| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza možnosti uvedbe horizontalnega prekladanja kontejnerjev v podjetju Slovenske železnice
Uroš Pliberšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi vse večje potrebe po hitrejši in obsežnejši svetovni logistiki v kontejnerskem transportu se pojavlja nuja po izboljšanju kakovosti transportnega sistema. Povečanje logističnih stroškov, ki povzročajo ozka grla, ki nastanejo na poti tovora od pristanišča do strank, ter odvračajo uporabo kombiniranega transporta. V podjetju Slovenske železnice d. o. o. za pretovor in prevoz kontejnerjev uporabljajo klasične sisteme za pretovor kontejnerjev, ki so primerni za velike kontejnerske terminale, kjer se opravi veliko pretovora kontejnerjev. Za učinkovito in uspešno konkuriranje prevozniških storitev bi bilo nujno potrebno posodobiti način pretovora kontejnerjev, omogočiti večjo fleksibilnost kombiniranega transporta ter s tem zmanjšati logistične stroške. V magistrskem delu smo analizirali nove načine pretovarjanja kontejnerjev, ki omogočajo zmanjšanje logističnih stroškov, nove načine sodelovanja s strankami ter vpeljujejo večjo fleksibilnost v kombinirani transport. Uvedba izbranega sistema horizontalnega prekladanja kontejnerjev bi podjetju Slovenske železnice d. o. o. prinesla ekonomsko kot tudi konkurenčno prednost pred železniškimi podjetji iz tujine.
Ključne besede: logistika, horizontalno prekladanje, kontejnerski terminali, kombinirani transport, železniški transport
Objavljeno v DKUM: 24.01.2017; Ogledov: 1339; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

2.
Ponovna uvedba oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja v Sloveniji
Uroš Kek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Oprtni promet oziroma prevoz cestnih tovornih vozil po železnici je ena izmed rešitev za zmanjšanje gneče na cestah, ohranjanje zdravega okolja, zmanjšanje stroškov transporta ter predvsem povečanje varnosti v cestnem prometu. Oprtni sistem transporta oziroma oprtni promet pozna tri tehnologije; in sicer tehnologijo A, kjer se na železniškem vagonu prevaža celotno cestno tovorno vozilo – vlačilec in polpriklopnik oziroma priklopnik, tehnologijo B, kjer se prevaža priklopnik oziroma polpriklopnik brez vlačilca; ter tehnologijo C, kjer se prevaža samo zamenljivi zabojnik. V diplomskem delu je uvodoma predstavljen pojem oprtni sistem transporta z vsemi tremi možnimi oblikami – tehnologijami ter prednosti in slabosti posameznih tehnologij. V drugem poglavju je prikazan obseg cestnega prometa v Sloveniji v letih 2013 in 2014 ter negativni vplivi cestnega tovornega prometa na okolje in na prometno varnost. Na koncu drugega poglavja so prikazani stroški cestnine ter stroški goriva za prevoz tovornih vozil čez Slovenijo. V tretjem poglavju so opisane železniške proge V. evropskega koridorja v Sloveniji ter prevozna zmogljivost teh prog kot osnova za morebitno uvedbo oprtnih vlakov. V četrtem poglavju je opisan trenutni promet oprtnih vlakov v Sloveniji med postajama Maribor Tezno in Wels v Avstriji. V petem poglavju so navedeni in na kratko predstavljeni predlogi in potrebni ukrepi za ponovno uvedbo oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja. V zaključku so navedene moje ugotovitve in sklepi v zvezi z obravnavano temo diplomskega dela.
Ključne besede: oprtni promet, terminal za kombinirani transport, železniška infrastruktura, prepustna moč proge, škodljive emisije cestnih tovornih vozil
Objavljeno v DKUM: 21.11.2016; Ogledov: 1136; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

3.
Vpeljava oprtnega vlaka na relaciji Koper-Dunaj
Danijel Gorišek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na tri poglavja. V uvodnem delu sem določil cilje diplomskega dela, predpostavke in omejitve dela ter metode, po katerih je diplomsko delo sestavljeno. V prvem poglavju sem opredelil teoretične osnove oprtnega transporta, opisal tri načine, po katerih se oprtni transport opravlja, ter pojasnil železniški del oprtnega transporta. V drugem poglavju sem povzel trenutno stanje oprtnega transporta v Sloveniji ter njeni bližnji okolici, opisal sem oprtni terminal ter naredil kritično analizo uporabe oprtnega transporta v Sloveniji. V tretjem poglavju sem podal predlog izboljšave uporabe oprtnega transporta v Sloveniji, opisal postopke vpeljave, predstavljen pa je tudi finančni izračun predstavljene rešitve. V zaključku diplomskega dela sem ovrednotil rešitev problema, napisal sem pogoje, ki bi bili nujni pri izvedbi izboljšav, ter nakazal možno smer nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: Oprtni transport, železniški transport, kombinirani transport, SŽ-Tovorni promet, logistika
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1229; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

4.
ORGANIZIRANJE PREVOZA ŽIVIH ŽIVALI PO ŽELEZNICI
Irena Pačnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V nalogi obravnavamo prevoz živih živali, s poudarkom na železniškem transportu. Naraščanje mednarodnega prevoza živali vzbuja skupno skrb o dobrem počutju, stresu in boleznih živali. Pri prevozu živali ima lahko že majhna napaka velike posledice – v tem primeru, pogin živali. Potreben je skrben nadzor, da se izognemo problemom oz. da se ti rešujejo, ko že nastanejo. Zatorej je prevoz živih živali, še posebej v mednarodnem prevozu, potrebno skrbno načrtovati in organizirati. Zakonodaja EU s področja zaščite živih živali med transportom je zelo napredna. Namen zakonodaje in priporočil o zaščiti živali je zmanjšati stres živali in obvarovati živali pred poškodbami med prevozom. Velika večina prevozov živih živali v EU se opravi po cesti, z ladjami se živali prevažajo v tretje države, z letali prevažajo živali visoke vrednosti. V kopenskem transportu se pogosto uporabljajo kombinirani prevozi, največkrat se uporabi kombinacija cesta-železnica. Cestni prevoz s tovornjakom je pogosto začetno in končno prizorišče prevoza živih živali. V zadnjem obdobju se prevoz živali po železnici zmanjšuje. Slabost železniškega transporta je, da zahteva dodatno pretovarjanje živine, to je natovarjanje in raztovarjanje iz vozil cestnega transporta na začetku in koncu poti. V mnogih delih sveta so pogoji za železniški transport živali slabši v primerjavi s cestnim transportom. Slovenske železnice izvajajo prevoze živali v primerih, ko so urejeni veterinarsko-sanitarni predpisi in, ko so izključene nevarnosti in poškodbe za ljudi in živali. Spremljanje živali med prevozom je nujno (oskrba od odpravne do namembne postaje), razen v primerih, ko pošiljatelj pooblasti osebo, ki oskrbuje živali na določenih krajih postanka vlaka.
Ključne besede: prevoz živih živali, kombinirani transport, struktura prevoza tovora po Slovenskih železnicah, zakonska ureditev prevoza živali v EU in v Sloveniji, stresni dejavniki pri prevozu živali.
Objavljeno v DKUM: 17.01.2012; Ogledov: 3294; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
RAZVOJ IN GIBANJE TRANSPORTNIH STROŠKOV V MEDNARODNI TRGOVINI
Jasmina Sadek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Transport je eden najbolj pomembnih faktorjev za mednarodno trgovanje. Vedno nižji stroški transporta so šele omogočili globalizacijo in takšno trgovino, ki jo danes poznamo. Zaradi visoke konkurenčnosti na mednarodnem trgu pa so transportni stroški lahko ključna konkurenčna prednost. V preteklosti se tega še nismo tako zavedali, danes pa se posveča temu področju večja pozornost, kot kažejo številne analize in raziskave. Iz raziskav lahko vidimo, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na transportne stroške. Poznavanje teh dejavnikov je ključnega pomena za minimiziranje transportnih stroškov, tako lahko že napačna izbira transportnega nosilca, kot smo prikazali, pomeni nepotreben dodaten transportni strošek. Za države v razvoju in nerazvite države je prav transport ključni faktor, preko katerega se lahko vključijo na mednarodni trg. Zato so investicije v izgradnjo infrastrukture tako pomembne. Danes se pa vedno bolj soočamo s težavami v transportu kot so to zastoji in onesnaževanje. Trenutno najbolj diskutirani temi na politični ravni so ravno ti dve. Zato se tudi iščejo rešitve kot so to inteligentno zgrajene infrastrukture, ki zmanjšajo zastoje, nesreče in izpušne pline ali pa nove tehnologije v transportu, ki tudi zmanjšajo onesnaževanje. To so tudi glavne problematike, za katero skuša Evropska Unija najti primerne rešitve in strategije. Pomembnost transporta in vpliv transportnih stroškov se bo še povečala, predvsem ko se bodo še ostale države vključile na mednarodni trg.
Ključne besede: Transportni stroški, cena, mednarodna trgovina, Evropska Unija, razvite države, države v razvoju, stroškovne spremenljivke, kombinirani transport, infrastruktura, razdalja
Objavljeno v DKUM: 04.08.2011; Ogledov: 1817; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (605,86 KB)

6.
ANALIZA MEDNARODNEGA TRANSPORTA Z OPRTNIM VLAKOM
Tanja Ajdnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila oprtni transportni sistem cesta — železnica. Analizirala sem tehnološki proces oprtnega vlaka, ki ga SŽ skupaj s podjetjem Adria Kombi in avstrijskim podjetjem Ökombi izvajajo na progi Maribor-Tezno — Wels. Terminal Maribor-Tezno leži neposredno na V. Panevropskem koridorju, kar mu omogoča možnosti nadaljnjega razvoja in vključevanje v evropske transportne tokove. Oprtni oziroma t. i. »nespremljani« transportni sistem združuje prednosti cestnega in železniškega prevoza. Eden od glavnih razlogov za uveljavljanje kombiniranega transportnega sistema cesta — železnica je povečanje izkoriščenosti železniških zmogljivosti in hkrati razbremenitev v cestnem transportu. Da pa se lahko izvede takšen način prevoza, je potrebno imeti ustrezna cestna vozila, železniške vagone in terminale s pretovorno mehanizacijo. Glavne ugotovitve diplomskega dela so: - kombinirani transport je okolju prijaznejši način transporta, - v okviru transportnega sistema države EU posebej spodbujajo razvoj kombiniranega transporta cesta — železnica (tehnologija A), - največji del kombiniranega transporta predstavljajo prevozi kontejnerjev, - Panevropski transportni koridorji omogočajo učinkovite transportne povezave na območju celotne Evrope, - največji del tovornega transporta v Sloveniji predstavljajo mednarodni prevozi, - za uspešno izvajanje oprtnega transport mora Slovenija posodobiti železniško infrastrukturo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: kombinirani transport cesta – železnica, Panevropsko transportno omrežje, oprtni transport na Slovenskih železnicah, oprtni vlak na relaciji Maribor-Tezno – Wels.
Objavljeno v DKUM: 11.02.2011; Ogledov: 2797; Prenosov: 429
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

7.
8.
9.
ANALIZA STANJA RAZVOJA INTERMODALNEGA TRANSPORTA V EVROPI IN SLOVENIJI
Matjaž Švab, 2009, diplomsko delo

Opis: Ključni dejavnik sodobnih gospodarstev je promet. Cestni promet vse bolj narašča, z njim pa tudi poraba goriv, število prometnih nesreč, prenatrpanost cest in emisije. Število uporabnikov javnega transporta pa se zmanjšuje, zato ukinjajo avtobusne in železniške proge, kar najbolj prizadene starejše, socialno šibke in otroke. Ker veliko ljudi uporablja za prevozno sredstvo avtomobil, ima transport po cesti še vedno prednost pred železnico. Zaradi povečane uporabe avtomobilov se zanemarja javni transport, in tako prihaja do zastojev in prenatrpanosti mest. Zato je Evropska unija želela spodbuditi intermodalni transport kot alternativo cestnemu transportu, ki bi postal zanesljiv in priročen za uporabnike. Intermodalni transport nudi možnost kombiniranja različnih načinov transporta. Za uspešno izvajanje intermodalnega transporta, ki se nanša na premikanje blaga z zaporednimi načini prevoza, pri tem pa se blago neposredno ne pretovarja, je zelo pomemben člen intermodalne transportne verige terminal. Želja po poznavanju intermodalnega transporta in terminalov me je pripeljala do razmišljanja, da izdelam diplomsko nalogo na to temo.
Ključne besede: Integralni transport, kombinirani transport, konvencionalni, RO-LA, FO-FO, huckepack bimodalna tehnologija....
Objavljeno v DKUM: 14.01.2010; Ogledov: 3850; Prenosov: 665
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

10.
Prednosti in pomanjkljivosti železniškega transporta v primerjavi s cestnim transportom : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa Gospodarska in tehniška logistika
Maja Brežnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje železniškega in cestnega transporta v Sloveniji ter njegove prednosti in pomanjkljivosti. V času globalizacije se potrebe po transportu povečujejo, kar prinaša tudi negativne učinke na okolje. Uporaba kombiniranega transporta zmanjšuje negativne vplive na okolje, kar je razlog, da se vse več uporabnikov transportnih storitev odloča za njegovo uporabo pri transportiranju blaga na daljše razdalje. V prvem delu diplomskega dela je predstavljen problem, predpostavke in omejitve ter predvidene metode dela, nato pa sledi teoretični del diplomskega dela. Ta del zajema pomen transporta, njegove vrste in elemente kakovosti ter predstavitev prometne politike Republike Slovenije in njene cilje. V tretjem delu je podanih nekaj značilnosti železniškega in cestnega transporta ter njune prednosti in pomanjkljivosti. Podana je analiza železniškega in cestnega transporta blaga v obdobju od leta 2004 do 2007. Četrti del obsega rast kombiniranega transporta ter njegov vpliv na razbremenitev cestnega omrežja. V tem delu je tudi kritična analiza obstoječega stanja. V zadnjem delu so podane zaključne misli diplomskega dela.
Ključne besede: transport, prometna politika, železniški transport, cestni transport, kombinirani transport
Objavljeno v DKUM: 28.08.2009; Ogledov: 3993; Prenosov: 592
.pdf Celotno besedilo (493,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici