| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
DIZAJN IN ERGONOMIJA SOBNEGA LEŽEČEGA KOLESA
Lenart Pušnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na izdelavo konceptne rešitve sobnega ležečega kolesa, to je sobno kolo, na katerem se uporabnik nahaja v ležečem položaju. Predstavljeni so ključni ergonomski problemi, ki jih prinaša ležeč položaj ter prikazane ustrezne rešitve teh problemov. Ergonomske rešitve so vključene v všečno obliko sobnega ležečega kolesa, katerega virtualni model je narejen z računalniškim trirazsežnim modelirnim orodjem. Prikazani so ključni sestavni deli ter njihove tehnične in ergonomske rešitve. Prav tako so prikazane barvne rešitve, vizualni predstavitveni modeli ter tehnike hitre proizvodnje in izdelava fizičnega predstavitvenega modela s postopkom selektivnega laserskega sintranja.
Ključne besede: ergonomija, dizajn, sobno kolo, fitnes, Rhinoceros, antropometrija
Objavljeno: 22.06.2009; Ogledov: 2291; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

6.
RAČUNALNIŠKA ANALIZA VPLIVA VSTOPNIH PROCESNIH PARAMETROV NA LASTNOSTI KONČNEGA PRODUKTA V RAZPRŠILNEM SUŠILNIKU TANINSKIH DELCEV
Bojan Krajnc, 2009, magistrsko delo

Opis: Konstrukcija razpršilnega sušilnika je prilagojena značilnim obratovalnim pogojem, včasih pa je treba zaradi zahtev po drugi vrsti produkta in/ali spremenjeni proizvodni kapaciteti uporabiti isti razpršilni sušilnik in ga modificirati. Pogosto pa je treba spremeniti obratovalne pogoje zaradi izboljšanja energetske učinkovitosti celotnega postopka razpršilnega sušenja. V tem delu so predstavljeni rezultati analize vpliva vstopnih procesnih parametrov na lastnosti končnega produkta v razpršilnem sušilniku taninskih delcev z uporabo programske-ga paketa za računalniško dinamiko tekočin (RDT). Uporabljen je bil paket ANSYS CFX 11.0 SP1 in predloga tega programa namenjena modeliranju razpršilnega sušenja. Predloga je bila najprej prilagojena in uporabljena za (a) enostavni kvadratast razpršilni sušilnik vodne zmesi tanina z namenom preučitve vedenja modela, nato pa še za (b) referenčni primer labo-ratorijskega razpršilnega sušilnika za vodno zmes maltodextrina z namenom validacije modela s primerjavo s Huang et al (2006) in za vodno zmes tanina z namenom analizirati vpliv znižane vstopne temperature sušilnega zraka. Predstavljeni so rezultati časovno neodvisnih simulacij enostavnega razpršilnega sušilnika. Predstavljene trajektorije reprezentativnih delcev razkrivajo intenzivno uparjanje pri višji vstopni temperaturi sušilnega zraka ter ohlajanje in zgolj izhlapevanje za prenizko vstopno temperaturo. Časovno odvisne simulacije referenčnega razpršilnega sušilnika so bile izvedene za dve gostoti računske mreže in dva vrednosti števila reprezentativnih delcev zmesi maltodextrina. Predstavljeni časovno povprečni profili na različnih višinah v sušilniku se v primeru hitrosti dobro ujemajo. Dodatne časovno odvisne simulacije za zmes tanina pa pokažejo dobro ujemanje tudi za profile temperatur in vlažnosti, vendarle za spremenjene začetne pogoje in daljši fizikalni čas računanja. Tako je bil zgrajen numerični model za obrav- navo industrijskih razpršilnih sušilnikov, ki pa ga je treba še izboljšati.
Ključne besede: računalniška dinamika tekočin, metoda končnih volumnov, večfazni tok, večsestavinski tok, Euler-Lagrange pristop, razpršilno sušenje, razpršilno kolo, tanin, maltodextrin
Objavljeno: 02.07.2009; Ogledov: 2731; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (4,34 MB)

7.
UKREPI ZA IZBOLJŠANJE RAVNI PROMETNE VARNOSTI VOZNIKOV ENOSLEDNIH MOTORNIH VOZIL
Tatjana Magdič, 2009, diplomsko delo

Opis: Število smrtnih nesreč med vozniki enoslednih motornih vozil v Evropi se ne znižuje tako hitro, kot bi želela Evropska unija. Neodvisna raziskava je pokazala velike razlike med evropskimi državami, Slovenija pa se je znašla na repu reševanja pereče problematike. Žalostna statistika nas postavlja povsem na konec primerjalne lestvice tveganj. Voziti se z motociklom po naših cestah je tako 50-krat bolj nevarno kot z avtomobilom. Vzrokov za nesreč je več, mednje pa lahko prištejemo tudi nepoznavanje osnovnih fizikalnih zakonitosti motornega kolesa in slabo cestno infrastrukturo. Zavedati se pa moramo, da odgovornosti za varno vožnjo ne nosijo zgolj motoristi. Za varno udeležbo v prometu mora motorist svoje znanje in spretnosti vseskozi nadgrajevati in izpopolnjevati. Vsak začetek motoristične sezone pa izkoristiti tudi za obdobje ponovnega prilagajanja vožnji z motornim kolesom in ponovnemu pridobivanju spretnosti in "občutku" za upravljanje z motornim kolesom. V diplomski nalogi sem predstavila problematiko prometne varnosti motoristov. Definirani so dejavniki prometne varnosti, zaščitna oprema voznika in sopotnika, statistični podatki o prometnih nesrečah motornih koles v EU in Sloveniji, izvedeno je bilo tudi anketno delo med vozniki motornih koles, ki imajo vozniško dovoljenje kategorije A. V nadaljevanju so podani ukrepi, kako izboljšati raven prometne varnosti voznikov motornih koles pri nas in kako to rešujejo v tujini.
Ključne besede: cestni promet, varnost v cestnem prometu, motorist, motorno kolo, kolo z motorjem
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 2930; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (11,75 MB)

8.
ZGODOVINA AVTOMOBILIZMA
Nataša Vaupotič, 2009, diplomsko delo

Opis: Zgodovina avtomobilizma ni le zgodovina avtomobila kakršnega poznamo danes, ampak sega mnogo dlje nazaj v čas, ko so ljudje za prenos svojih bremen uporabljali vozičke in vozove, za pogon pa veter, roke in noge. Šele kasneje so iznašli oziroma dodali motor z notranjim zgorevanjem. Prvi pravi začetki avtomobila segajo v leto 1769, ko je bilo predstavljeno prvo samohodno vozilo in je bilo namenjeno za vojaške potrebe. Že v tem obdobju in kasneje so bile prav vojaške razmere gonilna sila razvoja avtomobilizma, saj so prav te narekovale hitrejši in učinkovitejši razvoj avtomobila. Največja »revolucija« v zgodovini avtomobilizma se je zgodila proti koncu 19. stoletja, ko je Karl Benz izumil bencinski motor in ga kasneje vgradil v vozilo. Takrat avtomobili zaradi previsoke cene niso bili dostopni širši množici, vendar so bili privilegij premožnejšega sloja ljudi. Ta privilegij družbe je končal Henry Ford, ko je širši množici ponudil prvi serijski avtomobil - model T. Tako je postal glavni cilj izdelovalcev avtomobilov ustvariti »ljudsko vozilo«, ki bo dostopno širši množici ljudi.
Ključne besede: Avtomobilizem, avtomobil, avtomobilska industrija, avtomobilist, samohodno vozilo, ljudsko vozilo, model T, motorno kolo, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor, karoserije, podvozja, Karl Benz, Henry Ford, Baron Anton Codelli, Janez Puh – Johann Puch, Stanko Bloudek, Avtomontaža, TAM, Revoz.
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 6878; Prenosov: 947
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

9.
TRDNOSTNI PRERAČUN NOSILNEGA OKVIRJA MOTORNEGA KOLESA
Aleksander Kitek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavan statični izračun nosilnega okvirja za motorno kolo tipa Chopper, ki ga izraža predvsem značilna oblika. V nalogi je prikazano oblikovanje in numerično modeliranje nosilnega okvirja. Celoten računski model vsebuje poleg nosilnega okvirja vse najpomembnejše elemente, s pomočjo katerih je definirana njihova masa za izračun. Na modelu nosilnega okvirja za preračun so ti elementi izraženi z obtežbami v določenih prijemališčih. Kombinacije teh obtežb, pa določajo robne pogoje za sam statični preračun. Trdnostni preračun je bil izveden po metodi MKE (metodi končnih elementov). Za konstrukcijo je prikazan dokaz nosilnosti in uporabnosti za nosilne prereze glede na podane obtežbe, ki se pojavijo pri različnih pogojih vožnje.
Ključne besede: motorno kolo, nosilni okvir, statični izračun, metoda končnih elementov
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2748; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (6,96 MB)

10.
INOVATIVNA OBLIKOVNA ZASNOVA CESTNEGA KOLESA
Niko Lesnjak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava idejno oblikovno zasnovo cestnega kolesa, podkrepljeno z ergonomsko študijo konvencionalnega kolesa in trdnostno analizo okvirja po metodi končnih elementov. Prikazan je celovit proces inženirskega oblikovanja, od določitve pravilne geometrije, idejne risbe, računalniškega modeliranja, optimizacije okvirja, do izbire barvnih rešitev ter izdelave virtualnega in fizičnega prototipa. Z upoštevanjem tehničnega in tudi estetskega vidika obravnavanega problema je zadoščeno varnostnemu faktorju izbrane oblikovne rešitve, dosežen pa je tudi dober tržni potencial izdelka.
Ključne besede: ergonomija, dizajn, cestno kolo, metoda končnih elementov, Rhinoceros
Objavljeno: 25.03.2010; Ogledov: 2203; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (5,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici