| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI PODJEMNIKA MULTIMODALNEGA TRANSPORTA
Tomaž Lotrič, 2009, magistrsko delo

Opis: Promet je eden od temeljnih dejavnikov gospodarskega razvoja države in neustavljivega procesa globalizacije, ki je odvisen od modernizacije prometnih tokov in od sprejemanja novih oblik transporta tako na nacionalni kot mednarodni ravni. Prav zaradi tega ima vedno večjo vlogo multimodalni transport, ki je najvišja razvita oblika transporta. Multimodalni transport predstavlja transport blaga od mesta, kjer je podjemnik multimodalnega transporta prevzel blago za transport pa vse do mesta predaje blaga, z uporabo najmanj dveh različnih načinov transporta, na osnovi ene pogodbe o multimodalnem transportu in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Ključni faktor optimalnega funkcioniranja multimodalnega transporta predstavlja podjemnik multimodalnega transporta. Ta mora, zaradi spleta nepredvidljivih okoliščin, zapletenosti poslovnih procesov, muhavosti narave in nepazljivosti, dobro organizirati in izvrševati multimodalni transport na vseh nivojih. Zaradi omenjenih nevarnosti in dejstvu, da se še vedno ne posveča dovolj pozornosti obvladovanju in strategiji zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, ki bi skozi pregled obstoječe ureditve multimodalnega transporta z eno samo zavarovalno pogodbo krile vse vrste transporta in spremljajoče dejavnosti odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, je bilo treba podrobno raziskati področje in podati oceno ter predlog razvoja zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta. Cilj pri tem je bil, da se skrbno oblikuje in afirmira model zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, ki bi ga lahko koristil predvsem podjemnik multimodalnega transporta in bi hkrati bil v dobrobit številnim gospodarskim subjektom, ki so posredno ali neposredno vpleteni v multimodalni transport.
Ključne besede: Transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik multimodalnega transporta, sistemi odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, sistem mednarodnega kasko zavarovanja v multimodalnem transportu, sistem mednarodnega zavarovanja blaga v multimodalnem transportu, sistem zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, multimodalna infrastruktura, multimodalna suprastruktura, multimodalni intelektualni kapital, multimodalne informacijske tehnologije, sodobne multimodalne tehnolog
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3941; Prenosov: 269
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

5.
ANALIZA IN VREDNOTENJE POSTOPKA CENITVE MOTORNIH VOZIL V CESTNEM PROMETU
Herman Jakolič, 2016, diplomsko delo

Opis: S sprostitvijo trga motornih vozila v devetdesetih letih prejšnjega stoletja je skokovito narasla prodaja motornih vozil in s tem tudi promet na naših cestah. S tem, ko je rasla prodaja novih vozil se je posledično povečala ponudba rabljenih vozil. Z rastjo prodaje se je povečal tudi promet na slovenskih cestah in posledično število prometnih nesreč. Vsa registrirana vozila morajo imeti sklenjeno obvezno avtomobilsko zavarovanje, ki ga predpisuje država. S tem zavarovanjem se v primeru prometne nesreče krije škoda, ki jo je povzročil lastnik vozila. Z zavarovanjem avtomobilske odgovornosti ni mogoče sanirati škode, ki je nastala v nesreči, ki jo je povzročil lastnik. V teh primerih je potrebno dodatno skleniti še zavarovanje avtomobilskega kaska, ki med drugim krije škodo na lastnih vozilih, ki jo povzroči lastnik. Zaradi intenzitete nezgod in zaradi konstrukcijskih izboljšav na vozilih v prid varnosti potnikov v vozilu in ostalih udeležencev v prometu, se v škodnih primerih vedno pogosteje srečujemo s škodami, ki presegajo vrednost vozila. V takšnih primerih se oškodovancu za nastalo škodo na vozilu obračuna t.i totalka. Vzrok za oceno totalne škode je lahko v obsegu poškodb na vozilu ali v vrednosti samega vozila. V primerih, ko je vrednost vozila zaradi starosti ali ostalih faktorjev tako nizka, da minimalna materialna škoda na vozilu presega njegovo vrednost se škoda obračuna po sistemu ekonomske totalke. Zato je uvedba klasifikacija vozil s totalno škodo nujna za njihovo vključevanje v promet in za varnost udeležencev v prometu.
Ključne besede: motorno vozilo, nesreča, zavarovanje, totalka, kasko zavarovanje, škoda, zavarovalna polica, cenitev, cenilni zapisnik, vrednotenje, Eurotax, Audatex
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 587; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (13,30 MB)

6.
IZGUBA ZAVAROVALNIH PRAVIC IN NEZAVAROVANE NEVARNOSTI PRI ZAVAROVANJU AVTOMOBILSKEGA KASKA
Maja Skobe, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kaj je izguba zavarovalnih pravic ali izključitve zavarovalnega kritja in kdaj govorimo o nezavarovanih nevarnostih v splošnih pogojih kasko zavarovanja motornih vozil pri zavarovalnicah, ki tržijo življenjska in premoženjska zavarovanja, v Sloveniji. Takšne zavarovalnice imenujemo kompozitne ali splošne ali univerzalne zavarovalnice. V začetnem delu diplomskega dela obravnavam najprej zavarovalno pravo, kaj so zavarovalnice, zavarovalno pogodbo in zavarovalno polico, njihove bistvene sestavine, kasko zavarovanje motornih vozil, kot eno izmed vrst zavarovanja, ki spada med premoženjska zavarovanja, za katera se stranka sama odloči, ali bo sovje vozilo dala kasko zavarovati ali ne, torej gre za prostovoljno zavarovanje. V drugem delu je opisano kdaj gre za izgubo zavarovalnih pravic ali izključitev iz zavarovalnega kritja in kaj so nezavarovane nevarnosti.
Ključne besede: zavarovalno pravo, zavarovalnica, zavarovalna polica, zavarovalna pogodba, kasko zavarovanje motornih vozil, izguba zavarovalnih pravic, izključitev iz zavarovalnega kritja, nezavarovane nevarnosti, zavarovalni primer, zavarovalnina.
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 599; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (435,61 KB)

7.
Avtomobilsko kasko zavarovanje v sloveniji: koncentracija in dejavniki sklepanj zavarovanj
Žiga Legnar, 2019, magistrsko delo

Opis: Slovenski zavarovalni trg je relativno dobro razvit, še posebej na področju premoženjskih zavarovanj, kamor spada tudi avtomobilsko zavarovanje oziroma avtomobilsko kasko zavarovanje, ki ga v nalogi podrobneje analiziramo. V času po svetovni finančni krizi so vplive občutile tudi zavarovalnice. V Sloveniji se je zavarovalni sektor najbolj soočil s krizo v letu 2009. Glede na to, da gre v primeru zavarovanja pravzaprav za dobrino, ki se je potrošnik v času varčevanja in finančne stiske v povprečju hitreje odreče je zavarovalniški trg bil še posebej izpostavljen negativnim trendom. V magistrski nalogi smo ugotavljali vpliv krize na zavarovalniški trg predvsem na področju kasko zavarovanj ter stanje trga v preučevanem obdobju, ki zajema leta od 2006 do 2017. Naloga je razdeljena na dva dela, v teoretičnem smo predstavili koncept zavarovanja in dejavnike na zavarovalniškem trgu, ki so povezani s sklepanjem zavarovanj. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo, ki je temeljila na več različnih analizah. Preučevali smo slovenski zavarovalni trg v obdobju 2006-2017, njegovo strukturo ter podrobnejše stanje na trgu avtomobilskih kasko zavarovanj. Ovrednotenje vpliva krize, predvsem po letu 2009 in vse do danes, smo predstavili s pomočjo statističnih podatkov. V nadaljevanju smo analizirali tudi tržno koncentracijo zavarovalnic na področju avtomobilskega kasko zavarovanja. V zadnjem delu pa smo izvedli analizo rezultatov, pridobljenih s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen respondentom s kasko zavarovanjem. Raziskava je pokazala, da so bili v preučevanem obdobju zaznani negativni trendi v rasti zavarovalne premije, kot tudi v deležu avtomobilskih kasko zavarovanj. Stanje se je pričelo popravljati v letu 2015. V zadnjih dveh letih pa je že razvidno, da zavarovalniški trg okreva, saj je že zaznana rast. Tudi na področju avtomobilskih kasko zavarovanj se kljub upadu, delež viša, kar nakazuje, da kasko zavarovanje ponovno pridobiva na pomenu. Tržna koncentracija je pokazala visoko koncentracijo trga oziroma zelo koncentriran trg. Rezultati anketnega vprašalnika pa so pokazali, da so respondentom kriteriji, na podlagi katerih se odločajo za kasko zavarovanje pomembni in, da kljub temu, da ne gre za obvezno zavarovanje, zanje predstavlja predvsem varnost, kar je tudi bistven pomen tega zavarovanja. Z raziskavo smo ponudili vpogled v stanje na trgu avtomobilskega kasko zavarovanja v Sloveniji za preučevano obdobje ter obenem predstavili podlago za predvidevanje prihodnjega stanja na tem področju.
Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, kasko zavarovanje, škoda, tržna koncentracija, zavarovalna premija
Objavljeno: 22.10.2019; Ogledov: 13; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici