| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
IZDELAVA TURISTIČNEGA ZEMLJEVIDA
Boštjan Krajnc, 2012, diplomsko delo

Opis: V razcvetu navigacijskih naprav za orientacijo se še vedno pojavlja potreba po uporabi nekoliko starejših pripomočkov, imenovanih zemljevidi. A kaj, ko le-ti vsebujejo preveliko količino informacij, ki uporabniku ne koristijo ter ga zavajajo. Želja je torej izdelati aplikacijo, ki omogoča uporabniku sestavo preprostega zemljevida iz podatkov DMR po njegovih zahtevah. Aplikacija za skiciranje zemljevidov je preprosta namizna aplikacija za dodajanje objektov, kot so ceste, stavbe ipd., na naloženo površje. Nudi tudi preprost 3D-pogled na sestavljeno površje, kot tudi vrsto nastavitev.
Ključne besede: računalniška grafika, kartografija, krivulje B-zlepkov, programski paketi
Objavljeno: 21.03.2012; Ogledov: 1630; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

5.
6.
BLAŽ KOCEN - SLOVENEC Z VELIKO ZAČETNICO
Polonca Planko, 2014, diplomsko delo

Opis: Blaž Kocen je bil strokovnjak na področju astronomije, fizike, geografije in kartografije. Napisal je številna pedagoška in znanstvena dela. Svojo »zlato dobo« je doživel v Olomoucu; tam je postal eden najbolj uglednih šolnikov v tedanji Habsburški monarhiji. Ključno pa je bilo njegovo sodelovanje z založnikom Eduardom Hölzlom, s katerim sta izdala številna uspešna dela. Krona njegovega dela je bil prvi šolski atlas v Avstrijskem cesarstvu, ki je izšel leta 1861. Kadar govorimo o Blažu Kocenu, mu največkrat rečemo kar »oče atlasov«. Njegov srednješolski atlas namreč predstavlja didaktično prelomnico v tedanji zgodovini kartografije. Namen diplomskega dela z naslovom Blaž Kocen – Slovenec z veliko začetnico, je predstaviti življenje in delovanje Blaža Kocena. Posebna pozornost je posvečena prvemu atlasu in kratki didaktični analizi oz. primerjavi Kocenovega atlasa in atlasa, ki ga uporabljamo v šolah danes (Veliki šolski atlas). Ugotovila sem, da Kocenov atlas predstavlja temelj današnjim atlasom. Zaključni del diplomskega dela je posvečen spominom in zapuščini Blaža Kocena.
Ključne besede: geografija, kartografija, didaktika geografije, atlas, Blaž Kocen, šolski atlas, Veliki šolski atlas
Objavljeno: 09.12.2014; Ogledov: 1350; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

7.
Geodetska dela in podlage za idejno zasnovo sanacije krožišča
Adrijan Legčević, 2014, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Na podlagi raziskav je razvidno, da geodet v sklopu sanacijskih del opravlja izvedbo meritev in analiz topografske podlage. Za izvajanje le teh se najpogosteje uporabljata geodetska instrumenta, tahimeter in GPS sistem, ki sta podrobneje predstavljena v nadaljevanju idejne naloge. Pridobljena dokumentacija obsega tudi geološko sestavo tal ter hidrološke in morfološke značilnosti terena. Za izdelavo končne dokumentacije je potreben izris posamezne podlage kateri se doda še sloj katastrskega zemljišča. Končna vsebina predstavlja geodetski načrt.
Ključne besede: GPS, tahimeter, geodetske podlage, kartografija
Objavljeno: 01.09.2014; Ogledov: 653; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
UPORABA KARTOGRAFSKIH PODLAG PRI VODENJU GRADBIŠČ
Boštjan Novak, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava uporabo kartografskih podlag pri vodenju gradbišč. Namen naloge je predstaviti kako se lahko znajdemo in pomagamo pri vodenju gradbišča z različnimi kartami. Kot testni primer smo vzeli gradbišče, katerega sem vodil v Jesenicah.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, kartografija, geografski informacijski sistemi
Objavljeno: 11.06.2015; Ogledov: 621; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (9,78 MB)

9.
Analiza kartografskega opismenjevanja v slovenskih in angleških osnovnih šolah
Tina Hojnik, Vlasta Hus, 2012, pregledni znanstveni članek

Opis: Namen kartografskega opismenjevanja je usposabljanje posameznika za uporabo zemljevidov. Glede na to, da se zemljevidi množično pojavljajo na številnih področjih našega življenja, sta njihovo ustrezno branje in interpretacija pomembna za razvoj osebne prostorske predstave, večjo informiranost, posledično pa tudi za samostojno učenje in splošno razgledanost. Ker je kartografska pismenost učencev iz večine evropskih držav na nizki ravni, nas je zanimalo, kako se kartografsko opismenjevanje pojavlja in nadgrajuje v domačih in tujih učnih načrtih. V prispevku smo prikazali izsledke primerjave izbranih kriterijev iz slovenskih in angleških učnih načrtov za primarno stopnjo. Primerjalni izsledki potrjujejo, da so kartografskemu opismenjevanju največjo pozornost namenili v prenovljenem slovenskem učnem načrtu za družbo, vendar z eno pomanjkljivostjo - kartografija se uvaja (pre)pozno. V angleškem učnem načrtu se nekateri vidiki kartografskega opismenjevanja resda pojavijo prej, vendar so zaradi splošne definicije ciljev in pomanjkanja priporočil odvisni od učiteljev in njihovega kartografskega (ne)znanja. Kombinacija odprtega kurikula in učiteljevega kartografskega (ne)znanja pa potiska kartografsko opismenjevanje korak ali dva za preostalimi vsebinami, zato sta izobraževanje učiteljev in posvečanje pozornosti tej temi bodisi v učnih načrtih bodisi v učbeniških kompletih izrednega pomena.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, učni načrti, kartografija, kartografsko opismenjevanje, učne metode, učne tehnike, osnovne šole
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 431; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (84,61 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Oblikovanje ilustriranega zemljevida v teoriji in praksi
Mitja Piko, 2019, magistrsko delo

Opis: Delo opisuje in prikazuje izdelavo ilustriranega zemljevida. V prvem delu raziščemo osnovne konvencije kartografije in načela v grafičnem oblikovanju in ilustraciji, ki so koristna za izdelavo ilustriranega zemljevida. V okviru dela izdelamo ilustriran zemljevid, ki vsebuje več kot 30 avtorskih ilustracij. V drugem delu opišemo in prikažemo izdelavo ilustriranega zemljevida. Teoretični del vključimo v praktični del tako, da pojasnjujemo praktične odločitve z teoretičnim znanjem iz prvega dela naloge. V delu poskušamo prikazati dodatne možnosti, ki nam jih ponuja ilustriran zemljevid in kje nas ta vrsta zemljevidov omejuje.
Ključne besede: ilustrirani zemljevid, ilustracija, grafično oblikovanje, kartografija
Objavljeno: 10.04.2019; Ogledov: 165; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (6,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici