| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Microstructure, mechanical properties and fatigue behaviour of a new high-strength aluminium alloy AA 6086
Franc Zupanič, Jernej Klemenc, Matej Steinacher, Srečko Glodež, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This study presents the comprehensive experimental investigation of the microstructure, mechanical and fatigue properties of a new high-strength aluminium alloy AA 6086, which was developed from a commercial aluminium alloy AA 6082. The new alloy possesses a higher content of Si, and, it also contains Cu and Zr. The alloy was characterised in the as-cast condition after homogenisation, extrusion, and T6 heat treatment. Light microscopy, scanning and transmission electron microscopy with energy dispersive spectrometry were used to analyse the microstructure and the fractography of broken specimens. The quasi-static and fatigue tests were performed on the MTS Landmark 100 kN servo-hydraulic test machine, controlled with a mechanical extensometer with a 25 mm gauge length. The quasi-static strength of the analysed aluminium alloy AA 6086 was found to be significantly higher if compared to some other AA 6xxx alloys, while the ductility was kept almost the same. The experimental results of the comprehensive fatigue tests in a Low Cycle Fatigue (LCF) and High Cycle Fatigue (HCF) regime showed a good fatigue resistance, and represent a good basis for engineering design applications of the newly developed aluminium alloy AA 6086.
Ključne besede: aluminijeve zlitine, karakterizacija materiala, utrujanje, eksperimentalno testiranje, statistično ovrednotenje, Aluminium Alloy AA 6086, material characterisation, fatigue behaviour, experimental testing, statistical evaluation
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 281; Prenosov: 30
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Karakterizacija mehanskih lastnosti visokozmogljivih materialov za letalske aplikacije pri udarnih obremenitvah
Nika Sajko, 2012, magistrsko delo

Opis: Določene komponente sodobnih tehnoloških napravah so pogosto izpostavljene udarnim obremenitvam. Če želimo optimirati takšne naprave (npr. turbine letalskih motorjev), moramo poznati mehanske lastnosti materiala pri visokih hitrostih obremenjevanja, saj te za večino kovin niso enake kot pri statičnih obremenitvah. V magistrskem delu smo predstavili metodo za določanje dinamičnih lastnosti materiala in zasnovali napravo za testiranje kovinskih preizkušancev, t.i. Split Hopkinson Pressure Bar (SHPB), ki jo bomo v prihodnosti postavili na Fakulteti za strojništvo v Mariboru. Pripravili smo numerični model SHPB, na podlagi katerega lahko napovemo, kakšne napetostne signale lahko proizvedemo med testiranjem. Konstruirali smo tudi različne nove oblike preizkušancev, ki smo jih prav tako numerično preizkusili, in na podlagi rezultatov simulacij izbrali najbolj primerno obliko dog-bone preizkušanca. Ugotovili smo, da s spremembo geometrije preizkušanca vplivamo na napetostno stanje v njem, z dodanim utorom v preizkušancu ustvarimo namesto enoosnega večosno napetostno stanje. Predstavljen je tudi celotni eksperimentalni postopek in rezultati testiranj za dva različna materiala. Testiranja smo izvedli v Impact Engineering Laboratory na univerzi v Oxfordu.
Ključne besede: Split Hopkinson Pressure Bar, udarne obremenitve, karakterizacija materiala, numerične simulacije, LS-DYNA, dog-bone preizkušanci
Objavljeno v DKUM: 25.09.2012; Ogledov: 2585; Prenosov: 372
.pdf Celotno besedilo (5,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici