| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJEV PRI NAČRTOVANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Špela Kračun, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza kompetenc vzgojiteljev pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični uvod predstavlja razvoj otroka v predšolskem obdobju, kompetence vzgojitelja, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc in usposobljenost vzgojiteljev za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 16 vzgojiteljic vrtca Slovenske Konjice. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo, da so glede na izobrazbo za poznavanje telesnega in gibalnega razvoja otrok najbolj usposobljeni vzgojitelji z dokončano srednjo in višjo šolo, šele nato sledijo vzgojitelji z dokončano visokošolsko izobrazbo ali univerzo; da so vzgojitelji z daljšo delovno dobo bolj usposobljeni za pedagoško vodenje skupine pri izvajanju gibalnih/športnih vsebin, kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo, da so vzgojitelji z nižjim nazivom ravno tako usposobljeni za izdelavo analize stanja in učinkovitega načrtovanja gibalnih/športnih vsebin; da so vzgojitelji s krajšo delovno dobo ravno tako usposobljeni za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje Gibanje v kurikulumu za vrtce; da vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo bolje poznajo didaktične korake pri poučevanju posameznih gibalnih/športnih vsebin, ki so v kurikulumu za vrtce; da so vzgojitelji, ne glede na stopnjo izobrazbe, vsi usposobljeni za prikaz (demonstracijo) posameznih gibalnih/športnih prvin, ki niso jasno določene v kurikulumu za vrtce.
Ključne besede: specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2990; Prenosov: 791
.pdf Celotno besedilo (793,70 KB)

2.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCIH ZA PODROČJE GIBANJA
Tajda Borošak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Kompetence vzgojiteljev v vrtcih za področje gibanja smo želeli pojasniti in opredeliti splošne in specifične kompetence vzgojiteljev, ki zajemajo gibalno področje. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otrok, potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja/športa. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 20 vzgojiteljic iz vrtcev Pernica, Jakobski Dol, Sladki Vrh in vrtca Jožice Flander Maribor. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kakšno pomembnost vzgojitelji predšolskih otrok pripisujejo posamezni kompetenci, kako vplivajo strokovna izobraževanja na razvoj vzgojiteljevih sposobnosti za področje gibanja, kakšna je vloga vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka in kolikšno usposobljenost čutijo vzgojitelji za splošne in specifične kompetence. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da so v anketi večinoma sodelovali vzgojitelji s končano srednjo šolo. V anketi je sodelovalo največ vzgojiteljev, ki imajo 20 ali več let delovne dobe. Ugotovili smo, da se vzgojitelji večinoma vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem. Tistih vzgojiteljev, ki se ne vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem, je največ z od 6 do 10-letno delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji poznajo gibalni in telesni razvoj otrok, najbolj so z njim seznanjeni vzgojitelji z višjo izobrazbo. Ugotavljamo, da vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem/športnem področju večji pomen kot vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe.
Ključne besede: kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok.
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 4503; Prenosov: 808
.pdf Celotno besedilo (520,53 KB)

3.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJA PRI IZVAJANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V SLOVENSKIH IN NEMŠKIH VRTCIH
Karmen Meško, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Analiza kompetenc vzgojitelja pri izvajanju gibalnih dejavnosti v slovenskih in nemških vrtcih smo želeli ugotoviti kompetence vzgojitelja in usposobljenost vzgojiteljev pri izvajanje gibalnih dejavnosti ter na osnovi teh dveh parametrov poiskati morebitne razlike med slovenskim kurikulumom za vrtce in High/Scopovim predšolskim kurikulumom, ki ga uporabljajo v Nemčiji. Ugotavljali smo, kako pomembne so ključne, splošne in specialne kompetence vzgojitelja ter na kakšen način jih vzgojitelji razvijajo. Zanimalo nas je, kakšne kompetence dosegajo v obeh kurikulumih vzgojiteljice na področju gibanja/športa in kako le-te vplivajo na otroke. Posebno poglavje smo namenili razvoju otroških gibalnih kompetenc z vidika dela vzgojitelja. Ugotavljamo, da so vzgojitelji, ne glede na izobrazbo, v obeh kurikulumih usposobljeni za demonstracijo in izvajanje gibanja. V obeh kurikulumih dajejo gibanju enak pomen, le da v High/Scopovem kurikulumu temeljijo dejavnosti na skupnem načrtovanju med vzgojiteljem in otrokom. Poudarek dajejo aktivnemu učenju.
Ključne besede: gibalne kompetence otrok, ključne kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, specialne kompetence vzgojitelja, gibalne dejavnosti v slovenskih vrtcih, gibalne dejavnosti v nemških vrtcih.
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 1965; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (826,20 KB)

4.
ANALIZA POGOJEV ZA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V NEKATERIH POMURSKIH VRTCIH
Doris Vučko, 2011, diplomsko delo

Opis: Pri diplomski nalogi z naslovom Analiza pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v nekaterih pomurskih vrtcih smo želeli ugotoviti, kakšne pogoje imajo otroci za gibalni razvoj v vrtcu. V teoretičnem delu smo se podrobneje poglobili v gibalni razvoj otrok v različnih starostnih obdobjih ter pomenu gibalnih dejavnosti za celostni in gibalni razvoj otroka, pregledali smo zakonsko predpisane pogoje in normative za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu ter proučili kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu naloge smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo, kjer smo za pridobivanje podatkov razdelili anketni vprašalnik 57-im vzgojiteljem v petih pomurskih vrtcih, ki so zaposleni na delovnem mestu vzgojitelj predšolskih otrok. Namen diplomske naloge je bil analizirati pogoje za izvajanje gibalnih dejavnosti v pomurskih vrtcih. Ugotovili smo, da v pomurskih vrtcih za gibalne dejavnosti največkrat uporabljajo kar igralnico, saj drugih dovolj primernih gibalnih prostorov skoraj ni. Zunanji prostor večine vrtcev ponuja tako asfaltne kot travnate površine. O opremljenosti s športnimi pripomočki so vzgojiteljice mnenja, da je v vrtcih zadovoljiva. Ugotovili smo, da po dodatnih izobraževanjih s področja gibanja posegajo vzgojiteljice z nižjo izobrazbo in da večina vzgojiteljev ne glede na naziv občasno spremlja strokovno literaturo.
Ključne besede: Ključne besede: gibalni razvoj otrok, kadrovski pogoji, materialni pogoji za gibanje, zakonski normativi, kompetence vzgojitelja.
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 1639; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (463,07 KB)

5.
POMEMBNOST SPECIFIČNIH KOMPETENC NA PODROČJU GIBANJA PRI DELU VZGOJITELJEV V VRTCU
Urška Erdelji, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pomembnost specifičnih kompetenc na področju gibanja pri delu vzgojiteljev v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo vzgojitelja v vrtcu in njegove kompetence, pomen športnih dejavnosti za gibalni razvoj otroka in vlogo vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 57 vzgojiteljev iz vrtcev Beltinci, Črenšovci, Murska Sobota, Tišina in Turnišče. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kolikšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo stalnemu strokovnemu spopolnjevanju, kolikšen pomen dajejo predmetno specifičnim kompetencam na področju gibanja in usposobljenosti za medpodročno povezovanje, spodbujanje ustvarjalnosti in za delo s sodobnimi učnimi tehnologijami. Ugotovili smo, da vzgojitelji z daljšo delovno dobo pripisujejo strokovnemu spopolnjevanju več pomembnosti kot s krajšo delovno dobo. Najnižjo usposobljenost za spodbujanje ustvarjalnosti v športu izkazujejo vzgojitelji od 6 do vključno 10 let delovne dobe. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem področju večji pomen kot vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe in da so vzgojitelji z nižjim nazivom manj usposobljeni za medpodročno povezovanje kot vzgojitelji z višjim nazivom.
Ključne besede: gibanje, vloga vzgojitelja v vrtcu, kompetence vzgojitelja, specifične kompetence, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 1957; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

6.
PRIDOBLJENE IN ŽELENE KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCU NA PODROČJU GIBANJA
Mojca Ropoša, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pridobljene in želene kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 229 vzgojiteljev, zaposlenih v vrtcu na delovnem mestu vzgojitelja. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, koliko pridobljenih kompetenc v vrtcu na področju gibanja imajo vzgojitelji glede na izobrazbo in delovno dobo ter kakšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo kompetencam v vrtcu na področju gibanja glede na delovno dobo in izobrazbo. Ugotovili smo, da imajo vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe več pridobljenih kompetenc, enako velja za vzgojitelje z daljšo delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe in vzgojitelji s krajšo delovno dobo pripisujejo večji pomen kompetencam na področju gibanja v vrtcu.
Ključne besede: gibalne kompetence, kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 3136; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (1017,50 KB)

7.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH/ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU SLOVENSKE KONJICE
Metka Lipovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v Vrtcu Slovenske Konjice smo želeli ugotoviti, ali drži, da vzgojitelji, ki so v prostem času športno aktivni, tudi v vrtcu pogosteje izvajajo gibalne/športne aktivnosti, ali stopnja izobrazbe vpliva na pogostost izvajanja gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu, ali starost vzgojiteljev in pomočnikov vpliva na pogostost vključevanja v gibalne/športne aktivnosti skupaj z otroki, ali vzgojiteljevo športno aktivnost onemogočajo zdravstvene težave in ali doba zaposlenosti vpliva na načrtovanje gibalnih/športnih aktivnosti skozi vse leto. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vpliv redne gibalne dejavnosti, gibalni in telesni razvoj otroka, sodobne negativne pojave v telesnem in gibalnem razvoju otrok, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, gibalne dejavnosti v Vrtcu Slovenske Konjice, gibalne kompetence otroka, vlogo vzgojiteljev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otroka in vrtec kot izkušenjsko bogato gibalno okolje. Podatke smo pridobili z anketiranjem zaposlenih v enotah Vrtca Slovenske Konjice (Loče, Tatenbachova, Zbelovo, Slomškova, Prevrat, Tepanje, Žiče, Jernej, Špitalič). Namen raziskave je bil proučiti vpliv vzgojiteljev na količino in kakovost izvajanja gibalnih/športnih dejavnosti predšolskih otrok. Ugotovili smo, da športno aktivnost vzgojiteljem onemogoča pomanjkanje časa. Rezultati ankete kažejo, da večina vzgojiteljev in pomočnikov načrtuje izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti skozi celo leto, skoraj vsi se aktivo vključujejo v gibalne/športne aktivnosti otrok, rezultat njihovega vključevanja pa je, da so otroci bolj zainteresirani za sodelovanje pri gibalnih/športnih aktivnostih.
Ključne besede: Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalni razvoj otroka, telesni razvoj otroka, kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otroka, izkušenjsko bogato gibalno okolje.
Objavljeno: 02.04.2012; Ogledov: 2863; Prenosov: 485
.pdf Celotno besedilo (475,70 KB)

8.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV IN VZGOJITELJIC PREDŠOLSKIH OTROK
Nina Skudnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Kompetence vzgojiteljev in vzgojiteljic predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem je predstavljen položaj, pomen in vloga vzgojitelja ter položaj predšolske vzgoje, vključno z načeli in cilji ter izobrazbeno strukturo vzgojiteljev na zakonski osnovi. Nato je predstavljena povezava med družbo znanja in kompetencami, ki zajema tudi nove vloge vzgojitelja ter izhodišča za oblikovanje kompetenc. Sledijo različne teorije in opredelitve kompetenc ter predstavitev kompetenc po ravneh. Te zajemajo ključne, splošne in specifične kompetence. Nadalje je predstavljen in razdelan profesionalni razvoj vzgojitelja, ki vključuje izobraževanje, značilnosti in modele ter načela profesionalnega razvoja. Drugi del je empirični. Z anketnimi vprašalniki smo želeli ugotoviti, kako so razvite kompetence vzgojiteljev ter proučiti različne dejavnike, ki k razvoju le-teh prispevajo in vplivajo nanje. Pri tem smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja, proučevanje na nivoju opisovanja stanja. Ugotovili smo, da vzgojitelji svoje kompetence ocenjujejo relativno dobro. Znotraj nekaterih področij se sicer še pojavljajo šibkosti, a se je izkazalo, da se vzgojitelji tega zavedajo. Za najbolj razvito se je pokazalo področje komunikacije in odnosov, najslabše pa so vzgojitelji ocenili področje sodelovanje z delovnim in družbenim okoljem. Na področju izobraževanja se je pokazalo, da v največji meri k razvoju kompetenc prispeva praksa in izkušnje. Vzgojitelji v splošnem menijo, da se dovolj vključujejo v različne oblike razvijanja lastnih kompetenc. Pri preverjanju povezave med delovno dobo in razvitostjo posameznih področij kompetenc se je pokazalo, da na vseh področjih, razen na področju organizacije in vodenja, obstaja povezava – pri vzgojiteljih z višjo delovno dobo je tudi razvitost kompetenc večja.
Ključne besede: pomen in vloga vzgojitelja, družba znanja, kompetence, ključne kompetence, splošne kompetence, specifične kompetence, profesionalni razvoj (vzgojitelja).
Objavljeno: 18.12.2012; Ogledov: 6570; Prenosov: 1499
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici