| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava izvirne slikanice za predšolske otroke : magistrsko delo
Laura Pukel, 2024, magistrsko delo

Opis: Izdelava izvirne slikanice za predšolske otroke je naslov magistrskega dela, ki vsebuje teoretična izhodišča na podlagi raziskovanja različnih strokovnjakov iz literarnega področja in likovne umetnosti. Izmed književne literature za otroke so podrobneje opredeljeni definicija slikanice in elementi, ki jih vsebuje. Prav tako je opisana slikanica s poudarkom na kakovostni ilustraciji. V praktičnem delu, ki je narejen na podlagi sinteze teoretičnih spoznanj, je prikazan postopek izdelave izvirne slikanice za predšolske otroke. Besedilo z naslovom Rojstnodnevna želja je napisala Rebeka Govedič, ilustrirala Laura Pukel. Govedič je diplomirala na smeri predšolska vzgoja PEF UM z diplomskim delom Razvijanje bralne pismenosti predšolskih otrok na podlagi izvirne slikanice. Pri vizualni podobi slikanice, ki je avtorsko delo, je bilo treba upoštevati elemente parabesedila (naslovnica, notranja naslovnica, vezni listi) in knjižnega vložka. Vsebinski del ilustracij predstavlja potek dogodkov, ki so opisani v zgodbi, prav tako so ilustracije analizirane na podlagi vsebinske upodobitve ob upoštevanih likovno-teoretičnih zakonitosti ter razumevanju interakcije med besedilom in ilustracijami.
Ključne besede: slikanica, besedilo, multimodalnost, kakovostna ilustracija, slikanica za predšolske otroke
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

2.
Razvoj bralne pismenosti v 2. starostnem obdobju vrtca skozi izbrane tematske sklope : diplomsko delo
Eva Štampar Ivanuša, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je navedena raznolika in kakovostna literatura z izborom navezujočih se dejavnosti, ki so primerne za predšolske otroke. Delo je ustvarjeno z namenom ozaveščanja otrok in vzgojiteljev o pomembnosti bralne pismenosti za otrokov razvoj. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pojem bralne pismenosti, njeni elementi ter pomembnost za otrokov razvoj. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti, ki se med seboj dopolnjujejo in otroku omogočajo celosten bralni razvoj. Predstavljena pa je tudi slikanica, njene značilnosti in iztočnice, iz katerih lahko izhajamo, kadar iščemo kakovostna slikaniška dela. V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo, metodo klasifikacije, metodo analize in sinteze, komparativno metodo ter metodo praktičnega dela. V praktičnem delu diplomskega dela smo opravili multimodalno analizo petih izbranih slikanic. Sledi pet izbranih tematskih sklopov, v katerih so omenjena tri slikaniška dela in nanje navezujoče se dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu otrok 2. starostnega obdobja vrtca in opis odziva otrok ter vzgojiteljev. Prisoten je model celostnega branja. Ugotovili smo, da otroci ob prisotnosti odraslega bralca z veseljem sodelujejo pri bralnih dejavnostih. Otroci imajo branje radi, saj ob prijetnih ter pozitivnih izkušnjah kažejo zanimanje za branje.
Ključne besede: bralna pismenost, kakovostna slikanica, gradniki bralne pismenosti, tematski sklopi, multimodalna analiza
Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 786; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (4,81 MB)

3.
Razvoj družinske pismenosti pri malčkih : diplomsko delo
Mojca Mramor, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Razvoj družinske pismenosti pri malčkih je znotraj družinskega okolja spodbuditi skupno branje ter sodelovanje več generacij. V ta namen je navedena raznolika in kakovostna otroška literatura ter nabor dejavnosti, ki jih zajema družinska pismenost. Delo je ustvarjeno z željo po ozaveščanju in opolnomočenju staršev oz. otrokovih pomembnih odraslih o esencialnosti družinske pismenosti in vrednosti slednje za otrokov razvoj. V teoretičnem delu je tako predstavljen pojem družinske pismenosti in njena vloga pri otrokovem razvoju. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti in veščine, ki naj bi jih malček znotraj teh usvajal. Opredeljena je slikanica in navedene iztočnice, na katere se lahko opremo ob iskanju kakovostnih slikaniških del. Pri raziskovanju so uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, metoda sinteze, komparativna metodo in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza štirih izbranih slikanic. Sledi šest povzetkov iz del izvirajočih dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu treh malčkov, in opis odzivov otrok. Poudarjen je model celostnega branja slikanice. Ugotovljeno je, da malčki, ob prisotnosti njemu pomembnih odraslih, z veseljem sodelujejo v dejavnostih družinske pismenosti. Pri tem so potrebne prilagoditve glede na otrokov razvoj. Posega se po kakovostnih delih in otroka aktivno vključuje v dejavnosti. Malčki imajo branje radi in ob pozitivnih izkušnjah kažejo velik interes zanj.
Ključne besede: Družinska pismenost, kakovostna slikanica, multimodalna analiza, malčki, obravnava slikanice.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1014; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

4.
Uporaba slikanic za vir naravoslovnih dejavnosti v vrtcih : diplomsko delo
Nina Harner, 2021, diplomsko delo

Opis: Otrokov prvi stik z naravo je najučinkovitejši takrat, kadar mu omogočimo neposreden stik z živo in neživo naravo. Kadar pa to ni mogoče, lahko otroci spoznavajo, raziskujejo in primerjajo bitja, stvari in pojave prek različnih medijev, kot so slikanice. Prav tako v primerih, kjer imajo neposreden stik z naravo s slikanicami dopolnijo in obogatijo naravoslovno izkušnjo. V diplomskem delu bomo raziskovali, katere slikanice so naravoslovno kakovostne in primerne za učenje naravoslovnih vsebin in s katerimi lahko načrtujemo kakovostno naravoslovno dejavnost, ki je v skladu s cilji, h katerim teži Kurikulum za vrtce. Prav tako smo oblikovali tudi kriterij, s katerim lahko presodimo, ali so slikanice z naravoslovnega področja kakovostne in primerne za kakovostno načrtovanje naravoslovne dejavnosti v vrtcu. V analizo smo vključili 50 slikanic, izdanih po letu 2015, tako domačih kot tujih avtorjev. Vzorec slikanic smo pridobili iz mariborske Knjižnice enote Tezno. Naša predvidevanja o številu kakovostnih naravoslovnih slikanic se niso izpolnila, saj smo ugotovili, da je še zmeraj veliko slikanic, ki so z naravoslovnega področja nekakovostne in otrokom predstavljajo napačen pogled v resnično naravo, na živa bitja, stvari, predmete oz. na okolje, ki nas obdaja. Ob koncu diplomskega dela smo dodali še primer priprave, s katero lahko vzgojitelji kljub nekaterim vidikom pomanjkljivih naravoslovnih prikazov načrtujejo ustrezne naravoslovne dejavnosti.
Ključne besede: kakovostna slikanica, naravoslovje, naravoslovna dejavnost, Kurikulum za vrtce, priprava.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 1050; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

5.
Tema vode v slikanicah za otroke v predšolskem obdobju
Mateja Jesenek, 2018, diplomsko delo

Opis: Vsebina diplomskega dela se nanaša na kakovostne leposlovne slikanice, katerih tema je voda. Obravnavali smo šest kakovostnih leposlovnih slikanic, s katerimi smo otrokom v predšolskem obdobju približali različne zvrsti in vrste literarnih besedil. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pomen branja kakovostnih slikanic v predšolskem obdobju, definicija kakovostne slikanice, interakcija med besedilom in ilustracijo v slikanicah ter pomen odrasle osebe kot bralnega zgleda.
Ključne besede: kakovostna slikanica, tema vode v slikanicah, pomen branja v predšolskem obdobju, odrasla oseba kot bralni zgled
Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1376; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
Obravnava slikanice Medvedek, kaj delaš? v prvem starostnem obdobju
Katja Gojčič, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na slikanico Medvedek, kaj delaš?, sestavljeno iz šestih kratkih slikaniških zgodb/prizorov za najmlajše poslušalce od prvega do tretjega leta starosti, ki so bile prvotno objavljene v reviji Cicido. Avtorica zgodb Slavica Remškar in ilustrator Zvonko Čoh sta slovenska ustvarjalca. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljeni pomen branja v predšolskem obdobju, vloga staršev in vzgojiteljev, definicija slikanice, življenjepis avtorice in ilustratorja ter revija Cicido. Slikanice so multimodalno delo, saj vsebujejo tri komponente, in sicer literarno, likovno in oblikovno; zadnja združuje obe predhodni komponenti v celoto. Praktični del diplomskega dela vsebuje analizo posameznih kratkih slikaniških zgodb/prizorov: Kaj je v kahlici, Medvedek in dež, Medvedek se oblači, Medvedek in novo kolo, Medvedek in morje ter Medvedek in debele knjige. Temu sledi zapis praktične izvedbe načrtovanih in izvedenih dejavnosti v vrtcu med otroki prvega starostnega obdobja. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali je izbrana slikanica kakovostna, ali sta besedilo in ilustracija ustrezna za prvo starostno obdobje in ali lahko izbrano delo približamo otrokom prvega starostnega obdobja, da ga razumejo in se nanj odzivajo.
Ključne besede: kakovostna slikanica, kratke slikaniške zgodbe/prizori, Slavica Remškar, prvo starostno obdobje, bralna pismenost
Objavljeno v DKUM: 01.09.2017; Ogledov: 2330; Prenosov: 410
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

7.
LITERARNO IN LIKOVNO INTERPRETIRANJE TRNULJČICE V RAZLIČNIH SLIKANIŠKIH IZDAJAH
Janja Kalšek, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Literarno in likovno interpretiranje Trnuljčice v različnih slikaniških izdajah sem analizirala dvanajst slikanic Trnuljčice. Predstavila sem morfološke značilnosti besedila, likovne in oblikovne elemente slikanice ter odnos med besedilom in ilustracijami posamezne slikanice. Namen mojega diplomskega dela je bil tudi opredeliti teorijo pravljice in slikanice ter izpostaviti kriterije, ki določajo kakovostno slikanico. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila deskriptivno metodo pri definiranju teoretičnih pojmov, metoda analize mi je bila v pomoč v osrednjem delu diplomskega dela, ko sem analizirala slikanice, komparativno metodo in metodo sinteze pa sem uporabila v sklepnem delu, kjer sem naredila primerjavo analiziranih slikanic in povzela lastne ugotovitve. Cilj diplomske naloge je bil pokazati, da niso vse slikanice Trnuljčice kakovostne ne na jezikovnem kot tudi ne na likovnem področju, da sta pri slikanicah oba dela izjemnega pomena in da se v različnih izdajah pojavljajo velike razlike v vsebini same zgodbe. Vse to zato, da bi starši, strokovni delavci in drugi slikanice izbirali z večjo mero premišljenosti in tako svojemu otroku ponudili le najboljše za njegov razvoj. Otrok s pomočjo slikanic namreč spoznava in prepoznava nove, zapletenejše in zahtevnejše odnose ter stvari. Pravljice ga tolažijo, pomirjajo in zabavajo. Hkrati pa si ob poslušanju in prebiranju slikanic bogati besedni zaklad in ostri čut za likovno estetske vrednosti.
Ključne besede: slikanica, kakovostna slikanica, analiza slikanic, pravljica, Trnuljčica
Objavljeno v DKUM: 23.05.2016; Ogledov: 2249; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici