| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 58
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Ekološka živila v kuhinjah javnih zavodov na območju Savinjske regije
Nina Tamše, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Ekološko kmetijstvo in ekološka živila sta vse pomembnejša segmenta v svetovnem in evropskem prostoru, saj je dandanes vse več ozaveščenih potrošnikov, katerim ni več pomembna samo zunanja, ampak tudi notranja kakovost živil. Ključni porabniki hrane so javni zavodi. Otroke, bolnike in starostnike v Sloveniji uvrščamo med ogrožene skupine prebivalstva, za katere je predvidena posebna skrb za zdravo prehranjevanje. Za uspešno vključevanje ekoloških živil v javne zavode morajo biti izpolnjeni določeni pogoji v socialnem okolju. Na podlagi rešenih anketnih vprašalnikov (30 % od vseh javnih zavodov) analiza stanja v javnih zavodih Savinjske regije kaže, da organizatorji prehrane slabše poznajo določene označbe za ekološka živila, vendar pa dobro poznajo prednosti ekoloških živil. Prav tako spodbujajo vključevanje tovrstnih živil v prehrano njihovih uporabnikov, ampak jih pri tem ovirajo zunanji dejavniki: visoke cene ekoloških živil, pomanjkanje ponudnikov, dodatno birokratsko delo, preobremenjenost oziroma premajhno število odgovornih oseb, slaba finančna podpora itd. Samo dobra polovica anketirancev pozna zahtevo iz Zakona o zelenem javnem naročanju o obveznem 10 % deležu ekoloških živil. Kar 41 % javnih zavodov nabavlja živila izključno samo preko sistema javnega naročanja. Odgovorne osebe, ki odločajo o nabavi živil, v večji meri predstavljajo vodje kuhinje ali profesorji oziroma učitelji biologije/gospodinjstva (52 %), ki pa morajo pogosto za pripravo dokumentacije za objavo javnega naročila najeti zunanjo strokovno pomoč (59 %). V prihodnje predlagamo medsebojna sodelovanja, brezplačna izobraževanja in dodatno strokovno pomoč za vse osebe, ki se ukvarjajo s postopki javnega naročanja živil.
Ključne besede: ekološka živila, organizator prehrane, javni zavodi, zeleno javno naročanje, ekološke označbe
Objavljeno: 30.01.2017; Ogledov: 2079; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

2.
Spodbujanje vključitve raziskovalcev v pedagoški proces na univerzah
Mojca Slak, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji raziskave potekajo na univerzah in v veliki meri na javnih raziskovalnih zavodih. V Evropi je obseg raziskav večji na univerzah in manjši na državnih institutih. S tem je omogočen neposreden prenos aktualnega znanja v pedagoški proces. Pri nas pa odkritja in znanja, ki nastajajo pri raziskavah na javnih raziskovalnih zavodih, nimajo neposrednega pretoka v učni proces. Da bi dosegli ta pretok in hkrati razbremenili pedagoške sodelavce na univerzah, da bi lahko večji del svojega časa posvetili raziskovalnemu delu, je Javna agencija za raziskovalno dejavnost v letih od 2008 do 2010 namenila sredstva za »projekt ARRS-pedagoška vpetost«, s čimer je financirala vključevanje raziskovalcev v pedagoški proces na visokošolskih organizacijah. Analizirali smo kadrovski proces ob zaposlovanju za dopolnilno delovno razmerje in prikazali pregled porabe sredstev v letih financiranja projekta. Izvedli smo anketo, ki je zajela vodje raziskovalnih programov na Javnih raziskovalnih zavodih in vodje programskih ali raziskovanih skupin na visokošolskih organizacijah, katerih skupine so prejela sredstva za vključitev raziskovalcev v pedagoški proces. Na podlagi statistične analize rezultatov ankete je raziskava potrdila postavljene hipoteze, da je bil » projekt ARRS-pedagoška vpetost« uspešen in bi ga bilo treba obnoviti.
Ključne besede: pedagoška vpetost, pedagoški sodelavci, raziskovalci, javni raziskovalni zavodi, visokošolske organizacije.
Objavljeno: 25.01.2017; Ogledov: 1036; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

3.
POSEBNOSTI OBRAČUNAVANJA DDV V LEKARNIŠKI DEJAVNOSTI
Tatjana Valek, 2016, diplomsko delo

Opis: Tema, ki smo jo proučili v diplomskem delu so posebnosti obračunavanja davka na dodano vrednost v lekarniški dejavnosti. Osredotočili smo se na lekarniško dejavnost v okviru javnih zavodov, ter obračun davka na dodano vrednost ponazorili tudi na praktičnem primeru. Pri procesu obračunavanja davka na dodano vrednost obstajajo v lekarniški dejavnosti posebnosti, ki jo ločijo od klasične trgovinske dejavnosti, saj poleg običajne nabave in prodaje poteka pri njih še prodaja/izdaja na recept, ki pa za klasično trgovinsko dejavnost ni značilna. Predmet obdelave diplomskega dela je davek na dodano vrednost in njegove posebnosti v lekarniški dejavnosti. Na podlagi opredelitve in predstavitve davka na dodano vrednost smo prikazali celoten proces obračunavanja davka na dodano vrednost in njegovih posebnosti (recepti, računi) v lekarniški dejavnosti od samega začetka (njihovega prejetja oz. izdaje) pa vse do izdelave davčnega obračuna. Med lekarniško dejavnostjo in klasično trgovinsko dejavnostjo obstajajo številne splošne razlike. Sam obračun DDV je mogoče primerjati z trgovinsko dejavnostjo. Bistvena razlika je pri cenah (za zdravila), ki se v lekarniški dejavnosti obračunavajo po storitvenem sistemu (vrednost točke). Vse cene v lekarniški dejavnosti so določene z zgornjo mejo, medtem ko v trgovinski dejavnosti tako strogih omejitev ni. Razlika se pojavi tudi pri izdaji na recept, saj pacient računa ne plača. Za ugotovitev morebitnih ostalih razlik, bi bilo potrebno trgovinsko dejavnost še natančneje proučiti.
Ključne besede: lekarniška dejavnost, davek na dodano vrednost, javni zavodi, lekarne, zdravila
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 911; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

4.
5.
IZVAJANJE TRŽNIH DEJAVNOSTI V JAVNIH ZAVODIH
Betina Podgajski, 2014, magistrsko delo

Opis: Področje izvajanja javnih služb in tržnih dejavnosti v javnih zavodih še zmeraj ostaja nedorečeno. Prepletanje javne službe in tržnih dejavnosti v javnih zavodih vodi do nasprotij med neprofitnim in profitnim ciljem. Tržne dejavnosti izvajajo z javnimi sredstvi in z delom zaposlenih, ki imajo status javnih uslužbencev. Pri tem pogosto trčijo ob probleme, ki so lahko prvenstveno računovodske narave. Javno službo in tržne dejavnosti morajo izkazovati tako, da so vsi finančni odnosi transparentni in zakoniti, ter da ne prihaja do prelivanja sredstev za izvajanje javne službe v tržne dejavnosti. Javni zavodi so ustanovljeni z namenom zagotavljanja javne službe na področju izobraževanja, športa, raziskovanja, kulture, zdravstva, socialnega varstva. Javno službo na področju vzgoje in izobraževanja v Sloveniji izvajajo tudi srednješolski javni zavodi. Poleg javne službe šole pogosto opravljajo različne tržne dejavnosti. Vidik prepletanja dejavnosti in delovanje šolskega sistema je prikazan tudi v razmerju do avstrijskega šolskega sistema.
Ključne besede: Javni sektor, javna služba, javni zavod, tržna dejavnost, srednješolski javni zavodi na področju vzgoje in izobraževanja, pravna ureditev, Slovenija, Avstrija.
Objavljeno: 08.05.2014; Ogledov: 2869; Prenosov: 564
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

6.
ORGANIZIRANJE JAVNE UPRAVE
Mateja Vurcer, 2013, diplomsko delo

Opis: Po ustavi je vlada Republike Slovenije organ oziroma veja izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave republike Slovenije. Del izvršilne oblasti je uprava, ki izvršuje upravne naloge. Uprava na izvedbeni ravni neposredno skrbi, da se sprejete odločitve uresničujejo v vsakodnevnem družbenem življenju. Delovanje uprave temelji na načelu ustavnosti in zakonitosti in na načelu samostojnosti. Javna uprava je širši pojem od državne uprave, ker zajema tudi lokalno samoupravo, nosilce javnih pooblastil in izvajalce javnih služb. Javna uprava je uprava v javnih zadevah. Delovanje javne uprave je obraz države in družbenega gledanja na razmerje med skupnostjo in posameznikom. Upravljanje je dejavnost, katere bistvo je v usmerjanju, določanju smeri za dosego cilja. Je upravljanje skupnih družbenih zadev oziroma dejavnosti, ki so v (javnem, splošnem, skupnem) interesu celotne družbe. Javni interes pa je tisto, kar šteje družba, organizirana v državo ali drugo pravno organizacijsko teritorialno enoto oziroma skupnost po svojih merilih za svojo korist. Področje javne uprave ureja upravno pravo, ki vsebuje norme. Pravne norme in predpisi pa so osnova za vključevanje in urejanje na področju družbenih odnosov. Organizirana mora biti tako, da se zadovolji družbene interese. Organizacija je proces delitve dela in sistematično povezovanje delov operacij, razdeljenih med različne ljudi, ki delujejo za uresničevanje določenih skupnih ciljev. Skupna izhodišča za notranjo organizacijo in sistematizacijo delovnih mest določa vladna odredba. Odredba natančneje določa naloge, ki se opravljajo za posamezno delovno mesto ter pogoje za zaposlitev na teh delovnih mestih. Akt izda minister s soglasjem vlade. Akt o sistematizaciji je seznam predvidenih delovnih mest, ki omogoča preglednost in načrtnost pri zaposlovanju. Klasifikacija (razvrščanje) javnih uslužbencev omogoča načrtovanje in nadzor nad zaposlovanjem v javni upravi, organizacijsko racionalizacijo in poenotene pogoje za zaposlitev na istovrstnih delovnih mestih. V okviru pravnih oseb javnega prava delujejo tudi javni skladi , ki upravljajo in razpolagajo s premoženjem, ki ga je država ali lokalna skupnost namenila za zagotavljanje javnega interesa.
Ključne besede: Javna uprava so organi in organizacije, ki opravljajo javne zadeve oz. dejavnosti upravljanja v javnih zadevah (državna uprava, lokalna samouprava in nosilci javnih pooblastil). Javni sektor je širši pojem, ki ga poleg javne uprave sestavljajo še javni zavodi, javna podjetja in druge neprofitne organizacije. Javni skladi - ustanavljajo jih država in lokalne skupnosti za zbiranje sredstev za določen namen in za gospodarjenje s temi sredstvi.
Objavljeno: 25.03.2014; Ogledov: 2704; Prenosov: 632
.pdf Celotno besedilo (572,72 KB)

7.
Uvedba skupne nabave na nivoju občinske uprave
Matej Španinger, 2013, magistrsko delo

Opis: Uvedba skupne nabave na nivoju občinske uprave Obvladovanje nabavne logistike kot pomembnega dela celotnega sistema je v času trenutnih gospodarskih razmer izrednega pomena. Gospodarske družbe se tega že nekaj časa zavedajo, podobno miselnost pa je potrebno prenesti tudi v javne zavode. V magistrskem delu smo se osredotočili na delovanje nabavne logistike javnih zavodov v Občini Slovenska Bistrica, kjer zaradi decentralizacije nabave po zavodih prihaja do višjih stroškov. Uvedba predlaganega sistema skupne nabave bi zavodom in občini prinesla ekonomske in organizacijske učinke ob nezmanjšanem nivoju storitev za svoje odjemalce. Kljub temu pa je za dosego skupne nabave potrebna tudi pripravljenost s strani občine in odgovornih v posameznih zavodih.
Ključne besede: Ključne besede: logistika, nabavna logistika, javni zavodi, javna naročila.
Objavljeno: 12.12.2013; Ogledov: 1248; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)

8.
ANALIZIRANJE POSLOVNE UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI JAVNEGA ZAVODA S PODROČJA VISOKEGA ŠOLSTVA
Vesna Ćorić, 2013, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naloge smo predstavili javne zavode s področja terciarnega izobraževanja, njihovo dejavnost in financiranje, posebnosti na področju računovodenja in vsebino letnih poročil, ki jih zavod sestavlja. Predstavili smo teoretična izhodišča učinkovitosti in uspešnosti v javnem sektorju in namen njunega merjenja. Opredelili smo kazalce za merjenje notranje in zunanje učinkovitosti in uspešnosti izobraževanja. V nadaljevanju smo predstavili sistem uravnoteženih kazalnikov – Balanced Scorecard (BSC), ki je celostno orodje za pretvarjanje strategije in merjenje uspešnosti po štirih uravnoteženih vidikih: vidiku strank, notranjih procesov, finančnem vidiku in vidiku učenja in rasti. Za javne zavode je nasprotno od gospodarskih družb ključnega pomena vidik strank, saj so ustanovljene z namenom zadovoljevanja širših družbenih potreb in ne ustvarjanju dobička. V praktičnem delu smo poskušali opredeliti strateške cilje po posameznih vidikih uravnoteženega sistema kazalnikov, opredelili smo kazalce za merjenje uspešnosti in učinkovitosti in izvedli analizo poslovanja zavoda na podlagi opredeljenih strateških kazalnikov. Predstavljen model je začetek razmišljanja o uporabi metode BSC za izboljšanje delovanja zavoda. Model pripomore k izboljšanju načrtovanja, spremljanju izvajanja začrtanih ciljev in s tem posledično večji učinkovitosti in uspešnosti. Pokazali smo, da je uravnoteženi sistem kazalnikov primeren tudi za javne zavode ne samo za gospodarstvo. Spremljanje uspešnosti in učinkovitosti je celovitejše in ne sloni samo na finančnih podatkih, ki jih večina javnih zavodov uporablja za načrtovanje poslovanja v prihodnosti.
Ključne besede: javni zavodi s področja terciarnega izobraževanja, neprofitne organizacije, učinkovitost, uspešnost, sistem uravnoteženih kazalnikov
Objavljeno: 16.07.2013; Ogledov: 2075; Prenosov: 524
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
VLOGA IN POMEN JAVNIH ZAVODOV KOT NEPROFITNIH ORGANIZACIJ: PRIMER ZAVODA ZA ŠPORT PTUJ
Tjaša Glažar, 2012, diplomsko delo

Opis: Lokalne neprofitne organizacije so potrebne za pospeševanje lokalnega gospodarstva, športa, izobraževanja in kulturnega razvoja. Glavne značilnosti neprofitnih organizacij so neprofitnost in delo v javno dobro, v dobro ljudi. Financirajo se večinoma iz državnih ali občinskih sredstev. Javni zavodi lahko zraven neprofitne dejavnosti delujejo tudi tržno naravnano, vendar morajo ves »dobiček« uporabiti za nadaljnjo dejavnost. V diplomskem delu sem opisala in razjasnila pojma neprofitna organizacija in javni zavod, hkrati pa sem skozi primer javnega zavoda (Zavoda za šport Ptuj) razjasnila tudi vlogo in pomen javnih zavodov, prikazala njihovo financiranje in delovanje, kar je bil glavni namen diplomskega seminarja.
Ključne besede: neprofitne organizacije, javni zavodi, Zavod za šport Ptuj
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 2198; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (868,66 KB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici