SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
ZAVAROVANJE IN IZTERJAVA TERJATEV V NLB D.D. LJUBLJANA
Francka Biščak Mlakar, 2009, diplomsko delo

Opis: Banke pri svojem poslovanju večinoma razpolagajo z denarjem svojih komitentov, na drugi strani pa ta denar posojajo kreditojemalcem. Pri tem se banka sooča z različnimi tveganji, ki se med seboj prepletajo in so medsebojno povezana. Prav zato se pri svojem poslovanju ne odloča o tem ali bo tveganje sprejela ali ne, temveč o tem, v kolikšnem obsegu se mu bo izpostavila. Prav iz tega razloga banke aktivno prevzemajo in upravljajo s tveganji, saj jim to zagotavlja prihodek in obstoj. Spremljanje kreditnega tveganja in zagotavljanje kapitalske ustreznosti ne zadoščata več za učinkovito in varno poslovanje bank. Pri tem se moramo zavedati, da ima banka, ki aktivno upravlja s tveganji, precejšnjo konkurenčno prednost in s tem možnost ustvarjanja zahtevanih donosov. Tako je upravljanje s kreditnim tveganjem bistvenega pomena za uspešnost vsake finančne institucije, upravljanje s tveganji pa najpomembnejša bančna dejavnost, ki mora biti vgrajena v globalno politiko banke.
Ključne besede: ključne besede banka, tveganja, likvidnost, kreditno tveganje, obrestno tveganje, valutno tveganje, operativno tveganje, kreditna sposobnost, boniteta, vrsta zavarovanja, slabe naložbe, izterjava.
Objavljeno: 19.06.2009; Ogledov: 2925; Prenosov: 639
.pdf Celotno besedilo (268,32 KB)

2.
POTROŠNIŠKO KREDITIRANJE V TURISTIČNI AGENCIJI X
Simona Karničnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Smo v času gospodarske krize, ko vsi ugibajo, ali je smiselno najemati kakršnikoli kredit ali je s tem pametno še počakati. V negotovih časih je namreč težko predvideti, kako se bodo razmere obrnile. Banke na trgu ponujajo le še kredite v evrih in nič več v švicarskih frankih. Poleg vsega tega je potrebno kredit zavarovati še nekoliko bolj kot nekoč. Banke kreditojemalca vzamejo še bolj pod drobnogled. Pribitki na obrestne mere so višji, ker tudi banke potrebujejo denar. Torej, četudi obrestne mere padajo, se stroški za najetje kredita dvigujejo. Prav zaradi tega je pred najetjem katerega koli kredita za kateri koli namen potrebno, da si vzamemo dovolj časa in obiščemo čim več ponudnikov ter zberemo čim več ponudb. Čeravno je kriza, si želimo privoščiti počitek nekje na lepšem. Postavi se vprašanje: kako poplačati aranžma? Ravno zaradi tega, sem se odločila, da povzamem to v moji diplomi in se osredotočim na ponudbo turistične agencije in jo primerjam s ponudbo v izbrani banki. Iz primera se izkaže, da je v dani situaciji kredit v turistični agenciji »X« ugodnejši.
Ključne besede: banka, kreditno tveganje, potrošniški kredit, turistična agencija, izterjava dolgov.
Objavljeno: 12.01.2010; Ogledov: 1135; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

3.
ANALIZA TERJATEV DO PREJEMNIKOV SREDSTEV IZ NASLOVA PASIVNE IN AKTIVNE POLITIKE ZAPOSLOVANJA
Marjeta Debenjak, 2010, diplomsko delo

Opis: V poslovnih knjigah Zavoda RS za zaposlovanje je velik delež evidentiranih terjatev do prejemnikov iz naslova pravic pasivne in aktivne politike zaposlovanja. Z izterjavo omenjenih terjatev se v praksi srečujem dnevno, zato sem jih v diplomski nalogi podrobno analizirala. Analize sem se lotila s posnetkom obstoječega stanja procesa izterjave. Osredotočila sem se zgolj na postopke izterjave redne in/ali sodne izterjave na Zavodu. Podana je ocena obstoječih procesov izterjave in programske opreme. V zaključku naloge so predlogi izboljšav in sprememb izterjave omenjenih terjatev. Ugotovila sem, da so obstoječi postopki izterjave na Zavodu potrebni spremembe. Največja slabost pri izterjavi terjatev je, da nima enotne programske opreme ali aplikacije za vse terjatve aktivne in pasivne politike zaposlovanja. Postopki so v veliki meri ročni in spremljanje terjatev je razpršeno med preveč služb Zavoda. Pripravljena analiza v diplomski nalogi bo osnova za prenovo spremljanja in obvladovanja terjatev na Zavodu.
Ključne besede: Zavod RS za zaposlovanje, terjatve, terjatve pasivne in aktivne politike zaposlovanja, programska oprema ali aplikacija postopki izterjave, sodna izterjava
Objavljeno: 15.10.2010; Ogledov: 1582; Prenosov: 4

4.
PRILAGAJANJE PRODAJNEGA PROCES TRŽNIM ZAHTEVAM V PODJETJU SAM D.O.O.
Mateja Cerar, 2011, diplomsko delo

Opis: Bistvo teorije in prakse trženja je, da izhajamo iz plačilno sposobnega povpraševanja trga, na osnovi tega razvijamo, oblikujemo, proizvajamo tiste izdelke ali storitve, ki jih zatem lahko prodamo plačilno sposobnim kupcem. Marsikaj, kar se je v letih gospodarske rasti kazalo kot uspešna tržna strategija, nepogrešljivo trženjsko orodje, dobičkonosna prodajna tehnika, doživlja ne le spremembe in prilagajanja zmanjšanemu potencialu trga, pač pa kaže tudi na potrebo po globljem premisleku, kaj in kako naprej, ter na iskanje novih rešitev. Lahko bi rekli novih odnosov, saj prodaja oziroma nakup v bistvu to tudi je. O tem, da mora biti posel koristen tako za prodajalca kot kupca in v njem zadovoljna oba, ni dvoma. Kako priti do kupca, ga prepričati o nakupu, ga narediti zadovoljnega in tudi zadržati, pa je seveda že precej težje vprašanje. Kupec se odloča na temelju dejstev in čustev – mehanizmi odločanja so pogosto nezavedni, usmerja ga psihološki, evolucijski, kulturni in izkustveni avtopilot, ki odloča namesto nas. Zaupanje je vprašanje, ki se pojavlja v vseh točkah prodajnega procesa in na vseh ravneh poslovanja. Vendar pa glede na negativne izkušnje brez zaupanja ne gre in dolgoročen odnos s kupci lahko gradimo le na osnovi vzpostavljanja in ohranjanja zaupanja. Zaupanje nam lahko prinese veliko, lahko pa nas tudi nekaj stane. Nezaupanje ne more prinesti ničesar. Čedalje hitrejše spremembe, vse večja zapletenost trga, izrazitejše tveganje in negotovost sta v času pretresov tržna realnost. Družba mora zato poskrbeti za večjo prilagodljivost na vseh ravneh, zlasti v trženju in prodaji, če se hoče ubraniti zunanjih pretresov in kaosa, ki jo lahko uničijo. Prilagodljivost je način razmišljanja, ki ga morajo prevzeti tržniki in vsi, ki sodelujejo z njimi. Prilagodljivo razmišljanje prispeva, da se strah preobrazi v ukrepanje, težave pa v odločnost.
Ključne besede: • prodajni proces • organizacija procesa • prenova procesa • plačilna nedisciplina • zavarovanje plačil • izterjava dolga
Objavljeno: 31.01.2012; Ogledov: 1028; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

5.
ZAVAROVANJA PRED PLAČILNO NEDISCIPLINO V SLOVENIJI IN TUJINI
Doris Valent, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Plačilna nedisciplina ni nov pojav, obstaja že desetletja in podjetja se z njo v sedanjosti spopadajo vse bolj in bolj. Posledice plačilne nediscipline niso samo dospele neporavnane obveznosti, dosegajo širšo raven, saj lahko povzročajo verižne reakcije, ki »potisnejo« v propad tudi nekdaj finančno zelo sposobna podjetja. Prav tako morajo podjetja zagotavljati plačilno sposobnost, da se izognejo težavam glede likvidnosti in solventnosti. V današnjih časih je informacijski razvoj zelo napredoval ter nam tako omogoča lažji dostop do potrebnih informacij, zato bi podjetja morala preveriti in izoblikovati evidenco s kom poslujejo ali bodo poslovala. Na voljo so spletne strani, ki ponujajo že izoblikovana boniteta poročila, kjer lahko preverimo ali bo naš bodoči poslovni partner dobra ali slaba stranka glede izvajanja obveznosti. Prav tako so nam na voljo instrumenti za zavarovanje, kateri preprečijo, da bi prišlo do neplačil med podjetji in jih lahko uporabimo tudi v mednarodnem poslovanju. Ker pa različna podjetja različno poslujejo in obstajajo tudi takšna, katera se ne zavarujejo pred temi tveganji, zato v njihovo pomoč obstajajo izvensodni postopki izterjave terjatev ter zakoniti postopki sodne izvršbe.
Ključne besede: Ključne besede: plačilna nedisciplina, plačilna (ne)sposobnost, likvidnost, solventnost, kapitalska ustreznost, evropski plačilni indeks, izterjava terjatev (posojil).
Objavljeno: 16.11.2011; Ogledov: 1399; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (911,90 KB)

6.
OBVLADOVANJE TERJATEV IN OBLIKOVANJE POPRAVKOV VREDNOSTI NA PRIMERU TERME KRKA D.O.O.
Janja Bobič, 2012, diplomsko delo

Opis: V današnjem času, ko lahko rečemo, da so edina stalnica spremembe, je za podjetje zelo pomembno, da se hitro prilagodi na različne zahteve svojih strank, okolice, panoge in na sploh gospodarstvu, če želi ostati in ohraniti svojo konkurenčnost. Napačne odločitve, ki jih sprejme poslovodstvo podjetja, so namreč lahko usodne za nadaljnje poslovanje podjetja. Iz tega razloga je treba posebno pozornost nameniti tudi kupcem storitev in izdelkov podjetja in vsem poslovnim partnerjem in jih izbirati z veliko mero preudarnosti in previdnosti. Po različnih raziskavah in na podlagi primera Term Krka, d. o. o., Novo mesto lahko rečem, da je finančna disciplina nekoliko slabša in se zaradi tega pojavljajo terjatve, ki bi glede na trenutno gospodarsko stanje nekoč lahko bile tudi razlog za likvidnostne težave podjetja. Predvsem je zaskrbljujoče, da ni najti sankcij, ki bi bile dovolj učinkovite, da bi se razmere opazno izboljšale, zato je nujno vedeti, kaj lahko sami storimo, da se zavarujemo pred nedisciplino plačevanja ter kako ravnati s kupci, ki niso plačali. Terjatvam se podjetje izogne tudi tako, da postavi kratke plačilne roke in takoj izstavi račun. Poleg tega pa mora podjetje imeti dober nadzor nad terjatvami, kupce pa je treba dodatno stimulirati s popusti za predplačilo. Terjatve je treba sproti spremljati in tudi ukrepati ob zamudah plačil ter na to opozoriti kupce pisno ali telefonsko. V primeru, da podjetje samo ne more rešiti plačila, lahko terjatev proda. Pri terjatvah se lahko poslužujemo tudi pobota in kompenzacij. Ta oblika zapiranja terjatev je še posebej priporočljiva za podjetja, ki imajo med svojimi dolžniki veliko pravnih oseb, ki zamujajo s plačili in pri katerih pravna izterjava ni racionalna. Kadar vsi možni ukrepi za poravnavo dolga oz. odpravo terjatev niso učinkoviti, se poslužujemo sodne izterjave dolga. Vendar mora tu podjetje ravnati preudarno in taktično. Najslabši možni razplet za podjetje je, da kupci ne poravnajo svojih obveznosti, kar pa za podjetje pomeni dodatne stroške in odpis terjatev
Ključne besede: terjatve, boniteta kupca, nadzor nad terjatvami, plačilni instrumenti, kompenzacije, pobot, pisni opomin, izterjava dolga, odpis terjatev
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1756; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (759,59 KB)

7.
Vloga detektiva na področju problematike neplačevanja preživnin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Damjana Juhart, 2012, diplomsko delo

Opis: Neplačevanje preživnin predstavlja v Sloveniji še vedno velik problem. Po statističnih podatkih več kot 6% zavezancev ne poravnava svojih obveznosti do otrok. Leta 2004 so zaradi te problematike v Kazenskem zakoniku uvedli kaznivo dejanje neplačevanja preživnine. Po 8 letih se stanje ni izboljšalo, zato je v diplomski nalogi navedenih nekaj predlogov, ki bi lahko bili učinkoviti pri zmanjševanju neplačevanja preživninskih obveznosti. Vanje smo vključili tudi detektive, ki trenutno zaradi premalo pooblastil redko sodelujejo pri reševanju preživninskih sporov. Navedeni so predlogi za zmanjšanje števila neplačanih preživnin, ki jih predlagajo različni strokovnjaki. Eden izmed predlogov je ustanovitev urada za izterjavo preživnin, saj je že kar nekaj držav problematiko neplačevanja preživnin učinkovito rešilo na ta način. Zavzemamo se tudi, da bi takšen urad angažiral detektive, ki bi ugotovili dejansko premoženje dolžnika in njegovih družinskih članov. Zakon o izvršbi in zavarovanju prav tako ni učinkovit, ko gre za izterjavo preživnin, zato razmišljamo o dopolnitvi oziroma spremembi tega zakona. Razmišljati bi morali tudi v tej smeri, da se detektivom dovoli opravljati vlogo izvršitelja. Mnenja in predloge, kako uspešneje posredovati v primerih neplačevanja zavezancev sta v intervjuju izrazili tudi državna tožilka in informacijska pooblaščenka.
Ključne besede: detektivska dejavnost, detektivi, izvršbe, izvršitelji, preživnine, izterjava, diplomske naloge
Objavljeno: 20.03.2013; Ogledov: 584; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (329,82 KB)

8.
LEASMANAGER - PROGRAMSKO ORODJE ZA PODPORO LEASING STORITEV
Sašo Raosavac, 2013, diplomsko delo

Opis: Aleasing je že od svoje ustanovitve naprej strateško usmerjen v financiranje vozil. S spremembo lastništva (leta 2006 je Abanka Vipa d.d. postala 100% lastnik) se je podjetje usmerilo tudi v financiranje strojev, opreme in nepremičnin. Delež financiranja vozil pa je kljub nekoliko spremenjeni strategiji predstavljalo več kot 90% celotnega portfelja naložb. S pripojitvi Vogo leasinga k Aleasingu je podjetje svojo strategijo trženja iz regionalnega spremenilo na reven celotne Slovenije. Delovne procese, ki so se v praksi izkazali za uspešne je bilo potrebno prenesti v novo organizacijsko raven. Ker je pri združitvi obeh podjetij prišlo tudi do združitve dveh popolnoma različnih strategij trženja so se med krajevno ločenimi organizacijskimi enotami pojavile težave v pretoku informacij in izvedbi določenih aktivnosti pri sklepanju leasing poslov. Pri iskanju rešitev za odpravo motenj v poslovanju se je porodila ideja o orodju, ki bo podpiralo proces odobravanja leasing poslov in hkrati omogočalo komunikacijo med udeleženci tega procesa. Pri oblikovanju koncepta orodja smo ugotovili, da lahko vanj vključimo tudi druge delovne procese, ki niso informacijsko podprti. Tako smo z Microsoft Accesom naredili in začeli razvijati orodje za podporo izvajanja leasing storitev Leasmanager. Za proces odobravanja leasing poslov smo definirali vsebino obrazca »Bonitetno poročilo«, ki bo spremni dokument posamezne leasing pogodbe. Z definicijo veh potrebnih podatkov, ki jih naj Bonitetno poročilo vsebuje smo kreirali ustrezne tabele in poizvedbe, kot osnovo celotnega modula odobravanja. Pravice do uporabe in obdelave podatkov smo zaokrožili na delovne skupine v skladu s sistematizacijo in tokom delovnega procesa. Naslednji korak izdelave Leasmanagerja je bilo načrtovanje in izdelava modula izterjave. Ta modul temelji na podatkih, ki jih uvažamo iz programa za pripravo in spremljanje leasing pogodb Globus Nova in podatkih, ki se sproti vnašajo v samem postopku izterjave. Modul smo razdelili na aktivnosti, ki jih zaposleni izvajajo v okviru interne izterjave in aktivnosti, ki jih podjetje izvaja, kadar izterjavo prepusti zunanjim pooblaščence. Skozi razvijanje modula izterjave smo prišli do ugotovitve, da je smiselno oblikovati posebni modul za spremljanje in upravljanje z odvzetimi vozili. Ker gre pri odvzetih vozilih za premoženje Aleasinga, ki ga je potrebno čim hitreje iz materialne oblike spremeniti v denarni tok, smo v modulu spremljanja odvzetih vozil poseben poudarek namenili časovnim okvirom za izvedbo določenih aktivnosti. Kot celoto aktivnosti, ki jih Leasmanager trenutno podpira smo za potrebe vodstva podjetja oblikovali posebno poročilo, ki na osnovi obdobno vnesenega kriterija prikaže podatke o realizaciji poslov, stanju terjatev na dan izpisa, aktivnostih izterjave in aktivnostih vezanih na odvzeta vozila. Leasmanager po svoji funkcionalnosti zadošča trenutnim organizacijskim potrebam in ponuja možnost nadgradnje in podpore drugih poslovnih aktivnosti, ki trenutno vanj niso zajete. Odprt je za vse nadaljnje nadgradnje in predelave glede na potrebe uporabnikov in samega poslovnega procesa.
Ključne besede: Leasmanager, leasing hiša, leasingojemalec, leasingodajalec, leasing, odobravanje, financiranje, izterjava, odvzeta vozila, poizvedba, podobrazec, obrazec
Objavljeno: 08.08.2013; Ogledov: 875; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

9.
ANALIZA UPRAVLJANJA S TERJATVAMI DO KUPCEV V TREH SLOVENSKIH PODJETJIH
Leon Hren, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju analiziramo stanje terjatev do kupcev v treh slovenskih podjetjih. Z zbiranjem primerne literature domačih in tujih avtorjev proučujemo lastnosti posameznih modelov varovanja pred tovrstnim tveganjem. Z analizo stanja terjatev in z analizo upravljanja s terjatvami v proučevanih podjetjih ugotavljamo primernost trenutnega sistema upravljanja s terjatvami. Proučene podatke nadgradimo z mnenjem za izboljšanje stanja. S povzetkov izbrane literature skušamo predstaviti čim uspešnejšo izbiro kreditne politike za vsako izmed podjetij. S predstavitvijo in analizo orodij za varovanje pred tveganjem neizpolnitve nasprotne stranke pojasnjujemo smiselnost izbire določenega instrumenta za specifično situacijo. Zaostrovanje poslovanja na svetovnem trgu je v zadnjih letih stalnica. Pritiski na cene so vedno večji, kupci vse zahtevnejši. Za uspešno poslovanje postaja vse pomembnejši dejavnik redno finančno proučevanje in analiziranje novih kot tudi obstoječih kupcev. Pozornost je potrebno usmeriti v pravilen izbor kreditne politike podjetja, ki pa ne sme biti enotna za vse kupce, prav tako mora podjetje prilagajati kreditno politiko glede na svojo likvidnost in glede na stanje na trgu.
Ključne besede: tveganje, upravljanje, zavarovanje, kupec, prodajalec, terjatev, bonitetna ocena, izterjava, plačilna nedisciplina.
Objavljeno: 25.10.2013; Ogledov: 618; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (600,09 KB)

10.
PREDNOSTI IN SLABOSTI DAVČNE IZVRŠBE V REPUBLIKI SLOVENIJI
Andrej Arnečič, 2013, diplomsko delo

Opis: Pri pobiranju davkov veliko vlogo igra davčna izvršba oz. izterjava. Davki v današnjem času v veliki meri namreč temeljijo na prostovoljnem plačevanju davčnih zavezancev. Podjetja, samostojni podjetniki in druge osebe, kot npr. kulturni delavci, osebe, ki opravljajo kmetijsko dejavnost, osebe s statusom športnika, uporabniki nepremičnin, zavezanci za DDV, prodajalci nepremičnin, osebe, ki dedujejo, prejemniki daril, itd., z opravljanjem dejavnosti ali posameznih dejanj postanejo zavezanci za davek. V primeru, da le-tega pravočasno ne poravnajo, se sproţi postopek davčne izvršbe, z namenom pokritja davčnega dolga v čim krajšem času v čim večjem obsegu dolga.
Ključne besede: davčna uprava, davčna izterjava, davčna izterjav v Avstriji, upnik, dolžnik, izvršilni postopek, izterjevalec, izvršba, davčni dolg, izvršilni naslov, izvršilno sredstvo, predemt izvršbe, izvršilni naslov
Objavljeno: 26.03.2014; Ogledov: 677; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (942,58 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici