SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
PROMETNA VARNOST NEMOTORIZIRANIH UDELEŽENCEV V CESTNEM PROMETU
Marin Vukančić, 2009, diplomsko delo

Opis: Nemotorizirani udeleženci v cestnem prometu veljajo za najšibkejše in najbolj ogrožene prometne udeležence, saj niso zaščiteni tako kot vozniki v vozilu. Prav zaradi tega je visok odstotek smrtnih žrtev prometnih nesreč v katerih so udeleženi pešci in kolesarji. Diplomska naloga zajema varnost udeležencev v cestnem prometu tako v Sloveniji kot tudi v Evropski uniji, s poudarkom na prometnih nesrečah v katerih so bili udeleženi pešci in kolesarji na območju Policijske uprave Celje, v obdobju od leta 2003 do leta 2008, ter predlogi in ukrepi za zmanjšanje nesreč in izboljšanje prometne varnosti.
Ključne besede: prometna varnost, nemotorizirani udeleženci v cestnem prometu, pešci, kolesarji
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 2804; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (32,87 MB)

4.
ANALIZA UPORABE CESTNO-PROMETNE INFRASTRUKTURE NA OBMOČJU KOROŠKIH VRAT V MARIBORU
Boris Kamenik, 2011, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomskega dela je analiza mestne četrti Koroška vrata v Mariboru z vidika uporabe cestno-prometne infrastrukture. Podan je pregled cestnih križišč, cestnih odsekov, prometnih površin pešcev in kolesarjev ter mirujočega prometa. Na podlagi terenskega ogleda obstoječega stanja na področju infrastrukture za različne udeležence v cestnem prometu (motorni promet, promet pešcev in kolesarjev, mirujoči promet) je opravljena analiza s poudarkom na prometni mobilnosti in varnosti. Izpostavljene so infrastrukturne pomanjkljivosti ter podani kratkoročni oz. dolgoročni predlogi rešitev, ki bi izboljšali varnost in udobje vseh udeležencev v prometu.
Ključne besede: mestne prometne površine, cestna križišča, mirujoči promet, pešci, kolesarji, parkirni režim
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1725; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (8,29 MB)

5.
Varnost kolesarjev v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Saša Strasner, 2012, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je obravnavano stanje varnosti kolesarjev pri nas. Z večjim številom kolesarjev se bo izboljšala tudi njihova varnost, pa vendar sta največji težavi, ki zavirata še večjo uporabo koles za vsakdanje potrebe, prometna varnost in slaba kolesarska infrastruktura. Kljub temu, da so kolesarji nekako začetniki prometa, so z razvojem motornega prometa vodilno vlogo prevzeli predvsem avtomobili. Kolesarji, skupaj s pešci spadajo med najbolj ogrožene skupine prometnih udeležencev. Na začetku diplomske naloge je predstavljena zgodovina razvoja kolesa in kolesarstva, sledi pregled pravne ureditve in stanje varnosti kolesarjev. Pregled stanja varnosti nam pokaže, da se kljub večjemu številu kolesarjev njihovo število smrti v prometnih nesrečah ne povečuje, temveč je že nekaj let približno enako. Na pravnem področju je z novim zakonom že viden napredek, predvsem pa se bo potrebno še bolj približati ciljem, ki so zastavljeni v Nacionalnem programu varnosti cestnega prometa. V drugem delu diplomske naloge je večji del posvečen kolesarski infrastrukturi in njenim izboljšavam. Počasi so že vidne izboljšave na tem področju. Največ je narejenega v Ljubljani in na področju kolesarskih poti za rekreativne kolesarje. Ukrepe, kot so zmanjševanje števila vozil in povečevanje števila kolesarjev, največkrat zasledimo v urbanih središčih večjih tujih razvitih mest. Tukaj je potrebno poudariti, da gre večinoma za skandinavska, nizozemska in nemška mesta.
Ključne besede: cestni promet, kolesarji, varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 16.05.2012; Ogledov: 1328; Prenosov: 279
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

6.
Varnost kolesarjev v RS : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varstvoslovje
Darinka Šumah, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem v IV. in V. poglavju na kratko predstavila zgodovino koles in kolesarstva na Slovenskem ter zakonsko ureditev. Kot sem navedla v diplomski nalogi, so pravila za kolesarje veljala že v preteklosti, ko so kolesa uporabljali le bogati meščani. Sedaj Zakon o pravilih cestnega prometa natančno določa pravila, ki jih mora kolesar, kot udeleženec cestnega prometa upoštevati. S tem kolesar prispeva k zmanjšanju števila prometnih nesreč. Bistveno vlogo pri tem ima tudi Nacionalni program varnosti cestnega prometa, v katerem so predstavljeni ukrepi za izboljšanje varnosti. Oba dva dokumenta sem natančno predstavila v V. poglavju diplomske naloge. Večjo pozornost pa sem namenila statistični obdelavi podatkov v poglavju VI. za obdobje 2002 – 2010 in ukrepom za izboljšanje varnosti kolesarjev. Rezultati so pokazali, da kolesar naredi največ prometnih nesreč zaradi nepravilne strani oz. smeri vožnje, največ je moških kolesarjev udeležencev v prometnih nesrečah, najranljivejša starostna skupina pa je od 61. leta naprej. Če gledamo, kdaj se zgodi največ prometnih nesreč, so rezultati naslednji. Med 17. in 18. uro ter v mesecu juniju in juliju. Največ nesreč se zgodi na cesti. Iz tega razloga je potrebno za varnost poskrbeti s posebnimi ukrepi. V VII. poglavju sem predstavila načrt ukrepov, ki naj bi na podlagi kritičnih statističnih podatkov izboljšali varnost kolesarjev v prihodnjih letih in dosegli cilj Nacionalnega programa varnosti v cestnem prometu 2012 - 2021. Treba je večjo pozornost nameniti vzgoji in usposabljanju, sami infrastrukturi, ukrepom policije in drugim ukrepom, ki bodo pripomogli temu. S tem upamo, da bo tudi cilj NPVCP do konca leta 2021 lahko dosežen.
Ključne besede: cestni promet, kolesarji, varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 15.05.2012; Ogledov: 1492; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

7.
Preiskovanje prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varstvoslovje
Tomaž Majcen, 2012, diplomsko delo

Opis: Za vse udeležence cestnega prometa velja, da so primorani spoštovati prometna pravila. Še posebej pomembno je, da se kolesarji kot šibkejši udeleženci v prometu zavedajo, kako pomembno je spoštovanje prometnih pravil in tako skrbijo za svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v cestnem prometu. Posledično morajo kolesarji veliko prispevati za svojo varnost. Imeti morajo vso varnostno opremo in tehnično brezhibno kolo. S temi varnostnimi ukrepi in s spoštovanjem prometnih pravil sami veliko pripomorejo k temu, da prihaja do čim manjšega števila prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev. Kadar pride do prometne nesreče, je zelo pomembno, da udeleženci in očividci prometne nesreče pomagajo poškodovancem in pravilno zavarujejo kraj prometne nesreče ter s tem omogočijo policistom lažje preiskovanje prometne nesreče. Pri preiskovanju prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev je zelo pomembno, da policisti preverijo vse okoliščine, dejavnike in možne vzroke, ki so privedli do prometne nesreče. Zanimiva je ugotovitev, da je v več kot 90 odstotkih prometnih nesreč delni ali samostojni vzrok človeška napaka, v ostalih primerih pa do nesreč prihaja zaradi tehničnih težav ter vplivov iz okolice. Da bo prihajalo do čim manjšega števila prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, bo potrebno (z veliko truda) v človeško zavest vcepiti dejstvo, da so kolesarji v cestnem prometu ranljivi ter da morajo sami pripomoči k svoji varnosti ter tako posledično zmanjšati število prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev.
Ključne besede: cestni promet, varnost, kolesarji, prometne nesreče, diplomske naloge
Objavljeno: 06.07.2012; Ogledov: 1881; Prenosov: 131 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (614,76 KB)

8.
SKUPNA PROMETNA POVRŠINA
Mihi Kurnik, 2013, diplomsko delo

Opis: To diplomsko delo obravnava inovativen prometni ukrep, imenovan skupna prometna površina ali poimenovan s skovanko sharrow. Kolesarjenje v sodobnem svetu je v porastu, zato moramo zagotoviti ustrezno infrastrukturo in predvsem zadostne prometne ukrepe, da tako zavarujemo ranljivejše udeležence v prometu. V nalogi se sprašujemo: "Je prometni ukrep sharrow smiselno začeti uporabljati v Sloveniji?" Pri uvajanju ukrepa sharrow moramo biti pozorni predvsem na naslednje dejavnike: širino vozišča, agresivnost voznikov in optimalno izbiro odseka za uvedbo. Opišemo vse aspekte ukrepa sharrow, pri čemer se naslanjamo predvsem na raziskave in študije iz ZDA. Na koncu opišemo možne izboljšave in končni zaključek.
Ključne besede: kolesarji, sharrow, agresivnost voznikov, širina vozišča, prometna varnost.
Objavljeno: 30.09.2013; Ogledov: 1015; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

9.
Uporaba kolesarskih čelad v cestnem prometu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem raziskala, koliko Slovenci uporabljamo kolesarsko čelado, ko sedemo na kolo, pa naj si bo to samo do bližnje trgovine ali pa dnevna tura po okoljskih krajih. Sestavila sem anketni vprašalnik in izvedla anketo, s katero sem pridobila nekaj rezultatov in ugotovitev. V prvem delu naloge je predstavljeno stanje varnosti kolesarjev v Sloveniji. Statistično je prikazano s številom ponesrečenih kolesarjev in z vzroki za nesreče. V nekaterih večjih evropskih mestih je glavno prevozno sredstvo kolo. Katera so kolesarjem najbolj prijazna mesta ter ali je tam uporaba čelad obvezna ali ne, je opisano v osrednjem delu naloge. Prav tako so predstavljene nove, zanimive čelade, ki bi verjetno prepričale v uporabo tudi kolesarje na slovenskem trgu. Ste se kdaj vprašali, iz česa je narejena čelada in kakšna so testiranja za čelade? Med seboj sem primerjala nekaj standardov za varnost čelad – prav zanimivo je, kaj vse je treba preizkusiti, da gre čelada lahko v prodajo, in ker nas veliko kolesarjev ne ve, kdaj je čas za zamenjavo čelade, če je ta nepoškodovana, je nekaj stavkov namenjenih tudi tej temi. Zelo nazorno je opisano in predstavljeno, kaj se zgodi s čelado v nesreči. V drugem delu diplomske naloge so opisani prometno-varnostni projekti za manj nesreč in nevarnosti za kolesarje, kot so Vizija 0, projekt ROSEE, ki ga je vlada v Sloveniji začela že izvajati, in podobni načrti. Veseli me, da se veliko dela na projektih za kolesarje in da se kolesarjem omogoča boljše gibanje po večjih mestih, kot sta Ljubljana in Maribor, ki sta tudi najbolj razviti, kar zadeva kolesarje in njihovo varnost. Verjamem, da bo še naprej poskrbljeno tudi za izvenmestne kolesarske poti, s čimer bo poskrbljeno za večjo varnost, kajti sedaj sta izvenmestna hitrost avtomobilov in neurejenost nekaterih odsekov cest za kolesarjenje prenevarni.
Ključne besede: cestni promet, varnost, udeleženci, kolesarji, kolesarska čelada, uporaba, preventivni ukrepi, diplomske naloge
Objavljeno: 12.02.2014; Ogledov: 348; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
ANALIZA PROMETNIH POVRŠIN Z VIDIKA PROMETNE VARNOSTI - PRIMER MESTA ORMOŽ
Leonida Škrinjar, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava analizo prometnih površin z vidika prometne varnosti. Območje analize je zajemalo center mesta Ormož, posebej za motorizirane in posebej za nemotorizirane udeležence v prometu. Na podlagi opisa obstoječega stanja prometnih površin na obravnavanem območju so bili zaznani problemi in težave le-teh. Izvedla se je analiza prometnih nesreč za center mesta Ormož. Ugotavljala se je raven prometne varnosti prometnih površin v skladu s tehničnimi elementi ceste in njene okolice, postavitve vertikalne in označene horizontalne prometne signalizacije. Na koncu so na osnovi ugotovitev posamezne problematike podane idejne rešitve, ki eliminirajo nevarnost in omogočijo uporabnikom prometnega sistema varno vključevanje v prometu.
Ključne besede: prometna varnost, promet v mestih, umirjanje prometa, pešci, kolesarji, vozniki, cestni promet
Objavljeno: 15.04.2014; Ogledov: 871; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici