| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Nadzor Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije nad porabo sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti
Edita Ogrizek, 2016, magistrsko delo

Opis: Le urejena in učinkovita poraba javnih sredstev, ki je tudi ustrezno nadzirana, lahko zagotovi ustrezno ravnanje z javnimi sredstvi in s tem dolgoročno finančno vzdržnost sistema javnih financ. Ni pomembno samo javna sredstva pravilno in zakonito porabiti, temveč je pomembno, da so sredstva porabljena učinkovito, uspešno in gospodarno ter transparentno. Da so sredstva namenjena za cilje, ki jih želimo doseči tako, da za to porabimo najmanj sredstev in za ta sredstva dobimo največ. Nadzor porabe javnih sredstev ni povezan samo s kontrolo, ki jo izvajajo pristojne službe skladno s predpisi, temveč gre tudi za nadzor javnosti nad poslovanjem javnega sektorja, ki se zagotavlja s spoštovanji pravil transparentnega poslovanja. Transparentno delovanje javnega sektorja ni samo preverjanje, kdo in koliko sredstev je prejel iz proračuna, temveč mora biti vpeljano v vse segmente delovanja javnega sektorja, kot nadzor javnosti nad delovanjem države s ciljem zagotoviti pravilno (zakonito) in smotrno poslovanje. Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS), kot izplačevalka sredstev za raziskovalno dejavnost, izvaja tudi nadzorstvene naloge. Kot del javnega sektorja je ARRS odgovorna za ravnanje z javnimi sredstvi in mora zagotoviti pravilno in smotrno (učinkovito, uspešno in gospodarno) porabo tako sredstev za lastno delovanje kot tudi namensko, gospodarno, učinkovito in uspešno porabo sredstev, ki jih izplačuje izvajalcem raziskovalne dejavnosti. Preučila sem sistem financiranja raziskovalne dejavnosti v Sloveniji ter analizirala nadzor porabe proračunskih sredstev za raziskovalno dejavnosti v obdobju od 2009 do 2013. V nalogi sem izhajala iz predpostavke, da nadzor porabe sredstev za raziskovalno dejavnost v Sloveniji v področnih predpisih ni jasno in določno opredeljen in ga je zato težko uspešno izvajati, zato tudi ni zadosten glede na višino sredstev in pomena, ki ga ima raziskovanje za družbo. Raziskala sem obseg in pogostost nadzora nad porabo sredstev za raziskovalno dejavnost, ki ga izvaja ARRS. Preučila sem revizijska poročila Računskega sodišča in poročila Proračunske inšpekcije v delu, ki se nanaša na nadzor, opravljen pri prejemnikih sredstev za raziskovalno dejavnost. Hkrati sem raziskala tudi pristojnosti posameznih nadzornikov, ki nadzirajo porabo proračunskih sredstev za raziskovalno dejavnost. V nalogi sem analizirala urejenost nadzora porabe sredstev za raziskovalno dejavnost v Sloveniji in pravne podlage za izvajanje nadzora ter raziskala, po kakšnih standardih se ta nadzor izvaja. Raziskovala sem pravila nadzora porabe sredstev za raziskovalno dejavnost, ki ga izvajajo raziskovalne agencije v Nemčiji, Avstriji in na Finskem, in proučila, kako bi primere dobre prakse iz primerjalne analize lahko uporabili pri izvajanju nadzorstvenih nalog ARRS. Na podlagi ugotovitev so podani predlogi za zagotovitev učinkovitega in zadostnega nadzora porabe sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, ki bi lahko zmanjšal tveganja pri porabi sredstev za raziskovalno dejavnost na sprejemljivo raven.
Ključne besede: nadzor, poraba javnih sredstev, raziskovalna dejavnost, javna agencija, revizija, neodvisnost, sui generis.
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 601; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici