| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
GRAFIKA IN KOLAŽ
Petra Nemec, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je osredotočena na kolažiranje različnih medijev v grafiki. Del vsebine zajema predstavitev grafičnih tehnik globokega tiska, ki jih je avtorica osvojila v grafičnem studiu Edinburgh Printmakers. Predstavljeni so tudi različni mediji, kot so kolaž, fotografija, risba in grafika, v medsebojnem odnosu. V drugem delu je izvedena primerjava posameznih del slovenske grafičarke Zore Stančič z deli avtorice tega diplomskega dela. Vsako izmed del je razloženo z vidika izpričanih kolažnih lastnosti, uporabe posameznega medija in likovnega problema. Avtorica se je odločila za primerjavo svojih del in del Zore Stančič z vidika kolažne tehnike, in to zaradi njunega neprestanega raziskovanja in kombiniranja drugih medijev v grafiko. Preučila je tipične značilnosti kolaža in možnosti, ki nam jih ta tehnika ponuja. Raziskovala je odnos med kolažem in grafiko ter drugimi mediji in grafiko v Zorinih in svojih delih ter predstavila, v katerih njunih delih se prepozna princip kolaža, in ga razložila. Na osnovi obravnavanih grafik je skušala odkriti tako tendence te tehnike kot načine izvedbe. Preko tega je razvidno, da so tendence kolaža prisotne v vseh predstavljenih delih in da je kolažiranje različnih medijev mogoče in lahko tudi zelo kvalitetno. Pridobivanje informacij o temi je potekalo z deskriptivno, zgodovinsko in komparativno metodo. Uporabljeni so bili primarni in sekundarni viri ter viri s spletnih strani avtorjev in projektov. Namen diplomskega dela je preučiti možnosti kolažiranja različnih medijev v grafiki in raziskati vzrok za tovrstno kolažiranje. Hkrati pa medsebojno primerjati njune grafike in njihov nastanek.
Ključne besede: grafika, različni mediji, fotografija, risba, kolaž, kolažiranje, sodobni pripomočki, tradicionalni postopek
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3434; Prenosov: 277
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)

2.
PRISPEVEK KOLAŽA V SLIKARSTVU
Rebeka Pšajd, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kolaž in njegov prispevek v slikarstvu. Predstavljen je razvoj kolaža skozi zgodovino, kako se je tehnika uveljavila in kako se je razvijala vse do danes. Kolaž se je razvil v druge tehnike, kot so asemblaž in fotomontaža. Z nenehnim razvojem kolaža so povezane tudi nekatere slikarske smeri. Na razvoj kolaža sta vplivala hiter industrijski napredek ter družbeno-politično stanje v času obeh svetovnih vojn. Industrializacija je pripomogla s pojavnostjo vedno novih izdelkov, ki so jih umetniki vključevali v svoja dela, medtem ko so družbeno-politične razmere kolažu dale namen. Kolaž je igral pomembno vlogo pri postavljanju meril glede dojemanja umetnosti in njene estetske vrednosti ter kaj še lahko označimo kot umetnino. V opisu praktičnega dela sta predstavljena namen in cilj, kako kolaž ponovno približati tradicionalnim slikarskim tehnikam brez vnosa tujih predmetov v slikarska dela. Podrobno so opisani uporabljeni materiali in njihov namen. Predstavljena je predpriprava, in sicer izdelovanje barvnih listov, ki so ključni za ustvarjanje slikarskih del. Zraven opisov posameznih slikarskih del so predstavljene tudi vzporednice s posameznimi slikarji ali slikarskimi obdobji.
Ključne besede: Kolaž, asemblaž, fotomontaža, kolažiranje, slikarstvo, barva, barvni listi.
Objavljeno: 09.04.2013; Ogledov: 2259; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (5,84 MB)

3.
SKOZI ZGODOVINO AVTOPORTRETA DO WARHOLA IN LASTNE PODOBE
Nika Praprotnik Žmavcer, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Skozi zgodovino avtoportreta do Warhola in lastne podobe je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen zgodovinskemu pregledu avtoportreta, na osnovi najbolj poznanih avtorjev in njihovih umetniških del predstavljam razvoj te ikonografske zvrsti po zgodovinskih obdobjih od prvih začetkov v starem veku pa vse do obdobja moderne umetnosti, natančneje do poparta. Tako povzemam vse glavne značilnosti razvoja avtoportreta. Zgodovinski pregled razširim z opisom razvoja metaforičnega avtoportreta v obdobju abstraktnega ekspresionizma po drugi svetovni vojni in razpravo navezujem na umetniško gibanje popart, značilno za zahodni kapitalistični svet. Popart je namreč izhodišče mojega lastnega ustvarjanja, predstavljenega v praktičnem delu diplomskega dela, in mu zato namenjam več pozornosti, prav tako osrednjemu umetniku tega gibanja Andyju Warholu, katerega slogu in tehniki se s svojim ustvarjanjem želim približati. Zato sem popart podrobneje predstavila, opisala njegov razvoj in predstavila prevladujoče umetnike. V nadaljevanju opisujem življenje, delo in avtoportrete Andyja Warhola kot najbolj poznanega in priznanega avtorja tega gibanja. Teoretični del sklenem s poglavjem o fotografiji v povezavi s klasičnimi likovnimi tehnikami, iz česar izhaja praktični del mojega diplomskega dela. Ta obsega najprej razlago posameznih likovnih tehnik in nato opis njihovih kombinacij, ki sem jih uporabila pri izdelavi avtoportreta, vse to z opisom lastnih primerov. Na koncu tudi predstavljam in ovrednotim svoje likovne izdelke.
Ključne besede: avtoportret, abstraktni ekspresionizem, popart, Andy Warhol, risba, fotografija, kolaž, sitotisk
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 1016; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

4.
SLIKARSKE TEHNIKE SKOZI LASTEN LIKOVNI IZRAZ
Anka Kalan, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Slikarske tehnike skozi lasten likovni izraz je nastalo z namenom teoretične in praktične raziskave slikarskih tehnik. Besedilo se sprva dotika tematike fenomena slikarstva in slike. Slednjo najprej obravnava skozi materialne elemente slike, kjer so natančneje opisani tudi različni tipi slikarskih podlag. V nadaljevanju so predstavljeni še slikovni elementi ter načini gradnje slikovne ploskve. Sledi osrednji del besedila, ki sestoji iz predstavitve številnih slikarskih tehnik glede na material. Med drugim opisuje slikarske tehnike znotraj akvarela, olja, akrila, gvaša, stenskega slikarstva, slikanja z risarskimi pripomočki in številnimi drugimi. Opis posamezne slikarske tehnike dopolnjuje tudi njej lasten razvoj tekom zgodovine. Po teoretični raziskavi sledi pregled in evalvacija lastnega praktičnega dela na omenjenem raziskovanem področju.
Ključne besede: slikarstvo, slika, materialni elementi slike, slikarski nosilci, slikovni elementi, gradnja slike, slikarske tehnike, akvarel, gvaš, akril, olje, pasteli, enkavstika, barvni svinčniki, barvni flomastri, voščene barvice, slikanje na steklo in keramiko, vitraj, slikanje na svilo, freska, mozaik, sgraffito, kolaž, mešana tehnika, eksperimentalne tehnike
Objavljeno: 22.04.2015; Ogledov: 1791; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

5.
JEAN (HANS) ARP, Kolaž in barvani relief
Angela Gaberc, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Jean (Hans) Arp, Kolaž in barvani relief je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega sklopa. Teoretični del vsebuje umetnostnozgodovinski aspekt dadaizma in dadaistične likovne tehnike kot pomemben element širšega konteksta dade. V tem poglavju je predstavljena umetniška pot Jeana Hansa Arpa, ki je ustvarjal v duhu dade. Analizirana in opredeljena so nekatera njegova umetniška dela s področja kolaža, reliefa in plastike, ter njegov način izvedbe. Drugi del diplomske naloge temelji na teoretičnih in praktičnih izhodiščih barvanega reliefa, ki sloni na izkušnjah dela s kolažem in se končno manifestira kot avtorski barvani leseni relief, ki nakazuje tendence arpovske reliefne skulpture.
Ključne besede: Jean Hans Arp, dadaizem, kolaž, barvani relief, metamorfoza, princip naključja
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 577; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (8,66 MB)

6.
Kombinirane tehnike visokega tiska-kolaž v grafiki
Jerneja Menzinger, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Kombinirane tehnike visokega tiska – kolaž v grafiki je razdeljeno na dva dela. V prvem delu sem skozi likovno-teoretičen vidik predstavila pojav kolaža v umetnosti, njegovo zgodovino in razvoj. Osredotočila sem se na najbolj vidne umetnike različnih umetniških gibanj 20. stoletja, ki so se na različnih likovnih področjih ukvarjali s kolažem, ga razvijali, izpopolnjevali in preko njega kritično izražali svoj pogled na umetnost, vojno, družbo in politiko. V drugem delu magistrskega dela sem se posvetila raziskovanju kolaža na področju grafike. Kolaž v grafiki sem skušala predstaviti kot avtonomno likovno zvrst in kot eksperiment v umetniškem ustvarjanju. Najprej sem zajela širše področje grafike in navedla nekaj umetnikov, predvsem mlajše generacije, ki se v svojem grafičnem ustvarjanju ukvarjajo s kolažiranjem. Nato sem se posvetila tehnikam visokega tiska in predstavila problematiko kolaža skozi likovno praktičen vidik ob ustvarjanju lastnih del v tehnikah linoreza, kolažnega tiska, tiska s pečatniki, tiska s premično šablono ter v medsebojni kombinaciji le-teh. Pri ustvarjanju sem raziskala in uporabila različne materiale in načine obdelave matric. Zavestno sem se v celoti posluževala ročnega procesa izdelave in odtiskovanja matric, saj tak proces dela omogoča posebne možnosti artikuliranja likovne forme in svojevrstno likovno govorico. Prav tako je v drugem delu predstavljena primerjava del umetnika Lojzeta Spacala z mojimi lastnimi, pri čemer so dela razložena z vidika kolaža, likovnega problema in grafičnih tehnik. Obravnavana je tudi grafična matrica, ne le kot podlaga, s katere odtiskujemo, temveč tudi kot končni kolažni izdelek.
Ključne besede: kolaž, visoki tisk, kolažni tisk, tradicionalni postopki, sodobna tehnologija, matrica, kombinirane tehnike, eksperimentalnost v grafiki.  
Objavljeno: 03.04.2017; Ogledov: 1040; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici