| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Proučitev organiziranosti računovodstva in financ v družinskih podjetjih AA, BB in CC
Nina Prater, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili teoretična dejstva in družinsko podjetje definirali iz več različnih vidikov, saj enotna definicija še vedno ne obstaja. Opredelili smo značilnosti družinskega podjetja ter ugotovili, da je ta podjetja smiselno obravnavati ločeno od nedružinskih podjetij, saj imajo veliko posebnosti. V nadaljevanju smo izpostavili nekaj prednosti in slabosti družinskih podjetij. V teoretičnem delu smo predstavili tudi tri različne načine izvajanja nalog računovodstva v podjetjih na splošno, in sicer lastno in zunanje izvajanje ter kombinirano izvajanje. Opredelili smo povezanost računovodstva s finančno funkcijo. V drugem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili tri družinska podjetja z območja koroške regije (Gradbeništvo Gotovnik, d. o. o., Bojan Ovčjak, s. p., Gostilna Kašman, d. o. o.), ki se med sabo razlikujejo glede na pravno obliko, velikost, dejavnost, organiziranost … Izvedli smo intervju s podjetniki in njihovimi računovodji, da bi ugotovili, kako imajo organizirano računovodstvo in finance. V tem drugem delu smo uporabili znanje, ki smo ga pridobili v prvem delu s pomočjo domače in tuje strokovne literature.
Ključne besede: družinsko podjetje, nedružinsko podjetje, lastno izvajanje nalog računovodstva, zunanje izvajanje nalog računovodstva, kombinirano izvajanje nalog računovodstva
Objavljeno: 21.10.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (613,29 KB)

2.
Testiranje e-gradiv pripravljenih v projektu Digitalizacije pinetuma Botaničnega vrta UM z dijaki Srednje lesarske šole Maribor
Manja Kancler, 2019, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je raziskati, ali e-gradiva o sklopu pinetum v Botaničnem vrtu UM, ki so nastala v okviru projekta ŠIPK, prispevajo k ravni znanja dijakov, ali je tovrstno učenje primerno in prijazno za uporabo ter ali so vsebine dovolj razumljive in zanimive. V raziskavo smo vključili dijake Srednje lesarske šole Maribor, smer gozdar in gozdarski tehnik. Znanje posameznih dijakov o iglavcih smo preverili pred in po prebiranju v projektu nastalih e-gradiv s kvizoma (kviz 1 in kviz 2), ki smo ju oblikovali v okolju Moodle. Dijaki, razdeljeni v dve skupini, so se z gradivi seznanili in kviz 2 reševali v učilnici (skupina 1) ali ob obisku pinetuma (skupina 2). Rezultati rešenih kvizov pred branjem e-gradiv so slabši (25,6 točk) od tistih, ki so bili rešeni po seznanitvi (29,5 točk), ne glede na to, kje (v predavalnici ali botaničnem vrtu) so gradiva prebirali. Delež prebranih gradiv (v povprečju 25–50 %) ne vpliva na uspešnost reševanja kviza 2. Kljub temu so dijaki všečnost poučevanja v naravi in uporabo IKT pri pouku na 7-stopenjski lestvici ocenili z oceno 5,3.
Ključne besede: metode učenja, učilnica v naravi, kombinirano učenje, pinetum, botanični vrt
Objavljeno: 04.09.2019; Ogledov: 467; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

3.
VKLJUČITEV KOMBINIRANEGA UČENJA V IZOBRAŽEVALNI PROCES NA FAKULTETAH
Petra Furjan, 2016, magistrsko delo

Opis: Kombinirano učenje vključuje kombinacijo tradicionalnega učenja in distribucijskega učenja, za katerega je značilna uporaba novih tehnologij za distribucijo komunikacije in interakcije. V magistrskem delu so razloženi modeli kombiniranega učenja, način njegove uporabe ter je pojasnjena njegova funkcionalnost. Osnovno področje raziskav magistrske naloge je uporaba kombiniranega učenja na fakultetah. V nalogi so ugotovljeni ter preučeni vsi faktorji, ki so vključeni v izvedbo kombiniranega učenja. Prav tako so spomočjo vnaprej pripravljene vsebine prikazani načini priprave učnih vsebin učne enote z različnimi orodji, s katerimi se kombinirano učenje opravlja, ter so preučeni in je narejena njihova primerjava.
Ključne besede: Kombinirano učenje, one-size-fits-all, nov študent, modeli kombiniranega učenja, Edmodo, Moodle, TED-Ed, BlendSpace, LessonPaths
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 764; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (69,82 MB)

4.
Izdelava spletnega učbenika za 3D modeliranje v Blenderju
Marjeta Čuk, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali e–izobraževanje in sisteme za upravljanje vsebin in izobraževanja. V empiričnem delu smo izdelali prototip interaktivnega spletnega učbenika za 3D modeliranje v programu Blender za vaje pri predmetu Digitalno 3d oblikovanje 1 dodiplomskega študija Oblikovanja tekstilij in oblačil. V prvem sklopu empiričnega dela smo opisali pripravo vsebine spletnega učbenika in programskih orodij, s katerimi smo vsebino pripravili. Sledi opis namestitve lokalnega strežniškega okolja, namestitve WordPressa in vtičnikov za razširitev njegove funkcionalnosti. V naslednjem sklopu smo podrobno predstavili izdelavo prototipa spletnega učbenika in lekcij v CoursePressu. V zadnjem delu je predstavljeno še delovanje učbenika. Razviti spletni učbenik ni namenjen zgolj podajanju vsebin študentom, ampak smo mu dodali funkcijo, ki omogoča komuniciranje med učiteljem in študenti, ter delovni zvezek, v katerega bodo študenti oddajali domače naloge v obliki slik in videov. Nad oddanimi nalogami ima popoln pregled učitelj in študenti.
Ključne besede: WordPress, CoursePress, Blender, Kombinirano učenje
Objavljeno: 08.07.2016; Ogledov: 722; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

5.
Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije
Nika Tajnikar, 2015, magistrsko delo

Opis: Živimo v času tehnološke revolucije, saj se z vsakim dnem tehnologija vedno bolj izboljšuje in prinaša mnoge družbene in tehnološke spremembe ter izzive. Tehnološki dosežki na področju komunikacije, informacije in računalništva niso spremenili le življenja slehernega posameznika in družbe kot entitete, pač pa so močno posegli tudi v vzgojno-izobraževalni sistem. Napredovanje izobraževalne tehnologije lahko opazimo v moderniziranih učilnicah z računalniki, diaprojektorji, interaktivnimi tablicami idr., prav tako pa tudi učenci pri svojem učenju in vsakdanjih dogodivščinah uporabljajo novodobno tehnologijo v obliki pametnih tablic in telefonov ter drugih tehnoloških izdelkov, ki so na voljo. Vdor tehnologije v izobraževanje prinaša s sabo tudi spremembe v obliki in načinu poučevanja ter uporabi sodobnejših pedagoških sredstev. Množično posluževanje elektronskega izobraževanja in uporaba elektronskih gradiv, katerih medij predstavlja računalnik, nadomeščajo klasična tiskana gradiva in tradicionalno poučevanje. In prav zaradi teh sprememb smo se v magistrskem delu z naslovom Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije odločili preveriti, kakšne so prednosti sodobnejšega načina izobraževanja in ali je pouk z elektronskimi gradivi res kvalitetnejši. Najprej smo v teoretičnem delu spoznali elektronsko izobraževanje in sodobno izobraževalno tehnologijo, opisali kombinirano izobraževanje, se poglobili v poučevanje z elektronskimi gradivi in podrobneje predstavili i-učbenik, ki smo ga v empiričnem delu evalvirali in analizirali, nato pa smo predstavili tudi tipe matematičnih znanj, podrobneje predstavili pristop k poučevanju geometrije in nazadnje umestili obravnavano snov geometrije v učni načrt. Empirični del zajema predstavitev pedagoškega eksperimenta, s pomočjo katerega smo primerjali učne dosežke dijakov pri tradicionalnem poučevanju s tiskanimi učbeniki in poučevanju z elektronskimi gradivi, natančneje z i-učbenikom za matematiko. Zanimali so nas rezultati med skupinama, torej kateri način pouka bo kvalitetnejši oz. katera skupina dijakov bo dosegla boljše učne rezultate. Najpomembnejše ugotovitve magistrskega dela so, da je učenje s sodobnimi elektronskimi gradivi res naprednejše in prinaša boljše učne dosežke, saj je eksperimentalna skupina ob koncu pedagoškega eksperimenta s finalnim testom dosegla višje rezultate oziroma se je povprečje med rezultati statistično značilno raziskovalo od kontrolne skupine, ki pa je glede na splošne matematične sposobnosti učencev bila primerljiva z eksperimentalno skupino. Ugotovili smo tudi, da i-učbeniki kljub svoji učinkovitosti in visoki stopnji dinamičnosti in interaktivnosti še vedno potrebujejo nekaj izboljšav (npr. za slabovidne), za kar menimo, da bodo v prihodnosti zagotovo poskrbeli.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni mediji, e-izobraževanje, kombinirano izobraževanje, interaktivnost, interaktiven pouk, e-učna gradiva, e-učbenik, i-učbenik, apleti, taksonomija znanj, poučevanje geometrije
Objavljeno: 08.12.2015; Ogledov: 1028; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (8,31 MB)

6.
Reorganizacija voznega parka
Rok Kerner, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili podjetje Intereuropa d.d., logistično podjetje katero se ukvarja tudi z dostavo pošiljk na dom. Na začetku smo predstavili nekaj teoretičnih osnov iz področja transporta, prevoznih sredstev, tovora, manipulacije in paketnih pošiljk. V nadaljevanju pa smo predstavili problem z voznim parkom, pri manipulaciji s pošiljkami. V primeru težjih pošiljk morajo vozniki kombiniranih vozil ročno manipulirati s pošiljko, v kolikor pri prejemniku ali pošiljatelju pošiljke nimajo ustreznega sredstva za naklad ali razklad. Predstavili pa smo tudi celoten proces manipulacije s pošiljko. Kot prvo možno rešitev smo podali dva modela hidravlične nakladalne ploščadi, ki bi se namestila na kombinirano vozilo. V drugem delu rešitve pa smo predstavili transportni voziček, ki bi ga imel vsak voznik kombiniranega vozila. Voznika tovornih vozil bi dobila ročni paletni voziček.
Ključne besede: nakladalna ploščad, kombinirano vozilo, tovorno vozilo, paletni voziček, manipulacija s pošiljko
Objavljeno: 30.01.2015; Ogledov: 883; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

7.
SPREMLJANJE KAKOVOSTI PREDAVANJ IN VAJ NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE UNIVERZE V MARIBORU OB UVEDBI KOMBINIRANEGA IZOBRAŽEVANJA
Suzana Đaković, 2012, diplomsko delo

Opis: Razvoj informacijske tehnologije je omogočil, da so se na študijskem področju razvile nove oblike izobraževanja. Ena teh je kombinirano izobraževanje, katerega je s študijskim letom 2011/2012 vpeljala tudi Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Za spremljanje kakovosti novovpeljanega sistema je bilo potrebno razviti ustrezen instrument, katerega predstavljamo v diplomskem delu. V uvodnem delu najprej opredelimo problem in predstavimo raziskovalno okolje. Nato opišemo metode dela ter podamo predpostavke in omejitve raziskave. V nadaljevanju podamo osnove izobraževanja ter opišemo klasično izobraževanje in e-izobraževanje, ki sta ključna elementa nadalje opredeljenega kombiniranega izobraževanja. Predstavljeni so tudi kazalci kakovosti izobraževanja. V empiričnem delu je predstavljena raziskava z interpretacijo rezultatov. Z raziskavo smo poskušali ugotoviti, kako študentje ocenjujejo izvedbo posameznega predmeta z vidika kakovosti in ustreznosti izvedbe predavanj/e-predavanj, vaj/e-vaj ter e-gradiv, časa, ki ga porabijo za študij e-gradiv, motiviranosti za kombinirano izobraževanje, kot tudi z vidika prednosti in slabosti, ki jih prinaša kombinirano izobraževanje za študente. Na podlagi rezultatov smo v zaključnem delu podali predloge za izboljšave na področju novouvedenega sistema izobraževanja.
Ključne besede: Kombinirano izobraževanje, predavanja/e-predavanja, vaje/e-vaje, e-gradivo, kakovost
Objavljeno: 31.01.2013; Ogledov: 1263; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

8.
Študija primera "Kombinirano (blended) poučevanje in velike skupine"
Lučka Lorber, Matija Vidiček, Metka Zorič-Venuti, 2008, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Opis: V okviru mednarodnega projekta Blend-xl smo na Fakulteti za logistiko Univerze v Mariboru pri predmetu Prometna geografija izvedli akcijsko raziskavo problematike poučevanja velikih skupin z uporabo kombiniranega (blended) poučevanja ob podpori e-okolja Moodle. V prispevku je prikazan rezultat 1. ciklusa (analiza-> planiranje-> izvedba-> ovrednotenje) akcijskega raziskovanja s poudarkom na motivaciji in učinkoviti izvedbi učnih aktivnosti znotraj velike skupine študentov. Rezultati študentske ankete sporočajo, da študentje dajejo prednost izvedbi kombiniranega (blended) poučevanja pred klasičnim načinom, da so zelo dobro sprejeli Moodle, kvaliteta komunikacije se je zaradi uporabe Moodle orodij dvignila, radi imajo skupinske učne aktivnosti in pričakujejo od visokošolskih učiteljev na tem področju še veliko več.
Ključne besede: e-izobraževanje, e-gradiva, Moodle, kombinirano učenje, velike skupine, učne aktivnosti
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 1710; Prenosov: 98
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Uporaba e-učnih gradiv pri obravnavi osnovnih geometrijskih pojmov
Darja Antolin, Alenka Lipovec, 2010, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V prispevku predstavimo obliko kombiniranega (e-)izobraževanja, pri katerem se tradicionalne oblike in metode prepletajo z e-učenjem in smiselno uporabo druge IKT. Opišemo potek kombiniranega (e-)izobraževanja pri obravnavi osnovnih geometrijskih pojmov, ki je bil zasnovan kot manjši eksperiment v dveh oddelkih učencev 6. razreda kot primerjalnih skupinah. Glavna cilja eksperimenta, ki je trajal 2 tedna (10 ur matematike), sta bila ugotoviti vpliv uporabe interaktivnih e-gradiv na učne dosežke učencev ter raziskati, kakšna so stališča učencev do uporabe interaktivnih e-gradiv po izvedenem eksperimentu. Empirični rezultati so pokazali, da obstaja tendenca, da so rezultati učencev eksperimentalne skupine boljši od rezultatov učencev kontrolne skupine. Obenem se je pokazalo, da imajo učenci, pri katerih je pouk matematike v času trajanju eksperimenta potekal ob uporabi interaktivnih e-gradiv, izredno pozitivno stališče do novega načina poučevanja in učenja.
Ključne besede: IKT, kombinirano e-izobraževanje, e-učna gradiva, poučevanje matematike
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 1835; Prenosov: 84
URL Povezava na celotno besedilo

10.
E-IZOBRAŽEVANJE NA DOKTORSKEM ŠTUDIJU
Olivera Novaković, 2011, magistrsko delo

Opis: Razvoj novih tehnologij (predvsem IKT) ima pomemben vpliv tudi na izobraževanje, zato si danes težko zamislimo študij na daljavo brez uporabe vsaj nekaterih oblik in tehnologij e-izobraževanja. Razvoj v tej smeri je prišel do točke, ko ko je potrebno tradicionalno delitev na klasično izobraževanje in izobraževanju na daljavo preoblikovati v delitev na klasično in odprto izobraževanje, kjer v kontekstu slednjega e-izobraževanje postaja njegova glavna komponenta. Velik pomen e-izobraževanja so jasno zaznale številne javne in zasebne inštitucije, ki delujejo na področju univerzitetnega izobraževanja, o čemer pričajo številni raziskovalni in razvojni projekti v zadnjih dveh desetletjih, katerih pomembna značilnost je velika internacionalizacija projektnih skupin, kar jasno kaže na globalne dimenzije in potenciale e-izobraževanja. Izsledki teh raziskav in tudi izkušnje z že apliciranimi oblikami e-izobraževanjem na različnih stopnjah univerzitetnega študija, so zelo jasno pokazali ne samo zelo kompleksen nabor problemov, temveč tudi, da gre v veliki meri za kvalitativno nove oziroma konceptualno drugačne izobraževalne prijeme, ki ne morejo predstavljati enostavnega nadomestila oziroma tehnološke modernizacije klasičnega izobraževanja, saj bi s tem potencial e-izobraževanja ostal v veliki meri neizkoriščen. V tej zvezi bi omenili tudi relativno majhno pozornost, ki jo e-izobraževanju namenjajo temeljni dokumenti bolonjske reforme. Pregled stanja e-izobraževanje na doktorskem študiju v tujini (ZDA in Evropa), je pokazatelj, da je to v primerjavi z e-izobraževanjem na nižjih univerzitetnih ravneh še vedno precej redko. Razlogi za to so verjetno večplastni in jih v naši nalogi nismo posebej raziskovali. Domnevamo pa lahko, da je razloge za to potrebno iskati v veliko bolj individualiziranem študiju v primerjavi s študijem večjih skupin na dodiplomskih programih in posledično velike heterogenosti raziskovalnih (doktorskih) tem, večjih stroškov (per capita) za organizacijo in vzdrževanje sistema e-izobraževanja za manjšo populacijo študentov, v primerjalno večjem znanju računalniških tehnologij pri doktorskih študentih, ki tako pogosto razvijajo bolj »spontane« rešitve v komunikaciji s profesorji in medseboj... E-izobraževanje v Sloveniji, vsaj v obliki uradnih akreditiranih programov, še ni prisotno na slovenskih univerzah. Te sicer že poznajo in ponekod tudi prakticirajo e-izobraževanje na nekaterih dodiplomskih programih, toda tudi po našem mnenju tu še ni bil dosežen tisti razvojni prag, ki bi zahteval nadaljnje korake. Na primeru Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani smo v našem delu poskušali premisliti možnosti e-izobraževanja na doktorskem študiju. Glede na obstoječe pogoje in situacijo, pri kateri smo vpoštevali strukturo in temeljna pravila doktorskega programa Humanistika in družboslovje, število doktorskih študentov v zadnjih treh letih, kadrovsko infrastrukturo (učitelje in administativno podporo študiju) in aktualne tehnologije, ki jih FF UL ima za administrativno podporo študiju na dodiplomskih in podiplomskih ravneh, smo predvideli dva možna scenarija e-izobraževanja, ki smo ju poimenovali delno hibridno in hibridno e-izobraževanje. Temeljna tehnološka (in posledično tudi konceptna) razlika med njima je v platformi, ki omogoča različne oblike e-izobraževanja. Pri delno hibridnem scenariju je to VIS (Visokošolski informacijski sistem), platforma, ki je predvsem namenjena oziroma se jo danes uporablja za administrativno vodenje študijskega procesa, pri čemer omogoča nekatere oblike e-izobraževanja, medtem ko je pri hibridnem scenariju glavno vlogo odprtokodna platforma Moodle, ki naj bi se uporabljala izključno za procese in rešitve v samem izobraževanju (poučevanju), administrativna podpora bi bila še vedno domena VIS. Za vsakega od obeh scenarijev smo preiskali prednosti oziroma slabosti.
Ključne besede: e-izobraževanje, doktorski študij, Moodle, kombinirano e-izobraževanje, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, delno hibridno e-izobraževanje, hibridno e-izobraževanje.
Objavljeno: 23.02.2012; Ogledov: 2704; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici