1. Analiza varnosti in kapacitete križišča Domžale - Trzin pri Depali vasiAjka Durić, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava analizo varnosti in kapacitete križišča v Depali vasi z namenom izboljšanja prometne varnosti in pretočnosti. V raziskavi smo preučili trenutno stanje križišča z uporabo podatkov o prometnih obremenitvah, pridobljenih od podjetja Omega Consult, ter statistik prometnih nesreč za obdobje 2012–2022, dostavljenih s strani Agencije za varnost prometa.
S pomočjo simulacij v programu VISSIM in analize s programsko opremo SIDRA INTERSECTION smo ocenili različne variante križišča, vključno z nesemaforiziranim križiščem, semaforiziranim križiščem in krožiščem. Teoretično ozadje analize vključuje ocenjevanje ravni storitve (LOS) in kapacitetnih modelov, ki določajo zmogljivost križišča v različnih prometnih pogojih. Krožišče z dvema pasovoma se izkaže za najboljšo rešitev, saj omogoča boljšo razporeditev prometnih tokov, povečuje varnost in zmanjšuje zastoje. Kratkoročne rešitve vključujejo uvedbo dodatnih zavijalnih pasov in zmanjšanje hitrosti na regionalni cesti, kar bo izboljšalo pretočnost in varnost. Dolgoročno pa predlagamo preureditev križišča v krožišče, kar bi trajno rešilo težave s prometno pretočnostjo in varnostjo. Ključne besede: križišče, varnostna analiza, kapacitetna analiza, prometne nesreče, obremenitve križišča, prometna varnost, infrastruktura. Objavljeno v DKUM: 20.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,76 MB) |
2. Izbor optimalne ureditve križišča v mestu Čakovec : magistrsko deloBožidar Međimurec, 2020, magistrsko delo Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je prometno-tehnična analiza križišča v mestu Čakovec na Hrvaškem. Obravnavano križišče zahteva temeljito rekonstrukcijo, ob čemer se postavlja vprašanje, kakšna ureditev križišča je najbolj optimalna. Da bi podali odgovor na omenjeno vprašanje, je treba izvesti prometno-tehnično analizo, analizo prometne varnosti in kapacitetno analizo. Za kapacitetno analizo je potrebno štetje prometa, da bi dobili obstoječe prometne obremenitve. Z upoštevanjem kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča in na podlagi vseh opravljenih analiz sta predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Na koncu je izbrana optimalna ureditev križišča, in sicer enopasovno srednje veliko krožno križišče. Ključne besede: križišča, prometno-tehnična analiza, kapacitetna analiza, izbor optimalne ureditve križišča, rekonstrukcija križišča Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 1130; Prenosov: 86
Celotno besedilo (16,15 MB) |
3. Umestitev skupnega prostora in obvozne ceste v občini videmRobert Koletnik, 2019, diplomsko delo Opis: Obravnavan odsek se nahaja v središču naselja Videm pri Ptuju v neposredni bližini šole. Problem predstavljajo prometne obremenitve, ki so glede na prometno infrastrukturo in glede na neposredno bližino osnovne šole in vrtca previsoke. Na podlagi analiz trenutnega stanja smo predlagali uvedbo slepe ulice na obravnavanem odseku in izgradnjo nove obvozne ceste. Izmed šestih analiziranih variant trase smo po vrednotenju vseh variant izbrali najprimernejšo in ji določili tipski prečni profil. Predlagali smo rekonstrukcijo križišča, kjer se obvozna cesta priključuje na to križišče. Na območju slepe ulice smo predlagali umestitev skupnega prostora. Ključne besede: skupni prostor, obvozna cesta, kapacitetna analiza, prometna varnost Objavljeno v DKUM: 25.09.2019; Ogledov: 1468; Prenosov: 90
Celotno besedilo (6,44 MB) |
4. ANALIZA NIVOJSKEGA KRIŽIŠČA IN PREDLOGI REŠITEV Z UPORABO SIMULACIJSKEGA MODELADejan Stević, 2012, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena analiza nivojskega križišča in predlogi rešitev z uporabo simulacijskega modela. Za izvedbo simulacije in s tem pridobitev relevantnih rezultatov je bilo potrebno analizirati trenutno stanje obravnavanega križišča in opraviti štetje prometa.
Magistrsko delo vsebuje ključne podatke o priključkih in nivojskih križiščih v urbanih okoljih, analizo trenutnega stanja obravnavanega križišča, izvedbo simulacijskega modela v programu Sidra intersection ter predlog ukrepov za izboljšanje kapacitete križišča. Sledi primerjava rezultatov pridobljenih s kapacitetno analizo ter izbor optimalne variante na osnovi simulacijskega modela. Ključne besede: nivojsko križišče, konfliktne točke, konfliktna površina, projektno-tehnični elementi, simulacijski model, kapacitetna analiza Objavljeno v DKUM: 21.01.2013; Ogledov: 1937; Prenosov: 310
Celotno besedilo (4,34 MB) |