| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Strateško načrtovanje informacijskih sistemov na področju hotelskega poslovanja
Jernej Gostečnik, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Informacijska tehnologija (v nadaljevanju: IT) prevladuje v vseh funkcijah strateškega in operativnega menedžmenta. Informacija je gonilna sila v turizmu in prav zaradi tega IT omogoča priložnosti in izzive v tej panogi. Uporaba IT v hotelirstvu predstavlja vedno večji dejavnik vzpostavitve konkurenčne prednosti. Za uspešno implementacijo IT pa ni dovolj le uvedba rešitve, temveč je potreben strateški pristop k uvedbi, ki temelji na usklajenem in povezanem delovanju poslovne strategije in strategije informacijskih sistemov (v nadaljevanju: IS). V tem delu v okviru poslovne strategije izhajam iz funkcij menedžmenta, ki opredeljujejo poslovanje podjetja. Ta opredelitev je ključnega pomena za nadaljnjo informatizacijo v podjetju, ker so vse aktivnosti informatizacije v podjetju usmerjene v podporo poslovanju. Predstavljeni sta predvsem funkciji načrtovanja in organiziranosti, od katerih nam prva pomaga opredeliti cilje poslovanja, druga pa odraža način, kako želi podjetje uresničiti zastavljene cilje. Usklajevanje poslovne strategije in strategije IS nazorno prikazuje ogrodje strateškega menedžmenta IS (Clarke 2007, 168), ki v nadaljevanju služi kot osnova predstavljeni metodologiji za strateško načrtovanje IS, ki ti strategiji združuje. V tem delu sem predstavil rešitve za hotelsko poslovanje, na podlagi katerih se izvaja informatizacija poslovanja in pridejo v poštev kot sestavni del rešitev v okviru metodologije za strateško načrtovanje IS. Predstavljena metodologija za strateško načrtovanje IS je sestavljena iz naslednjih aktivnosti: - analiza strateških elementov, - izdelava preglednega modela organizacijskega sistema, - izdelava modela povezovanja, - IS/IKT-analiza, - izdelava strateške mreže in prioritetne liste vpeljave novih tehnologij. S pomočjo te metodologije sem podal predlog za nadaljnji razvoj strateških rešitev v okviru informatizacije poslovanja v podjetju Thermana d. d.
Ključne besede: menedžment, načrtovanje, organiziranje, poslovna strategija, informacijski sistem, informacijska tehnologija, strateško načrtovanje, informatizacija poslovanja, usklajenost strategij, konkurenčna strategija, konkurenčna prednost, hotelsko poslovanje, portfelj, ključni dejavniki uspeha (KDU), ključni kazalniki uspešnosti (KPI), sistemi za upravljanje s sredstvi, metodologija strateškega načrtovanja, strateški hotelski informacijski sistem (SHIS).
Objavljeno: 12.05.2011; Ogledov: 2557; Prenosov: 505
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
INFORMACIJSKE REŠITVE ZA UPRAVLJANJE POSLOVNE USPEŠNOSTI
Niko Rakušček, 2012, diplomsko delo

Opis: Strategija je dolgoročna usmeritev organizacije, s ciljem doseči prednost pred tekmeci preko učinkovitega razporejanja resursov v kompleksnem okolju. Na podlagi tega se z učinkovito strategijo zadovoljijo potrebe trgov in uresničijo pričakovanja delničarjev. Temeljna naloga stratega je torej, da razume in se uspešno spoprijema s konkurenco. Potrošniki danes zahtevajo visoko kvaliteto izdelkov in storitev. Eden izmed temeljev upravljanja kvalitete v strateško naravnani organizaciji je merjenje uspešnosti poslovanja. Sistem merjenja poleg samih meritev zahteva tudi definiranje in razumevaje metrik, zbiranje in analiziranje pridobljenih podatkov, na podlagi tega pa postavljanje prioritet in izvajanje primernih akcij, ki vodijo v izboljšave. Sodobne okoliščine poslovanja zahtevajo nov način razmišljanja, s tem pa vpeljavo nefinančnih kazalnikov. Po razpravah različnih strokovnjakov inštituta Nolan Norton in privatnega sektorja je nastal sistem merjenja, ki so ga poimenovali Uravnoteženi sistem kazalnikov in je razdeljen na štiri ločene vidike: - Finančni vidik - Vidik poslovanja s strankami - Vidik notranjih poslovnih procesov - Vidik učenja in rasti Uravnoteženi sistem kazalnikov zajema ravnotežje med: - kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji, - finančnimi in nefinančnimi kazalniki, - kazalniki z zamikom in vnaprejšnjimi kazalniki, - zunanjimi in notranjimi vidiki uspešnosti. Uravnoteženi sistem kazalnikov se je hitro izkazal za veliko več kot le sistem za merjenje uspešnosti poslovanja. Inovativni managerji so ga začeli uporabljati kot sredstvo za udejanjanje in izvajanje strategije. Tako se je uravnoteženi sistem kazalnikov razvil iz izboljšanega sistema merjenja poslovanja v ključni sistem managementa. Po Ložarjevi raziskavi so v zadnjih letih največje izboljšave pri nas prinesla managerska orodja kot so to uravnoteženi sistem kazalnikov, lean manufacturing, šest sigma model. Poglavitni težavi, s katerimi se srečujejo naša podjetja je preveč nasplošno uveden sistem kazalnikov in predvsem premalo kvalitetno podprt z informatiko. V praksi se pogosto dogaja, da ima podjetje že uveden sistem kazalnikov, ki ga pa je treba precej korigirati, zaradi preveč nasplošno podanih meril. Te ugotovitve napeljujejo na misel, da bi podjetja morala identificirati ključne kazalnike uspešnosti za svoje poslovanje. Parmenter definira ključne kazalnike uspešnosti kot paleto metrik, ki se fokusirajo na tiste aspekte organizacijske uspešnosti, ki so najbolj pomembni za sedanji in prihodnji uspeh. Ključni kazalniki uspešnosti so torej kvantificirane metrike, ki odsevajo najpomembnejše dejavnike uspešnosti v organizaciji. Ustrezna informacijska podpora vseh notranjih procesov je za organizacijo nujna, saj podpira kvalitetno in učinkovito izvajanje procesov ter ustrezno podatkovno podlago za podporo uravnoteženemu sistemu kazalnikov. Idealna programska rešitev bi podjetju omogočila, da iz seznama kazalnikov izbere nabor ključnih kazalnikov uspešnosti, ki bi čim bolj celovito podpirali uresničevanje strategije, zraven tega pa bi podjetju olajšala še izbor in spremljanje ključnih kazalnikov.
Ključne besede: strategija, uresničevanje strategije, informacijske rešitve, upravljanje uspešnosti, uravnoteženi sistem kazalnikov, ključni kazalniki uspešnosti
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 1360; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (751,15 KB)

3.
Razvoj modula poslovne inteligence za nadzor servisnih aktivnosti
Julij Zupan, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Orodja poslovne inteligence, s katerimi lahko podjetje proaktivno ukrepa, se običajno uporabljajo za reševanje problema nadzora nad aktivnostmi poslovanja v realnem času. V magistrskem delu smo prikazali model poslovne inteligence, ki smo ga razvili za učinkovitejši nadzor nad aktivnostmi vseh serviserjev v logističnem podjetju. Predlagali smo reševanje nadzora nad ključnimi kazalniki uspešnosti (KPI) servisnih storitev za vodje servisne službe v proučevanem podjetju in druge v servisno naravnanih podjetjih, s pomočjo orodja Tableau, ki predstavlja koristno orodje za dnevni vpogled in nadzor nad aktivnostmi poslovanja v realnem času. Rezultati testiranja kažejo, da se z uporabo razvitega modula za nadzor KPI v orodju Tableau pomembno poveča učinkovitost, znižajo se stroški časa in virov v procesu izvajanja nadzora nad servisnimi storitvami.
Ključne besede: poslovna inteligenca nadzor servisnih storitev ključni kazalniki uspešnosti Tableau
Objavljeno: 03.06.2016; Ogledov: 816; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

4.
Ključni kazalniki uspešnosti v cvetličarni Mak,s.p.
Anja Korošak, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o ključnih kazalnikih uspešnosti v povezavi s cvetličarno Mak. Na poslovno uspešnost v podjetju vpliva veliko različnih dejavnikov, velikokrat pa vplivajo ravno tisti dogodki, na katere nismo niti pomislili. V diplomskem delu opredelimo teoretična izhodišča o uravnoteženem sistemu kazalnikov in podamo predloge, kako bi jih izbrano podjetje lahko uporabilo na področju pospeševanja prodaje ter same organiziranosti dela s pomočjo programa Microsoft Excel.
Ključne besede: ključni kazalniki uspešnosti, KPI, cvetličarna Mak, Microsoft Excel, vrtilna tabela, vizija, strategija.
Objavljeno: 16.08.2016; Ogledov: 624; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Ključni kazalniki uspešnosti v proizvodnih podjetjih
Tadej Varl, 2018, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta zajema teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili proizvodno dejavnost in njen razvoj od prve industrijske revolucije pa vse do četrte industrijske revolucije, s katero se trenutno soočajo proizvodna podjetja. Nato smo za boljše razumevanje teme kot tudi pomena proizvodne dejavnosti predstavili pomen proizvodne dejavnosti danes, v svetovnem in slovenskem gospodarstvu. Za celovito razumevanje teme pa smo tudi definirali poslovne in proizvodne procese. Nadalje smo definirali pojme oz. koncepte produktivnosti, učinkovitosti in uspešnosti, katerih razumevanje bo pomembno za ugotavljanje raziskovalnega vprašanja. Prav tako smo definirali povezave med pojmi in ugotovili, da se v praksi pogosto zamenjujejo oz. niso povsem jasni, čeprav so omenjeni koncepti med seboj soodvisni. Teoretični in praktični del sta se prepletala v poglavju, v katerem predstavljamo ključne kazalnike uspešnosti. Najprej ugotavljamo, kakšne lastnosti mora imeti dobro zastavljen kazalnik uspešnosti ter kakšno vrednost prinaša merjenje le-teh podjetju. Nato smo uvrstili različne ključne kazalnike uspešnosti v posamezne kategorije, katere so v praksi pogosto uporabljene. Definirali smo tudi standard ISO 22400, MESA International in WERC kot primere dobre prakse. Nadalje smo ugotavljali tudi, kakšen je pomen sistema za merjenje uspešnosti proizvodnje in tako podrobneje predstavili sistem uravnoteženih kazalnikov. Na koncu pa smo podali predloge za prakso, ki so sestavljeni iz ugotovitev in spoznanj dela diplomskega projekta. Predlogi za prakso bodo vključevali nasvete, kako se lotiti implementiranja ključnih kazalnikov uspešnosti, da se izboljša poslovanje podjetja.
Ključne besede: proizvodnja, produktivnost, učinkovitost, uspešnost, ključni kazalniki uspešnosti, sistemi za merjenje uspešnosti proizvodnje, sistem uravnoteženih kazalnikov, ISO 22400.
Objavljeno: 07.11.2018; Ogledov: 239; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici