| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
Vpliv degradacije SIS strukture na prenos toplote pri pretoku vodnih raztopin surfaktantov
Marjeta Dugonik, 2009, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je raziskana možnost uporabe aditivov v praksi ter opisane kemijske in reološke značilnosti raztopin polimernih aditivov in kationskih surfaktantov pri pretoku skozi cevi v laminarnem in turbulentnem področju. Prav tako je analiziran vpliv aditivov na zmanjšanje trenja in prenosa toplote. V raziskavi so podani rezultati preračunov koeficienta trenja, Reynolds-ovega števila pri različnih pretokih in premerih cevi, padca tlaka na meter cevi, ter stopnje zmanjšanja trenja, ki se navezujejo na vodo in vodno raztopino surfaktanta. Za različne tipe prenosnikov toplote je analiziran vpliv spremembe koeficienta trenja na prenos toplote. Ugotovljeno je, da pri pretoku raztopine površinsko aktivnih aditivov oziroma surfaktantov v ceveh le ti v območju velikih strižnih sil tvorijo paličaste micele, ki se medsebojno povezujejo v medmolekulsko SIS strukturo, ki absorbira energijo turbulence in s tem vpliva na zmanjšanje trenja in prenos toplote. Rezultati teoretičnih izračunov se dobro ujemajo z raziskavami in eksperimenti avtorjev, ki so navedeni v literaturi magistrskega dela.
Ključne besede: surfaktanti, dinamika fluidov, koeficient trenja, zmanjšanje trenja, strižna napetost, prenos toplote
Objavljeno: 17.12.2009; Ogledov: 3590; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

6.
7.
Priprava in transport komunalnega mulja za sežig v energetskih objektih
Sanja Potrč, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje potek priprave komunalnega mulja za sežig v energetskih objektih. Opisani so postopki priprave komunalnega mulja, ki jih uporabljamo pred samim sežigom oziroma so-sežigom. Prav tako smo analizirali kapaciteto in karakteristike komunalnega mulja v zadnjih letih v Sloveniji. Preučili smo, katere črpalke se uporabljajo za transport mulja in kakšne so njihove lastnosti. Pri transportu mulja prihaja do linijskih izgub, med katerimi so najpomembnejše predvsem izgube, ki nastanejo zaradi trenja. V diplomskem delu so navedeni postopki za določitev koeficienta trenja, s pomočjo katerega lahko izračunamo tlačne izgube. Prav tako so navedene metode za določitev energijskih izgub in aplikacije reologije za določitev le-teh. Opisane so karakteristike cevovodov, ki jih uporabljamo za črpanje komunalnega mulja. Preučili smo vpliv aditivov na zmanjšanje trenja v ceveh. Ugotovili smo, da lahko za zmanjšanje trenja uporabljamo tako različne polimere, kot tudi nekatere površinsko aktivne snovi.
Ključne besede: komunalni mulj, transport, linijske izgube, koeficient trenja, aditivi
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 654; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

8.
Analiza vpliva povezave med votlo cevjo in zaprto-celičnim polnilom pri upogibni obremenitvi
Ciril Medved, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje raziskavo vpliva povezave med votlo cevjo in zaprto-celičnem polnilom pri upogibni obremenitvi. Analizo smo izvedeli s pomočjo programa Abaqus, s katerim smo s privzetimi parametri zaprto-celičnega polnila in votle cevi izdelali sestavljen model ter izvedli simulacijo sestavljenega elementa. Z eksplicitno metodo smo ugotavljali vpliv koeficienta trenja pri izvedenem simuliranju upogibne obremenitve. Namen je pridobitev novih informacij in rezultatov za nadaljnji študij in uporabo zaprto-celičnega polnila pri različnih aplikacijah.
Ključne besede: votla cev, zaprto-celično polnilo, koeficient trenja, Abaqus, numerični model
Objavljeno: 24.02.2016; Ogledov: 548; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici