| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZAVAROVANJA PRED PLAČILNO NEDISCIPLINO V SLOVENIJI IN TUJINI
Doris Valent, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Plačilna nedisciplina ni nov pojav, obstaja že desetletja in podjetja se z njo v sedanjosti spopadajo vse bolj in bolj. Posledice plačilne nediscipline niso samo dospele neporavnane obveznosti, dosegajo širšo raven, saj lahko povzročajo verižne reakcije, ki »potisnejo« v propad tudi nekdaj finančno zelo sposobna podjetja. Prav tako morajo podjetja zagotavljati plačilno sposobnost, da se izognejo težavam glede likvidnosti in solventnosti. V današnjih časih je informacijski razvoj zelo napredoval ter nam tako omogoča lažji dostop do potrebnih informacij, zato bi podjetja morala preveriti in izoblikovati evidenco s kom poslujejo ali bodo poslovala. Na voljo so spletne strani, ki ponujajo že izoblikovana boniteta poročila, kjer lahko preverimo ali bo naš bodoči poslovni partner dobra ali slaba stranka glede izvajanja obveznosti. Prav tako so nam na voljo instrumenti za zavarovanje, kateri preprečijo, da bi prišlo do neplačil med podjetji in jih lahko uporabimo tudi v mednarodnem poslovanju. Ker pa različna podjetja različno poslujejo in obstajajo tudi takšna, katera se ne zavarujejo pred temi tveganji, zato v njihovo pomoč obstajajo izvensodni postopki izterjave terjatev ter zakoniti postopki sodne izvršbe.
Ključne besede: Ključne besede: plačilna nedisciplina, plačilna (ne)sposobnost, likvidnost, solventnost, kapitalska ustreznost, evropski plačilni indeks, izterjava terjatev (posojil).
Objavljeno: 16.11.2011; Ogledov: 1759; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (911,90 KB)

2.
OBVLADOVANJE TERJATEV IN OBLIKOVANJE POPRAVKOV VREDNOSTI NA PRIMERU TERME KRKA D.O.O.
Janja Bobič, 2012, diplomsko delo

Opis: V današnjem času, ko lahko rečemo, da so edina stalnica spremembe, je za podjetje zelo pomembno, da se hitro prilagodi na različne zahteve svojih strank, okolice, panoge in na sploh gospodarstvu, če želi ostati in ohraniti svojo konkurenčnost. Napačne odločitve, ki jih sprejme poslovodstvo podjetja, so namreč lahko usodne za nadaljnje poslovanje podjetja. Iz tega razloga je treba posebno pozornost nameniti tudi kupcem storitev in izdelkov podjetja in vsem poslovnim partnerjem in jih izbirati z veliko mero preudarnosti in previdnosti. Po različnih raziskavah in na podlagi primera Term Krka, d. o. o., Novo mesto lahko rečem, da je finančna disciplina nekoliko slabša in se zaradi tega pojavljajo terjatve, ki bi glede na trenutno gospodarsko stanje nekoč lahko bile tudi razlog za likvidnostne težave podjetja. Predvsem je zaskrbljujoče, da ni najti sankcij, ki bi bile dovolj učinkovite, da bi se razmere opazno izboljšale, zato je nujno vedeti, kaj lahko sami storimo, da se zavarujemo pred nedisciplino plačevanja ter kako ravnati s kupci, ki niso plačali. Terjatvam se podjetje izogne tudi tako, da postavi kratke plačilne roke in takoj izstavi račun. Poleg tega pa mora podjetje imeti dober nadzor nad terjatvami, kupce pa je treba dodatno stimulirati s popusti za predplačilo. Terjatve je treba sproti spremljati in tudi ukrepati ob zamudah plačil ter na to opozoriti kupce pisno ali telefonsko. V primeru, da podjetje samo ne more rešiti plačila, lahko terjatev proda. Pri terjatvah se lahko poslužujemo tudi pobota in kompenzacij. Ta oblika zapiranja terjatev je še posebej priporočljiva za podjetja, ki imajo med svojimi dolžniki veliko pravnih oseb, ki zamujajo s plačili in pri katerih pravna izterjava ni racionalna. Kadar vsi možni ukrepi za poravnavo dolga oz. odpravo terjatev niso učinkoviti, se poslužujemo sodne izterjave dolga. Vendar mora tu podjetje ravnati preudarno in taktično. Najslabši možni razplet za podjetje je, da kupci ne poravnajo svojih obveznosti, kar pa za podjetje pomeni dodatne stroške in odpis terjatev
Ključne besede: terjatve, boniteta kupca, nadzor nad terjatvami, plačilni instrumenti, kompenzacije, pobot, pisni opomin, izterjava dolga, odpis terjatev
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 2311; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (759,59 KB)

3.
ANALIZA UPRAVLJANJA S TERJATVAMI DO KUPCEV V TREH SLOVENSKIH PODJETJIH
Leon Hren, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju analiziramo stanje terjatev do kupcev v treh slovenskih podjetjih. Z zbiranjem primerne literature domačih in tujih avtorjev proučujemo lastnosti posameznih modelov varovanja pred tovrstnim tveganjem. Z analizo stanja terjatev in z analizo upravljanja s terjatvami v proučevanih podjetjih ugotavljamo primernost trenutnega sistema upravljanja s terjatvami. Proučene podatke nadgradimo z mnenjem za izboljšanje stanja. S povzetkov izbrane literature skušamo predstaviti čim uspešnejšo izbiro kreditne politike za vsako izmed podjetij. S predstavitvijo in analizo orodij za varovanje pred tveganjem neizpolnitve nasprotne stranke pojasnjujemo smiselnost izbire določenega instrumenta za specifično situacijo. Zaostrovanje poslovanja na svetovnem trgu je v zadnjih letih stalnica. Pritiski na cene so vedno večji, kupci vse zahtevnejši. Za uspešno poslovanje postaja vse pomembnejši dejavnik redno finančno proučevanje in analiziranje novih kot tudi obstoječih kupcev. Pozornost je potrebno usmeriti v pravilen izbor kreditne politike podjetja, ki pa ne sme biti enotna za vse kupce, prav tako mora podjetje prilagajati kreditno politiko glede na svojo likvidnost in glede na stanje na trgu.
Ključne besede: tveganje, upravljanje, zavarovanje, kupec, prodajalec, terjatev, bonitetna ocena, izterjava, plačilna nedisciplina.
Objavljeno: 25.10.2013; Ogledov: 926; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (600,09 KB)

4.
OBVLADOVANJE TERJATEV DO KUPCEV V ČASU RECESIJE IN KRIZE NA PRIMERU PODJETJA X
Dušan Balažič, 2014, magistrsko delo

Opis: Finančna nedisciplina je prisotna v EU in še posebej v Sloveniji. Sloveniji nikakor ne uspe sanirati tega stanja, ki je zelo pomembno za likvidnosti in razvoj podjetij. Stanje v Sloveniji sta še poslabšala kriza in recesija. Zato je dobro obvladovanje terjatev do kupcev še bolj pomembno kot sicer, če teh težav ne bi bilo. Predpogoj za uspešno obvladovanje terjatev so urejene in ažurne računovodske kartice, ki so osnova za uspešno izterjavo. Izterjava mora biti hitra in učinkovita. Poznamo različne načine izterjave, ki se od podjetja do podjetja razlikujejo po načinu izvedbe. Učinkovito obvladovanje terjatev do kupcev vpliva ugodno na denarni tok in likvidnost, ki pa sta predpogoj za uspešno poslovanje podjetja. Z stalnim nadzorom nad terjatvami do kupcev spoznavamo navade kupcev in pravilneje reagiramo v primeru neplačila. Stalen nadzor pa nam omogoča, da blokiramo poslovanje z kupcem, ki ima preveč neporavnanih računov. Obvladovanje terjatev do kupcev je težje v času plačilne nediscipline. Magistrsko delo raziskuje področje terjatev do kupcev in obvladovanje terjatev do kupcev pred recesijo in v sami recesiji. Podjetje mora zaradi recesije namenjati več pozornosti obvladovanju terjatev do kupcev, v izbranem podjetju temu ne posvečajo dovolj pozornosti. Sodelovanje podjetja z velikimi slovenskimi podjetji je podjetju pomagalo, da je zaznalo znake krize oziroma recesije pred uradno napovedjo, da se je začela recesija v Sloveniji. V prvem delu naloge bomo predstavili teoretično stran terjatev do kupcev in teorijo obvladovanja terjatev do kupcev. Poglavje obvladovanje terjatev do kupcev zajema kratko predstavitev podjetja, načine poravnavanja teh terjatev v podjetju, sistemsko preverjanje kupcev v podjetju, nadzor nad terjatvami, trende gibanja plačilnih rokov, analizo prodaje na različnih trgih, časovno analizo, rizične terjatve in oceno dejanskega stanja obvladovanja terjatev. V zaključku dela so predlogi in sklepne misli.
Ključne besede: Ključne besede: Obvladovanje terjatev do kupcev, plačilna nedisciplina, sistemsko preverjanje kupcev, nadzor terjatev do kupcev v podjetju, izterjava, časovna analiza terjatev, ocena dejanskega stanja obvladovanja terjatev do kupcev
Objavljeno: 29.07.2014; Ogledov: 940; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
TERJATVE IN IZTERJAVE DO KUPCEV
Jure Drofenik, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se osredotočili na terjatve do kupcev, ki so v današnjem času prisotne v vseh podjetjih. Podjetja imajo v sedanjem času veliko težav s plačilno disciplino. Zato se poslužujejo instrumentov za zavarovanje terjatev.
Ključne besede: Terjatve do kupcev, izterjava, plačilna nedisciplina, zavarovanje terjatev
Objavljeno: 03.11.2015; Ogledov: 555; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (982,48 KB)

6.
TERJATVE IN VEČSTRANSKI SISTEMI POBOTA
Mojca Bohl, 2016, diplomsko delo

Opis: Plačilna nedisciplina je dandanes zelo razširjen pojav in vedno več podjetij se srečuje z njo. Tega pojava v poslovanju ne smemo ignorirati, ampak se moramo z njim čim prej in čim bolj učinkovito spopasti. Za reševanje težave imajo podjetja na voljo več načinov, s pomočjo katerih lahko sama pričnejo notranjo izterjavo. Prednosti izvajanja notranje izterjave so v hitri odzivnosti in v poznavanju poslovnih partnerjev. Najbolj pogosto uporabljeni načini izterjave so opomini in kompenzacije. Kompenzacije ali poboti predstavljajo hiter in učinkovit način, saj omogočajo, da poslovnemu partnerju predlagamo pokritje terjatve takoj, ko nastopijo pogoji zanjo. Uporabna alternativa so tudi sistemi večstranskega pobota, ki se ga poslužuje vedno več pravnih oseb. Ne glede na izbiro instrumenta za pokrivanje terjatev je bolj pomembno ukrepanje in dosledno izvajanje ukrepov izterjave v vsakdanji poslovni praksi. Za uspešno izvedeno izterjavo in pokritje terjatev je ključnega pomena čas.
Ključne besede: terjatve, izterjava terjatev, kompenzacija, večstranski sistemi pobota
Objavljeno: 12.08.2016; Ogledov: 312; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici