| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 499
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razlike v rabi knjižnega in neknjižnega jezika učiteljev in učencev pri pouku na daljavo in v razredu
Anita Peršič, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil ugotoviti (po mnenju v raziskavo vključenih učiteljev) morebitne razlike v rabi knjižnega in neknjižnega jezika ter dvojine pri učencih in učiteljih pri pouku na daljavo in v razredu, (ne)pozornost na knjižno izreko učiteljev pri pouku na daljavo in v razredu ter vpliv pouka na daljavo na rabo knjižnega in neknjižnega jezika pri učencih. Vzorec je zajemal 66 učiteljev (razredni pouk, vzgojitelji v prvem razredu in slovenisti) belokranjskih osnovnih šol. Razlike v rabi knjižnega in neknjižnega jezika med poukom na daljavo in v razredu smo zaradi spremenljivk, merjenih na ordinalnem nivoju, uporabili Wilcoxon test (neparametričen test). Ugotovljene so bile statistično pomembne razlike pri rabi jezika učencev v šoli in na daljavo. Ne glede na učitelje, ki so ves čas izobraževanja na daljavo v enaki meri uporabljali knjižni jezik in dvojino ter učence opozarjali na knjižno izreko, so učenci med poukom na daljavo uporabljali več neknjižnega jezika in, v primerjavi s poukom v razredu, manj dvojine. Razlike so opazne predvsem pri knjižnem jeziku zaradi nemotiviranosti, drugačnega učnega okolja in pomanjkanja socialnih stikov v času pouka na daljavo.
Ključne besede: knjižni jezik, neknjižni jezik, pouk na daljavo, pouk v razredu
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
DEJAVNOSTI, S KATERIMI OTROKOM V VRTCU PRIBLIŽUJEJO PREKMURŠČINO
Doroteja Škerlak, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Dejavnosti, s katerimi otrokom v vrtcu približujejo prekmurščino, smo se osredotočili na narečje, ki se v precejšnji meri uporablja v prekmurskih vrtcih in tudi zunaj njega v domačem okolju. V teoretičnem delu je predstavljen jezik, ki je eno izmed pomembnih področij v otrokovem razvoju in s tem vloga vzgojitelja. Pri otrokovem razvoju je glavni vir tudi besedni zaklad. Predstavili smo, katere zvrsti slovenskega jezika poznamo, kakšen vpliv imata narečje in knjižni jezik v vrtcu ter nekaj zanimivosti o prekmurščini. Predstavljen je tudi izbirni predmet Prekmurski jezik in kultura v osnovni šoli, kako je prišlo do ideje, da se je začel izvajati v osnovni šoli in kaj vse se otroci skozi celo leto naučijo pri tem predmetu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov od vzgojiteljev želeli ugotoviti, v katerem izmed izbranih vrtcev je najbolj opazna raba prekmurskega narečja in katere so dejavnosti, s poudarkom na prekmurščini ter način približevanja le-teh. Med prilogami je intervju, ki smo ga izvedli s Suzano Panker, avtorico programa interesne dejavnosti Prekmurski jezik in kultura za osnovne šole in izvajalko interesne dejavnosti na eni izmed pomurskih osnovnih šol.
Ključne besede: besedni zaklad, dejavnosti, jezik, narečje, prekmurščina, vzgojitelj
Objavljeno: 11.11.2021; Ogledov: 64; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

3.
Poučevanje tujega jezika v razredu in na daljavo v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju
Špela Kovač Sanda, 2021, magistrsko delo

Opis: Glavni namen magistrskega dela je raziskati potek poučevanja tujega jezika (TJ) na daljavo in v razredu v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju (VIO) osnovne šole (OŠ). V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in sodobne pristope poučevanja v razredu, vezane na poučevanje TJ na nižji stopnji osnovne šole. Predstavili smo tudi prednosti in vrste poučevanja na daljavo, nato pa smo se osredotočili na poučevanje TJ na daljavo v 1. VIO. Navedli smo digitalne kompetence učitelja, ki poučuje TJ v 1. VIO in predstavili dosedanje raziskave, ki se nanašajo na poučevanje TJ na daljavo na nižji stopnji osnovne šole. V empiričnem delu smo s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika primerjali poučevanje TJ na daljavo in v razredu v 1. VIO na vzorcu 119 učiteljev tujega jezika (TJ) ter razrednega pouka (RP) z opravljenim izobraževanjem iz poučevanja TJ v otroštvu. Zanimale so nas razlike v odgovorih glede na izobrazbo, delovno dobo učiteljev in glede na regijo, v kateri poučujejo. Rezultati kažejo, da učitelji ocenjujejo kakovost pouka TJ v razredu bolje kot na daljavo. Med učitelji obstajajo statistično pomembne razlike v pogostosti uporabe nekaterih pristopov pri poučevanju TJ v razredu in na daljavo ter v vključevanju nekaterih učnih vsebin v pouk TJ na daljavo glede na regijo, v kateri poučujejo. Ugotovili smo tudi, da v času poučevanja TJ na daljavo učitelji realizirajo manj učnih ciljev in redkeje vključujejo pesmi, zgodbe, dramatizacijo, didaktične igre ... v primerjavi s poukom v razredu.
Ključne besede: poučevanje v razredu, poučevanje na daljavo, tuji jezik, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 114; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

4.
Raba spletnih strani in pesmi pri pouku tujega jezika v 1. VIO OŠ
Lucija Marčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo proučuje uporabo pesmi in spletnih strani pri pouku TJ v 1. VIO OŠ. Teoretični del naloge se osredotoča na prednosti uporabe glasbenih vsebin (predvsem pesmi) pri pouku TJ v omenjenem obdobju in kakovost spletnih strani, ki te vsebine ponujajo. Magistrsko delo ima zato dva namena. Prvi je preveriti uporabo spletnih strani, ki ponujajo glasbene vsebine, pri učiteljih tujega jezika v 1. VIO OŠ, njihove kriterije za izbor pesmi in rabo didaktičnih postopkov učenja pesmi pri pouku TJ v 1. VIO OŠ. Drugi namen magistrskega dela je s pomočjo izbranih kriterijev za analizo spletnih strani, besedil in pesmi analizirati najpogosteje zastopane spletne strani, ki ponujajo glasbene vsebine za poučevanje TJ v 1. VIO OŠ. V prvem delu je uporabljena metoda polstrukturiranega intervjuja. Intervjuvane so bile štiri učiteljice, ki poučujejo TJ v 1. VIO OŠ na različnih šolah v okolici Maribora in Ljubljane. Rezultati so pokazali, da učiteljice med glasbenimi gradivi posegajo predvsem po zvočnih in video posnetkih. Te največkrat poiščejo kar na portalu YouTube, kjer najdejo kanale, namenjene učenju TJ. Omenile so tudi nekaj spletnih strani. Iz odgovorov so bili pridobljeni podatki o najpogosteje uporabljenih spletnih straneh, ki ponujajo glasbene vsebine za poučevanje TJ v 1. VIO OŠ. Na osnovi teh rezultatov so bile v drugem delu magistrskega dela s pomočjo kriterijev različnih avtorjev analizirane in ocenjene spletne strani Super Simple Songs, British Council – Learn English Kids in Maple Leaf Learning. Rezultati so pokazali, da je le spletna stran Super Simple Songs je dosegla visoko končno oceno. Ta je bila tudi najpopularnejša med intervjuvanimi učiteljicami. Spletna stran ponuja kakovostne vsebine, ki so primerne za učence v 1. VIO OŠ. Vrednost njihovih pesmi je visoka. Tudi njihove aktivnosti ob pesmih so prosto dostopne in kakovostno oblikovane, vsebujejo gibalne aktivnosti in predloge za druge aktivnosti, ki jih lahko uporabimo v razredu. Spletni strani British Council – Learn English Kids in Maple Leaf Learning sta dosegli povprečno končno oceno.
Ključne besede: tuji jezik (TJ), 1. vzgojno-izobraževalno obdobje (VIO), pesmi, analiza spletnih strani
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 87; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (5,58 MB)

5.
Slovenski znakovni jezik in njegova uporaba na javnem radiotelevizijskem servisu v sloveniji (rtv slo)
Laura Horvat, 2021, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati zadovoljstvo gluhih in naglušnih oseb z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si. V teoretičnem delu smo s pomočjo dostopne literature preučevali in analizirali vlogo in delovanje javnega RTV-servisa v odnosu do deprivilegirane skupine v družbi, medtem ko smo v praktičnem delu uporabili metodo analiziranja rezultatov spletnega anketnega vprašalnika. Namenjen je bil gluhim in naglušnim osebam, reševale so ga lahko tudi slišeče osebe. S pomočjo analize smo dobili podatke o zadovoljstvu občinstva z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si.
Ključne besede: gluhi, naglušni, slovenski znakovni jezik, tolmačenje, podnaslavljanje, javni radiotelevizijski servis
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 67; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
Motivacija učencev pri učenju nemščine v osnovni šoli
Valerija Sobočan, 2018, magistrsko delo

Opis: Danes potrebe po znanju tujih jezikov presegajo vse meje in učiti se je treba na vsakem koraku. Znanje lahko pridobimo le z učenjem, pri katerem sta notranja in zunanja motivacija ključnega pomena. Notranja motivacija je najboljša predispozicija za učenje, saj izhaja iz učenca samega in ne potrebuje nobenih drugih zunanjih spodbud, notranje motivirane učence pa pogosto dodatno spodbuja tudi radovednost. Dandanes veliko učencem primanjkuje prav notranje motivacije. Učijo se, ker šolski sistem to zahteva. Starši otroke v želji, da bi jim vzbudili zanimanje za določeno šolsko dejavnost, motivirajo z obljubljanjem različnih nagrad. Prav je, da so učenci za uspešnost nagrajeni, ne sme pa priti do pretiravanj in nagrade ne smejo predstavljati prevelike vrednosti. Glavni cilj magistrske naloge sta bila analiza in proučitev motivacije učencev četrtega in osmega razreda v osnovni šoli. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da so učenci za učenje nemščine tako notranje kot zunanje motivirani. Motivacijske spodbude prihajajo iz učencev samih, saj se večinoma nemščino učijo, ker želijo govoriti nemško. Pri učenju jim največkrat pomagajo starši in učitelji. Analiza je pokazala, da ima večina učencev pozitiven odnos do učenja nemščine, da jim je učenje nemščine zanimivo ter da se zavedajo koristne in uporabne vrednosti jezika v življenju. Ugotovili smo, da je med demografskimi podatki, ki smo jih kontrolirali, najbolj pomemben razred.
Ključne besede: motivacija, notranja in zunanja motivacija, nemščina kot tuji jezik, odnos učencev do učenja tujega jezika, osnovnošolski učenci  
Objavljeno: 01.10.2021; Ogledov: 138; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (344,12 KB)

7.
Slovenščina na dlani 4
Natalija Ulčnik, 2021

Opis: Monografija v prvem delu prinaša znanstvene, v drugem delu pa strokovne prispevke o razvoju in rabi jezikovnih virov in učnih e-okolij za jezikovni pouk slovenščine. V izhodišče postavlja digitalizacijo v jezikoslovju in nove možnosti poučevanja slovenščine ter nakazuje smernice razvoja učnih gradiv. Izpostavljeni so najnovejši jezikovni viri, ki lajšajo učenje ter poučevanje slovenščine, npr. Vejice 1.0, Jezikovni sledilnik 1.0, Sloleks 2.0, SPiPP, nekateri med njimi pa učinkovito izkoriščajo tudi igrifikacijske elemente, npr. Igra besed. V središču zanimanja je inovativno učno e-okolje Slovenščina na dlani, njegova priprava in specifike vsebinskih sklopov. Analiziran je tudi vpliv informativne literature v učnih e-virih na razvoj bralne pismenosti. Monografija se zaokrožuje z razmislekom o pomenu večjezičnosti in osebne raznojezičnosti v digitalni dobi ter s prikazom inovativnih didaktičnih pristopov, ki jih je v epidemioloških razmerah spodbudila povečana raba sodobnih tehnologij.
Ključne besede: jezik, jezikovni viri, učno e-okolje, e-orodje, slovenščina, učenje, poučevanje, pravopis, slovnica, frazeologija besedilo
Objavljeno: 30.09.2021; Ogledov: 115; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (8,16 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Razvoj povpraševalnega jezika za anonimizacijo podatkov storitev pametne skupnosti
Dragana Ostojić, 2021, magistrsko delo

Opis: S porastom pametne tehnologije se je ta začela vključevati tudi na nivoju skupnosti. Takšen primer so razni senzorji, kot so npr. senzorji za temperaturo, gibanje, števci porabe in podobno. Določeni senzorji so javnega značaja in niso sporni za objavo. Težava nastane pri senzorjih, ki so v zasebnih objektih, oz. tistih, kjer bi z javno objavo informacij in meritev senzorjev kršili pravice o varovanju podatkov. Primer takšnih senzorjev so razni števci porabe, npr. vode, elektrike in podobno. Na osnovi tega izhodišča smo v magistrskem delu razvili vizualni povpraševalni jezik, ki omogoča dostop do teh podatkov, vendar skrbimo za anonimizacijo na ta način, da uporabnik nima neposrednega dostopa do senzorjev, ampak se na osnovi izbranih senzorjev preračunavajo vrednosti, kot sta vsota in povprečje. Uporabniki imajo tako na voljo virtualne senzorje. Na koncu smo jezik preizkusili še v izvajalnem okolju s pomočjo oblikovanih scenarijev uporabe.
Ključne besede: anonimizacija podatkov, povpraševalni jezik, Blockly, MQTT, pametna skupnost
Objavljeno: 24.08.2021; Ogledov: 145; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

9.
Pogledi na slovenščino kot neprvi jezik v zgodnjem izobraževanju
2021, zbornik

Opis: Znanstvena monografija o poučevanju slovenščine kot drugega in tujega jezika (DTJ) za otroke priseljence, ki so zaradi svojih jezikovnih in kulturoloških posebnosti v neugodnem položaju v primerjavi z vrstniki, je zasnovana transdisciplinarno in prinaša razprave s področja humanistike, družboslovja, naravoslovja in umetniških disciplin, ki se z različnih vidikov lotevajo poučevanja slovenščine kot DTJ. V monografiji je objavljenih 16 poglavij, ki so razdeljena v 3 smiselne celote: Poučevanje jezika in medkulturnost, ki predstavlja medkulturnost, didaktična načela, razvojne značilnosti otrok ter metod dela z otroki priseljenci; v drugem delu monografije, poimenovanem Jezik o jeziku, so poglavja o razvijanju in spodbujanju jezikovnih kompetenc ter medkulturne zmožnosti; tretji del, Jezik različnih področij dejavnosti in predmetnih področij, so poglavja, ki se navezujejo na matematiko, naravoslovje in umetnost.
Ključne besede: Slovenščina kot drugi in tuji jezik, predšolska vzgoja, razredni pouk, medkulturnost, transdisciplinarnost
Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 291; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (13,59 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici