1. DELO V KOMBINIRANIH ODDELKIH S POUDARKOM NA VSEBINAH ELEMENTARNEGA NARAVOSLOVJAAnja Lesjak, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Delo v kombiniranih oddelkih s poudarkom na vsebinah elementarnega naravoslovja združuje dve med seboj prepletajoči se zaokroženi celoti, in sicer teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sta razložena kombinirani pouk z vsemi značilnostmi ter zgodovina vasi Kokra. V praktičnem delu je predstavljeno, kako poteka delo v trojni kombinaciji kombiniranega pouka preko lastnih hospitacij, v ospredju pa so tudi modeli učnih priprav v tovrstnih oddelkih. Izvedena je bila anketa, ki je pokazala, da polovica anketirancev raje obiskuje kombinirani, druga polovica pa čisti oddelek. Najpogostejši razlogi za čisti oddelek so zunanji prostori šole, ki so namenjeni prostemu času in športu. Ugotavljamo tudi, da sta med učenci zelo priljubljena predmeta spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika, ker pouk velikokrat poteka v naravi. Večina anketirancev raje obiskuje večjo šolo, in sicer zaradi prostornosti učilnice, večjega igrišča ter večjega števila otrok. Ključne besede: kombinirani pouk, oddelki, učni načrt, učitelj, učenci Objavljeno v DKUM: 28.03.2014; Ogledov: 1831; Prenosov: 359
Celotno besedilo (2,37 MB) |
2. NARAVOSLOVNI DAN V KOMBINIRANEM ODDELKUKatja Kogelnik, 2012, diplomsko delo Opis: Na pozitivno oblikovanje mladega človeka vpliva mnogo stvari, med njimi tudi naravoslovje. Zato je pomembno, da ga otrokom približamo že v predšolskem obdobju, v šoli pa se trudimo, da bi ga prikazali na čim bolj zanimiv, pester, privlačen in zabaven način. S tem želimo doseči, da bi si ga učenci vtisnili v spomin ter z njim povezovali nekaj pozitivnega in si pridobljene informacije tudi zapomnili.
Poudarek diplomske naloge je na naravoslovnih dneh in kombiniranih oddelkih. V teoretičnem delu diplomske naloge smo natančneje predstavili kombinirani oddelek, njegove značilnosti, prednosti in slabosti. Opredelili smo dneve dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dneh. Opisali smo tudi cilje, vsebine, načrtovanje in izvajanje ter predlagali vsebine, ki so primerne za izvajanje naravoslovnih dni. Podali smo metode in oblike dela, ki so najprimernejše za izpeljavo naravoslovnega dne. V praktičnem delu diplomske naloge pa smo podali natančen načrt, ga izpeljali ter na koncu vrednotili celoten naravoslovni dan. Le-tega smo izvedli na podružnični osnovni šoli Vuhred v oddelku prvega in drugega razreda, ki skupaj štejeta 11 učencev. Vsebina naravoslovnega dne je bila zdravo življenje, ki je aktualno in za učence zelo pomembno.
Na koncu smo podali smernice ob načrtovanju, izpeljavi in vrednotenju naravoslovnega dneva v kombiniranem oddelku. Ključne besede: osnovna šola, prvo triletje, kombinirani oddelki, dnevi dejavnosti, naravoslovni dnevi Objavljeno v DKUM: 20.03.2012; Ogledov: 2665; Prenosov: 263
Celotno besedilo (10,99 MB) |
3. GLASBENA VZGOJA V KOMBINIRANIH ODDELKIHKlaudija Preskar, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Glasbena vzgoja v kombiniranih oddelkih je predstavljen problem načrtovanja pouka glasbe, uresničevanja učnih načrtov dveh ali več razredov v kombinaciji. Namen je bil ugotoviti, kako se kažejo razlike v glasbenih spretnostih in sposobnostih učencev ter predstaviti prednosti in slabosti poučevanja glasbene vzgoje v kombiniranih oddelkih. Cilji diplomske naloge so bili poiskati rešitve za težave, ki se pojavljajo pri načrtovanju, predstaviti načine sestavljanja letnega delovnega načrta in razvrstitve učne snovi, ki najučinkoviteje uresničujejo cilje v učnih načrtih vseh programskih razredov v kombinaciji ter predstaviti morebitne razlike, ki se pojavljajo v glasbenih spretnostih in sposobnostih učencev. Rezultati so pokazali, da imajo učitelji pri poučevanju glasbene vzgoje težave s pomanjkanjem časa in po njihovem mnenju so glasbene vsebine preobsežne, prav tako ne oblikujejo zloženih učnih načrtov, temveč jih oblikujejo za vsak posamezen razred. Učitelji kombiniranega pouka opažajo razlike v glasbenih spretnostih in sposobnostih, ki se kažejo pri ritmu in intonaciji ter različnim glasbenim predznanjem učencev. Pri kombiniranem pouku se lahko izvedejo mnoge različne dejavnosti zaradi manjšega števila učencev, kar je po mnenju učiteljev prednost poučevanja, slabosti pa kažejo, da je potrebno znanje na tem področju dela še nadgraditi in oblikovati smernice za kakovostnejše delo v kombiniranih oddelkih. Ključne besede: kombinirani pouk, kombinirani oddelki, načrtovanje, zloženi učni načrt, glasbena vzgoja, glasbene spretnosti in sposobnost
Objavljeno v DKUM: 06.02.2012; Ogledov: 2469; Prenosov: 390
Celotno besedilo (1,10 MB) |
4. NAČRTOVANJE IN IZVAJANJE LIKOVNIH DEJAVNOSTI V STAROSTNO KOMBINIRANIH ODDELKIH VRTCATanja Tašner, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti v starostno kombiniranih oddelkih vrtca v teoretičnem delu predstavlja celosten razvoj predšolskega otroka s poudarkom na njegovem zaznavnem razvoju in razvoju likovnega izražanja. V teoretičnem delu je predstavljen Kurikulum za vrtce, kot dokument, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcu ter likovno izražanje predšolskih otrok. Predstavljena so načela, naloge in cilji ter likovna področja in likovne tehnike. Podrobno so predstavljena tista likovna področja in likovne tehnike, ki sem jih uporabila pri empiričnem delu.
Empirični del zajema raziskavo, s katero sem želela ugotoviti, katere likovne dejavnosti so primerne za delo v starostno kombiniranih oddelkih. Raziskovalni vzorec je bila skupina otrok, starih od drugega do šestega leta starosti. Otroci so ob številnih ponujenih likovnih dejavnostih imeli možnost z lastno aktivnostjo pridobivati številna nova znanja in izkušnje. Interpretacija rezultatov je podana v zaključnem delu empiričnega diplomskega dela. Ključne besede: otroci, predšolska vzgoja, likovna vzgoja, kombinirani oddelki vrtca Objavljeno v DKUM: 11.04.2011; Ogledov: 10291; Prenosov: 1998
Celotno besedilo (2,70 MB) |