| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razlike med javnimi vrtci v Sloveniji in na Hrvaškem glede na vidike kakovosti : diplomsko delo
Nuša Mernik, 2021, diplomsko delo

Opis: Dandanes imajo vrtci vse večjo vlogo, saj jih obiskuje vedno več otrok. Delovanje vrtcev se lahko med državami razlikuje, zato smo se odločili raziskati vidike kakovosti javnih vrtcev v Sloveniji in na Hrvaškem. Namen diplomskega dela je raziskati in spoznati morebitne razlike med slovenskimi in hrvaškimi javnimi vrtci glede na vidik kakovosti. Cilji diplomske naloge so raziskati in ugotoviti delovanje slovenskih in hrvaških vrtcev, raziskati in ugotoviti morebitne podobnosti in razlike v delovanju med slovenskimi in hrvaškimi vrtci ter raziskati in ugotoviti upoštevanje in sledenje vidikom kakovosti v slovenskih in hrvaških vrtcih. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, v kateri so sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok in pomočniki vzgojiteljev iz številnih slovenskih in hrvaških vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 221 strokovnih delavcev vrtcev. V raziskavi smo ugotovili, da skoraj vsi vzgojitelji kakor tudi pomočniki vzgojiteljev iz Slovenije in Hrvaške poznajo vidike kakovosti, le nekaj odstotkov je v obeh državah odgovorilo, da delno poznajo vidike kakovosti. Pogostost pregledovanja igrač in igral je ne glede na državo povečini ustrezna ter pri sodelovanju vrtcev s starši otrok nismo zasledili velikih razlik. Prav tako pri vključevanju zunanjih institucij in posameznikov iz okolja so bila majhna odstopanja med državami.
Ključne besede: vidiki kakovosti, javni vrtci, slovenski vrtci, hrvaški vrtci.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 962; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

2.
Možnost uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razred javnih osnovnih šol v Sloveniji
Špela Jevšnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Pristop Reggio Emilia je sodoben pedagoški pristop, ki poudarja pomembnost celostnega razvoja otroka, vključenost vseh deležnikov vzgojno-izobraževalnega procesa in okolja. Ob tem nastaja edinstvena dokumentacija, ki je eden od elementov pristopa Reggio Emilia. V magistrski nalogi smo proučevali možnosti uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razredu javnih osnovnih šol v Sloveniji. Na podlagi polstrukturiranih in strukturiranih intervjujev z vzgojiteljicami in z učiteljicami ter opazovanja z udeležbo je bilo ugotovljeno (i) da je mogoče z manjšimi prilagoditvami uvajati vse raziskovane elemente RE pristopa; (ii) da ima RE dokumentacija oz. celoten RE pristop vpliv na dobro sodelovanje med starši oz. skrbniki in vzgojno-izobraževalno ustanovo; (iii) da se z RE elementom moč dokumentacije otroku omogoča spremljanje samega sebe v procesu, s tem je spodbujena otrokova samostojnost, samomotivacija in kreativnost ter (iv) da bi lahko bila RE dokumentacija uspešna dopolnitev opisnemu ocenjevanju. Učitelju bi se namreč omogočilo zajeti vsa področja učenčevega dela, tudi tista, ki se pri opisni oceni pojavljajo redkeje; ker RE dokumentacija omogoča in spodbuja sprotno (samo)refleksijo vseh vpletenih, bi bilo razumevanje opisnih ocen večje in boljše; vključili bi vse deležnike vzgojno-izobraževalnega procesa, predvsem pa starše, ki bi na podlagi Reggio Emilia dokumentacije in Reggio Emilia pristopa nasploh, postali pomemben del otrokove učne izkušnje.
Ključne besede: pristop Reggio Emilia, dokumentacija, opisne ocene, pedagogika, javne šole, javni vrtci, alternativni pedagoški pristop
Objavljeno v DKUM: 28.10.2020; Ogledov: 1013; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (946,77 KB)

3.
Primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem glede na vidike kakovosti
Moris Baša, 2019, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v času, kjer starši vrtcem pripisujejo vse večjo vlogo. Da bi bolje razumeli delovanje vrtcev, smo se osredotočili na vidike kakovosti javnih vrtcev v Slovenij in na Madžarskem. Tako je namen diplomskega dela primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika razvoja in glede na kriterije vidika kakovosti vrtcev. Cilji diplomskega dela so raziskati in ugotoviti razlike in podobnosti javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika kakovosti vrtca, primerjati razvoj vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem ter pridobiti mnenja pedagoških delavcev o področjih vidika kakovosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo, v katero smo vključili vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojiteljev iz različnih slovenskih in madžarskih vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 206 strokovnih delavcev vrtcev. Rezultati so pokazali, da skoraj vsi vzgojitelji predšolskih otrok poznajo vidike kakovosti, medtem ko jih pomočniki vzgojiteljev poznajo ali le delno poznajo. Pedagoški delavci, ne glede na obravnavano državo, povečini ustrezno pogosto pregledujejo igrače in igrala, a se najdejo tudi takšni, ki to delo vidno zanemarjajo. Pogostost sodelovanja vzgojiteljev in pomočnikov s starši pri načrtovanju dejavnosti je zelo različna. Prav tako se zelo razlikuje pogostost vključevanja zunanjih institucij in posameznikov iz okolja v njihove dejavnosti.
Ključne besede: predšolska vzgoja, javni vrtci, slovenski vrtci, madžarski vrtci, vidiki kakovosti
Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 1370; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (845,09 KB)

4.
Možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji
Ivanka Peršuh Greif, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji. V začetnem delu najprej opredelimo pojme dvojezičnosti, večjezičnosti, zgodnje simultane in konsekutivne dvojezičnosti, dvojezičnost neke družbe ter obravnava probleme, povezane z večjezično vzgojo v določenem okolju. V nadaljevanju se osredotočamo na možnosti pridobivanja drugega jezika v kontekstu javnih in zasebnih vrtcev in šol, v mednarodnih šolah in v okviru manjšinskega izobraževanja. Posebej na področju javnih in zasebnih šol gre za izobraževanje, kjer se vedno bolj uveljavlja poučevanje po metodi CLIL-a. Ta metoda se nanaša na pouk učnega predmeta preko jezika, vendar je zelo pomembna za pridobivanje drugega jezika. V tem sklopu se tematika navezuje na usmeritev Evropske unije, katere cilj je, da bi posamezniki ob maternegm jeziku obvladali še dva tuja jezika. Gre za usmeritev, ki v globaliziranem svetu pridobiva na pomenu. V okviru mednarodnih šol gre v osnovi za pouk v jeziku, ki se razlikuje od uradnega jezika posamezne države, prav to pa omogoča individualno dvojezičnost. Omejitve se v tem primeru kažejo v lokaciji teh šol, saj so večinoma prisotne zgolj v glavnih mestih posameznih držav in so dostopne zgolj premožnemu delu prebivalstva. Ker je manjšinsko šolstvo regionalno omejeno, se večina nadaljnih možnosti za pridobivanje drugega jezika zarisuje znotraj javnega šolstva obeh držav.
Ključne besede: dvojezičnost, pridobivanje drugega jezika, Avstrija, Slovenija, CLIL, nemščina, javne šole, zasebne šole, mednarodne šole, manjšinsko šolstvo, javni vrtci, zasebni vrtci
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 1329; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

5.
PRAVNA UREDITEV IZVAJANJA PREDŠOLSKE VZGOJE V REPUBLIKI SLOVENIJI
Eva Langeršek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam pravno ureditev izvajanja predšolske vzgoje v Republiki Sloveniji – predstavljena je ureditev organizacije in financiranja predšolske vzgoje po aktualni zakonodaji. Poudarek je na javnih vrtcih – njihovi organizaciji in financiranju. Pravno podlago za delovanje dajeta Zakon o vrtcih /ZVrt/ (Uradni list RS, št. 100/2005) ter Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja /ZOFVI/ (Uradni list RS, št. 16/2007). V diplomskem delu je predstavljena teorija v praksi, in sicer na primeru javnega vrtca v Radljah ob Dravi. Vrtec Radlje ob Dravi je del javnega vzgojno-izobraževalnega in vzgojno-varstvenega zavoda Osnovne šole Radlje ob Dravi, ki je bila ustanovljena z Odlokom o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega in vzgojno-varstvenega zavoda osnovne šole Radlje ob Dravi (Medobčinski uradni vestnik, 21/1996, 23/1998, 26/2007, 5/2010).
Ključne besede: ureditev predšolske vzgoje, javni in zasebni vrtci, organizacija, financiranje, aktualne spremembe, vrtec Radlje ob Dravi
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 2403; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (171,16 KB)

6.
VEGETARIJANSKA PREHRANA PREDŠOLSKIH OTROK
Sara Letnar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vegetarijanska prehrana predšolskih otrok je predstavljen prvotni namen prehranjevanja, ta je zagotovitev energijskih in prehranskih potreb organizma ter nemoteno delovanje njegovega imunskega sistema. Vsebina je usmerjena v vzroke oziroma motive ljudi, staršev, ki so se odločili za vegetarijansko prehrano. Starši so tisti, ki izbirajo, pripravljajo in ponudijo hrano otroku. Imajo pomembno vlogo pri oblikovanju zdravih prehranskih navad. Uravnotežena vegetarijanska prehrana lahko zagotovi vse potrebne snovi za razvijajočega se otroka. Opisan je pomen ekološko pridelane hrane v vegetarijanski prehrani otrok. Z izbiro ekoloških živil otroci zaužijejo celovito živilo, ki je polnejšega okusa kot konvencionalno pridelana hrana. Govor je o javnih vrtcih, ki se pogosto srečujejo z vprašanjem, ali je za predšolske otroke primerna vegetarijanska prehrana.
Ključne besede: vegetarijanstvo, predšolski otroci, ekološka hrana, prehranjevalne navade, javni vrtci in vegetarijanstvo.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2012; Ogledov: 2559; Prenosov: 441
.pdf Celotno besedilo (757,21 KB)

7.
VARSTVO IN VZGOJA PREDŠOLSKIH OTROK KOT PODJETNIŠKA DEJAVNOST
Maja Pristovnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Urejena predšolska vzgoja, ki jo izvajajo predvsem javni in zasebni vrtci, je pomembno področje v vsaki državi, saj organiziranost zagotavlja dostop ter vključitev otrok v vrtce. Veliko število dokumentov na nacionalni, evropski in mednarodni ravni poudarja, kako pomembna je otrokova skrb v vseh obdobjih. V Sloveniji ureditev predšolske vzgoje sooblikuje Ministerstvo za šolstvo in šport, medtem ko jo urejajo Zakon o vrtcih in Zakon o organizaciji in financiranju predšolske vzgoje ter številni podzakonski akti. Predšolska vzgoja se lahko izvaja na več možnih načinov, eden izmed teh so prav zasebni vrtci, na katere smo se osredotočili v diplomski nalogi. Na podlagi teorije smo ugotavljali ali je ustanovitev zasebnega vrtca, glede na vse zahtevane pogoje (relativno visoko začetno investicijo, manjši delež pri sofinanciranju s strani države), v primerjavi z javnimi vrtci, dobra poslovna odločitev oziroma zakaj je na slovenskih tleh tako malo število zasebnih vrtcev.
Ključne besede: predšolska vzgoja, zasebni vrtci, javni vrtci, druge oblike vzgoje in izobraževanja
Objavljeno v DKUM: 23.08.2010; Ogledov: 3515; Prenosov: 593
.pdf Celotno besedilo (477,51 KB)

8.
Waldorfski vrtec kot alternativa javnemu vrtcu
Katja Bernard, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: predšolska vzgoja, javni vrtci, zasebni vrtci, waldorfski vrtci, alternative, cilji, načela, vloga, pomen, umetnost, diplomska dela
Objavljeno v DKUM: 26.01.2009; Ogledov: 5721; Prenosov: 964
.pdf Celotno besedilo (28,71 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici