| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Raziskave vpliva glavne medicinske sestre na zagotavljanje kakovosti v zdravstvu
Natalija Galinec, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je raziskovalna naloga, ki je potekala v treh primerljivih slovenskih bolnišnicah. Namenjena je vodilnim medicinskim sestram, ki lahko z učinkovitim vodenjem, z vseživljenjskim izobraževanjem, skrbstvenim in timskim delom izboljšajo medsebojne odnose zaposlenih, dvignejo motivacijo in dosežejo boljšo kakovost zdravstvenih storitev. Predstavljeni so vidiki vodenja ljudi, ki temeljijo na zaupanju, timskem delu, obojestranski komunikaciji, delegiranju nalog in vse večji soudeležbi zaposlenih pri sprejemanju odločitev organizacije v celoti. V zdravstveni negi je nujno potrebno, da imajo vodilne medicinske sestre za uspešno vodenje zdravstvene nege znanje s področja managementa in voditeljstva. K managementu kakovosti v zdravstvu je potrebno pristopiti na sistemski način, a vodilne medicinske sestre imajo nedvomno ključno vlogo v celovitem zdravstvenem sistemu, kar želimo raziskati na podlagi rezultatov in pripraviti smernice za dvig kakovosti zdravstvenih storitev. Raziskava je pokazala, da največ medicinskih sester pozna nevarni dogodek padec iz postelje, najmanj pa je takšnih, ki poznajo nevarni dogodek napačno poznavanje bolezenskih znakov in simptomov. Pri preprečevanju nevarnih dogodkov zelo malo vključujejo bolnika in njihove svojce, vendar so medicinske sestre prepričane, da bi o nevarnem dogodku obvestile neposrednega vodja. Ugotavljamo, da med glavnimi medicinskimi sestrami različnih oddelkov ni razlik, ki bi se odražale v kvaliteti dela. Na oddelkih, kjer so medicinske sestre večkrat pohvaljene od svojega neposrednega vodja ocenjujejo svoje delo kot bolj planirano, bolj timsko, bolj raznoliko, nudi jim več strokovnih izzivov, so bolj motivirane in sodelujejo pri sprejemanju odločitev. V vseh treh bolnišnicah imajo medicinske sestre enake možnosti za izobraževanja. Dodatna znanja bi želele pridobili z internimi in funkcionalnim izobraževanjem, nekaj je tudi takšnih, ki bi želele aktivno sodelovati v krožkih kakovosti, najmanj strinjanja pa medicinske sestre vidijo v uvajanju supervizije. Iz raziskave in Nacionalne ankete je razvidno, da so bolniki najbolj zadovoljni z zdravstveno nego, ki jo nudijo v Splošni Bolnišnici dr. Jožeta Potrča Ptuj, v primerjavi z drugima dvema bolnišnicama. Če želimo v bolnišnicah doseči kakovostno zdravstveno nego, mora sodelovanje med vodilno medicinsko sestro in zaposlenimi temeljiti na odprti komunikaciji, ki izhaja iz medsebojnega spoštovanja, delitve oblasti, informacij in virov ter medosebnega vrednotenja. Vse to pa lahko dosežemo, če bodo vse vodilne medicinske sestre uporabljale stil vodenja »tim«, ki označuje visoko zanimanje tako za delovne naloge, kot tudi za ljudi.
Ključne besede: Kakovost zdravstvenih storitev, kazalniki kakovosti, vodilna medicinska sestra, voditeljstvo, vseživljenjsko izobraževanje, skrbstveno in timsko delo, medsebojni odnosi zaposlenih.
Objavljeno: 16.01.2013; Ogledov: 1871; Prenosov: 818
.pdf Celotno besedilo (5,06 MB)

3.
4.
UČINKOVITOST IN REFORMA SLOVENSKEGA ZDRAVSTVA
Urška Šeruga, 2012, diplomsko delo

Opis: Prioriteta zdravstvene dejavnosti vsake države je predvsem v ohranjanju zdravja prebivalstva in preprečevanju bolezni. Za doseganje tega se morajo izvajati razni programi za krepitev zdravja prebivalstva, za katere v Sloveniji skrbi Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ki jih hkrati tudi financira iz vplačanih prispevkov za obvezno zdravstveno zavarovanje. Vendar pa so razne spremembe v razvoju družbe in tehnologije povzročile vedno večje zahteve prebivalstva po zdravstvenih storitvah, kar je vplivalo na stroške, povezane s financiranjem vseh teh zdravstvenih storitev. Natančneje smo prikazali poslovanje in dosežene rezultate javnih zdravstvenih zavodov. Prikazali smo tudi problem, s katerim se srečuje zdravstvena dejavnost. V Sloveniji imamo namreč nizko učinkovitost zdravstvenega sistema, kar se posledično odraža v vedno daljših čakalnih dobah za preglede in vedno bolj omejenih virih za financiranje javnih zdravstvenih storitev. Ugotovili smo, da je potrebna prenova in prestrukturiranje mreže zdravstvenega varstva. Povezanost javnega in zasebnega sistema je nujno potrebna, saj se med seboj dopolnjujeta in omogočata pravičen, solidaren in enakopraven zdravstveni sistem, kjer so zdravstvene storitve dostopne vsem prebivalcem. Predstavili smo predlagane ukrepe, ki temeljijo na finančni vzdržnosti zdravstvenega sistema in bodo pripomogli k stabilnosti mreže zdravstvenega varstva ter izboljšanju kakovosti zdravstvenih storitev.
Ključne besede: javno zdravstvo, zasebno zdravstvo, učinkovitost zdravstvenih storitev, kakovost zdravstvenih storitev, finančna vzdržnost zdravstva, zdravstvena reforma.
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 2429; Prenosov: 507
.pdf Celotno besedilo (822,28 KB)

5.
VPLIV KAKOVOSTI NAVODIL ZA PREISKAVO NA POČUTJE PACIENTA
Katja Mali, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv kakovosti navodil za preiskavo na počutje pacienta. V UKC Ljubljana, na oddelku Klinika za nuklearno medicino, smo želeli ugotoviti, ali kakovostna navodila za preiskavo vplivajo na počutje pacienta pred preiskavo in med njo. Kakovostne informacije so dejavnik, ki vpliva na večjo kakovost in s tem poveča zadovoljstvo pacienta. Na podlagi predpostavk smo oblikovali vprašalnik, na katerega je odgovorilo 120 pacientov, ki so se udeležili preiskav CT-angiografija in perfuzijska scintigrafija srca. Glede na obliko in čas prejetega navodila za preiskavo smo izdelali anketo A in B. V skupini A so bili pacienti, ki so prejeli pisna navodila 7 dni pred preiskavo, v skupini B pa pacienti, ki so prejeli ustna navodila na dan preiskave. Rezultati so pokazali, da kakovostna navodila za preiskavo vplivajo na počutje pacientov pred preiskavo in med njo. Na podlagi rezultatov primerjave pisnih in ustnih navodil za preiskavo smo pripravili predloge za izboljšave, ki bodo pripomogle k večji kakovosti navodil za preiskavo.
Ključne besede: kakovost, kakovost storitev, kakovost zdravstvenih storitev, zadovoljstvo pacientov, informacije
Objavljeno: 12.12.2013; Ogledov: 1467; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

6.
OBLIKOVANJE ERGONOMSKEGA PROCESA INFORMIRANJA PACIENTOV PRED NAČRTOVANIM SPREJEMOM V BOLNIŠNICO
Bojana Smrke Kumer, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Informacije imajo velik pomen za človeka. Naš življenjski slog se hitro spreminja, informirani želimo biti na vsakem koraku, ob vsakem trenutku. V primeru, ko se človeka informacija osebno dotakne, je še toliko bolj pomembno, da je ta preprosta, razumljiva, popolna. Predvsem je to pomembno, ko pride do bolezni. V tem primeru ljudje iščemo informacije na pravih in nepravih mestih. V diplomskem delu smo proučili proces informiranja pacientov glede na razumevanje informacij, ki jih pacienti prejmejo s strani zdravstvenih delavcev. Nova prilagojena navodila smo razdelili med uporabnike naših storitev v času prvega pregleda v specialistični ambulanti KO za torakalno kirurgijo, UKC Ljubljana. Zanimalo nas je, kako pacienti razumejo napotke za sprejem na načrtovani operacijski poseg in kako zaznavajo oglaševanje navodil s pomočjo QR kode. Želeli smo podatek, v kolikšni meri so navodila pripomogla k boljšemu počutju pred sprejemom v bolnišnico. Rezultati so pokazali, da so pacienti z navodili zadovoljni in nimajo dodatnih predlogov, da se zaradi navodil počutijo bolj varni in so bolj pripravljeni na sprejem v bolnišnico. Možnost uporabe QR kode v navodilih je ostala skoraj neizkoriščena. Z vključevanjem ergonomskih načel v sistem informiranja, bomo pacientu konstantno nudili podporo pri enoličnem razumevanju informacij. Odpravili bomo vpliv dejavnikov, ki motijo razumevanje v osnovni in povratni zvezi regulacijskega sistema komunikacije med pacientom in zdravstvenim osebjem. Predlagali bomo tudi izboljšave organizacije dela v specialistični ambulanti.
Ključne besede: ergonomija, informacija, QR koda, kakovost zdravstvenih storitev, pacient
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 460; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici