razvoj izobraževanja na daljavo ter pojasnita ključne pojme, kot so spletno, e- in kombinirano izobraževanje. Prav tako poudarita na razpršenost in neenotnost terminologije, kar povzroča zmedo tako v praksi kot v raziskovanju. V poglavju so tako izpostavljeni glavni izzivi digitalizacije v slovenskem visokem šolstvu: razlike v dostopu do tehnologije, neenakomerna digitalna pismenost ter pomanjkanje pedagoško ustrezno oblikovanih spletnih vsebin. Poglavje temelji na analizi aktualnih nacionalnih in mednarodnih dokumentov, izpostavi dobre prakse ter poudarja pomen sistemskega pristopa pri načrtovanju kakovostnega kombiniranega učenja. Osrednje sporočilo je, da mora digitalna preobrazba v visokem šolstvu preseči tehnične rešitve in vključevati celostno razumevanje pedagoških in organizacijskih implikacij. Ključne besede: kombinirano izobraževanje, e-izobraževanje, digitalna preobrazba, visokošolski študij, digitalne tehnologije Objavljeno v DKUM: 28.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,62 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Razvoj standarda kombiniranega poučevanja v Sloveniji2025 Opis: Monografija »Razvoj standarda kombiniranega izobraževanja v Sloveniji« obravnava sodobne izzive digitalizacije v visokošolskem izobraževanju, zlasti v luči vseživljenjskega učenja in hitrih družbenih sprememb. V prvem poglavju avtorji predstavijo razvoj e-izobraževanja ter razčlenijo terminološke nejasnosti, ki ovirajo njegovo učinkovito implementacijo. V drugem poglavju je oblikovan predlog standarda kombiniranega izobraževanja, ki temelji na mednarodnih priporočilih in vključuje pedagoško-didaktične ter organizacijske vidike. Tretje poglavje je namenjeno implementaciji standarda v prakso, četrto pa oblikovanju normativnega okvira na institucionalni in nacionalni ravni. Skozi vsebino monografije avtorji gradijo na rezultatih projekta CRP V5-2273, ki ponuja sistematično analizo stanja na področju IKT v slovenskem visokošolskem prostoru. Monografija je dragocen prispevek k razumevanju in oblikovanju kakovostnega kombiniranega izobraževanja v Sloveniji. Ključne besede: kombinirano izobraževanje, visokošolsko izobraževanje, digitalna preobrazba, izobraževalni standardi, vseživljenjsko učenje Objavljeno v DKUM: 19.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (4,23 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Sodobni načini izobraževanjaDavid Miklavčič, 2024, diplomsko delo Opis: Razvoj tehnologije in splošni napredek družbe močno vplivata tudi na izobraževanje, ki se stalno sooča z novostmi in spremembami. V izobraževanju so se začeli pojavljati novi načini in metode, ki so nekoliko zasenčili tradicionalne pristope. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne načine izobraževanja, njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri študiju. V teoretičnem delu smo predstavili sodobne načine izobraževanja, v empiričnem pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med študenti dodiplomskega študija Fakultete za organizacijske vede Kranj. Rezultati raziskave kažejo, da se študenti pri študiju največ srečujejo s kombiniranim učenjem, sodelovalnim učenjem in projektnim delom. Kot najbolj uporabne načine za študij označujejo kombinirano učenje, projektno delo in vzajemno učenje. V veliki meri uporabljajo tudi mobilno učenje in orodja umetne inteligence. Po njihovem mnenju imajo sodobni načini pozitiven vpliv na motivacijo, ustvarjalnost in splošno akademsko uspešnost. Z raziskavo smo izvedeli, da so študenti bolj naklonjeni sodobnim načinom, katerih poglavitne prednosti so hitrejši dostop do znanja in virov, večja prilagodljivost kraja, časa, tempa izobraževanja ter lažja dostopnost do učnih vsebin. Najbolj vidne slabosti pa so odvisnost izobraževanja od tehnologije, pomanjkanje osebnega stika in komunikacije, tehnične težave ter zmanjšan obseg pozornosti. Ključne besede: izobraževanje, sodobni načini izobraževanja, e-izobraževanje, kombinirano učenje, mobilno učenje Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 71
Celotno besedilo (1,18 MB) |
6. Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazijeNika Tajnikar, 2015, magistrsko delo Opis: Živimo v času tehnološke revolucije, saj se z vsakim dnem tehnologija vedno bolj izboljšuje in prinaša mnoge družbene in tehnološke spremembe ter izzive. Tehnološki dosežki na področju komunikacije, informacije in računalništva niso spremenili le življenja slehernega posameznika in družbe kot entitete, pač pa so močno posegli tudi v vzgojno-izobraževalni sistem. Napredovanje izobraževalne tehnologije lahko opazimo v moderniziranih učilnicah z računalniki, diaprojektorji, interaktivnimi tablicami idr., prav tako pa tudi učenci pri svojem učenju in vsakdanjih dogodivščinah uporabljajo novodobno tehnologijo v obliki pametnih tablic in telefonov ter drugih tehnoloških izdelkov, ki so na voljo. Vdor tehnologije v izobraževanje prinaša s sabo tudi spremembe v obliki in načinu poučevanja ter uporabi sodobnejših pedagoških sredstev. Množično posluževanje elektronskega izobraževanja in uporaba elektronskih gradiv, katerih medij predstavlja računalnik, nadomeščajo klasična tiskana gradiva in tradicionalno poučevanje. In prav zaradi teh sprememb smo se v magistrskem delu z naslovom Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije odločili preveriti, kakšne so prednosti sodobnejšega načina izobraževanja in ali je pouk z elektronskimi gradivi res kvalitetnejši. Najprej smo v teoretičnem delu spoznali elektronsko izobraževanje in sodobno izobraževalno tehnologijo, opisali kombinirano izobraževanje, se poglobili v poučevanje z elektronskimi gradivi in podrobneje predstavili i-učbenik, ki smo ga v empiričnem delu evalvirali in analizirali, nato pa smo predstavili tudi tipe matematičnih znanj, podrobneje predstavili pristop k poučevanju geometrije in nazadnje umestili obravnavano snov geometrije v učni načrt. Empirični del zajema predstavitev pedagoškega eksperimenta, s pomočjo katerega smo primerjali učne dosežke dijakov pri tradicionalnem poučevanju s tiskanimi učbeniki in poučevanju z elektronskimi gradivi, natančneje z i-učbenikom za matematiko. Zanimali so nas rezultati med skupinama, torej kateri način pouka bo kvalitetnejši oz. katera skupina dijakov bo dosegla boljše učne rezultate. Najpomembnejše ugotovitve magistrskega dela so, da je učenje s sodobnimi elektronskimi gradivi res naprednejše in prinaša boljše učne dosežke, saj je eksperimentalna skupina ob koncu pedagoškega eksperimenta s finalnim testom dosegla višje rezultate oziroma se je povprečje med rezultati statistično značilno raziskovalo od kontrolne skupine, ki pa je glede na splošne matematične sposobnosti učencev bila primerljiva z eksperimentalno skupino. Ugotovili smo tudi, da i-učbeniki kljub svoji učinkovitosti in visoki stopnji dinamičnosti in interaktivnosti še vedno potrebujejo nekaj izboljšav (npr. za slabovidne), za kar menimo, da bodo v prihodnosti zagotovo poskrbeli. Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni mediji, e-izobraževanje, kombinirano izobraževanje, interaktivnost, interaktiven pouk, e-učna gradiva, e-učbenik, i-učbenik, apleti, taksonomija znanj, poučevanje geometrije Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 1766; Prenosov: 208
Celotno besedilo (8,31 MB) |
7. SPREMLJANJE KAKOVOSTI PREDAVANJ IN VAJ NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE UNIVERZE V MARIBORU OB UVEDBI KOMBINIRANEGA IZOBRAŽEVANJASuzana Đaković, 2012, diplomsko delo Opis: Razvoj informacijske tehnologije je omogočil, da so se na študijskem področju razvile nove oblike izobraževanja. Ena teh je kombinirano izobraževanje, katerega je s študijskim letom 2011/2012 vpeljala tudi Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Za spremljanje kakovosti novovpeljanega sistema je bilo potrebno razviti ustrezen instrument, katerega predstavljamo v diplomskem delu.
V uvodnem delu najprej opredelimo problem in predstavimo raziskovalno okolje. Nato opišemo metode dela ter podamo predpostavke in omejitve raziskave. V nadaljevanju podamo osnove izobraževanja ter opišemo klasično izobraževanje in e-izobraževanje, ki sta ključna elementa nadalje opredeljenega kombiniranega izobraževanja. Predstavljeni so tudi kazalci kakovosti izobraževanja. V empiričnem delu je predstavljena raziskava z interpretacijo rezultatov. Z raziskavo smo poskušali ugotoviti, kako študentje ocenjujejo izvedbo posameznega predmeta z vidika kakovosti in ustreznosti izvedbe predavanj/e-predavanj, vaj/e-vaj ter e-gradiv, časa, ki ga porabijo za študij e-gradiv, motiviranosti za kombinirano izobraževanje, kot tudi z vidika prednosti in slabosti, ki jih prinaša kombinirano izobraževanje za študente. Na podlagi rezultatov smo v zaključnem delu podali predloge za izboljšave na področju novouvedenega sistema izobraževanja. Ključne besede: Kombinirano izobraževanje, predavanja/e-predavanja, vaje/e-vaje, e-gradivo, kakovost Objavljeno v DKUM: 31.01.2013; Ogledov: 1739; Prenosov: 139
Celotno besedilo (2,22 MB) |
8. Študija primera "Kombinirano (blended) poučevanje in velike skupine"Lučka Lorber, Matija Vidiček, Metka Zorič-Venuti, 2008, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Opis: V okviru mednarodnega projekta Blend-xl smo na Fakulteti za logistiko Univerze v Mariboru pri predmetu Prometna geografija izvedli akcijsko raziskavo problematike poučevanja velikih skupin z uporabo kombiniranega (blended) poučevanja ob podpori e-okolja Moodle. V prispevku je prikazan rezultat 1. ciklusa (analiza-> planiranje-> izvedba-> ovrednotenje) akcijskega raziskovanja s poudarkom na motivaciji in učinkoviti izvedbi učnih aktivnosti znotraj velike skupine študentov. Rezultati študentske ankete sporočajo, da študentje dajejo prednost izvedbi kombiniranega (blended) poučevanja pred klasičnim načinom, da so zelo dobro sprejeli Moodle, kvaliteta komunikacije se je zaradi uporabe Moodle orodij dvignila, radi imajo skupinske učne aktivnosti in pričakujejo od visokošolskih učiteljev na tem področju še veliko več. Ključne besede: e-izobraževanje, e-gradiva, Moodle, kombinirano učenje, velike skupine, učne aktivnosti Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 2541; Prenosov: 143
Povezava na celotno besedilo |
9. Uporaba e-učnih gradiv pri obravnavi osnovnih geometrijskih pojmovDarja Antolin Drešar, Alenka Lipovec, 2010, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: V prispevku predstavimo obliko kombiniranega (e-)izobraževanja, pri katerem se tradicionalne oblike in metode prepletajo z e-učenjem in smiselno uporabo druge IKT. Opišemo potek kombiniranega (e-)izobraževanja pri obravnavi osnovnih geometrijskih pojmov, ki je bil zasnovan kot manjši eksperiment v dveh oddelkih učencev 6. razreda kot primerjalnih skupinah. Glavna cilja eksperimenta, ki je trajal 2 tedna (10 ur matematike), sta bila ugotoviti vpliv uporabe interaktivnih e-gradiv na učne dosežke učencev ter raziskati, kakšna so stališča učencev do uporabe interaktivnih e-gradiv po izvedenem eksperimentu. Empirični rezultati so pokazali, da obstaja tendenca, da so rezultati učencev eksperimentalne skupine boljši od rezultatov učencev kontrolne skupine. Obenem se je pokazalo, da imajo učenci, pri katerih je pouk matematike v času trajanju eksperimenta potekal ob uporabi interaktivnih e-gradiv, izredno pozitivno stališče do novega načina poučevanja in učenja. Ključne besede: IKT, kombinirano e-izobraževanje, e-učna gradiva, poučevanje matematike Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 2402; Prenosov: 103
Povezava na celotno besedilo |
10. E-IZOBRAŽEVANJE NA DOKTORSKEM ŠTUDIJUOlivera Novaković, 2011, magistrsko delo Opis: Razvoj novih tehnologij (predvsem IKT) ima pomemben vpliv tudi na izobraževanje, zato si danes težko zamislimo študij na daljavo brez uporabe vsaj nekaterih oblik in tehnologij e-izobraževanja. Razvoj v tej smeri je prišel do točke, ko ko je potrebno tradicionalno delitev na klasično izobraževanje in izobraževanju na daljavo preoblikovati v delitev na klasično in odprto izobraževanje, kjer v kontekstu slednjega e-izobraževanje postaja njegova glavna komponenta.
Velik pomen e-izobraževanja so jasno zaznale številne javne in zasebne inštitucije, ki delujejo na področju univerzitetnega izobraževanja, o čemer pričajo številni raziskovalni in razvojni projekti v zadnjih dveh desetletjih, katerih pomembna značilnost je velika internacionalizacija projektnih skupin, kar jasno kaže na globalne dimenzije in potenciale e-izobraževanja. Izsledki teh raziskav in tudi izkušnje z že apliciranimi oblikami e-izobraževanjem na različnih stopnjah univerzitetnega študija, so zelo jasno pokazali ne samo zelo kompleksen nabor problemov, temveč tudi, da gre v veliki meri za kvalitativno nove oziroma konceptualno drugačne izobraževalne prijeme, ki ne morejo predstavljati enostavnega nadomestila oziroma tehnološke modernizacije klasičnega izobraževanja, saj bi s tem potencial e-izobraževanja ostal v veliki meri neizkoriščen. V tej zvezi bi omenili tudi relativno majhno pozornost, ki jo e-izobraževanju namenjajo temeljni dokumenti bolonjske reforme.
Pregled stanja e-izobraževanje na doktorskem študiju v tujini (ZDA in Evropa), je pokazatelj, da je to v primerjavi z e-izobraževanjem na nižjih univerzitetnih ravneh še vedno precej redko. Razlogi za to so verjetno večplastni in jih v naši nalogi nismo posebej raziskovali. Domnevamo pa lahko, da je razloge za to potrebno iskati v veliko bolj individualiziranem študiju v primerjavi s študijem večjih skupin na dodiplomskih programih in posledično velike heterogenosti raziskovalnih (doktorskih) tem, večjih stroškov (per capita) za organizacijo in vzdrževanje sistema e-izobraževanja za manjšo populacijo študentov, v primerjalno večjem znanju računalniških tehnologij pri doktorskih študentih, ki tako pogosto razvijajo bolj »spontane« rešitve v komunikaciji s profesorji in medseboj...
E-izobraževanje v Sloveniji, vsaj v obliki uradnih akreditiranih programov, še ni prisotno na slovenskih univerzah. Te sicer že poznajo in ponekod tudi prakticirajo e-izobraževanje na nekaterih dodiplomskih programih, toda tudi po našem mnenju tu še ni bil dosežen tisti razvojni prag, ki bi zahteval nadaljnje korake.
Na primeru Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani smo v našem delu poskušali premisliti možnosti e-izobraževanja na doktorskem študiju. Glede na obstoječe pogoje in situacijo, pri kateri smo vpoštevali strukturo in temeljna pravila doktorskega programa Humanistika in družboslovje, število doktorskih študentov v zadnjih treh letih, kadrovsko infrastrukturo (učitelje in administativno podporo študiju) in aktualne tehnologije, ki jih FF UL ima za administrativno podporo študiju na dodiplomskih in podiplomskih ravneh, smo predvideli dva možna scenarija e-izobraževanja, ki smo ju poimenovali delno hibridno in hibridno e-izobraževanje. Temeljna tehnološka (in posledično tudi konceptna) razlika med njima je v platformi, ki omogoča različne oblike e-izobraževanja. Pri delno hibridnem scenariju je to VIS (Visokošolski informacijski sistem), platforma, ki je predvsem namenjena oziroma se jo danes uporablja za administrativno vodenje študijskega procesa, pri čemer omogoča nekatere oblike e-izobraževanja, medtem ko je pri hibridnem scenariju glavno vlogo odprtokodna platforma Moodle, ki naj bi se uporabljala izključno za procese in rešitve v samem izobraževanju (poučevanju), administrativna podpora bi bila še vedno domena VIS. Za vsakega od obeh scenarijev smo preiskali prednosti oziroma slabosti. Ključne besede: e-izobraževanje, doktorski študij, Moodle, kombinirano e-izobraževanje, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, delno hibridno e-izobraževanje, hibridno e-izobraževanje. Objavljeno v DKUM: 23.02.2012; Ogledov: 3349; Prenosov: 304
Celotno besedilo (3,76 MB) |