SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LITERARNO IN LIKOVNO INTERPRETIRANJE TRNULJČICE V RAZLIČNIH SLIKANIŠKIH IZDAJAH
Janja Kalšek, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Literarno in likovno interpretiranje Trnuljčice v različnih slikaniških izdajah sem analizirala dvanajst slikanic Trnuljčice. Predstavila sem morfološke značilnosti besedila, likovne in oblikovne elemente slikanice ter odnos med besedilom in ilustracijami posamezne slikanice. Namen mojega diplomskega dela je bil tudi opredeliti teorijo pravljice in slikanice ter izpostaviti kriterije, ki določajo kakovostno slikanico. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila deskriptivno metodo pri definiranju teoretičnih pojmov, metoda analize mi je bila v pomoč v osrednjem delu diplomskega dela, ko sem analizirala slikanice, komparativno metodo in metodo sinteze pa sem uporabila v sklepnem delu, kjer sem naredila primerjavo analiziranih slikanic in povzela lastne ugotovitve. Cilj diplomske naloge je bil pokazati, da niso vse slikanice Trnuljčice kakovostne ne na jezikovnem kot tudi ne na likovnem področju, da sta pri slikanicah oba dela izjemnega pomena in da se v različnih izdajah pojavljajo velike razlike v vsebini same zgodbe. Vse to zato, da bi starši, strokovni delavci in drugi slikanice izbirali z večjo mero premišljenosti in tako svojemu otroku ponudili le najboljše za njegov razvoj. Otrok s pomočjo slikanic namreč spoznava in prepoznava nove, zapletenejše in zahtevnejše odnose ter stvari. Pravljice ga tolažijo, pomirjajo in zabavajo. Hkrati pa si ob poslušanju in prebiranju slikanic bogati besedni zaklad in ostri čut za likovno estetske vrednosti.
Ključne besede: slikanica, kakovostna slikanica, analiza slikanic, pravljica, Trnuljčica
Objavljeno: 23.05.2016; Ogledov: 316; Prenosov: 49
.pdf Polno besedilo (2,46 MB)

2.
Obravnava slikanice Medvedek, kaj delaš? v prvem starostnem obdobju
Katja Gojčič, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na slikanico Medvedek, kaj delaš?, sestavljeno iz šestih kratkih slikaniških zgodb/prizorov za najmlajše poslušalce od prvega do tretjega leta starosti, ki so bile prvotno objavljene v reviji Cicido. Avtorica zgodb Slavica Remškar in ilustrator Zvonko Čoh sta slovenska ustvarjalca. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljeni pomen branja v predšolskem obdobju, vloga staršev in vzgojiteljev, definicija slikanice, življenjepis avtorice in ilustratorja ter revija Cicido. Slikanice so multimodalno delo, saj vsebujejo tri komponente, in sicer literarno, likovno in oblikovno; zadnja združuje obe predhodni komponenti v celoto. Praktični del diplomskega dela vsebuje analizo posameznih kratkih slikaniških zgodb/prizorov: Kaj je v kahlici, Medvedek in dež, Medvedek se oblači, Medvedek in novo kolo, Medvedek in morje ter Medvedek in debele knjige. Temu sledi zapis praktične izvedbe načrtovanih in izvedenih dejavnosti v vrtcu med otroki prvega starostnega obdobja. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali je izbrana slikanica kakovostna, ali sta besedilo in ilustracija ustrezna za prvo starostno obdobje in ali lahko izbrano delo približamo otrokom prvega starostnega obdobja, da ga razumejo in se nanj odzivajo.
Ključne besede: kakovostna slikanica, kratke slikaniške zgodbe/prizori, Slavica Remškar, prvo starostno obdobje, bralna pismenost
Objavljeno: 01.09.2017; Ogledov: 35; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (1,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici