| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1255
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kakovost življenja pacientov s cirozo jeter
Anita Lučić, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Ciroza jeter je globalni zdravstveni problem, ki bistveno vpliva na kakovost življenja posameznikov in zahteva velike napore zdravstvenega sistema. Namen zaključnega dela je sistematično pregledati, analizirati in sintetizirati ustrezno literaturo ter raziskati, kakšna je kakovost življenja pacientov s cirozo jeter. Metode: Pregledali smo znanstveno literaturo v angleščini v mednarodnih bazah ScienceDirect in CINAHL Ultimate/MEDLINE. Skupno smo pregledali 841 člankov. Izbrane raziskave smo nato vključili v podrobno analizo, jih razvrstili po nivojih glede na hierarhijo dokazov ter ocenili moč dokazov. Podatke smo nato prikazali s pomočjo evalvacijske in sintezne tabele. Rezultati: V končno analizo smo vključili 7 raziskav, ki smo jih razporedili v drugi, tretji, peti in sedmi nivo. Večina raziskav potrjuje izboljšanje kakovosti življenja pacientov s cirozo jeter zaradi izobraževalnih programov, rednega spremljanja, zdravstvenih izobraževanj ter uporabe določenih inštrumentov za merjenje kakovosti življenja. V nekaterih primerih pa so programi ali intervencije pokazali nevtralne ali negativne učinke. Razprava in zaključek: Ciroza jeter je terminalna faza večine jetrnih obolenj, ki zaradi napredovanja bolezni in psihosocialnih dejavnikov negativno vpliva na kakovost življenja pacientov. Kljub potrebi po boljši podpori s strani zdravstvenega osebja ostaja učinkovitost programov za samoupravljanje izziv. Nadaljnje raziskave so potrebne za izboljšanje kakovosti življenja pacientov s cirozo jeter.
Ključne besede: kakovost, življenje, pacienti, ciroza, jetra.
Objavljeno v DKUM: 10.07.2024; Ogledov: 90; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (704,54 KB)

2.
Kakovost življenja bolnika z rakom ščitnice po terapiji z radioaktivnim jodom
Lea Vodušek, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Rak ščitnice je najpogostejša maligna bolezen endokrinega sistema. Pri večini bolnikov z rakom ščitnice se opravi tiroidektomija ali odstranitev ščitnice, po kateri bolniki največkrat še prejemajo radioaktivni jod. Namen zaključnega dela je raziskati, s kakšnimi težavami se srečujejo bolniki po terapiji z radioaktivnim jodom in kakšna je njihova kakovost življenja. Metode: Izvedli smo pregled znanstvene literature na temo kakovost življenja bolnika z rakom ščitnice po terapiji z radioaktivnim jodom, z upoštevanjem določenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Analizo zbranih raziskav smo predstavili v obliki evalvacijske tabele ter sintezo zbranih podatkov izvedli s pomočjo vsebinske analize. Rezultati: V končno analizo smo vključili pet raziskav. Najpogostejše težave in omejitve pri bolnikih z rakom ščitnice, ki so bili zdravljeni z radioaktivnim jodom, so bile depresija, diareja, kserostomija, disfagija, težave z dihanjem, bolečine in utrujenost. Ugotovili smo, da alopecija predstavlja najmanjšo težavo pri bolnikih, ki so prejeli terapijo z radioaktivnim jodom. Razprava in zaključek: Po obsevanju bolnika z določenimi odmerki radioaktivnega joda je pomembno, da v domačem okolju bolnik upošteva navodila samoizolacije. Zdravljenje z radioaktivnim jodom izboljša preživetje bolnikov in omogoča dolgoletno preživetje ter kljub neželenim učinkom med in po zdravljenju dolgoročno pozitivno vpliva na kakovost življenja bolnikov.
Ključne besede: rak ščitnice, kakovost življenja, radioaktivni jod
Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 57; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (870,06 KB)

3.
Kakovost spanja zdravstvenih dispečerjev
Larisa Žula, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zdravstveni dispečerji imajo ključno vlogo pri zagotavljanju strokovne medicinske pomoči po telefonu, nudijo podporo in usmeritve kličočim v življenjsko ogrožajočih okoliščinah. Izmensko delo lahko pomembno vpliva na kakovost spanja, zato je bil namen zaključnega dela raziskati kakovost spanja zdravstvenih dispečerjev. Metode: V teoretičnem delu zaključnega dela je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, v empiričnem delu pa kvantitativna metodologija. Podatki so bili pridobljeni z vprašalnikom Sleep Quality Scale (SQS), ki smo jih nato obdelali in analizirali s programom IBM SPSS Statistics 29. Uporabili smo deskriptivno statistiko. Rezultati: Anketni vprašalnik je izpolnilo 59 zdravstvenih dispečerjev. Cronbachova alfa anketnega vprašalnika je znašala 0,89. Rezultati so prikazali, da je 30 (50,80 %) zdravstvenih dispečerjev ocenilo svojo kvaliteto spanja kot slabo, 29 (49,20 %) pa kot dobro. Najvišje je bila ocenjena trditev Po spanju imam zbrane misli. (M = 1,81), med podlestvicami pa Dnevne motnje v delovanju. (M = 9,86). Razprava in zaključek: Ugotovili smo, da je med udeleženci raziskave prevladovala slaba kakovost spanja. Izbrana tema je premalo raziskana, zato bi bilo treba v prihodnje, da bi lahko izboljšali kakovost spanja, bolje raziskati kakovost spanja zdravstvenih dispečerjev po svetu.
Ključne besede: Kakovost spanja, zdravstveni dispečerji, izmensko delo
Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 58; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (836,10 KB)

4.
Nadzor kakovosti revizij računovodsih izkazov za obdobje od 2012 do 2021
Patricija Koprivšek, 2023, magistrsko delo

Opis: Razprave o kakovostni reviziji računovodskih izkazov so vedno aktualne. V magistrski nalogi navajamo enega najbolj spornih računovodskih škandalov v zadnjem desetletju, ki je skrhal zaupanje v revizijsko delo, in sicer škandal družbe Enron v ZDA. Skrb vzbuja delo nekaterih pooblaščenih revizorjev, ki niso opozorili na napake v letnem računovodskem poročanju o poslovanju družbe. Kriteriji za kakovostno revizijo so merila, ki kažejo na pomanjkljivosti ali nepravilnosti v postopku revizije. Revizija je sicer ključnega pomena za zagotavljanje zanesljivosti računovodskih izkazov in drugih poslovnih poročil. Od leta 2019 je nadzornik nad delovanjem revizijskih družb in pooblaščenih revizorjev v Sloveniji Agencija za javni nadzor nad revidiranjem. Nadzor nad kakovostjo revidiranih izkazov obsega pregled izbranih revizijskih poslov za preverjanje skladnosti s pravili revidiranja in pregledovanje postopkov notranjega nadzora kakovosti v revizijskih družbah. Namen magistrske naloge je raziskati stanje kakovosti revidiranja računovodskih izkazov z vidika nadzora, ki ga v Sloveniji izvaja Agencija za javni nadzor nad revidiranjem (ANR). Analizirani podatki o izrečenih ukrepih, ki jih je izrekel ANR v desetih letih, in sicer od leta 2012 do leta 2019, razkrivajo, da zaradi kratkega obdobja pregleda izvedenih nadzorov ni mogoče realno oceniti napredka kakovosti revidiranja računovodskih izkazov. Izsledki analize za zadnja leta napovedujejo skrb vzbujajoč trend upadanja števila pooblaščenih revizorjev. Ta pomanjkljivost vpliva na kakovostno opravljeno revizijo. Za ohranjanje strokovnosti in kredibilnosti revizijske stroke predlagamo, da bi se ANR aktivno lotil ukrepov, kot so spodbujanje študentov za vpis v program za pridobitev licence pooblaščenega revizorja, uvajanje mentorstva za mlade revizorje, organiziranje strokovnih izobraževanj in seminarjev za revizorje itd.
Ključne besede: kakovost revidiranja računovodskih izkazov, nadzor, Agencija za javni nadzor nad revidiranjem, kriteriji za kakovost revidiranja računovodskih izkazov
Objavljeno v DKUM: 18.06.2024; Ogledov: 134; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

5.
Uvedba standarda kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in ocena učinkov uvedbe : magistrsko delo
Stanislav Hozjan, 2024, magistrsko delo

Opis: Zagotavljanje kakovosti je ključnega pomena pri izvajanju storitev v procesu graditve objektov. Ocenjevanje kakovosti pri storitvah je težje kot pri izdelkih, saj so storitve neotipljive in nemerljive. Dejavniki, ki vplivajo na doseganje visoke stopnje kakovosti pri storitvah graditve objektov, vključujejo neprimerne specifikacije v ponudbah, nepopolne ali slabe vhodne podatke, neprimerno komunikacijo med udeleženci, neustrezen nadzor nad kakovostjo in podobno. Za dosego visoke ravni kakovosti je pomembno vzpostaviti sistem vodenja kakovosti in sistem zagotavljanja kakovosti, ki omogočata usmerjanje, nadzorovanje ter izpolnjevanje pričakovanj naročnika, ustrezen nadzor nad projekti, zmanjševanje napak in pomanjkljivosti, izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti ter povečanje zaupanja z naročnikove strani. Ključni namen magistrskega dela je podati napotke za vzpostavitev ustreznih sistemov vodenja kakovosti in zagotavljanja kakovosti v inženiring ter projektantskih podjetjih ter njihovo pravilno upravljanje za dosego optimalnih rezultatov. Magistrsko delo v nadaljevanju obravnava uvedbo sistema kakovosti v podjetje ZEU , družba za načrtovanje in inženiring d. o. o. v skladu z zahtevami mednarodnega standarda SIST ISO 9001:2015 in ob upoštevanju lastnosti obravnavanega podjetja ter izvedene analize anketnega vprašalnika skuša ugotoviti pomembnost vzpostavljenega sistema vodenja kakovosti v inženiring podjetjih ter oceniti učinke za podjetje. Bistvena ugotovitev dela je, da zagotavljanje kakovosti v procesu izvajanja storitev (svetovalnega) inženiringa omogoča izpolnjevanje pričakovanj naročnikov, zmanjšanje števila napak, povečanje zaupanja naročnikov, povečanje učinkovitosti in konkurenčne prednosti podjetja.
Ključne besede: SIST ISO 9001 : 2015, kakovost, zagotavljanje kakovosti, inženiring podjetje, projektantsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 133; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

6.
Usklajenost poslovnih rešitev s poslovnimi zahtevami
Uroš Zabukovšek, 2024, doktorska disertacija

Opis: Usklajenost informacijske in poslovne strategije je ključnega pomena za uspeh sodobnih podjetij. Množica raziskav ugotavlja, da so lahko celo najboljše strategije neuspešne zaradi pomanjkanja usklajenosti med IT in poslovnimi cilji. Ta problem usklajenosti se kaže kot ena izmed največjih težav med IT strokovnjaki in poslovnimi vodji. V podjetjih morajo vse organizacijske enote sodelovati in podpirati skupne cilje. IT oddelek je ključnega pomena pri tem, saj ponuja storitve in izdelke, ki so nujni za optimizacijo delovanja podjetja. Da bi dosegli usklajenost, je potrebno zagotoviti, da je prisotna na vseh nivojih organizacije, od organizacijskega do individualnega. Za objektivno obravnavo usklajenosti pa je ključno razviti metode in orodja za merjenje stopnje usklajenosti, kar je še vedno predmet raziskav na področju managerskih informacijskih sistemov. Raziskave s področja usklajevanja poslovne in IT strategije (BITA) poudarjajo praktično vrednost usklajevanja obeh strategij, saj prinašajo direktni vpliv na delovanje podjetja. Zgodnejše raziskave so se osredotočale na primerjavo poslovnega načrta in IT načrta, druge so se osredotočale na povezavo med poslovno strategijo in strategijo IT, nato prileganje poslovnih potreb in prioritet informacijskih sistemov IT. Digitalne tehnologije revolucionarno spreminjajo merjenje in upravljanje okoljskih in trajnostnih vidikov poslovanja, vendar optimalno izvajanje in uporaba digitalnih tehnologij, ki podpirajo trajnost podjetij, ostaja izziv. Izhodišče naše raziskave je bilo je bilo raziskati različne vidike BITA ter načine merjenja nivoja zrelosti usklajevanja v katerem se nahaja podjetje. Zanimalo nas je tudi kako BITA vpliva na uspešnost poslovanja organizacije. Glede na obstoječe raziskave BITA smo se osredotočili na manj raziskane dejavnike, kot je vpliv BITA na Korporativno trajnost ter posredne vplive dejavnikov kakovosti IT storitev in delo na daljavo na uspešnost poslovanja organizacije. Z področjem BITA so povezane različne tematike med katerimi lahko izpostavimo strateške informacijske sisteme, ki so informacijski sistemi, ki podpirajo ali oblikujejo konkurenčno strategijo organizacije in so ključne za uspešno poslovanje organizacij. Uspešnost uvedbe in uporabe navedenih sistemov je hkrati tesno povezana z zrelostjo BITA podjetja. Obravnavana tema doktorske disertacije bo prispevala k večjemu razumevanju pomena BITA in stopnje zrelosti v podjetjih in kako BITA vpliva neposredno in posredno (preko kakovosti IT storitev in dela na daljavo) na uspešnost podjetja. Poleg navedenega ta raziskava prispeva k razumevanju pomena BITA in IT storitev pri uvajanju korporativne trajnosti in trajnostnih iniciativ. Pričakujemo, da bo naša raziskava omogočila da bodo podjetja lažje uskladila IT storitve z poslovanjem in se osredotočila na ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost poslovanja. V primeru, da se za podjetje naredi raziskava primera pa lahko podjetje poleg navedenega pridobi vpogled v pomembnost posameznih dejavnikov in se osredotoči na njih z namenom optimiranja ter usklajevanja IT in poslovnih procesov podjetja.
Ključne besede: usklajenost informacijske strategije s poslovno strategijo (BITA), kakovost IT storitev, delo na daljavo, korporativna trajnost, modeliranje strukturnih enačb (SEM), delni najmanjši kvadrati (PLS).
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 111; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (9,50 MB)

7.
Vpliv sončnih in vetrnih elektrarn na stabilnost elektroenergetskega omrežja in kakovost električne energije : diplomsko delo
Veljko Marjanović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje vpliv sončnih in vetrnih elektrarn na stabilnost in kvaliteto električne energije v pametnih omrežjih. S povečanjem deleža obnovljivih virov energije, kot sta sončna in vetrna energija, se v elektroenergetskih sistemih pojavljajo novi izzivi glede zanesljivega delovanja omrežij. V diplomskem delu so analizirani ključni dejavniki, ki vplivajo na kvaliteto električne energije, vključno z nihanji proizvodnje iz obnovljivih virov ter njihovim vplivom na napetost in frekvenco omrežja. Rezultati raziskave ponujajo vpogled v pomembnost učinkovite integracije sončnih in vetrnih elektrarn v sodobna električna omrežja.
Ključne besede: pametno omrežje, električna energija, kakovost električne energije, harmoniki, sončne elektrarne, vetrne elektrarne
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 153; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

8.
Predlog izboljšave pakirne linije 2 v proizvodnem procesu cevarne podjetja Impol PCP: analiza, načrtovanje in implementacija : magistrsko delo
Tilen Tič, 2024, magistrsko delo

Opis: Danes je vsako podjetje del globalnega trga, podjetja pa so prisiljena kontinuirano izboljševati konkurenčno sposobnost svojega dela. Eno od orodij za izboljševanje oziroma ohranjanje zadovoljstva kupcev je zagotavljanje kvalitete izdelkov. Zaradi pojavljanja površinskih napak na materialu med pakiranjem ter fizično zahtevnega dela zaposlenih se je podjetje odločilo za posodobitev pakirne linije. Ročno pakirno linijo je nadomestila polavtomatizirana linija. V delu je predstavljeno podjetje, organizacija in postopek posodobitve pakirne linije 2. V diskusiji so ovrednoteni rezultati ter pojasnjeni cilji, ki so bili doseženi. Predstavljene so rešitve, ki bi povečale pretočnost in izboljšale delovni proces. Projekt je temeljil na cilju izboljšanja zadovoljstva kupcev, ugodnejšemu delu zaposlenih na stroju, prav tako pa je pozitivno vplival na dodano vrednost podjetja.
Ključne besede: pakirna linija, produktivnost, kakovost izdelkov, fizična obremenitev zaposlenih, izboljšanje proizvodnega procesa
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 63; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (12,38 MB)

9.
Primerjava orodij za zaznavanje pomankljive programske kode
Anja Horvat, 2024, diplomsko delo

Opis: V sodobni dobi digitalizacije in razvoja programske opreme je kakovost kode ključnega pomena za zagotavljanje stabilnosti, učinkovitosti in varnosti informacijskih sistemov. Diplomsko delo je namenjeno analizi in primerjavi orodij za zaznavanje pomanjkljive programske kode. V njem je predstavljeno, kaj sploh pomanjkljiva programska koda je in kakšne tipe poznamo. Predstavimo tudi orodja za zaznavanje pomanjkljive programske kode in jih analiziramo.Med analizo različnih orodij smo opazili, da ima vsako orodje svoje prednosti in omejitve. Čeprav večina omogoča zaznavanje različnih vrst pomanjkljivosti in prilagajanje pravil, smo opazili razlike v učinkovitosti in uporabniški izkušnji. Izbira pravega orodja je ključnega pomena za izboljšanje kakovosti in vzdržljivosti programske opreme.
Ključne besede: Kakovost kode, pomanjkljiva programska koda, tipi pomanjkljive programske kode, orodja, učinkovitost, uporabniška izkušnja
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 91; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
Standardizacija prekmurske transkripcije samoglasnikov : študija primera
Melita Zemljak Jontes, Mihaela Koletnik, 2023, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: spontana raba jezika, prekmursko narečje, kolikost samoglasnikov, kakovost samoglasnikov, eksperimentalnofonetične analize
Objavljeno v DKUM: 31.05.2024; Ogledov: 90; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 4.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici