| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 322
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Management in teorija organizacij : Učbenik
Gregor Jagodič, Mitja Gorenak, 2022

Opis: Učbenik Management in teorija organizacij predstavlja zbirko skupaj desetih poglavji, skozi katere bodo študentje pridobili pregled nad osnovo razumevanja managementa in teorije organizacij v turizmu. Uvodna tri poglavja so osredotočena predvsem na organizacijo in koncepte organizacije v turizmu. Tako se v prvem poglavju osredotočamo na evolucijski pogled, kako smo sploh prišli do organizacij, v drugem analiziramo, kako je turistični sistem vezan na organizacijsko delovanje in v tretjem poglavju zelo ozko analiziramo specifike prav turističnega sistema in kodiranja, ki se v sistemu uporablja. Nadalje se poglavja osredotočajo bolj na managerske vsebine, ki so kljub vsemu prepletena s primeri, ki so direktno vezani na turizem. Tako v poglavjih najdemo osnovno predstavitev kaj je management in kdo je manager, kakšne so vloge in naloge managerja in celoto zaključimo z zapletenim odnosom med managementom in etiko. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Ključne besede: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 39; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,68 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Spretnosti za uspeh na delovnem mestu : Učbenik
Tomi Špindler, Mitja Gorenak, 2022

Opis: Učbenik Spretnosti za uspeh na delovnem mestu predstavlja zbirko skupaj osmih poglavji, skozi katere bodo študentje prejeli določena znanja, ki jih potrebujejo pri izbiri sebi primernega dela. Najprej mora posameznik dobro poznati kakšna znanja in sposobnosti, torej kakšne kompetence so zahtevane za posamezno delovno mesto, zato učbenik začenjamo prav s kompetencami. Nadaljujemo s kombinacijo, zaposlitvenih oglasov, pravil pisanja življenjepisa ter priprave motivacijskega pisma, ki bo posamezniku omogočilo pripravo dobre prijave za željeno delovno mesto. Ker samo prijava ni dovolj se v nadaljevanju osredotočamo na proces zaposlitvenega razgovora in testov, ki so zelo pogosto sestavni del zaposlitvenega procesa. Zadnji dve poglavji, delov v skupini in stres na delovnem mestu zaokrožujeta vsebine, vse od iskanja pravega delovnega mesta za posameznika, do vraščanja vanj in prilagajanja novemu okolju. Vsebine so močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Ključne besede: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 35; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (7,62 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Uvajanje kadrov v podjetju x
Maja Bračun, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvajanje kadrov je eden izmed zelo pomembnih procesov v organizaciji. Pri uvajanju ne mislimo samo na novega kadra, ampak tudi na osebo, ki je znotraj organizacije in ki bo zamenjala svoje delovno mesto. Uvajanje je glavno za zadovoljstvo ter motivacijo kadrov. Za organizacijo je pomembno, da kader čim prej osvoji postavljene cilje ter začne opravljati delo samostojno brez dodatne pomoči. Slabo uvajanje ima več negativnih učinkov, saj lahko vodi do fluktuacije, absentizma, odsotnosti z dela, nezgod pri delu ter slabega odnosa do zaposlenih in svojih opravil. Odločili smo se, da bomo v diplomskem delu obravnavali problematiko uvajanje kadrov v podjetju X. Proces kadrovanja v širšem smislu smo obravnavali v teoretičnem delu. Večji poudarek pa smo namenili uvajanju kadrov. S pomočjo raziskave smo v praktičnem delu želeli ugotoviti, kako uvajanje pripomore do socializacije v podjetju X, kakšnih načinov uvajanja se poslužuje podjetje X ter če po končanem uvajanju kandidat prejme dovolj informacij za opravljanje samostojnega dela. Ugotovili smo, da so kandidati v procesu uvajanja pridobili zadosti informacij za opravljanje samostojnega dela. V organizaciji so se zelo hitro vključili v novo delovno okolje ter vzpostavili dobre medsebojne odnose. Kandidate je uvajal sodelavec ter jim pri reševanju problemov tudi pomagal.
Ključne besede: kadrovanje, uvajanje, kadri
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 170; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (406,44 KB)

4.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo v marketinškem podjetju
Ana Ljubić, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava raziskavo glede motivacije za izobraževanja in delo v marketinškem podjetju. V teoretičnem delu smo predstavili različne opredelitve pojma motivacija. Opisali smo različne motivacijske teorije, kot so teorija Maslowa, Herzbergova dvofaktorska teorija, Teorija X in Y, Vroomova motivacijska teorija, McClellandova motivacijska teorija in Hackman-Oldhamov model. Nato smo predstavili tudi motivacijo zaposlenih za delo in motivacijske dejavnike. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se lotili opredelitve pojmov izobraževanja, nalog in ciljev izobraževanja ter izzivov pri izobraževanju zaposlenih. Teoretični del smo zaključili z opisom motivacije za izobraževanje. Po teoretičnem delu je sledila raziskava, ki smo jo opravili s spletnim anketnim vprašalnikom. Z raziskavo smo odgovorili na določena vprašanja, ki smo si jih zastavili na začetku. Ugotovili smo, da zaposlene za izobraževanje najbolj motivirata karierni razvoj in osebno zadovoljstvo, za delo pa jih najbolj motivirata nagrada za uspešnost in dobro plačilo. Zaposleni se strinjajo, da motivacija vpliva na njihovo delo, večina jih meni tudi, da so dovolj motivirani za delo. Za izobraževanje jih demotivirajo visoki stroški izobraževanja, to, da podjetje ne omogoča izobraževanja vsem, ter preobremenjenost s službenimi obveznostmi.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, kadri, marketinško podjetje
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 404; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

5.
Kadri in varnost – dva stebra industrijskega turizma
Barbara Pavlakovič, 2021, doktorska disertacija

Opis: Raziskava obravnava dva temeljna vidika industrijskega turizma, in sicer kadre in varnost. Industrijski turizem je tip turizma, ki vključuje obiske delujočih podjetij in objektov industrijske dediščine, obiskovalci pa tako spoznajo sam izdelek, delovni proces, zgodovino podjetja in njeno kulturo. Med obiskom se srečajo tudi z zaposlenimi v podjetju, v prvi vrsti s tistimi, ki izvajajo industrijski turizem ter z zaposlenimi v proizvodnji. Zaposleni oziroma kadri so najpomembnejši element vsake organizacije in na njih temelji izvedba dela, še bolj pa turistične ponudbe, saj gre za storitveno dejavnost. Pri tem mora podjetje premišljeno izbrati kadre z ustreznimi kompetencami in z organizacijo izobraževanj skrbeti za nadaljnji razvoj njihovih kompetenc. Po drugi strani pa v svetu različnih rizikov še bolj upoštevamo vidike varnosti, saj obiskovalci obiščejo in se počutijo dobro pri ponudbi, ki zagotavlja visoke varnostne kriterije. V okviru industrijskega turizma so pomembni različni vidiki varnosti, to so zagotavljanje varnosti za obiskovalce, zagotavljanje varnosti za zaposlene, varovanje intelektualne lastnine podjetja ter vzdrževanje higiene proizvodov. V študiji primerov iz štirih različnih držav smo s pomočjo poglobljenih intervjujev in opazovanja z udeležbo preučili, kako naj bodo organizirani kadri in skrb za varnost v procesu ogleda proizvodnje, da bo organizacija na turistični trg lahko ponudila turistično znamenitost aktivni industrijski turizem. Oblikovali smo splošne procesne modele aktivnega industrijskega turizma ter normativne modele kadrov in varnosti v industrijskem turizmu, ki lahko služijo za osnovo nadaljnjega razvoja že obstoječe ponudbe ali za oblikovanje nove ponudbe industrijskega turizma. Ta podjetju predstavlja priložnost za dodaten vir prihodka in promocijo lastnih blagovnih znamk, širši skupnosti pa predstavlja priložnost za razvoj turizma na destinacijah, ki nimajo naravnih znamenitosti, so pa bogate z industrijo.
Ključne besede: industrijski turizem, kadri, varnost
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 385; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (9,87 MB)

6.
Kompetence kadrov v postopkih uvoza blaga iz tretjih držav
Matic Pajk, 2021, diplomsko delo

Opis: Kadrovske kompetence predstavljajo eno izmed najpomembnejših funkcij v organizacijah. Pri tem mora kadrovski manager skrbno in uspešno opravljati svoje delo ter paziti pri izbiri kadra za ustvarjanje pravega uspešnega tima. S pomočjo ocenjevanja ciljev organizacije in njenih poslovnih načrtov lahko organizacije prepoznajo sposobnosti in potrebe za doseganje želenih rezultatov. Ustrezna uporaba kompetenc v organizaciji izboljša delo kadrovskih kadrov in s tem posledično pomaga zagotoviti, da pravi ljudje delajo prave stvari. Ker so razdalje med drugimi kontinenti in Evropsko unijo velike, so logistični procesi zelo pomembni in igrajo pomembno vlogo v celotnem postopku. V diplomskem delu smo predstavili potek uvoza blaga iz tretjih držav, sestavne dele postopka, dokumentacijo, ki je potrebna, logistiko in kompetence kadrov, ki so pomembne za uspešno poslovanje. S pomočjo raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, da so kompetence kadrov zelo pomembne, te predstavljajo pravo razporeditev kadra po delovnih mestih. Ugotovili smo tudi, kaj povzroča podjetjem največ preglavic in kako se z njimi soočajo.
Ključne besede: Dajatve, kadri, carina, logistika, kontrola
Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (853,83 KB)

7.
Vpliv pomanjkanja kadrov na delo policistov zaposlenih na policijskih postajah policijske uprave celje
Tanja Anželak, 2021, diplomsko delo

Opis: Kadrovska podhranjenost v policiji je aktualna tema že zadnjih deset let. Za to obstaja več razlogov. Eden izmed glavnih je zagotovo ukinitev šolanja med letoma 2010 in 2015 ter zmanjšanje dovoljenega števila zaposlenih med letoma 2007 in 2017. Pomanjkanje kadrov v policiji vpliva na delo policistov, predvsem uniformiranih policistov, ki delajo na terenu. Cilj diplomske naloge je bil raziskati vpliv pomanjkanja kadrov na delo uniformiranih policistov, zaposlenih na PP PU Celje, ki delajo na terenu. Rezultati raziskave so pokazali, da so uniformirani policisti, ki delajo na terenu, seznanjeni z vzroki in posledicami pomanjkanja kadrov, kar čutijo tudi pri svojem delu, saj se z njimi srečajo vsaj enkrat na pol leta. Največji vpliv pa se kaže v zasebnem oziroma družinskem življenju policistov. Zaradi omenjenega predlagamo, da bi se uvedel stalni urnik dela in seznanitev z okvirnim delovnim razporedom 30 dni vnaprej.  
Ključne besede: policija, policisti, kadri, delo
Objavljeno v DKUM: 26.09.2021; Ogledov: 752; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

8.
Vpliv družbenih sprememb na kadre v maloprodaji podjetja Petrol d.d.
Anton Figek, 2020, magistrsko delo

Opis: Kadri v podjetju so temeljnega pomena, saj predstavljajo največji potencial in konkurenčno prednost organizacije. Uspešnost in učinkovitost podjetja je med drugimi odvisna od vodstvenega postopanja s kadri, torej kako jih planira, razvija, usposablja, nagrajuje in vzdržuje dobre medosebne odnose. V letu 2008 smo opravili prvo raziskavo med zaposlenimi v podjetju Petrol maloprodaja d. o. o. V letih, ki so sledila 2008, je nastopila gospodarska kriza, ki je zajela ves svet in prizadela vse panoge gospodarstva in prodrla v njihove najgloblje pore. Zato smo v letu 2019 za primerjavo ponovno izvedli raziskavo, da bi ugotovili, do kakšnih sprememb je prišlo v tem času in zakaj. Zanimalo nas je, kako na vse te spremembe gledajo zaposleni na bencinskih servisih in podjetje samo. V raziskavi leta 2008 smo preučili, kako izobrazba vpliva na kvaliteto dela kadra, kakšen pogled ima na to vodstvo podjetja in kako se njihovo mnenje razlikuje od mnenja zaposlenih. Ugotovili smo, da se vodilni zavedajo pomembnosti kadra pri razvoju podjetja in cenijo njihovo delo. Zaposleni na bencinskih servisih pa se prav tako zavedajo takšnega mnenja vodilnih. To se kaže v sistemu plač, nagrad in kariernemu napredovanju. Anketirani v letu 2008 so bili mnenja, da nimajo pomembnega vpliva na razvoj in uspešnost podjetja, kar se je v letu 2019 spremenilo in večina je mnenja, da lahko pomembno vpliva na razvoj in uspešnost podjetja. Z raziskavo v letu 2019 smo ugotovili, da zaposleni z višjo stopnjo izobrazbe, praviloma vodilni kader, občutijo večje zadovoljstvo in manj stresa na delovnem mestu; manj se bojijo za izgubo službe in so bolj zadovoljni s sistemom nagrajevanja in medsebojnimi odnosi. Primerjava rezultatov obeh raziskav nam je omogočila vpogled v spremembe, ki so se zgodile v razmišljanju zaposlenih ter njihovem statusu v podjetju. Rezultati raziskave v letu 2019 in primerjava obeh obdobij so pokazali, da so zaposleni v letu 2019 mnenja, da bi zvišanje stopnje izobrazbe bolj vplivalo na dvig kvalitete njihovega življenja kot v letu 2008. Ugotovili smo, da sta stopnja izobrazbe zaposlenega in zaznavanje vpliva družbenih sprememb v podjetju pozitivno povezana ter da je večji vpliv družbenih sprememb negativno povezan z željo, da bi se zaposlili v drugem podjetju.
Ključne besede: kadri, podjetje, upravljanje s kadri, družbene spremembe
Objavljeno v DKUM: 09.12.2020; Ogledov: 501; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

9.
Elektronsko izobraževanje kadrov v podjetju Pošta Slovenije, d. o. o.
Martina Medved, 2020, magistrsko delo

Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) nas zadnja desetletja pomembno in zvesto spremlja na vsakem koraku in pripomore k oblikovanju našega vsakdana. Zaradi hitro spreminjajoče se tehnologije se moramo tako posamezniki kot podjetja, ki želijo biti v koraku s časom, prilagajati. V današnjem času že skorajda ni zaposlenega, ki ne bi bil primoran uporabljati tehnologijo tako v službi kot v prostem času (računalnik, pametni telefoni ipd.). Vsako večje podjetje je v teh časih v svoje poslovanje že vključilo (delno ali pa v celoti) elektronsko izobraževanje. Ta vrsta izobraževanja je pomembna predvsem zaradi lažje izvedbe izobraževanj in usposabljanj za podjetja, ki imajo zelo razgibana in različna delovna mesta. Tovrstna (elektronska) izobraževanja pripomorejo k zmanjševanju stroškov izobraževanj in k hitrejši ter kakovostnejši izvedbi izobraževanj. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za obravnavano temo, v drugem delu pa je analiza izbranih orodij. V uvodnem poglavju so opisani namen, cilji in hipoteze raziskave ter predvidene metode, po katerih smo se orientirali med izdelavo magistrskega dela. V drugem poglavju sta podrobneje opisana razvoj in izobraževanje kadrov. Najprej so opredeljeni osnovni pojmi, kaj razvoj in izobraževanje kadrov sploh predstavljata, nato pa sta opisani vloga in pomen izobraževanja kadrov tako za organizacijo kot tudi za posameznika. Opredeljeni so modeli procesa izobraževanja, kako se sploh lotiti izvajanj izobraževanj, nato pa so opisane različne metode in oblike izobraževanja, ki se uporabljajo v podjetjih. Tretje poglavje smo namenili razlagi, kaj je e-izobraževanje in opisu začetkov e-izobraževanja. Nato so predstavljene oblike in vrste elektronskega izobraževanja ter prednosti in slabosti le-tega. Na koncu tretjega poglavja so opisana še orodja, ki so dostopna na slovenskem trgu. V četrtem poglavju smo podrobneje opisali izbrano podjetje, tj. Pošta Slovenije, d. o. o. O podjetju smo zapisali osnovne informacije in raziskali, kako se je podjetje razvijalo skozi zgodovino. Kasneje smo navedli, kakšno je trenutno stanje izobraževanj v podjetju (kakšne metode in oblike izobraževanj uporabljajo) ter kakšne načrte in strategije snujejo za prihodnost. Na koncu četrtega poglavja smo izdelali še tabelo, s katero prikazujemo zahteve in pričakovanja podjetja pri uvedbi e-izobraževanja. V petem poglavju smo predstavili izbrana orodja za elektronsko izobraževanje. Na podlagi izdelane tabele in kriterijev smo jih nato opisali ter jih na koncu poglavja med seboj primerjali.
Ključne besede: e-izobraževanje, kadri, LMS, Pošta Slovenije, ECHO+, eCampus, MS Teams
Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 773; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

10.
Ljudje v turizmu : Izbrana poglavja iz managementa človeških virov v turizmu
Mitja Gorenak, 2020

Opis: Management človeških virov je kompleksen preplet dejavnosti, ki jih morajo izvajati managerji, da lahko optimizirajo delovanje celotne organizacije. V kolikor gre za organizacijo v storitvenem sektorju, kamor prištevamo turizem, so zadeve še nekoliko bolj zapletene, saj je uspešnost odvisna od direktnega zadovoljstva uporabnika storitve. V knjigi se prepletajo poglavja, vezana na področje managementa, kot tudi bolj sociološko in psihološko obarvane tematike. Tako knjigo pričenjamo s poglavjem o vrednotah posameznika, iz katerih kasneje sledijo vrednote organizacije. Obe tematiki sta neločljivo povezani s preostalimi, saj predstavljata temelj delovanja posameznika in sleherne organizacije. Sledita poglavji o organizacijski kulturi in družbeni odgovornosti, ki izkazujeta tako imenovani »modus operandi« organizacije. Sledijo poglavja o kompetencah, vodenju in ocenjevanju delovne uspešnosti, ki govorijo o odnosu med posameznikom in organizacijo. Knjigo zaključujejo tri poglavja, vezana predvsem na trenutne operativne zahteve v organizaciji, in sicer poglavja o pripadnosti, motivaciji in medgeneracijskem managementu v organizaciji.
Ključne besede: management, človeški viri, turizem, vodenje, kadri, organizacija
Objavljeno v DKUM: 31.08.2020; Ogledov: 501; Prenosov: 43
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici