| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
METODE IN OBLIKE DELA V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH
Milada Goljat, 2010, diplomsko delo

Opis: Vseživljenjsko učenje oz. izobraževanje je zelo široko področje, ki se pojavlja praktično povsod okoli nas. Del tega področja je tudi izobraževanje odraslih, ki ga srečujemo v različnih oblikah in razsežnostih. Vse več ljudi se namreč zaveda, da je znanje temeljna pot do uspeha, zato se posamezniki vključujejo v procese izobraževanja v vseh obdobjih svojega življenja, tudi v odraslem obdobju. Ker pa znanje izredno hitro zastari, je pogoj za dobro opravljanje dela in kvalitetno življenje v družbi nenehno dopolnjevanje in izpopolnjevanje obstoječih znanj. Namen diplomske naloge je na primeru Andragoškega zavoda Maribor — Ljudske univerze ugotoviti, kdo in zakaj se vključuje v izobraževanja, kakšni so odnosi med udeleženci izobraževanj in andragoškimi delavci, še posebej pa nas je zanimalo, kako kvalitetni so učni programi v izobraževanju odraslih. Na kvaliteto vpliva več dejavnikov, mi smo se podrobneje dotaknili učnih metod in oblik dela. S pomočjo dveh anketnih vprašalnikov smo izvedli raziskavo, katere rezultati so pokazali, da je veliko udeležencev v izobraževanju odraslih starostnikov, katerim je glavni motiv za udeležbo na izobraževanjih druženje in osebnostni razvoj. O svojih mentorjih / učiteljih imajo zelo pozitivno mnenje, tako kot tudi o samih izobraževalnih programih. Pokazalo se je tudi, da je uporaba učnih metod zelo raznolika in da imajo odrasli veliko možnosti pri vključevanju v različne oblike dela oz. izobraževanja, med katerimi pa so glede na število udeležencev v ospredju tečaji.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, andragogika, vseživljenjsko učenje, odraslost, učne metode, oblike izobraževanj
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 6293; Prenosov: 1492
.pdf Celotno besedilo (912,57 KB)

2.
3.
STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE IN IZPOPOLNJEVANJE UČITELJEV
Anja Vrečko, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev nas je zanimalo predvsem nadaljnje izobraževanje učiteljev. Zanimalo nas je ali se učitelji po opravljeni diplomi udeležijo katere oblike dodatnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Tako je bil naš prvi cilj, da se seznanimo s strokovnimi izrazi oziroma pojmi kot so strokovno izobraževanje, spopolnjevanje, izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje idr. Nadalje smo se želeli seznaniti s ponudbo programov nadaljnjega izobraževanja, ki so na voljo učiteljem v Sloveniji ter kdo so njeni izvajalci. Ne nazadnje smo preučili tudi vire financiranja programov nadaljnjega izobraževanja ter primerjali strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev na Švedskem, Norveškem in Danskem. Namen in cilj diplomske naloge je bil ugotoviti ali se učitelji v Sloveniji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Zato smo izvedli anketno raziskavo pri učiteljih osnovnih ter srednjih šol po Sloveniji. Analiza rezultatov je pokazala, da se učitelji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja ter razkrila njihove razloge za udeležbo. Večina učiteljev je zadovoljna s ponudbo izobraževalnih programov, ki jim jih ponujajo izvajalci v Sloveniji, a vendar smo odkrili tudi njihove pomanjkljivosti ter razkrili katerih izobraževalnih programov si učitelji še želijo.
Ključne besede: nadaljnje izobraževanje, vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, institucije, ki omogočajo nadaljnje izobraževanje, strokovno izobraževanje in spopolnjevanje
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2936; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (936,23 KB)

4.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH NA LJUDSKI UNIVERZI
Klara Anžič, 2011, diplomsko delo

Opis: Izobraževanje odraslih postaja dandanes izjemno pomemben del življenja vsakega posameznika. Ljudje se učimo vse življenje in prav zato je izobraževanje odraslih področje, ki mu velja nameniti več pozornosti. Pričujoče diplomsko delo obravnava didaktične značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V teoretičnem delu obravnavamo pomen in širše andragoško-didaktične vidike izobraževanja odraslih, značilnosti in metode izobraževanja odraslih ter izobraževanje odraslih v Sloveniji. Empirični del zajema obravnavo dveh delnih problemov – razlogov in motivacije odraslih za vključevanje v izobraževanje ter didaktičnih značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V sklepnem delu obravnavamo ugotovitve raziskave in navajamo predloge za morebitne nadaljnje raziskave in izboljšave na področju izobraževanja odraslih.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje, didaktika, didaktični pripomočki, didaktični vidiki izobraževanja odraslih, metode izobraževanja odraslih
Objavljeno: 19.03.2012; Ogledov: 2054; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (572,17 KB)

5.
MOTIVACIJA ZA VSEŽIVLJENSKO E-IZOBRAŽEVANJE NA OBMOČJU LJUBLJANE
Barbara Mežnarič, 2012, diplomsko delo

Opis: Vseživljenjsko izobraževanje je danes način življenja in ga razumemo kot učenje skozi celo življenje, torej od rojstva do konca življenja. Ohranja nas miselno aktivne, pozitivne in zadovoljne. V diplomski nalogi sem poskušala ugotoviti s katerimi ovirami se srečujejo anketiranci na območju Ljubljane, ko je posredi izobraževanje, kakšna so njihova stališča glede izobraževanja samega, kaj jih najbolj motivira pri odločitvi za izobraževanje in ali so seznanjeni z informacijsko podprtim izobraževanjem, znanim kot e-izobraževanje. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov in sicer iz teoretičnega ter raziskovalnega dela. V teoretičnem delu sem dala poudarek zgodovini in pojmom, ki so povezani z izobraževanjem odraslih, o pomembnosti vseživljenjskega izobraževanja na splošno ter o prednostih in slabostih, ki ga prinaša vseživljenjsko e-izobraževanje. V raziskovalnem delu pa sem opravila analizo raziskave ter obrazložila dobljene rezultate ankete. Raziskava je potekala s pomočjo anketne metode, torej s pomočjo vnaprej pripravljenega anketnega vprašalnika, ki smo jih razposlali s pomočjo elektronske pošte in socialnega omrežja Facebook. Ugotovila sem, da ljudje razmišljajo o učenju kot nujno potrebnemu dejavniku v življenju, da so se pripravljeni izobraževati vse življenje in si tako pridobivati potrebna znanja in izkušnje, ki jih potrebujejo pri svojem delu in na splošno v svojem življenju. Zanimiv je predvsem podatek, da ne glede na vse prednosti, ki jih prinaša elektronsko izobraževanje, od časovne in krajevne neodvisnosti, lastnega tempa učenja, hitrosti in učinkovitosti, se v večini ljudje še vedno ne odločajo zanj. Ker še ne poznajo vseh prednosti slednjega, se raje odločajo za kombinacijo tradicionalnega in e-izobraževanja.
Ključne besede: e-izobraževanje, vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, evalvacija
Objavljeno: 06.08.2012; Ogledov: 1505; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

6.
Pedagoški in sociološki vidiki izobraževanja odraslih ter vseživljenjsko učenje
Maja Hočevar, 2012, diplomsko delo

Opis: Izobraževanje je v današnji učeči se družbi 21. stoletja pomemben del posameznikovega življenja, ki pa se ne konča s formalno pridobljeno izobrazbo v mladosti, ampak se glede na interese posameznika oziroma potreb družbe vse življenje nadgrajuje ali dopolnjuje na raznih področjih. Govorimo o vseživljenjskem učenju, ki v današnjem času gospodarske krize postaja svetovno gibanje pod geslom »učenje za vse« v vseh obdobjih življenja in v vsej širini. V današnji sodobni globalno–informacijski družbi, ki od nas zahteva nenehno učenje, prilagajanje, razvoj in napredek, smo z znanjem bolj konkurenčni za ohranitev obstoječih in za ustvarjanje novih delovnih mest. Samo zvišanje stopnje izobrazbe in sodelovanje v odprtih možnostih okolja razvijeta ljudje do te mere, da postanejo samozadostni. Sloj funkcionalno nepismenega prebivalstva ne bo sposoben sam preživeti v novih razmerah dela informacijske družbe, družbi sprememb in družbi tveganja. Trdno jedro brezposelnosti bodo predstavljali ljudje z najnižjo izobrazbo, z dokončano osnovno šolo ali brez le-te. Tako zaradi potreb sodobne globalizirane družbe, ki zahteva vedno nova znanja, kot zaradi interesov posameznika, je zelo pomembno, da v lokalnih okoljih delujejo ustrezne ustanove, ki nudijo kvalitetne programe in možnosti za formalno in neformalno izobraževanje odraslih. Take ustanove so v Sloveniji ljudske univerze, javni zavodi za izobraževanje odraslih, katerih temeljno poslanstvo je izobraževanje odraslih za osebnostni razvoj, pridobitev formalne izobrazbe in vključevanje odraslih v družbo. Izobraževanje odraslih zahteva specifične pedagoške pristope in ima v posameznih socialnih okoljih glede demografskih značilnosti učečih se odraslih različne sociološke značilnosti, odvisne od lokalnega okolja. Namen empiričnega dela na Ljudski univerzi Murska Sobota je bil ugotoviti, kateri udeleženci prevladujejo v določenih programih glede na spol, starost in dokončano izobrazbo ter kakšno mnenje imajo o pomenu vseživljenjskega učenja ter o možnostih izobraževanja odraslih. Ugotovili smo, da vzorec izhaja iz ranljivih skupin, med katerimi je veliko brezposelnih oseb in romske populacije, kar predstavlja velik problem v pomurski regiji. Prav tako smo želeli ugotoviti razloge za udeležbo v izobraževanju vzorca, kaj jih motivira in kako se je njihova motivacija za učenje spreminjala skozi leta. Ugotovili smo, da se odrasli najpogosteje srečujejo s situacijskimi ovirami, kot so pomanjkanje časa zaradi družinskih obveznostih ter denarja.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, formalno izobraževanje, neformalno izobraževanje, Ljudska univerza Murska Sobota, učeča se družba, brezposelnost.
Objavljeno: 17.09.2012; Ogledov: 1660; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

7.
SVETOVANJE V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH
Sanja Zrim, 2015, diplomsko delo

Opis: Ob naraščajočih potrebah po bolj organizirani in celostni svetovalni podpori odraslim v izobraževanju in učenju, se je porodila zamisel, da se v vsaki regiji ustanovi svetovalno središče, ki bo odraslim zagotovilo brezplačno svetovalno podporo. Diplomsko delo obravnava tematiko svetovalnih središč. V teoretičnem delu smo na podlagi literature predstavili pojem vseživljenjsko učenje in opredelili izobraževanje odraslih ter opisali kako je s tem v Sloveniji. Predstavili smo svetovalno dejavnost v izobraževanju odraslih, predvsem nas je zanimalo, kdo je andragoški svetovalec, kakšne so zvrsti, cilji in funkcije andragoškega svetovalnega dela ter kakšni so svetovalni pripomočki. Sledi predstavitev svetovalnega središča v izobraževanju odraslih, torej kakšna je svetovalna dejavnost v središčih, kakšne so naloge svetovalcev ter kdo so ranljive skupine prebivalstva, ki obiskujejo svetovalna središča. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med svetovanci svetovalnega središča v Murski Soboti in v Mariboru. Z rezultati anketnih vprašalnikov smo pokazali, zakaj odrasli potrebujejo pomoč svetovalcev in kje so izvedeli, da se lahko obrnejo na njih. Izvedeli smo še, kako so stranke zadovoljne z izvajanjem pomoči, če upoštevajo nasvete in mnenje svetovalcev ter če so zaradi tega bolj uspešni pri izobraževanju in učenju. Z zadnjim delom ankete smo pokazali, kako odrasli gledajo na svetovanje v izobraževanju odraslih in kakšna je vsebina dela svetovalnega delavca iz vidika svetovanca.
Ključne besede: svetovanje v izobraževanju odraslih, svetovalno središče, vseživljenjsko učenje, svetovalni delavci, izobraževanje odraslih, svetovalni pripomočki, ranljive skupine prebivalstva
Objavljeno: 11.03.2015; Ogledov: 938; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
9.
10.
Organizacija in kakovost izobraževanja odraslih
Mojca Muhič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Izobraževanje odraslih vedno bolj pridobiva na pomenu kot ena izmed temeljnih in sodobnih oblik izobraževanja. Poseben pomen ima vseživljenjsko učenje. Odrasli se na poti do odločitve za nadaljnje izobraževanje oziroma usposabljanje soočajo s številnimi ovirami in omejitvami. Namen diplomskega dela je bil na podlagi opravljene raziskave ugotoviti, kje se pri odraslih, ki se izobražujejo, najpogosteje pojavljajo težave, na kakšen način lahko najdemo možne rešitve in kakšno vlogo ima pri tem izobraževalna ustanova, ki izobraževanja in usposabljanja izvaja. Tako smo ugotovili, da največjo oviro pri izobraževanju odraslih predstavljajo šolnine, da je večina odraslih, ki se izobražujejo, zaposlenih ter da na kakovost izvajanja izobraževanj in usposabljanj odraslih najbolj vplivajo učitelji.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, organizacija izobraževanja, vseživljenjsko učenje, kakovost izobraževanja odraslih, zadovoljstvo udeležencev
Objavljeno: 03.10.2016; Ogledov: 371; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici