| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRAVNO VARSTVO PODATKOVNIH BAZ
Oskar Letonja, 2015, diplomsko delo

Opis: Organiziranje informacij predstavlja v današnjem času temelj učinkovitega izvajanja poslovnega procesa in sprejemanja pravilnih poslovnih odločitev. Podatkovne baze predstavljajo orodje za organiziranje informacij. Predmetno delo opisuje specifične vidike podatkovnih baz kot intelektualnih stvaritev, pri čemer je izpostavljen vidik izdelave podatkovnih baz, tako iz tržnega vidika, kot tudi iz stališča pravic izdelovalcev in uporabnikov. Podatkovne baze so tako predmet konkurenčnega prava, pogodbenega prava, avtorskega prava ter sui generis pravice izdelovalcev podatkovnih baz. Tematiko spremljajo argumentacije tujih sodišč, na podlagi katerih lahko zaključimo, da nudi vsaka od teh oblik pravnega varstva določeno stopnjo pravne varnosti, vendar pa imajo te oblike v praksi pogosto težave z nudenjem zadovoljive oblike pravnega varstva, zaradi svojih specifičnih predpostavk.
Ključne besede: Podatkovne baze, avtorska pravica, sui generis pravica, konkurenčno pravo, znatnost naložbe, količinski/kakovostni vidik naložbe
Objavljeno v DKUM: 19.02.2015; Ogledov: 2998; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

3.
KVALITATIVNI VIDIKI PISANJA ZGODBE OB SLIKI UČENCEV V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU
Petra Barborič, 2014, magistrsko delo

Opis: Prvi šolski dan, novi obrazi, šolske potrebščine in vstop v svet črk in številk so ene izmed mnogih stvari, s katerimi bo učenec odraščal skozi svoje šolanje. In ravno svet črk je tista prva stopnja, katero bo spoznaval prva tri leta osnovne šole. Od velikih tiskanih črk do pisanih črk pa je kar dolga pot. Prične se pri začetnem navajanju na različne oblike črk in konča, ko otrok postane pismen. Zna brati in pisati. Vendar to ne pomeni, da se pot v tretjem razredu konča, opismenjevanja se ljudje učimo celo življenje. Večino odgovornosti na začetku poti nosi le en sam, to je učitelj. Njegova naloga je, da nam pokaže pot, po kateri bomo usvojili pisanje. Ta je lahko za nekatere lahka, za druge težja. Delo mu olajšajo opismenjevalne metode in postopki začetnega opismenjevanja, ki jih narekujejo različni avtorji. Učitelj mora poiskati le dober način, s katerim se bo lotil poučevanja. Ob koncu tretjega razreda naj bi tako vsi učenci znali brati in pisati. Sledi nadgrajevanje te poti, torej učitelj od učenca zahteva vedno več in s tem učenec postaja ustvarjalen in kreativen. Razširja pa tudi svoj besedni zaklad in mišljenje, ki je povezano z njim. V svojem empiričnem delu sem raziskovala ravno to, kreativnost in ustvarjalnost učencev; kako daleč seže njihova domišljija ob koncu 2. in 3. razreda. Raziskava je potekala na petih mariborskih osnovnih šolah, med istimi učenci. Njihova naloga je bila napisati zgodbo ob sliki. Preverjala sem napredek petih spremenljivk. Preverila sem tudi, ali je tretji razred dosegel svoj namen - namen celoletnega utrjevanja. Pri preverjanju sem uporabila deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. S temi metodami sem prišla do rezultatov, ki so pokazali zmožnosti pisanja učencev na kvalitativnem vidiku pisanja zgodbe. Rezultate sem interpretirala s t-testom odvisnih spremenljivk. Preverjanje kvalitativnega vidika pisanja zgodbe ob sliki je potekalo dvakrat, meseca maja 2013 in 2014, instrumentarij je bil enak, saj lahko le tako govorimo o napredku.
Ključne besede: opismenjevanje, pisanje, kreativnost, zgodba, kakovostni vidik
Objavljeno v DKUM: 09.12.2014; Ogledov: 2847; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici